Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Flot løftet, Troels!

Synes også at det gik noget bedre, end det man kunne forvente udfra dine udmeldinger om træningen på det sidste.

Synes du kunne have presset den lidt mere i bænk, for der var overskud. Og dødløft så også ud til at være til lidt mere, men det er selvfølgelig nemt at sige for mig! :wink:

Din dødløftstil var desuden et stort samtaleemne, men det er du vel vant til? :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Onde løft du præsterede fyrbøder :devil:

Mange tak, Kriger :cool:

Det har da før været bedre med styrken men det gik da alligevel fornuftigt :smile:

Det er en skræmmende dødløft stil... men det virker jo...

Hehe, ja det har jeg hørt før :bigsmile: Det er åbenbart det eneste der virker for mig, men hvis jeg stiller op i dragt på et tidspunkt bliver det nok i sumostil. Sikkert stadig rundrygget men forhåbentligt en smule mindre kran :bigsmile:

Flot løftet, Troels!

Synes også at det gik noget bedre, end det man kunne forvente udfra dine udmeldinger om træningen på det sidste.

Synes du kunne have presset den lidt mere i bænk, for der var overskud. Og dødløft så også ud til at være til lidt mere, men det er selvfølgelig nemt at sige for mig! :wink:

Din dødløftstil var desuden et stort samtaleemne, men det er du vel vant til? :laugh:

Mange tak, Wolferine :cool:

Tja, var måske en smule konservativ i bænkpressen, men det var første jeg jeg stilte op med det nye ´pres signal´regel, så vidste ikke helt hvor jeg lå. Kunne nok have løftet 5kg mere, men så heller ikke mere når det er med signaler og i ordentlig stil :smile:

Mhs. til dødløften så brændte de 250kg altså rigeligt til at jeg gad at prøve mere :w00t: Men skal nok lave mere næste gang :smile:

Ja, min stil ser jo lidt farlig ud, men kan ikke løfte på andre måder og det fungere så længe jeg er konditioneret til det. Bla. også derfor jeg ikke ville prøve på et 3 forsøg da konditioneringen i dødløften heller ikke er så god for tiden. :smile:

Jeg er jo så fornuftig :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Mandagstræning i OSK:

Military press - 10x20kg, 10x40kg, 10x50kg, 10x60kg, 10x50kg, 10x40kg, 10x20kg

Upright Rows - 10x20kg, 10x40kg, 10x50kg, 10x60kg, 10x50kg, 10x40kg, 10x20kg

Dumbell Rows - 3sæt x 10reps med 40kgs håndvægt

Dips - 2sæt x 12reps

Supersættet med

Dumbell Hammer curls - 2sæt x 6reps med 27,5kgs håndvægte

Zercher Goodmornings - 3-4sæt med stangen (Bare for at få noget blod igennem bagsiden)

Udemærket lille træningsrunde ovenpå stævnet. Har faktisk ikke været særligt øm efter stævnet, men har alligevel lavet nogle hypers og stickball massage på arbejdet for at løsne op.

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Onsdagstræning i OSK:

Pullups - 5sæt x 5reps med +20kg

Military Press - 5sæt x 5reps med 70kg

Dips - 5sæt x 5reps med +40kg

Dumbell Laterels - 3sæt x 10reps med 12,5kgs håndvægte

Lunau Extensions - 3sæt x 10reps med 17,5-22,5kgs håndvægt

Mave - 2sæt x 30reps

Upright Rows - 3sæt x 20reps med 20kg

Fin runde. Militarypress tror jeg godt jeg kunne blive glad for en periode :smile:

Link to comment
Share on other sites

Fredagstræning i OSK:

Squat - 5x60kg, 3x100kg, 3x100kg, 2x140kg, 2x140kg, 2x160kg, 2x170kg, 2x180kg, 7x160kg (God omgang squat. En 2er med 180kg er noget af det bedste jeg har lavet uden bælte. Ville gerne have haft en 10er med de 160kg, men fik totalt gummiben omkring de 7 men er nu alligevel fint tilfreds. Havde bælte på det sidste højrep sæt)

Pistols - 2sæt

Kabel Rows - 4sæt x 10reps (Lavet i træktårn hvor jeg bare læner mig helt bagud og trækker. Sidder godt)

Mågen - 4sæt x 10reps med 12,5kgs håndvægte (Meget lang tid siden sidst)

