Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Fik lyst til at taget ud for at spillet noget Basket.

Ca. 1½times skyden på kurven osv. Havde en skyde konkurrence med en anden makker der var dernede.

Derimellem fik jeg lavet

Pullups - 8sæt x 10reps

Skal altså sørge for at passe mine chins. Alt det styrkeløft giver tunge ben og røv og der er ikke mange kropshævninger i et program som Sheiko, så bør lave lidt chins på ikke træningsdage for ikke at blive alt for ringe til det.

Men super vejr udenfor. :cool:

Her er et par billeder fra ferien med familien for nogle uger siden.

Det ene sidder jeg med mine 2 brødre og på det næste ses udsigten fra der hvor vi sidder.

Der sad vi og spiste morgenmad hver dag :cool:

post-858-1210268504_thumb.jpg

post-858-1210268516_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Sheiko CMS. Uge1. dag3:

Bænkpres + Kæder(33kg) - 5x60kg, 4x80kg, 3x90kg, 3x90kg 3x100kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x100kg, 3x100kg (Hesten var igang med kæderne, så kørte bare første runde af sheikobænken med kæder med moderet kg. Kæderne hang 5cm over jorden når man rackede dem, så de gav lidt udfordring for stabiliteten)

Box Squat - 5x100kg, 4x120kg, 3x140kg, 3x140kg, 3x160kg, 3x160kg, 3x160kg, 3x160kg, 3x160kg (Rimelig god runde. Kørte med bælte på de tunge sæt)

Bænkpres - 5x90kg, 4x105kg, 3x120kg, 3x120kg, 3x120kg, 3x120kg, 3x120kg

Ab Wheel - 10xmig, 6xmig+20kg, 10xmig (Det var pænt hårdt med de 20kg på ryggen. Skal nok få DOMS i morgen)

Sheiko CMS. Uge1. dag.4:

Sumo Dødløft stående på box - 2x150kg, 2x150kg, 2x150kg, 2x150kg

Dips - 5sæt x 6reps med 0-40kg

Ekstra Disko:

Biceps i træktårnet - 4sæt (Sad helt kanon :4thumbup: )

Pinch gripping

Dips - 55xmig (PR :bigsmile: Skulle bare lige prøve. Ellers lang tid siden jeg har dippet for alvor)

En rigtig god runde idag. Tog noget af lørdagspasset også, men kunne ikke overskue at kører rackpulls også. Tror ikke jeg kommer ned at træne imorgen, men laver istedet et eller andet ude i solen.

Squatten føltes faktisk helt gode idag, og det samme gjorde bænken. Dødløften sutter lidt røv, men sådan er det bare under en sheiko. Når jeg er superkompenseret bagefter bliver det godt :superman:

Link to comment
Share on other sites

1times basket med mig selv. Bare en masse skyden til kurv og leg med bolden.

Derimellem blev det også til

Dips - 5sæt x 20reps

Og så blev det også til lidt armlægning igår. Vandt selvfølgelig :tongue:

Og fik også snakket lidt med Maximus der er dørmand. Han er krafthelvede blevet et stor brød efterhånden :crazy: Godt det ikke var ham jeg lagde arm med :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Fuck, du giver den gas!! :blink::devil: Masse tunge løft.... og så lige 55 reps i dips. Respekt! :4thumbup:

Takker, Transformer :devil: Tror også denne runde Sheiko kommer til at trække søm. Nu håber jeg at jeg er klar til at dødløfte på onsdag :smile: Imorgen er det mest bænkpres, det er ikke så slemt. Der ligger man bare ned og strækker og bøjer armene :laugh:

Du gi'r den da også selv max gas. Heftigt squat du lavede forleden :devil:

Link to comment
Share on other sites

Sheiko CMS - Uge.2. dag.1:

Bænkpres - 5x80kg, 4x95kg, 3x112,5kg, 3x112,5kg, 3x130kg, 3x130kg, 3x130kg, 3x135kg, 3x135kg

Box Squat - 5x100kg, 4x120kg, 3x140kg, 3x140kg, 3x160kg (Så gad jeg ikke squatte mere)

Bænkpres - 4x100kg, 4x105kg, 4x105kg, 4x120kg, 4x120kg, 4x120kg, 4x120kg

Incline Dumbell Flyers - 5sæt x 10reps med 20kgs håndvægte

Ab Wheel - 3sæt x 10reps

Biceps og facepulls - 3sæt af hver

Stille og rolig mandagstræning. Fedet den lidt i squatten ved at springe nogle sæt over. Det var ikke fordi jeg ikke kunne løfte dem, ville bare hellere træne biceps :blush:

Bænken kørte fint. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Takker, Transformer :devil: Tror også denne runde Sheiko kommer til at trække søm. Nu håber jeg at jeg er klar til at dødløfte på onsdag :smile: Imorgen er det mest bænkpres, det er ikke så slemt. Der ligger man bare ned og strækker og bøjer armene :laugh:

Du gi'r den da også selv max gas. Heftigt squat du lavede forleden :devil:

Ja, det var ok - når man tænker på, jeg først lige har genoptaget den. Ved du hvor man kan købe et par bands til SL? og hvor lange kan man få dem??

