Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Hulle og Jeanette<< Jo, mange tak! Gjorde mit bedste men var desværre for slap.

Sjællands Mesterskaberne update:

Ja, dette var så mit tredje Sjællandsmesterskab og må siges at være et af mine ringeste stævner. :dry:

Squat:

215kg (Ikke dyb nok)

215kg (godkendt men var halv tung :sneaky2: )

225kg (Ikke dyb nok)

Bænkpres:

165kg (Glemte startsignal :nono: Derfor underkendt)

165kg (Godkendt)

172,5kg (For tung :4pooh: )

Dødløft:

260kg (For tung. Mistede også grebet i toppen :blink: )

260kg (Kom op men blev helt rigtigt underkendt på ujævn udstrækning)

260kg (Godkendt)

Total: 640kg

Indvejning: 100,0 :4thumbup:

Med sølle 640kg og kun mine startvægte løftet, står min fremtid som styrkeløfter godt nok til overvejelse. Jeg fik da en total med hjem selvom det var MEGET tæt på at at jeg bommede i dødløften :blush: Så selvom jeg har kvalificeret mig til A-Dm er det meget usikkert om jeg gider at stille op.

Min squat burde ligge omkring 240-50kg pt.

Min Bænkpres har stået stille i over et år og er Pt. slappere i trøje end dengang jeg vejede 5-6kg mindre og aldrig trænede toptræning som jeg trods alt gør det rimeligt meget i, idag :blink:

Mit dødløft lå vel også 10kg lavere i år end for et år siden. Bare ikke godt nok.

Jeg regner ikke med at droppe den styrke orienteret træning, da det slet ikke er noget jeg kan undvære, og vil sikkert også teste min styrke i udstyr engang imellem, men gider ikke stille op til et stævne igen, hvis jeg ikke ved at min styrke er blevet markant bedre.

Sidst men ikke mindst manglede min gnist og motivation totalt idag. Jeg sad og chillede med en kop kaffe 2 min inden jeg skulle ind og dødløft og stod bare og smilede dumt når folk prøvede at psyke mig op.

Men ellers tak for hjælpen til de folk der hjalp mig til SM. Hyggelig dag trods alt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Uden motivation og med al den cardio du har lavet er det vel også et spørgsmål om du ikke har stillet urealistiske mål for dig selv?

Det er selvfølgelig irriterende når tingene ikke kører, men spørgsmålet er om du ikke burde kigge dine træningslogger igennem og så gå tilbage "to the roots" og finde det frem der har virket for dig.

Op på hesten igen makker. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hej Troels

Jeg synes du skal have lidt credit for at hanke op i dig selv i dødløft og så gennemføre alligevel, selvom startvægten var sat alt for høj. Det synes jeg er flot gået. :1356:

Mht. de resultater så er det vel et spørgsmål at du dyrker to sportsgrene intenst samtidig, som er vidt forskellige. Det kan aldrig blive optimalt, specielt ikke når kosten hellere ikke er det. :smile:

Jeg tror personligt at hvis du dedikerede dig udelukkende til styrkeløft og gjorde meget mere ud af kosten, så ville du kunne meget stærkere fremover og leve op til dine egne forventninger. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med stævnet.

Flot at du kommer igennem. Jeg synes nu du viser klassen ved at hive det sidste forsøg i DL hjem. Det er sgu hårdt når man står med ryggen mod muren og bare føler sig ærgelig...

Ang. Bænkpres. Drop al det der board og band pis. Jeg har prøvet det og ligesom dig øget min styrke i board øvelserne, men det er ikke en skid værd når man ligger under stangen og den skal til brystet. Boards kan bruges til at kører en ny trøje ind ellers er det nada værd.

Anygays så er 640 samlet, da ikke til rotterne så vær lidt god ved dig selv og lad være med at planlægge fremtiden midt i en skuffelse :smile:

Mvh Lars

Link to comment
Share on other sites

Hej Troels.

Jeg og mange andre kan jo kun drømme om de kg... Jeg syntes sku det er en vild styrke! Du er sku hård ved dig selv... Dårlige dage kommer sku bare snigende engang i mellem.

Havde jeg en billet til A-DM var jeg ikke i tvivl om at den skulle bruges - Om end ikke andet end bare at være med!

Jeg vil sku stadig tillade mig at sige tillykke med A-DM billetten! Det er sku en præstation i sig selv :4thumbup: Også selv om tiderne har været bedre.