Militarypress - 3x60kg, 3x60kg, 3x60kg, 3x60kg, 3x60kg, 3x70kg, 3x70kg, 3x60kg, 3x60kg, 3x60kg (Prøvede at kører dem dynamisk. Når man kan i bænkpres så kan man vel også i milipress. Militarypress 3 gange om ugen er fedt :bigsmile: )

Stående håndvægts stem - 3sæt x 12reps med 20kgs håndvægte (Bare lidt højrep)

Ez-Barbell Curls - 4sæt x 10reps

Incline Dumbell Curls - 4sæt x 6reps

Rigtig solid træningsrunde idag. Faktisk har alle træningerne i denne uge været ok, det må begynde at vende igen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Gav den gas med ca. 2timers fodbold igår og bagefter helstegt pattegris og en hulens masse bajere :4thumbup:

Sjovt nok at få luftet fodboldstøvlerne igen. Det er flere år siden de har været ude af skabet. Er pænt smadret i hele kroppen idag. Også fordi træningen var i fredags også stadig sidder i kroppen.

Men tror jeg skal med ud og træne med holdet en enkelt gang om ugen her hen over sommeren hvis jeg kan få kørerlejlighed :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mandagstræning i OSK:

Military Press - 10x20kg, 10x40kg, 10x50kg, 10x60kg, 10x60kg, 10x50kg, 10x40kg, 10x20kg

Incline dumbell press - 10x40kgs, 10x40kgs, 10x40kgs, 10x40kgs

Dumbell Laterels - 10x10kgs, 10x12,5kgs, 10x15kgs, 10x17,5kgs, 10x20kgs, 10x10kgs

Pulldowns (Underhåndsgreb) - 10x70kg, 10x90kg, 10x90kg, 10x90kg

Hyperextensions - 3sæt x 20reps

Lidt extensions samt underarme med nogle klubbells.

Fin omgang mandagstræning. Lækkert bare at træne overkrop :smile:

Link to comment
Share on other sites

Onsdagstræning i OSK:

Pullups - 5sæt x 5reps med +20kg

Military Press - 5sæt x 5reps med 72,5kgs

Dips - 5sæt x 5reps med +40kg

Lunau Extensions - 3sæt x 8reps med 25kgs håndvægt

Snatch Grip Rackpulls - 3sæt x 8reps med 100kg (Lidt hårdt for grebet)

Combat Twist - 3sæt

Mave på gulv - Bare en masse reps

Pullups/Dips - 2 pullups efterfulgt at 4 dips @ 10sæt så hurtigt som muligt (Lynhurtigt måde at få noget volumen inden)

God solid omgang træning. På fredag står den på den ugentlige bentræning :smile:

Link to comment
Share on other sites

Fredagsafbrænding i OSK:

Squat - 3x100kg, 3x100kg, 3x100kg, 2x140kg, 2x140kg, 2x160kg

Squat med knæbind og bælte - 2x170kg, 1x190kg(Tung :blink: Fik lagt semistramme knæbind af Moos, men kunne ikke udnytte dem), 3x190kg(Lagde selv knæbind og de var meget nemmere. :blink: ), 2x200kg(Ret tungt.Skulle nok ikke have gået så højt når det er så lang tid siden jeg har haft knæbind på sidst, men hva') 10x160kg(Puha, det brændte sgu noget. Men godt sæt :smile: )

Sumo Dødløft - 5sæt x 5reps med 100kg (Bare lidt let tekniktræning. Tager det stille og roligt og bygger langsomt min sumo op)

Military Press (Cleanet fra jorden) - 10x60kg, 6x70kg, 3x80kg, 3x80kg, 3x80kg, 8x60kg(Sidste sæt cleanet fra jorden ved hver rep. Det er jo hårdt :bigsmile: . Men god omgang militarypress. Kunne være fedt at lave en 3'er på 90kg en dag. Der går nok lidt tid, men tror ikke det er voldsomt langt væk :smile: )

Lean away onearmed laterels - 10x10kg, 10x12,5kg, 10x15kg

Seated Dumbell Press - 10x20kgs, 10x30kgs, 10x35kgs

Seated Dumbell Press / Seated Dumbell Laterels - 10x20kgs/10x10kgs/10x20kgs/10x10kgs/8x20kgs/8x10kg (Ingen pauser imellem. Puha, det brændte i skulderværket)

