Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Mere mandagstræning i Lifestyle fitness and gym:

Barbell lunges 10/10(20kg), 10/10(20kg), 10/10(40kg)

Goodmornings - 10x40kg, 10x60kg, 10x60kg

Pullups - 5xmig, 5xmig+15kg, 5xmig+15kg, 5xmig+30kg, 3xmig+40kg, 5xmig

Bend over Rows - 10x70kg, 10x70kg, 10x70kg

Læg - 3sæt x 10reps

Flat Dumbell Press - 3sæt x 10reps med 30kg

Supersættet med

Pushups - 3sæt x 20reps

Concept II Roergometer - 500meter(1.38), 500meter(1.38), 500meter(1.41)

Supersættet med

Ab Wheel - 3sæt x 10reps

Den sidste combi med roning og ab wheel var bare modbydelig. Har gået ret godt til den med kaloriene på det sidste og ikke få trænet vildt meget så kunne forestille mig der er røget et kg eller to på igen. Det jule noget fucker lidt ens form op. Tror der går en uges tid inden jeg får trænet ordenligt igen.

Link to comment
Share on other sites

Mandagstræning:

BJJ - 1½time

Der var fri opvarmning og udstrækning i en halv times tid. Herefter rullede vi 5mins runder. Nåede vidst 7runder og sad over på et par stykker da vi var et ulige antal.

Kunne godt nok godt mærke at jeg havde holdt 2ugers fri fra BJJ så rullede mere tilbageholdende og defensivt end normalt. Det blev også straffet et par gange. Denis fangede mig i en guilliotine i vores første kamp og i anden kamp fik han mig i en armtriangle. Nogle af de gutter som jeg synes jeg plejer at dominere meget havde jeg større problemer med end normalt.

Men alt i alt rigtigt godt at komme igang igen. Som plus blev den nye atama singel weave GI taget i brug. Den var super lækker og slet ikke så varm og tung at rulle i som min gamle GI :4thumbup:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Mere tirsdagstræning:

BJJ - 1½time

Ingen opvarmning. Bare lige på og hårdt. Dog med det i mente at vi skulle rulle meget teknisk. Det prøvede jeg i de fleste kampe men der blev nu alligevel brugt godt med kræfter til tider. Ihvertfald var det pænt hårdt tilsidst. Rullede 9 kampe af minimum 5min. Er stadig ikke helt i omdrejninger men det gik en smule bedre end igår :smile:

Link to comment
Share on other sites

Onsdagstræning:

BJJ - 1½time

Ikke mange til træning idag men vi fik da varmet op og kom igang med at rulle. Idag stod den på 6mins runder.

Nåede kun 5 runder så gik der snak i den, så den med 1½times træning er måske lidt overdreven, men vi var der i 1½time :laugh: Nåede også at snakke lidt teknik imellem runderne og fik strukket grundigt ud :smile:

Har af en eller anden grund pludseligt voldsomme problemer med Kristian der fik et blå bælte ved sidste graduering. Bæltet må have givet ham vinger, for selvom han ikke submitter mig så kontrollere han kampen og har svært ved at vende kampen når jeg først er nederst.

Men eller fin runde :smile:

Fik lige lavet lidt bænkpres efter træning også:

Bænkpres - 3sæt x 10reps med 60kg (Lee' :laugh: )

Link to comment
Share on other sites

Torsdags (Nytårstræning):

Løb - 4km

Løb med hunden og kæresten. Min kæreste løber hurtigere end mig men så er det godt at ha' hunden med, der lige skal stopper op og lette ben et par gange på turen så pulsen kan komme lidt ned igen :4thumbup:

Coc1 - 100singels skiftevis med højre og venstre.

Masser af udstrækning.

Godt nytår til alle :cool:

Link to comment
Share on other sites

Søndagstræning:

BJJ. Superclass med Michael Pedersen - 3½time

En rigtig grundig opvarmning. Derefter var teamet angreb fra ryggen samt forsvar og escape fra denne position hvis man er endt i den. Vi arbejde med 2 / 3 angreb fra ryggen. Derefter blev der gennemgået og drillet 2 forskellige escapes fra ryggen. Rigtig gode pointers fra Michael og en position som jeg meget sjældent er i og følte mig slet ikke hjemme med de escapes. Men det blev bedre.