V/h Christian

Link to comment
Share on other sites

Hvad er det jeg ser ...... :mad: du ved bedre kære Troels... de dage findes. Husk blot du rent faktisk elsker at træne :4thumbup:

Jeg kan ikke tro mine egne øjne når jeg læser du ikke er tilfreds..... mmmmmm men oki.... hvis ikke du har lysten til stykeløft... så er der ikke meget at stille op .. bare du træner .. lidt BB måske ??

:cooldance::wink::w00t:

:please::4whip::ilovemuscle:

Er det ikke på tide du kigger forbi så vi drikke noget af alt det sprut jeg har og snakker om hvor sjov og tåbeligt verden faktisk kan se ud :w00t: det er sku så hyggeligt og om ikke andet så ryger humnøret altid op med en masse grin.

:beerchug:

Link to comment
Share on other sites

Prehn<<

kom igen Troels. Det er sgu aldrig fedt når det ikke spiller, men der er massere af kg gemt i dig - det skal nok komme

Tak, det håber jeg også.

Roberto baggio<<

Tror du ikke al den tid og kræfter du har lagt i det der shootfighting har spillet ind? Men ellers godt, at du trods alt gennemførte

Jo, det har nok kostet mere end jeg lige regnede med. Jeg må lige finde ud af i den nærmeste fremtid hvad der skal satset på, for jeg vurdere at jeg har noget mere talent indenfor Shootfighing end styrkeløft hvor jeg er alt for høj og ranglet :blush:

Ubergun<<

Kom igen Troels

Men nu har dine forberelser op til SM jo heller ikke været helt optimale, så jeg tror sgu nok der er noget mere gemt i dig.

Jo, tak! Det håber jeg også. Havde heller ikke regnet med det store men havde da håbet at der i bare en af øvelserne var gemt lidt ekstra power. :smile:

Squatfather<<

Tag dig nu lidt sammen! Hvis det er lysten til stævner der mangler er det da fair nok, at du ikke gider længere. Men selve dit resultat er vel som det kan forventes, sådan som du har trænet den sidste uge, hvor du burde have slappet noget mere af.

Tvivler nu stærkt på at jeg havde været stærkere hvis jeg havde slappet helt af i ugen op til, da jeg ikke havde nogen arbejde i kroppen som jeg skulle superkompensere på. Men du har fuldstændig ret i at min generelle forberedelse til stævnet slet ikke har været god nok :smile:

T<<

Uden motivation og med al den cardio du har lavet er det vel også et spørgsmål om du ikke har stillet urealistiske mål for dig selv?

Det er selvfølgelig irriterende når tingene ikke kører, men spørgsmålet er om du ikke burde kigge dine træningslogger igennem og så gå tilbage "to the roots" og finde det frem der har virket for dig.

Op på hesten igen makker.

Det er nok rigtig nok. Cardiotræningen havde nok kostet lidt mere end jeg lige havde regnet med :smile:

Jeg repondere godt på høj volumen og frekvens i squat og lav frekvens i dødløft. Mit bænkpres ved jeg snart ikke hvad der virker bedst, men skulle nok havde været lidt mere i trøjen op til stævnet.

Tak, for rådet :smile:

L^P<<

Congrats Champ, men lige 1 ting, hvorfor startede du så højt i dødløft? hold kæft du var tæt på at bomme ud, og dødløft er altså den sidste disciplin man skal bomme ud i, da det er det nemmeste

Tak, ja, du har ret i at det var ved at blive en RIGTIG pinlig affære i dødløften, men da 260kg plejer at være en rimelig overkommelig vægt for mig troede jeg jo også at det var det til stævnet. Havde ikke løftet mig ud i squatten så jeg regnede med at have rigelig kræfter til dødløften, men blev desværre slemt skuffe. Dødløften og bænken var det der skuffede mig mest

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Henning<<

Hej Troels

Jeg synes du skal have lidt credit for at hanke op i dig selv i dødløft og så gennemføre alligevel, selvom startvægten var sat alt for høj. Det synes jeg er flot gået.

Mht. de resultater så er det vel et spørgsmål at du dyrker to sportsgrene intenst samtidig, som er vidt forskellige. Det kan aldrig blive optimalt, specielt ikke når kosten hellere ikke er det.

Jeg tror personligt at hvis du dedikerede dig udelukkende til styrkeløft og gjorde meget mere ud af kosten, så ville du kunne meget stærkere fremover og leve op til dine egne forventninger.