Mave liggende på gulvet - bare en masse reps. Stille og roligt

Super omgang idag i godt selskab :cool: Fik også lagt en del knæbind på Jesper. Jeg har vidst ikke så meget træning i at ligge træningswraps da han slet ikke kunne komme ned på det første sæt jeg lagde :laugh: Det var god underarmstræning at ligge wraps. :smile:

Så fandt jeg også ud af at jeg ikke kunne udnytte når andre ligger wraps på mig. Skal lige prøve et par andre gange når andre ligger wraps på mig, men ellers tror jeg bare jeg må ligge dem på mig selv :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mandagstræning i OSK:

Military Press - 10x20kg, 10x40kg, 10x50kg, 10x60kg, 10x50kg, 10x40kg, 10x20kg

Upright Rows - 3sæt med håndvægte og 3sæt med håndvægte da jeg får ondt i håndleddet med stangen

Lidt Biceps, Scarecrow Rows, RotatorCuff og mave

En lille sølle træningsrunde idag. Dels grundet energi men også fordi jeg ikke havde så meget tid da jeg skulle ud at grille ved nogle venner. Jeg har haft gode solide DOMS i bentøjet efter træningen i fredags og da jeg skulle milipresse idag kunne jeg også godt mærke at de ikke var helt klar endnu. Tager lige 2 uger mere med helt uden bænk og milipress hver gang. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Onsdagstræning i OSK:

Pullups - 5sæt x 5reps med +20kg (Lidt tung)

Military Press - 5sæt x 5reps med 75kg (Puha, den var tung)

Dips - 5sæt x 5reps med +40kg (Let let)

SnatchGrip Rackpulls - 3sæt x 6reps med 110kg (Brænder i underarmene da jeg ikke bruger stropper)

Face Pulls - 4sæt x 10reps

Lunau Extension/TatePresses/Pushdowns - 2 gange denne kombi. Dvs. 6sæt ialt.

Mave - Lidt blandet øvelser...

Rigtig fin omgang idag. Ved ikke om jeg kan fortsætte meget mere med progressionen i militarypressen. Snatchgrip Rackpulls gav nogle lede doms i øvre ryg sidste gang selvom kg'ene er lave, så fokusere på at kører den rimeligt let og i god form med fokus på øvre ryg :smile:

Link to comment
Share on other sites

Fredagstræning i OSK:

Squat - 10x20kg, 3x100kg, 3x100kg, 2x140kg, 2x140kg (Herfra med knæbind og bælte) 2x160kg, 2x180kg, 4x190kg(Pr), 2x200kg(De 200kg var lidt tunge. Det var ikke godt nok, så måtte nød til at straffe mig selv med en omgang 20rep breathing squat ), 20x140kg (Pr Damn, det var hårdt. armene sov og pulsen hamrede derudaf og det rev i lungerne. Det var selvfølgelig uden knæbind )

Seated Dumbell Press - 10x30kgs, 10x32,5kgs, 10x35kgs (Istedet for milipress, da stængerne være optaget. )

Dumbell Laterels - 8x15kgs, 8x17,5kgs, 8x20kgs

Ez-Barbell Curls - 8x55kg, 8x55kg, 8x55kg (Føler jeg er blevet lidt slappere i biceps. Det må der gøres noget ved...)

Så var der ikke tid til mere da jeg skulle til København til noget polterabend. Er først lige kommet hjem efter at have chrashet i en lejlighed på Islands Brygge. Fanme et fedt sted med vandudsigt. På vej hjem valgte jeg også at smide tøjet og hoppe i vandet. :cool:

Jeg mødte nogle semi kendisser igår. Den ene var ham den store fra sanggruppen Raiden som vi først troede var omar mazuk. Nå, men flink fyr. Den anden var en lidt anden type.

Vi skulle hen ad aftenen bestille en stripper til gommen. En lille nips på 46kg med plastickasser. God standard Der var dog lidt det minus at hun skulle have 2 gutter med der ikke ligefrem lignede svigermors drøm. Den ene var ham makkeren med tatoveringerne i hovedet fra 'kiksede billeder fra byen' tråden på MOL. Han var åbenbart kæreste med stripperen

Nå, men sjov aften. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Har været ude for at spille lidt basket. Bare lidt skud til mål osv. Derudover en gåtur på en ½times tid i selskab med bolden.