Link to comment
Share on other sites

Ja, det var ok - når man tænker på, jeg først lige har genoptaget den. Ved du hvor man kan købe et par bands til SL? og hvor lange kan man få dem??

Jeg har faktisk aldrig selv bestilt nogle, men googlede lige og fandt denne side som den første. Bandsne er så vidt jeg ved kun en længde, men findes i forskellige hårdheder. Det er ihvertfald et super træningsredskab man kan bruge til uendligt mange ting :smile:

http://www.prowriststraps.com/bands_powerl...ht_lifting_band

Link to comment
Share on other sites

Sheiko CMS. Uge2. dag.2:

Dødløft stående på klods - (3x100kg, 3x100kg), 3x125kg, 3x150kg, 3x150kg, 4x162,5kg, 4x162,5kg

Bænkpres - 4x80kg, 4x95kg, 3x112,5kg, 3x112,5kg, 1x130kg, 1x130kg, 1x130kg, 3x120kg, 3x120kg, 4x112,5kg, 6x95kg, 8x80kg

Incline Dumbell Flyers - 5sæt x 10reps med 22,5kgs håndvægte

Yate Rows - 5sæt x 10reps med 70kg

Hyperextensions - 5sæt x 12reps

Pinchgripping

Tja, fik da kørt den første dødløft runde. Den anden skiftede jeg ud med noget let rows i stedet. Hyggelig nok omgang træning ellers. Dog synes jeg meget ofte at træningerne er lidt sløve for tiden. Ved ikke om det kan hænge sammen med at jeg får pencilin for tiden, for de øjne. De er dog i bedring, så håber på en barsk træning på fredag :smile:

Og så smider jeg lige det Gospel nummer som jeg blev sat til at synge Lead på, ¨til koncerten på søndag. Den ligger pænt højt, så bliver nød til at øve noget.

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Jeg har faktisk aldrig selv bestilt nogle, men googlede lige og fandt denne side som den første. Bandsne er så vidt jeg ved kun en længde, men findes i forskellige hårdheder. Det er ihvertfald et super træningsredskab man kan bruge til uendligt mange ting :smile:

http://www.prowriststraps.com/bands_powerl...ht_lifting_band

Tak begge to! Havde lidt håbet på en dansk forhandler, men må lige se på det.

Link to comment
Share on other sites

Tak begge to! Havde lidt håbet på en dansk forhandler, men må lige se på det.

Jeg tror ikke du finder en dansk forhandler... det jeg har linket til er gode bands til de bedste priser jeg kender til... desuden mener jeg det er indenfor EU så der kommer ikke told på i modsætning til hvis du bestiller dine bands fra Elitefitness :wink: må man spørge om hvad du skal bruge dem til?

Og sorry for spam Trolle

Edited by TLunau
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke du finder en dansk forhandler... det jeg har linket til er gode bands til de bedste priser jeg kender til... desuden mener jeg det er indenfor EU så der kommer ikke told på i modsætning til hvis du bestiller dine bands fra Elitefitness :wink: må man spørge om hvad du skal bruge dem til?

Og sorry for spam Trolle

Ja, det må du gerne. Jeg ville se om jeg kunne bruge dem til at træne mit "shoot/nedtagninger" i MMA og submission wrestling. Ideen er, at man har en makker, der står bagved dig og holder en elastik rundt om maven på dig. På den måde kommer der modstand på, når man fx skyder ned efter benene på din modstander. Ved ikke om det giver mening, men kunne ikke lige finde noget online video, der viste det :smile: Anyways, tænkte at bands kunne bruges til det, men ved ikke om det virker i praksis.... ?

Link to comment
Share on other sites

Ja, det må du gerne. Jeg ville se om jeg kunne bruge dem til at træne mit "shoot/nedtagninger" i MMA og submission wrestling. Ideen er, at man har en makker, der står bagved dig og holder en elastik rundt om maven på dig. På den måde kommer der modstand på, når man fx skyder ned efter benene på din modstander. Ved ikke om det giver mening, men kunne ikke lige finde noget online video, der viste det :smile: Anyways, tænkte at bands kunne bruges til det, men ved ikke om det virker i praksis.... ?