Mange tak! Ja, du har nok ret i at jeg vil lidt for meget i forhold til hvordan jeg prioitere. Jeg dropper heller ikke helt styrkeløften som sådan. Skal bare lige finde ud af om jeg gider at være licens løftere mere hvis jeg ikke kan forbedre mig. Man skal jo helst op på +700kg hvis man skulle kunne konkurrere lidt i -100 og -110kgs klassen herhjemme.

Men nu må vi se. Dropper jo på ingen måder træningen :smile:

Herkules<<

Tillykke med stævnet.

Flot at du kommer igennem. Jeg synes nu du viser klassen ved at hive det sidste forsøg i DL hjem. Det er sgu hårdt når man står med ryggen mod muren og bare føler sig ærgelig...

Ang. Bænkpres. Drop al det der board og band pis. Jeg har prøvet det og ligesom dig øget min styrke i board øvelserne, men det er ikke en skid værd når man ligger under stangen og den skal til brystet. Boards kan bruges til at kører en ny trøje ind ellers er det nada værd.

Anygays så er 640 samlet, da ikke til rotterne så vær lidt god ved dig selv og lad være med at planlægge fremtiden midt i en skuffelse

Mvh Lars

Mange tak! Ja, jeg har tænkte over brugen af Boards og bands før. Jeg tror til dels du har ret i det med boardne, men tror også det afhænger af hvor lang vandring man har fra starten af. Du har jo i forvejen en meget kort vandring og så er brugen af board ikke så vigtig som en mere langarmet løfter.

Boardsne kan jo også bruges på at variere presset på pressestukturen så man kan opretholde en højere frekvens.

Bands er jeg faktisk ret meget tilhænger af. Både fordi det øger min aggressivitet i træningen og man kan lave løft der minder mere om trøjeløft.

Men er stadig tilhænger af en god solid RAW styrke som basis for et godt trøje bænkpres :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Troels:

Ser sgu fedt ud med det shootfighting, fedt med en kampsport, hvor man lærer det hele: slag, greb, spark,kast, osv. :4thumbup:

Hvad angår at du overvejer at satse mere på kampsport end styrkeløft, kan jeg shu sagtens forstå dig. Når alt kommer til alt gælder træning for os almindelige amatører vel bare om motivation og om at have det sjovt med det vi gør. For mig ville valget være enkelt: Hvad er sjovest, fedest for mig? Og så vælge det!

Det er jo ikke en endegyldigt valg, kun en prioritering i en peridode, hvor du jo (som du selv siger) stadig vil løfte vægte.....

Venlig hilsen Kasper

Edited by The Bear
Link to comment
Share on other sites

Bozne<<

Op med humøret Troels

Intet skidt er sket - somsagt er du jo manden inden i Duracell kaninen, du bliver jo bare ved og ved.....men måske du lige skulle give dig selv lov til at blive ladet op igen

Mange tak :smile: Ja, er også Pt. hjemme ved de gamle og blev ladet op med Flæskesteg, kartofler og brun sovs i aftes :w00t:

Havneren<<

Hej Troels.

Jeg og mange andre kan jo kun drømme om de kg... Jeg syntes sku det er en vild styrke! Du er sku hård ved dig selv... Dårlige dage kommer sku bare snigende engang i mellem.

Havde jeg en billet til A-DM var jeg ikke i tvivl om at den skulle bruges - Om end ikke andet end bare at være med!

Jeg vil sku stadig tillade mig at sige tillykke med A-DM billetten! Det er sku en præstation i sig selv Også selv om tiderne har været bedre.

V/h Christian

Mange tak for opbakningen :smile: Tjo, om jeg tager med til A-Dm vil jeg ikke tage stilling til endnu, men bare sige at jeg skal vide med mig selv at jeg kan lave en PR på totalen før jeg vil stille op :smile:

Hippo<<

Kom igen Onkel,

synes sgu det er flot nok at du kommer igennem og får hevet det sidste dødløft i land

Alt taget i betragtning så er 640 da ok, med en anden sportsgren ved siden af og når nu motivationen måtte vige for kaffepauserne

Hehe! Jo, tak! Motivationen i dødløften blev nok også kvælt lidt af at jeg var ærgelig i de andre øvelser, men hvis jeg stiller op igen på et tidspunkt skal det ihvertfald være meget bedre :devil:

Jeanette<<

Hvad er det jeg ser ...... du ved bedre kære Troels... de dage findes. Husk blot du rent faktisk elsker at træne

Jeg kan ikke tro mine egne øjne når jeg læser du ikke er tilfreds..... mmmmmm men oki.... hvis ikke du har lysten til stykeløft... så er der ikke meget at stille op .. bare du træner .. lidt BB måske ??