Tilsidst rullede vi med start hvor den ene har ryggen på den anden. Synes stadig jeg mangler lidt i forhold til før juleferien. Det går dog langsomt bedre. Salar pointerede også at jeg var mere anspændt end før ferien. :unhappy:

Men hva'. Det er ikke nu jeg skal toppe.

Link to comment
Share on other sites

Mandagstræning i Lifestyle Fitness and Gym:

Bænkpres - 10x20kg, 10x60kg, 10x60kg, 10x70kg, 10x70kg, 10x80kg, 10x80kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg, 2x110kg (Bænkpres føles virkeligt mærkeligt når man ikke laver det mere)

Military Press - 10x40kg, 10x50kg, 10x50kg, 10x50kg

Pec Dec Flyers - 3sæt x 10reps

Dumbell Rows - 10x40kg, 10x50kg

Renegade Rows - 4sæt x 8reps med 18kgs håndvægte

Hyperextension - 3sæt x 20reps

Biceps - 3sæt x 10reps

Concept II Roergometer - 500meter (1min og 37sek)

Ab Wheel - 1sæt x 10reps

Godt at få lavet lidt styrketræning igen. Man kan virkeligt gå og føles sig som en tynd dreng med alle de krudthoveder der render rundt. Der var en gut der havde fuldstændig samme frisure som Jay Cutler så det er god lir' at træne dernede. Skal ha' købt mig et 10turs kort så jeg kan få trænet lidt mere dernede.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdagstræning:

Efter et fuldemandsfald ned af trapperne nytårsaften har min lænd drillet mig lidt. Den er dog ved at være helt iorden igen. Har derfor lavet lidt for lænden på arbejdet:

Mzkenzie pushups - 6-8sæt x 10reps

Reversed Hyperextension - 4sæt x 15reps

BJJ - 1½time

Morten var tilbage som træner fuld af motivation og nye ideer :4thumbup: Vi blev banket grundigt igennem i opvarmningen.

Derefter drillede vi Triangle Choke (Både fra bunden og fra side kontrol), samt 2 forskellige forsvar af denne.

Derefter lavede vi en del stående. Teamede op med en makker og skiftedes ellers med at lave de takedowns man kunne i 10min. Min faldteknik mangler sgu lidt kan jeg mærke :laugh:

Tilsidst rullede vi 8mins kampe startende fra stående. Synes så småt mit game er ved at komme tilbage. Gik meget bedre end i sidste uge. Første 2 kampe satte jeg 3-4 submission pr kamp ind og styrede kampen. Den sidste var mod træner Morten. Efter noget kamp fra stående kom han på toppen og derfra var de bare overlevelse for mig. Men var tålmodig og selvom han styrede kampen så endte kampen hvor jeg var i hans guard.

Tilsidst kørte Morten rebene ud og alle skulle kravle en tur op i toppen. Mine underarme syrede vildt efter kampen mod Morten så det krævede sgu godt nok at man bed tænderne sammen. :devil:

Fed træning.

Link to comment
Share on other sites

Lidt onsdagstræning:

Pullups - 5sæt x 5reps (Ekstemt svært at holde ved. Tyk iset stang så alle sæt var til failure af grebet)

Mavebøjning - 50rep (De gode gamle slags man lavede i folkeskolen med føddene fikseret og hænderne bag ørene9

Rygbøjning - 50rep (Igen gode gamle på gulvet med fødderne fikseret)

Coc1 (Holds) 4sæt x 15sek med hver hånd

Coc2 (Negativer) - Et par singler med hver hånd

CocT - 2sæt x 10reps med hver hånd

Link to comment
Share on other sites

Torsdagstræning:

BJJ - 1½time

Efter opvarmingen øvede vi en singel-legged takedown variant derefter forsvar og modangreb mod denne. Derefter gik vi på gulvet og øvede passing the guard fra stående samt Key locken fra sidekontrol.

I vanlig tro gik vi ned og rullede tilsidst. Jeg tog det stille og roligt idag. Rullede 3 x 7mins kampe startende fra stående. Rullede mod en judofyr og vores eneste pige. Gik slet ikke efter submissions men positionskæmpede bare og prøvede hele vejen at bruge teknik. Rullede dog en kamp mod træner Morten hvor der selvfølgelig blev brugt nogle flere kræfter. Det gik en smule bedre end sidst og var mere på toppen men formår ikke at passere hans guard og kampen ender også uden submissions.