Mine ben er mega smadret efter squatten igår. Ellers også var det efter de utallige ølstafetter med buskerne nede om anklerne igår :bigsmile:

Nu vil jeg en tur ud til styrkeløfter tosserne og gi' den gas, men inden da vil jeg lige poste en video som jeg tilfældigt faldt over på Youtube. Virkeligt en fed blues version af amazing grace :cool:

Link to comment
Share on other sites

Mandagstræning i OSK:

Military Press - 10x20kg, 10x40kg, 10x50kg, 10x60kg, 10x50kg, 10x40kg, 10x20kg

Upright Rows - 10x20kg, 10x30kg, 10x40kg, 10x50kg, 10x40kg, 10x30kg, 10x20kg (Jeg er en kylling i denne øvelse tilgengæld er det også smuk janefonda udførelse :innocent: )

Incline Smithrack Chestpress - 4sæt x 8reps med 80kg (Kørte den meget langt oppe ved kravebenet, så rigtigt meget stærk på patværket. Skulle ikke være så skidesund for skulderne men mærke nu ikke noget)

Chestsupported Dumbell Rows - 4sæt x 8reps med 30kgs håndvægte

Lavede en masse udstrækning samt let legcurls og legextension samt squat uden vægt for at få løsnet op i mine ben. De har været seriøst mærket af bentræningen fra i fredags, og har fået en overbelastning i en adduktor i venstre ben. Men nu ikke noget jeg alvorligt er jeg overbevist om.

Så ikke Hippo, Mååsen eller Lunau til træningen idag hvilket jeg kunne mistænke en rimelig våd bytur i lørdags for. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

3kvarter indendørsfodbold på arbejdet.

Rigtigt hårdt. Spillede alene mod 2 patienter så der skulle løbes hele tiden.

5kvarters udendørsfodbold i Ubberud Fodboldklub.

Skulle teste mine nye grusbanestøvler og spille noget rigtigt udendørs bold for første gang i lang tid. Kæft, hvor var det bare hårdt. Luften var tung og benene var stadig præget af fredagens squat, så spillede som en pose nødder.

Positivt er at det jo er fantastisk effektiv konditionstræning og jeg kom igang. Spillet skal bliver meget bedre. Det kan ikke undgås :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Onsdagstræning i OSK:

Pullups - 5sæt x 5reps med +20kg

Military Press - 5x60kg, 3x80kg, 5x60kg, 5x60kg, 5x60kg (Skulle egentligt have forsøgt mig med 5x5 med 77,5kg men havde ikke lige dagen. Tror snart jeg vender tilbage til bænkpres igen)

Dips - 5sæt x 5reps med +50kg (Her blev der øget lidt. Ok)

Herefter gik der totalt ustruktureret hygge træning i den. Hippo var i et par trøjer, og jeg ville også lige prøve hans Katana44 for at se om jeg kunne udvide den lidt for ham, men aldrig har jeg prøvet en så stram trøje. Helt umuligt at løfte noget i, men det var da meget sjovt at prøve :bigsmile:

På fredag træner jeg enten i Slagelse eller i København da jeg skal i Tivoli og hører LOC. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Fredagstræning i IK99:

Squat - 5x50kg, 5x80kg, 5x110kg, 5x130kg, 5x150kg, 5x160kg, 3x170, 5x130kg, 5x130kg (Med noget under hælene for at få noget mere knævandring. Helt Raw uden knækogere eller bælte så det var sgu pænt hårdt. Teamede op med Erik der brændte godt igennem med nogle femmere. Det gir maaa' :devil: )

Rackpulls - 5x80kg, 5x120kg, 5x160kg, 3x200kg, 5x230kg, 5x250kg (Fik også lavet en singel med 200kg med overhåndsgreb :blink: Jeg har aldrig løftet mere end 170kg i overhåndsgreb så var noget overrasket over jeg kunne løfte det. Det må være fordi det var en vægtløfterstang og jeg kunne nå længere rundt om stangen. Fin runde med fruen :smile: )

Stivbenet dødløft - 5x120kg, 5x120kg, 5x160kg (Laaaaang tid siden sidst, men føltes faktisk helt godt)

Hop til Box - 5sæt x 5reps

Læg i hatchsquat - 4sæt x 15-25reps (Ubehageligt...Skal nok få DOMS i morgen)

Mave - lidt blandet mave øvelser. Bla. spiderman crawlout med intro fra Fruen :cool:

Seated barbell shoulderpress - 8x60kg, 8x80kg, 8x80kg, 8x80kg

Fee' omgang træning med Fru Erik. BB holdet kom også senere og fik råbt lidt så alt var som det skulle være i Ik99. Jeg havde egentligt ret lave forventninger til dagens træning da jeg følte mig slap efter det højrep sæt i squatten i fredag og alt det spillen fodbold.