Umiddelbart lyder det ikke helt dumt og jo det giver god mening :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ekstra træning i OSK:

Pullups - 10sæt x 8reps med 0-15kg (Blandede greb. V-barre greb, overhåndsgreb, Towel chins)

Hæng i en arm i chinbarre for grebet - 3sæt til hver hånd

Pinchgripping - en masse sæt på tid

Hæng i håndklæde i chinbarre som ved Towelchins. Også til grebet.

Fik instureret en boxegut i nogle basale øvelser, som Dumbell presses og Ab Wheels. Han fik efter sigende IOMS af hjulet :devil: Så spurgte mig han om jeg ville med til motionsboksning. Tjaa, tjoo energien var god, og jeg trænger virkeligt til at få lavet lidt cardio, derfor:

Motionsboksning - 1time

Time startede ud med at vi løb rundt i salen i 20min. Mig der kun har løbet 1 gang siden jeg løb marathon sidste år :laugh: Så det kunne såmen godt mærkes i den fede krop.

Derudover en masse muskeludholdenhedstræning og slag på sandsæk. Alt dette var såmen meget cool, hvis det ikke lige var fordi at boksere har en fetich for sjippning :crazy: Sjippning er lidt som balletsko er i styrkeløft. Noget der sikkert er ok, men bare er så minus hardcore som noget kan være. Dengang jeg var knægt var sjippning altså sådan noget tøserne lavede :cheer:

Nå, men rigtigt godt at få rørt sig på en anden måde. :smile:

Dbm<< Tror ikke der findes nogle danske forhandlere, og hvis der gør så er de nogle importerede og så kommer der bare et led mere på der skal tjene penge, så det er bare at bestille dem fra udlandet :smile:

Lunaudrengen<< Du spammer bare. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Sheiko CMS. Uge2. dag3:

Squat - 5x100kg, 4x120kg, 3x140kg, 3x140kg, 2x160kg, 2x160kg, 2x160kg, 2x160kg, 2x160kg (Kørte ret godt idag..)

Bænkpres - 5x90kg, 4x105kg, 3x120kg, 3x120kg, 3x120kg, 3x120kg, 3x120kg (Lidt træt i frontdelten efter boxningen igår, men da jeg lige kom igang var der fin fart på)

Incline Dumbell Flyers - 5sæt x 10reps med 25kgs håndvægte

Squat - 5x100kg, 5x120kg, 4x140kg, 4x140kg, 8x140kg (Slog bare de 2 sidste sæt sammen. BB)

Dumbell Sidebend - 3sæt x 15reps med 40kgs håndvægte (Istedet for ab wheel. )

Ekstra træning ala uge2. dag4 af sheikoen

Seatede Dumbell Shoulderpress - 5sæt x 5reps med 30-40kgs håndvægte

Dips - 8xmig+20kgs, 8xmig+20kg, 8xmig+40kg, 8xmig+50kg, 6xmig+60kg,

Hyperextension + rød dobbellagt elastik - 5sæt x 8-12reps (Damn, det var et hit. Skal jeg helt sikkert til at lave noget mere. Gik lige i erectoren og da jeg feder den ret meget i dødløft for tiden, bliver jeg nød til at lave noget andet. Super øvelse)

Onehand chinup barre hanging battle - 1sæt med hver hånd (Battlede mod Jesper fra klubben, der har et ret ondt greb. Han havde dog 15kg i bæltet for at udligne vægtforskellen. Jeg vandt i begge hænder, men reelt skulle han også bare have båret sin egen kropsvægt hvis de skulle være fair.)

Derefter fik jeg snakket lidt med en af de unge brydere fra Herkules. Han glædede sig rigtigt meget til at få begyndt på styrkeløfttræningen så han kan få noget styrke i kroppen. De skal nok blive nogle små lede bæster når de vægttrænet noget kombineret med træningsindsatsen i brydelokalet :devil:

Iøvrigt super fredagstræning med overskud i det hele. Jeg røg på bar lige bagefter så derfor fik jeg ikke opdateret igår. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lidt træning på arbejdet:

Leg extension - nogle sæt med stakken samt nogle singler hvor jeg kørte den koncentriske fase med begge ben og sænkede stakken med et enkelt ben. Kæft, det brændte :devil:

En masse facepulls, rear delts og rotatorcuff..

Sheiko CMS. uge3. dag1:

Box Squat - 3x100kg, 3x140kg, 3x165kg, 3x165kg, 3x185kg, 3x185kg, 3x185kg (Med løs halv Viking Squatdragt, da jeg havde glemt træningstøj. Satte lidt flere kg på stangen pga. jeg kørte i halv dragt. Kørte udemærket)

Bænkpres med kæder(33kg) - 6sæt x 3reps med 100kg+33kg (Kæderne hænger over jorden, så det svare næsten til at kører 133kg i ren vægt med denne opsætning)

Box Squat - 5x140kg, 5x140kg, 5x140kg (Skulle have haft 2 sæt mere, men dragten nev i lårene og så er jeg bare en doven hund..)