Er det ikke på tide du kigger forbi så vi drikke noget af alt det sprut jeg har og snakker om hvor sjov og tåbeligt verden faktisk kan se ud det er sku så hyggeligt og om ikke andet så ryger humnøret altid op med en masse grin.

Hehe! Jo, mange tak for opbakningen :smile: Stopper jo heller ikke med at træne. Vil jo stadig være Lee' :cooldance:

Og det lyder som en god plan og komme forbi til en hyggeaften ligesom sidst :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Bjørnen<<

Hej Troels:

Ser sgu fedt ud med det shootfighting, fedt med en kampsport, hvor man lærer det hele: slag, greb, spark,kast, osv.

Hvad angår at du overvejer at satse mere på kampsport end styrkeløft, kan jeg shu sagtens forstå dig. Når alt kommer til alt gælder træning for os almindelige amatører vel bare om motivation og om at have det sjovt med det vi gør. For mig ville valget være enkelt: Hvad er sjovest, fedest for mig? Og så vælge det!

Det er jo ikke en endegyldigt valg, kun en prioritering i en peridode, hvor du jo (som du selv siger) stadig vil løfte vægte.....

Venlig hilsen Kasper

Tak, for dit input :smile: Ja, det Shootfighting er ret fedt og indenhold både styrke, cardio og teknik, så synes det komplimentere styrketræningen superfedt til en allround lee fysik :bigsmile:

Men nu må vi se! Shootfighting er stadig rimeligt nyt for mig og hvis man vil konkurrere i Vale Tudo eller shootfigting skal man nok regne med en brækket næse eller andre sjove ting kan sket med ens ansigt, og det er jeg jo heller ikke ligefrem interesseret i :laugh:

Men det kunne være fedt at træne op til en ren Submission kamp hvor slag og spark ikke er tilladt men er brydning med diverse låse og stranguleringer :smile:

Link to comment
Share on other sites

Moos<<

Hehe! Hvis men er rigtig god til submission delen behøver man heller ikke at kunne slå og sparke for at klarer sig, der er jo ingen grund til at ødelægge mit smukke ansigt :laugh:

Onde stemmer i mit hoved hvisker, at jeg skal skrive "Det skulle du nok have tænkt på for et par år siden..."

Men det kunne jeg self ikke finde på at skrive :innocent::tongue::wink:

Link to comment
Share on other sites

Det er nok rigtig nok. Cardiotræningen havde nok kostet lidt mere end jeg lige havde regnet med

Jeg repondere godt på høj volumen og frekvens i squat og lav frekvens i dødløft. Mit bænkpres ved jeg snart ikke hvad der virker bedst, men skulle nok havde været lidt mere i trøjen op til stævnet.

Tak, for rådet

Hvorfor så ikke køre en gang concentrated loading, efterfulgt af conjugated loading i squatten og bænken optil DM og koncentrere dig om eksplosive løft i dødløften?

Bare et forslag. :wink:

Link to comment
Share on other sites

T<<

Hvorfor så ikke køre en gang concentrated loading, efterfulgt af conjugated loading i squatten og bænken optil DM og koncentrere dig om eksplosive løft i dødløften?

Bare et forslag.

Med Concentrated loading, men du lidt ala Sheiko eller MM hvor man laver en større byrde end man kan restituere sig fra og derefter deloade og så starter forfra eller hvordan? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nu foreslår jeg kun concentrated loading til dig fordi jeg ved du har trænet en del år og har været en del programmer igennem. Jeg ville under ingen omstændigheder anbefale det til nybegyndere. Men idet du har god erfaring med høj volumen i squatten er concentrated loading perfekt IMHO.

Med Concentrated loading, men du lidt ala Sheiko eller MM hvor man laver en større byrde end man kan restituere sig fra og derefter deloade og så starter forfra eller hvordan?

Ja man træner hårdere end man engentlig kan holde til, men man deloader ikke i den forstand og starter forfra. Man hopper på en gang conjugated loading, som er træning med lavere volumen, men tungere. Jeg kan da prøve at smide et forslag op til dig i løbet af uge. Nu vil jeg tilbage og nyde resten af min fødselsdag. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share