Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Søndagstræning i OSK:

Bænkpres (Dobbelt grønne Reverse Bands ca.-110kg i bunden) - 6x140kg, 6x160kg, 3x180kg, 3x190kg, 3x200kg, 3x210kg, 3x220kg, 1x230kg, 5x180kg, 5x180kg, 5x180kg (Første gang i lang tid med denne øvelse. Fee')

Incline Dumbell press - 10x30kgs, 10x35kgs, 10x40kgs, 10x40kgs (Them Titties, Them Titties, I like :4thumbup: )

Dumbell Front Raises - 6x15kgs, 6x17,5kgs, 6x20kgs, 10x10kgs

Seated Dumbell laterels - 4sæt x 10reps med 12,5kgs håndvægte

Ab Wheel 3sæt x 10reps

Makkeren lokkede med lidt søndagstræning og det kunne jeg jo ikke sige nej til. Fik alligevel ikke kørt ordentligt bænkpres igår eller i fredags, så det var ok at følge op på det idag.

Link to comment
Share on other sites

SHEIKO helvede starter fra idag!!

Mine Raw max er sat til -

Squat: 180kg

Bænkpres: 155kg

Dødløft: 240kg

Min max er sat udfra at det skal være gode godkendte løft med pause på patten i bænken og under parrelt i squatten. Det er dog bare gæt, så må vi se hvordan det går:

Sheiko CMS: Week 1 - Day 1

Squat - 5x90kg, 4x110kg, 4x110kg, 3x125kg, 3x125kg, 2x145kg, 2x145kg, 2x145kg, 2x145kg, 2x145kg

Bænkpres - 5x80kg, 4x90kg, 3x110kg, 3x110kg, 3x125kg, 3x125kg, 3x125kg, 3x125kg, 3x125kg, 3x125kg

Incline Dumbell Flyers - 5sæt x 10reps med 15kgs håndvægte

Squat - 5x90kg, 5x110kg, 4x125kg, 4x125kg, 4x125kg, 4x125kg, 4x125kg

Abs - 3sæt x 10reps

Første dag på Sheikoen gik egentligt fint. Det tog omkring 1½time og kørte Ol stil i squatten og pause på brystet i bænken. Men fik alligevel en fornemmelse af hvor hårdt programmet egentligt er, når man kommer til anden runde squat. Ikke at det var så hårdt i dag, men fik alligevel nogle genkendelses fornemmelser af massiv systemisk træthed fra da jeg kørte Beginners for nogle år siden :cool:

Har lært fra sidst at Flyers bare skal køres let. Sidst jeg kørte Sheiko beginners fik jeg en overbelastet pec-sene. Det kommer ikke til at ske igen :devil:

Link to comment
Share on other sites

Heeey Trolle :smile:

Sheiko FTW :superman: Det er det eneste, der dur! Dét, og så Smolov :devil:

Og hvis man er en rigtig viking, så supersetter man :wink:

Hey Anna :superman:

Ja, Russerprogrammer sparker sgu røv. Nu er det vildt lang tid siden jeg har kørt en Sheiko sidst, og vil mene at mit niveau idag er noget bedre end sidst jeg kørte det, samt jeg ikke har kørt CMS'en før, derfor bliver det rigtigt spændende at se hvad det giver :smile:

Supersæt er dog lige lovlig disko i Sheikoen. Så har man nok været for fesen med at sætte sit max for lavt :tongue:

Træner man samme med én så bruger man tiden på at hive kg af og på. Så er der ikke rigtig tid til at supersætte. :smile:

Link to comment
Share on other sites

SHEIKO helvede starter fra idag!!

Mine Raw max er sat til -

Squat: 180kg

Bænkpres: 155kg

Dødløft: 240kg

Min max er sat udfra at det skal være gode godkendte løft med pause på patten i bænken og under parrelt i squatten. Det er dog bare gæt, så må vi se hvordan det går:

Sheiko CMS: Week 1 - Day 1

Squat - 5x90kg, 4x110kg, 4x110kg, 3x125kg, 3x125kg, 2x145kg, 2x145kg, 2x145kg, 2x145kg, 2x145kg

Bænkpres - 5x80kg, 4x90kg, 3x110kg, 3x110kg, 3x125kg, 3x125kg, 3x125kg, 3x125kg, 3x125kg, 3x125kg