Så står den snart på LOC. Yir :cool:

Link to comment
Share on other sites

Fuck, det var nederen idag!!1 Tænk at du pressede mig til 5'ere i squat tear.gif

Jeg har allerede DOMS :smile:

DOMS = Lede hjul :superman:

Og læggene fik da også nogle tæsk :cool: Min øvre ryg og hjul er også godt doms'et idag..

Ja man skal ikek sige at man ikke kan opbygge en god squat på guldøl og baconchips. Onkel T er det levende bevis på den sag.

Hehe...Det hænder da at jeg får god sund mad så det er ikke øl og chips det hele :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Lørdagstræning i OSK:

Bænkpres - 10sæt x 3reps med 110kg + en singel med 140kg (4 uger siden jeg sidst har bænket så skulle lige igang igen. Føltes faktisk helt fint. Skal lige finde ud af hvordan jeg skal struktere bænktræningen)

Closegrip Pinpresses - 6x60kg, 6x100kg, 6x120kg, 4x140kg, 10x100kg, 10x100kg, 10x100kg (God triceps dræber)

Dumbell Curls - 8x20kgs, 8x22,5kgs, 8x25kgs, 8x27,5kgs, 4x30kgs (Dovnede den på sidste sæt)

Chinups Supersættet med Dips - 10sæt x 2/4reps Ingen pauser imellem sæt. Var der nogle der sagde Crossfit :innocent:

Derudover fik jeg hevet og trækket lidt i både MiniKasper og Hestens bænktrøjer. Der blev også diskuteret lidt hvilken tilgang man skulle bruge når man træner i trøjen. Vi var ikke helt enige, men jeg synes stadig det er nogle meget smukke drenge :wub:

Der var et polterabend selskab nede i klubben for at få lidt tæsk af en bokser, så fik lige et par postræningsbajer med selskabet.

Kan iøvrigt fortælle at LOC var super fedt igår. Hvidt jakkesæt, gusten rødt fjæs, slikhår, glimt i øjet og den fede rapstemme går lige i trussen på tøserne. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Louis skulle have vidst du kom, han gik desperat rundt og prøvede at overtale folk til at tage med ind til LOC.

Louis: Ok, det er klokken 20,

Marc: Ok,

Louis: Det er en aftale så, vi ses.

Marc: Det er ikke en aftale.

Louise: Jeg kommer og henter dig klokken 19

Marc: Nej

Heh, det var så god griner. Louis skulle sælge biler eller et eller andet. Han bliver bare ved :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Louis skulle have vidst du kom, han gik desperat rundt og prøvede at overtale folk til at tage med ind til LOC.

Louis: Ok, det er klokken 20,

Marc: Ok,

Louis: Det er en aftale så, vi ses.

Marc: Det er ikke en aftale.

Louise: Jeg kommer og henter dig klokken 19

Marc: Nej

Heh, det var så god griner. Louis skulle sælge biler eller et eller andet. Han bliver bare ved :laugh:

Hehe, okay. Kunne da ha' været sjovt at mødes. Tror også Louise ville kunne li' den lille lettere maniske nips asiattøs som min kammerat og jeg var i byen med. Hun var vidst nok lavere end Louis....Tror jeg nok :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Mandagstræning i OSK:

Fatman Pullups - 2sæt x 15reps

Front Squat - 5sæt x 5reps med 80kg (Jeg er verdens ringeste frontsquatter men den må da give et eller andet)

Bænkpres - 10sæt x 3reps med 90kg + Kæder (Fin fart)

Lunau Dumbell Extensions - 8x20kg, 8x25kg, 8x30kg(pr), 8x20kg, 8x15kg, 8x10kg (Brændte trisser :crazy: )

Lidt mave

Fik også lavet lidt restitutionstræning på arbejdet idag:

Leg extensions - 4sæt x 10reps

Hyperextensions - 4sæt x 12-20reps

Mave på bold - 4sæt x 20reps

En stille og roligt omgang idag. Havde også gode DOMS i store dele af kroppen så det passede fint med en rolig træning. Det er fedt at komme igang med bænkpres igen. På onsdag står den på tung bænkpres og let dødløft :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share