Derefter var der et lille skulderklap fra træneren der gav mig en sort streg på mit hvide bælte. Et lille skridt imod det helt sorte :4thumbup:

Tilsidst blev rebene kørt ud og jeg tog 2 turer til toppen. Det brænder så meget i hænderne men havde ikke sparret så hårdt så havde modsat sidste gang lidt bedre kræfter.

Link to comment
Share on other sites

Fredagstræning:

Crosstrainer - 30min

BJJ (N0-Gi) - 1½time

Den nye rashguard og short kom i brug og det var perfekt. Vi startede med at varme op individuelt og derefter gennemgik Denis lidt vigtige pointers når man ruller. Bla. vigtigheden af underhook. Derefter rullede vi 5mins kampe. Vi var 5 til træning så vi nåede at rulle med alle 2 gange. Dvs. 8 kampe ialt.

Det gik rigtigt godt og styrede totalt kampen mod de 2 små blåbælter jeg rullede imod. Derudover var der en ret ny gut som imo har en del talent. Han fanger tingene superhurtigt men laver stadig store noob fejl og er noget større end ham så tog det self stille og roligt.

Den første kamp mod Denis tog han det stille og roligt og gik i turtel. Dvs. siddene på knæene. Fik lavet en armbarre som, hvis jeg selv skal sige det, var ret nice :bigsmile:

Anden kamp mod Denis kunne man se at han ville have revanche og kørte MEGET hårdere på. Men vi delte lige over med en submission hver. Fik ham i en triangle fra guarde som jeg skiftede over til en armbarre. Lidt senere hoppede jeg direkte ind i en guilliotine. Men superfede kampe med godt med fart på :4thumbup:

Og så kommer man hjem og så har kæreste lavet dejlig mad og står klar med rødvin og det hele. I'm a lucky guy :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Lørdagstræning:

MMA - 2timer

Tænkte jeg ville ned og rulle lidt i min gamle klub. Desværre stod den hovedsagligt på stående kamp idag. Det var dog også udemærket. Fik da trænet noget clinchkamp og senere noget guardpass dog inklusiv slag. Fik store roser for mit boksning af træneren selvom det er vildt lang tid siden sidst :4thumbup: Det var dog hovedsagligt plethandske træning og ikke rigtig sparring. Clinchsparring var fin selvom det selvfølgelig er begrænset hvor meget det kan bruges med GI.

Pullups - 6sæt x 10reps

Supersættet med

Fiskestangen - 6sæt x 10-12reps

Fint overskud på kropshævningerne :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdagstræning:

BJJ - 2timer

Træning af bunden hvor man ligger i halfguard. Jeg er ikke særlig god til denne position og gi'r for meget plads når jeg prøver at trække fullguard. Men efter noget spefik træning af Denis kørte det meget bedre. Super pointers jeg fik med og dem jeg rullede med idag prøvede jeg bevidst at komme på bunden og trække halfguard for at arbejde derfra. Iøvrigt fik jeg en supernice strangulering fra sidekontrol med. Den skal teste hen over de næste gange :4thumbup:

Ikke specielt hård træning men meget givende teknisk.

Vil se om jeg kan få lavet lidt BJJ specifikt styrketræning og Cardio imorgen :smile:

Link to comment
Share on other sites

BJJ - 2timer

Der blev øvet noget halfguard passing samt Chokes med egen GI. Derudover en nedtagning som virkede udemærket. Det blev fulgt op af noget spefik sparring fra halfguard. Derefter kørte vi specifik sparring fra open guard. Tilsidst noget alm. rul. Jeg rullede 2 kampe mod træner Morten og en enkelt kamp mod en af de nye.

Jeg har det virkeligt svært mod Morten og er den eneste i klubben jeg ikke har submittet endnu. I første kamp tog ham mig 2 gange. Øv bøv. Næste kamp tog jeg mig lidt bedre sammen og han fik mig ikke i noget og jeg havde lidt mere initiativ. Stadig nogle ret vigtige helt basale ting jeg skal arbejde med når jeg er på bunden.

Lavede også 50wallballs med 4kg medicinbold på 1min og 50sek. Morten er jo også crossfit træner :wink:

Link to comment
Share on other sites

Lidt fredagstræning:

Tabata x2 (8min) - Udført på motionscykel. Jeg gav den fuld skrue og pustede og stønnede men fik alligevel kun min puls op på 143 som det højeste. Det er selvfølgeligt svært at sige hvor præcis pulsmåleren på cyklen er, men tror ikke det er helt skævt.