Incline Dumbell Flyers - 5sæt x 10reps med 15kgs håndvægte

Squat - 5x90kg, 5x110kg, 4x125kg, 4x125kg, 4x125kg, 4x125kg, 4x125kg

Abs - 3sæt x 10reps

Første dag på Sheikoen gik egentligt fint. Det tog omkring 1½time og kørte Ol stil i squatten og pause på brystet i bænken. Men fik alligevel en fornemmelse af hvor hårdt programmet egentligt er, når man kommer til anden runde squat. Ikke at det var så hårdt i dag, men fik alligevel nogle genkendelses fornemmelser af massiv systemisk træthed fra da jeg kørte Beginners for nogle år siden :cool:

Har lært fra sidst at Flyers bare skal køres let. Sidst jeg kørte Sheiko beginners fik jeg en overbelastet pec-sene. Det kommer ikke til at ske igen :devil:

Grrrrrrrrrrrrr. Good luck med Sheiko. Tror man bliver godt bister af det. :devil:

Har du fået Martin med på vognen???

Link to comment
Share on other sites

Grrrrrrrrrrrrr. Good luck med Sheiko. Tror man bliver godt bister af det. :devil:

Har du fået Martin med på vognen???

Det håber jeg da ihvertfald :devil::bigsmile:

Ja, Martin er sgu lokket med på vognen. Han var godt nok lidt bekymret for sine knæ, men han sagde at han ville til at drikke levertran direkte fra flasken så leddene bliver smurt godt :w00t:

Har sagt til ham 100gange at han skulle købe sig nogle ordentlige sko at squatte i, og anskaffe sig et par knækogere, men han vil åbenbart hellere have knæproblemer :nonono:

Han nakkede iøvrigt 125kg nemt i bænken igår. Så det går fremad, selvom der stadig er et godt stykke op til hans bedst løft i bænken som er 152,5kg. Regner med at han minimum laver 140kg i bænken efter denne omgang Sheiko. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Det er jo bare sheiko... det er ikke alle sættene der er worksets

kender ikke så meget til de træningsprogrammer som f.eks sheiko.. Jeg køre bare mine alm. programmer, er en vaneforbryder.. :blush:

men okay kan godt se at det er med få gentagelser 2-4 som hjælper en del.. dog lyder det bare umildbart af meget med 17 sæt.. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Kan det passe du skal køre 17 sæt squat i dit nye program..?? :crazy:

Lyder sindsygt med alle de sæt i de forskellige øvelser, får helt doms bare ved at kikke på dem.. :tongue:

Ja, den er god nok. :bigsmile:

Programmet bygger på at man faktisk overtræner i en periode på 4 uger, hvorefter man deloade i en uges tid og superkompensere for den store volumen. Programmet er primært lavet til at blive stærk i de 3 store, men er også fremragende til at bygge masse på ben, røv, ryg, bryst og at triceps :superman:

Det er jo bare sheiko... det er ikke alle sættene der er worksets

Bare min bare røv :laugh: Det kan godt være det ikke er worksæt men det er sgu heller ikke opvarmningssæt. Hvis man springer dem over synes jeg man misser pointen i Sheikoen.

Det er den akkumuleret træthed med de mange løft der gør det hårdt. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Sheiko CMS: Week 1. Day 2.

Dødløft - (10x60kg, 10x60kg), 4x120kg, 4x145kg, 3x170kg, 3x170kg, 3x190kg, 3x190kg, 1x190(Skulle have haft 3rep), 3x130kg, 3x130kg (Puha. Var slet ikke gearet til at dødløft, og da jeg er en humørløfter i dødløft, så blev jeg fuldstændig ownet. Måtte gå ned på min makkers vægt på de sidste 3 sæt.)

Bænkpres - 6x80kg, 5x90kg, 4x110kg, 4x110kg, 3x120kg, 3x120kg, 2x125kg, 2x125kg, 3x120kg, 3x120kg, 4x110kg, 6x100kg, 8x90kg, 10x80kg (Bænken kørte heldigvis meget bedre end dødløften)

Incline Dumbell Flyers - 5sæt x 10reps med 17,5kgs håndvægte

Dødløft op til knæene - 4x120kg, 4x140kg, 4x130kg, 4x130kg, 4x130kg, 3x130kg (Skulle have været 170kg, men var fuldstændig smadret)

Goodmornings - 5sæt x 5reps med 60kg

Lidt ekstra support - 3sæt pullups, 1sæt fatman pullups

En møghård omgang Sheiko. Vidste godt at dødløft dele ville blive klart den hårdeste. Er virkeligt en røv til at reppe i dødløft, samt jeg meget er en humørløfter. Men skal fanme ha' noget mere god gammeldags råstyrke i erectoren, så det ikke kræver at jeg går vikingeamok hver gang jeg skal løfte over 200kg :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Det håber jeg da ihvertfald :devil::bigsmile:

Ja, Martin er sgu lokket med på vognen. Han var godt nok lidt bekymret for sine knæ, men han sagde at han ville til at drikke levertran direkte fra flasken så leddene bliver smurt godt :w00t:

Har sagt til ham 100gange at han skulle købe sig nogle ordentlige sko at squatte i, og anskaffe sig et par knækogere, men han vil åbenbart hellere have knæproblemer :nonono:

Han nakkede iøvrigt 125kg nemt i bænken igår. Så det går fremad, selvom der stadig er et godt stykke op til hans bedst løft i bænken som er 152,5kg. Regner med at han minimum laver 140kg i bænken efter denne omgang Sheiko. :devil:

Hahaha, fedt nok.

Han er sku også en stærk lømmel.

Giv ham et par kindheste :devil:

Link to comment
Share on other sites

Fuck hvor er du "ghey" (?) du laver sådan en lorte-funktionel-Pavel-øvelse som pistols! Og hva' sker der med 5x5 i dødløft.... du er jo tjoootal underlagt MOL-dogmer!!! Det er ikke BB!!! Poseringstrusser & 2Pac 4 liffe!!

post-67-1195058603_thumb.jpg

Uanset hvor meget Troels anstrenger sig, kommer han altid være BB :4winkkiss:

Link to comment
Share on other sites

Hahaha, fedt nok.

Han er sku også en stærk lømmel.

Giv ham et par kindheste :devil:

Det skal jeg gøre :devil: Har spurgt ham om han vil være kanonføde, lave mad eller være KRIGER når civilisationen bryder sammen :w00t:

Uanset hvor meget Troels anstrenger sig, kommer han altid være BB :4winkkiss:

Hehe :bigsmile: Jo, lidt BB'er er jeg da helt sikkert.

Selvom træningen og det at kunne løfte tunge ting har dog altid fyldt langt mere i min bevidsthed end det at blive stor.

Når jeg som tynd ålet knægt på 17-18år kunne tage mere i en øvelse en en eller anden BB'er på 110kg, så lovede jeg bare mig selv ALDRIG at blive sådan. Styrken er det vigtigste og så er størelsen af mullerne det sekundære :cool:

Efterhånden som jeg er blev ældre har jeg dog fundet ud af at BB er lidt mere end bare AS, klovnebukser og bæltetasker, og må da indrømme jeg godt kan se det fascinerende i det idag.

Man kan IMHO ikke blive for stor hvis man er clean og fedtprocenten ikke er for høj.

:surrender::chicken: :moon: :4trumpet::violin::unhappy::crybaby::cry3:

:wub:

Link to comment
Share on other sites

Hehe bigsmile.gif Jo, lidt BB'er er jeg da helt sikkert.

Selvom træningen og det at kunne løfte tunge ting har dog altid fyldt langt mere i min bevidsthed end det at blive stor.

Når jeg som tynd ålet knægt på 17-18år kunne tage mere i en øvelse en en eller anden BB'er på 110kg, så lovede jeg bare mig selv ALDRIG at blive sådan. Styrken er det vigtigste og så er størelsen af mullerne det sekundære cool.gif

Efterhånden som jeg er blev ældre har jeg dog fundet ud af at BB er lidt mere end bare AS, klovnebukser og bæltetasker, og må da indrømme jeg godt kan se det fascinerende i det idag.

Man kan IMHO ikke blive for stor hvis man er clean og fedtprocenten ikke er for høj.

Helt ening, især i det sidste der :smile:

Link to comment
Share on other sites

Sheiko CMS: Week 1, Day 3:

Bænkpres - 5x80kg, 4x90kg, 3x110kg, 3x110kg, 3x125kg, 3x125kg, 3x125kg, 3x125kg, 3x125kg (Pause på brystet på alle rep)

Box Squat - 5x90kg, 4x110kg, 3x125kg, 3x125kg, 3x145kg, 3x145kg, 3x145kg, 3x145kg, 3x145kg (Ikke meget fart, men heller ikke presset)

Bænkpres - 5x85kg, 4x100kg, 3x120kg, 3x120kg, 3x120kg, 3x120kg, 3x120kg (Touch and go bænk, for at oparbejde noget eksplosivitet)

Ab Wheel - 3sæt x 10reps (Denne kørte rigtig godt idag)

Det var så dagens program. En ret nem dag i forhold til i onsdags, og energien var fin idag, så valgte at kører nogle af morgensdagens øvelser, så det bliver lidt mere overkommeligt i morgen, hvor jeg sikkert har tømmermænd.