Incline Dumbell flyers - 10x27,5kgs, 10x27,5kgs, 10x27,5kgs (Også her sprang jeg 2sæt over, da det var rigeligt til at få pump them titties..)

Lidt mave og lidt biceps

Lidt typisk mandagstræning hvor energien ikke var den store, men faktisk kørte første runde squat udemærket og fik da kørt det jeg skulle(næsten). :smile:

Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart lyder det ikke helt dumt og jo det giver god mening :smile:

TL & OT,

I den her video kan I se, hvad jeg tænker på. Ca. 30 sek. inde (det er en lidt anden anordning, men princippet er det samme). Hvilke bands vil I mene kan bruges?

Link to comment
Share on other sites

Sheiko CMS. Uge3. dag2 (Moderet):

Bænkpres - (10x60kg), 8x80kg, 7x90kg, 6x100kg, 5x100kg, 4x110kg, 3x120kg, 3x120kg, 2x130kg, 2x130kg, 1x140kg, 1x150kg, 2x130kg, 2x130kg, 3x120kg, 3x120kg, 4x110kg, 6x100kg, 8x100kg, 10x90kg, 12x80kg (Puha, 20sæt lige i patten. )

Incline Dumbell Flyers - 10x30kgs, 10x30kgs, 10x30kgs, 10x17,5kgs, 10x10kgs

Hyperextension + elastik - 10sæt x 8-12reps (Sprang igen dødløft over og kørte noget meget bedre, nemlig uncleT's patenterede BandHypers :cool: )

Dumbell Laterels - 4sæt

Armwrestling technogym one-armede Rows - 4-5sæt x 10reps (Ved trækket lavede jeg max fleksion i håndledet for at underarmene. Gik super i underarmene. Denne øvelse kørte på arbejdet)

Faktisk en rigtig fin træning idag. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Sheiko CMS. Uge3. dag3:

Box Squat - (5x60kg), 5x100kg, 4x120kg, 3x140kg, 3x140kg, 3x160kg, 3x160kg, 3x160kg, 3x170kg, 3x170kg (Ok omgang squat. Uden bælte. De 170kg var dog også jævn tunge)

Bænkpres - 5x80kg, 4x100kg, 3x110kg, 3x110kg, 3x130kg, 3x130kg, 3x130kg, 3x130kg, 3x130kg, 3x130kg (Pause på brystet på de fleste. Passende vægt)

Chest Pec-deck flyers maskine - 5sæt x 10reps op til stakken (Sad sgu udemærket i pattøjet :blush: )

Sumo Dødløft - 5sæt x 2reps med 150kg (Bare noget let dødløft istedet for squatrunde nummer 2. Fin fart, men fik selvfølgelig at vide flere gange at min ryg var rund, og Chris mente at det var ulovligt at løftet rundrygget i en vægtløfterklub. Jeg måtte undskylde det med en bygningsfejl :laugh: )

Triceps - 5sæt x 10reps

Mave - 100reps

Hyggelig omgang i Ik99 hvor Fru Erik inviterede indenfor. Senere kom også den lee' Chris som selvfølgelig skulle kommentere min dødløft stil :bigsmile:

Fru Erik havde travlt med at tæske de små drenge igennem i en masse øvelser, så han trænede ikke selv. De er sgu pænt stærke de små knægte når man tænker på de ikke er ældre.

Nu vil jeg drikke pils oppe ved en gammel kammerat og gi' den gas :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Senere kom også den lee' Chris som selvfølgelig skulle kommentere min dødløft stil :bigsmile:

Dorthe og Susan blev meget overrasket over dine dødløft, så blev lige nødt til at sige, at de ikke behøvede at overveje at rette på din teknik.

Jeg synes ellers jeg var flink i dag og det var ikke min mening at kommentere din teknik :blush:

Link to comment
Share on other sites

Det var pisse hyggeligt du kiggede forbi :smile: Næste gang trækker jeg selv i klunset så vi kan rive lidt ondskab ud af ærmet.

Jamen, det var da fedt lige at kigge forbi. Det er jo en ret tough hule og nogle små stærke banditter du får trænet. Hvis man bare havde deres WorkCapacity :devil:

Dorthe og Susan blev meget overrasket over dine dødløft, så blev lige nødt til at sige, at de ikke behøvede at overveje at rette på din teknik.

Jeg synes ellers jeg var flink i dag og det var ikke min mening at kommentere din teknik :blush:

Det er også bare helt iorden. Godt at du kan fortælle dem at ham der er altså håbløs at rette på :laugh:

Ellers hyggeligt at se dig løfte Lee' vægte igen. :smile:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share