Onkel Troels

Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

Recommended Posts

Tænker bare at man kan sammenligne det direkte med gearingen på en cykel. Armstrong ydede flest watt på en lavere gearing hvorimod Riis tog den på den store klinge og en lavere kadance.

Så det gælder om at finde den gearing som passer bedst til den enkelte. Men jo. Jeg har også hørt at eliten kører på en noget lavere dampersetting end os Noobs. 3-4stykker skulle angiveligt minde mest om den modstand der er i en rigtig båd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Man behøver heldigvis ikke have forstand på træning for at være god til det. Det er der utallige eksempler på :bigsmile:

Faktisk er det ofte sådan at dem der overtænker og overanalysere alting har dårligere resultater end dem der bare træner derud af med hovedet under armen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Træning i Lillerød vægtløftning klub:

Incline bænkpres - 10x60kg, 10x70kg, 10x80kg, 10x70kg, 10x60(Allerede her var pattøjet forkullet)

Decline bænkpres - 10x60kg, 10x90kg, 10x100kg, 10x110kg, 10x90kg

Pec dec flyers - 5sæt x 10-12reps(Mine flæskepatter skreg og hvinede om at stoppe. Men nej...fedtet skulle laves til Müller som man siger)

Siddende læg - 5sæt x 20reps

Lying leg curls - 5sæt x 10reps

Leg ext - 5sæt x 10reps

OL squat - 12x40kg, 12x60kg, 12x80kg

Pulldowns - 5sæt x 5-10reps op til 117kg

Kabel rows - 5sæt x 10reps med 100kg

Chinups - 5sæt x 5reps

Seated dumbell press - 3sæt x 10reps

Dumbell laterels - 3sæt x 12reps

Mave - 5sæt x 20reps

One arm triceps ext - 3sæt x 10reps

Isolated dumbell curls - 3sæt x 10reps

Pullovers - 3sæt x 10reps

Dumbell curls - 3sæt x 8reps med 19kgs håndvægte

Sluttede af med gravity boots Hæng samt lidt andet stræk. Tog 2timer. Kæft. Tænk engang trænede jeg ofte 2timer.

Er på kursus i Hørsholm. Derfor jeg kan tillade mig den luksus.

Lillerød vl klub var i øvrigt superfedt. Lige et sted efter mit hjerte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Følger stadig med her en gang imellem.. Og man føler sig altid doven, men virkelig motiveret efter at have set din workcapacity!

Du ved godt, at det er fuldstændig vanvittig at køre .. 71 sæt?!

Træner ofte over 2 timer... Men kommer sjældent i nærheden af halvdelen af det antal sæt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Følger stadig med her en gang imellem.. Og man føler sig altid doven, men virkelig motiveret efter at have set din workcapacity!

Du ved godt, at det er fuldstændig vanvittig at køre .. 71 sæt?!

Træner ofte over 2 timer... Men kommer sjældent i nærheden af halvdelen af det antal sæt.

Haha..:-D Jeg havde ikke trænet i 14 dage så jeg havde lidt jeg skulle indhente. Det var også en ret udsædvanlig træning idet jeg gæstetrænede og havde noget tid jeg skulle brænde af inden jeg havde en aftale.

Derudover er mange af sættene jo lette :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tirsdagstræning i abeskuret:

OL squat - (10x60kg, 10x60kg, 10x60kg, 6x90kg), 5x130kg, 5x130kg, 5x130kg

Nordic hamstring raises(Band supported) - 3sæt x 10reps

KB press - 10x20kg, 10x20kg, 10x20kg, 5x32kg, 5x32kg, 5x32kg

Dumbell curls - 3sæt x 10reps med 19kgs

Pushups i ringe - 3sæt x 15reps

Jaja, tilbage til virkeligheden. Men fin nok lille runde formen taget i betragtning.

Edited by Onkel Troels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Torsdagstræning i abeskuret:

Dødløft - 10sæt x 10reps med 100kg

Smal bænkpres - 10x60kg, 10x60kg, 10x60kg, 10x90kg, 6x100kg, 6x110kg, 6x110kg, 6x100kg, 10x90kg

Seated dumbell curls - 12\12 med 19kg\5kg. 3sæt. Efterfølgende 10ere og 8ere.occlusions curls. Smed nogle elastikker om armene. Havde ikke prøvet det før. BB)

AB wheel - 3sæt x 10reps

Kb swings - 100reps med 20kg

Træningen rangere lavt for tiden. Fyrer den af med 2 snart 3 unger, 45timers arbejdsuger, eksamenslæsning og sociale arrangementer.

Er bare glad for at jeg får lavet lidt.

Edited by Onkel Troels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din træning og dit liv burde være i fyr den af tråden

Haha....Tak :-D Livet skal fyres max af. Dog ikke specielt meget affyrring i klassisk 'fyr den af tråden' stilen lige for tiden. Dog smagte jeg en fantastisk rom sidste weekend. Diplimatico Ambassador.

http://www.vildmedvin.dk/diplomatico-ambassador-70-cl.aspx?gclid=CNe9v9Kn-8gCFar4cgodS_sLtw

Den var afsindig god...

Tillykke med udvidelsen, hvorfor tænder i ikke bare for varmen ;)..

Haha :-D Jeg skal bare kigge på min kone så kommer der børn ud af det. Sædkvaliteten har åbenbart ikke taget skade af min tid som styrkeløfter i alt for stramme dragter :-D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Torsdagstræning i abeskuret:

OL squat - 10x60kg, 10x60kg, 10x100kg, 10x110kg, 10x120kg

KB rows - 10x32kg, 10x40kg, 10x48kg, 10x48kg, 10x48kg

Chest supported rows - 5sæt x 8reps med 35kgs håndvægte

Dumbell curls - 5sæt x 10reps med 19kgs håndvægte

Smal bænkpres (505) - 5sæt x 5reps med 70kg (Det er bare underligt hårdt selv med latterlig vægt. Min skulder driller så derfor blev det sådan noget her..)

Fint at få lavet noget. Men det var noget sjoskeri... Brugte meget tid imellem sæt på chat med nogle MOL tosser. Jeg er en bonderøv...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fredagscardio på arbejdet:

C2 Roergometer - 500meter(1min og 30sek)

C2 Roergometer - 1000meter(3min og 40sek)

Løbebånd - 20min (Tykkemandsmandemand)

C2 Roergometer - 500meter(1min og 30sek)

Dårligmandsform. Den første 500meter skulle have været en 1000meter men det blev for ulækkert.

Mere af den slags her fortæller min krop mig. Det kan kun gå fremad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now