Week 1, day 4:

Incline Bænkpres - 4sæt x 6reps med 100kg (Pis, fik hold i nakken på et af sættene)

Bench Dips - 5sæt x 10-20reps med mig+40kg (Vores Dip stativ sidder løst, så vi kørte denne istedet. Ok)

Imorgen skal jeg så kun kører 2 dødløft varianter og lidt goodmornings. Det burde være overkommeligt. Håber bare mit hold i nakken er forsvundet til i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Sheiko CMS: Week 1, day 4:

Dødløft stående på kasse - 3x120kg, 3x120kg, 2x145kg, 2x145kg, 2x145kg, 2x145kg

Dødlft fra lige under knæ - 4x145kg, 4x170kg, 4x170kg, 3x190kg, 3x190kg, 2x215kg, 2x215kg, 2x215kg, 2x215kg

Seated Goodmornings - (10x20kg, 10x60kg), 10x100kg, 10x100kg, 10x100kg, 10x100kg, 10x100kg

Det var så dagens program, da jeg jo fik trænet incline bænk og dips igår. Dog var der lidt ekstra energi, så lavede disko resten af tiden.

Dumbell Sidebend - 3sæt x 12reps med 40kgs håndvægt

Coc2 - En masse forsøg, samt nogle eccentriske singels.

Fiskestangen - x en masse varianter

Isolated curls x mange

Lidt squatteknik træning med 95kg.

Her viser Kasper hvordan man lukker Coc2'ere med overskud. Det vil jeg fanme også ku' :devil:

post-858-1195918043_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Supersæt er dog lige lovlig disko i Sheikoen. Så har man nok været for fesen med at sætte sit max for lavt :tongue:

Hvad snakker du om??!!?? :devil: :devil: :devil:

Det gælder sgu' da nemlig om at akkumulere sin træningsmængde så meget som overhovedet muligt, løfte maximalt tungt i både bænk, squat og død lige efter hinanden. På den måde bliver kroppen Shocket til at kunne gå berserkergang uden at få en skramme, skræmt til at restituere lynhurtigt så den er klar til næste træning og smadre igennem for fuld skrue under hele træningen.. istedet for alle de der styrkeløfter pauser, hvor man går og spiser kage og skyller efter med grøn sodavand! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hvad snakker du om??!!?? :devil: :devil: :devil:

Det gælder sgu' da nemlig om at akkumulere sin træningsmængde så meget som overhovedet muligt, løfte maximalt tungt i både bænk, squat og død lige efter hinanden. På den måde bliver kroppen Shocket til at kunne gå berserkergang uden at få en skramme, skræmt til at restituere lynhurtigt så den er klar til næste træning og smadre igennem for fuld skrue under hele træningen.. istedet for alle de der styrkeløfter pauser, hvor man går og spiser kage og skyller efter med grøn sodavand! :tongue:

Hehe! Tror du har misforstået det så. Det gælder om at bliver stærk og ikke om at få en god kondi :laugh:

Men vil nu mene vi har rimeligt meget tryk på. Gårsdagens Sheiko træningspas blev gennemført på 1 time. Mange gange tager vores pauser mellem sættene kun omkring den tid det tager at hive kg af og på. Det i sig selv løber også op i nogle ton i løbet af ugen :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Vi er helt på bølgelængde, men jeg er stadig overbevist om at Mother Russia vil være stolt over Bjørne med arbejdskapaciteter som maskiner OG max. kondi :tongue:

Jeg kører 2'eren for tiden (to træningspas endnu) og synes det er supercool at skifte mellem bænk og squat/død.

Starter med squat/død og så direkte over på bænk. Derefter skift vægt på begge. Det giver sammenlagt en lidt længere pause fra den enkelte øvelse.. Det bliver først rigtigt hårdt, når det er tungt på begge og vægtene IKKE skal justeres, men det er jo bare en del af charmen :crazy_pilot:

Haserne tager dog sin del af skraldet, når man går direkte fra kraftigt opspænd i bænken til Squat og vice versa - det har givet krampe mere end EN gang :laugh: :laugh:

God vind med CMS'en!

Hail Mother Russia!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share