Turkish getup situp - 6/6reps med 22kgs håndvægt

Lige efterfulgt af

Dumbell Floor press - 15/15reps med 22kgs håndvægt

Måske NO-Gi BJJ senere...

Link to comment
Share on other sites

Mere fredagstræning:

BJJ (No Gi) - 1½time

Vi var 5 til træning. De 3 bedste blåbælter i klubben vores eneste pige i klubben og mig. Vi rullede 8 runder af 5min. Dvs. hver person mødte vi 2 gange. Med Kathrine var det selvfølgelig bare helt let let sparring. Mod de 3 andre var jeg presset. Blev ikke submittet men fik heller ikke selv sat nogle submission ind. Man skal virkeligt være tight når det er No gi og var ikke helt så hurtig og bevægelig i mit game som sidste fredag. Men udemærket træning og jeg formåede at forsvare mig hver gang. Dog lavede jeg igen nogle helt N00b fejl. Jojo..

Link to comment
Share on other sites

Lørdagstræning:

BJJ - 1time

Kun Kathrine, træner Morten og jeg kom til dagens træning. Derfor blev det heller ikke til det helt vilde. Jeg rullede 2 kampe mod Kathrine og 2 kampe mod Morten. Det gik rimelig ok med Morten. Fik faktisk passeret hans guard og også mountet ham på et tidspunkt. Det er store ting når det er mod Morten :bigsmile:

Jeg foreslog at vi sluttede af med lidt Tabata:

Tabata Hillclimbers - 4min (Puha, det er sgu hårdt)

Så skal der ellers bare slappes af..

Link to comment
Share on other sites

Tirsdagstræning:

BJJ - 2timer

Blåbælter og hvidbælter var delt op og hvidbælerne lavede et guardpass jeg faktisk ikke har lavet før. Man er ret sårbar over for en triangle med det pass, men det gør man det rigtigt fungere det ok. Derudover lidt selvforsvar og modangreb fra bunden med en triangle choke.

Derefer noget specifik sparring startende fra lukke guard. Teamede op med Crossfit Jacob som er en høj fyr i god form men som kun har trænet i 3-4måneder. Der var meget nemt at passerer hans guard men er ok til at forsvarer sig fra submissions fra toppen qua hans styrke.

Derefter en alm. ruller mod træner Morten. Han var meget opsat da jeg jo havde mountet ham i sidste kamp og det viste sig også at blive ren overlevelse for mit vedkommende. Han submittede mig 2 gange op 6min :unhappy: Det skal(eller nærmere VIL) jeg kunne gøre bedre. Men altid fedt at rulle mod Morten da det er super træning :smile:

Bagefter rullede jeg med Malte som er vores unge blåbælte. Sidste gang tog han mig i en armbarre men idag havde jeg meget bedre styr på ham. Styrede kampen og fik ham submittet med en nice Gi-choke Denis viste mig for en uges tid siden :4thumbup: Det skal dog siges til Maltes fordel at han lige var kommet tilbage efter en skade i knæet.

Fed træning og sluttede af med at tage en tur op og ned i tovene :cool:

Min kropsvægt sagde iøvrigt kun 92,7kg her til morgen. Godt nok lang tid siden jeg har været så langt nede i vægt.

Link to comment
Share on other sites

Onsdagstræning i Lifestyle Fitness and Gym:

Efter inspiration fra min BJJ træner prøvede jeg programmet 'Fight gone bad'

http://video.google.com/videoplay?docid=1471175174570526588#

1min med hver 5forskellige øvelser. 1min pause. Gennemført 3gange.

Pullups

Ab Wheel

Jumping Lunges

Military/PushPress med 40kg

Bend Over Rows med 40kg

Nice nice omgang træning. Var pænt smadret efter denne omgang.

Derefter lavede jeg lidt ekstra:

Flat Dumbell Press - 3sæt x 10reps med 30kgs håndvægte (1min pause mellem sæt)

Hyperextension - 3sæt x 20reps

Biceps i maskine - 4sæt x 10reps

Ekstra cardio:

Crosstrainer - 10min for fuld damp.

Da jeg ankom i centret mødte jeg selveste Masskiiiiiiinen. Han er krafthelvede et stort bæst :devil:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share