Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Jeg synes nu sagtens, du kunne have samvittigheden i behold, selvom du havde fyret en ordentlig hammer af imod dem :innocent:

Ærligt talt så fortjente de det sgu - sådan nogle idioter. Og det er ikke for at lyde macho, jeg slåsser selv ALDRIG, hvis jeg kan blive fri, men hvis jeg kunne have givet sådan nogle typer nogle los, så klarede jeg mig nok gennem mine samvittighedskvaler anyways :blink::blush:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes nu sagtens, du kunne have samvittigheden i behold, selvom du havde fyret en ordentlig hammer af imod dem :innocent:

Ærligt talt så fortjente de det sgu - sådan nogle idioter. Og det er ikke for at lyde macho, jeg slåsser selv ALDRIG, hvis jeg kan blive fri, men hvis jeg kunne have givet sådan nogle typer nogle los, så klarede jeg mig nok gennem mine samvittighedskvaler anyways :blink::blush:

Ja, det har du sgu ret i. Kunne da et eller andet sted også have været lidt cool at lave en Steven Seagal og lige brækker armene på hele bundet :devil::laugh:

Men for det første var jeg trodsalt i undertal mod nogle uberegnlige gutter som ikke holder sig tilbage fra at bruge våben hvis modstanden skulle blive for stor, og desuden var det ikke lige at slå som var min instinktive reaktion. Det kan så både være en fordel, da jeg er sikret ikke at få en sag på halsen, men også en ulempe da de helt klart fortjente nogle øretæver og lidt til.

Det var nok også derfor jeg skrev på Mol dengang jeg kom hjem fra byen, da den adrenalin og arrigskab skulle ud på en eller anden måde.

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Onklen vil bare ikke indrømme, at han begyndte at hvine som en lille pige, hoppede op på et bord som en gammel kone, der ser en rotte, og græd salte tårer om at de ikke måtte røre hans sarte silkehud...

... Hvorefter han lavede en tredobbelt salto med skruespark på hele flokken, og slog samtlige af dem bevidstløse... OG til Finland... :devil:

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

Onklen vil bare ikke indrømme, at han begyndte at hvine som en lille pige, hoppede op på et bord som en gammel kone, der ser en rotte, og græd salte tårer om at de ikke måtte røre hans sarte silkehud...

... Hvorefter han lavede en tredobbelt salto med skruespark på hele flokken, og slog samtlige af dem bevidstløse... OG til Finland... :devil:

:tongue:

Nu blev tredobbelte saltoer jo forbudt i 1982, så det tror jeg ikke på... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

"He who strikes the first blow admits he's lost the argument."

:wink:

Kloge ord :smile:

Tror dog ikke ordet argument er i deres ordbog :laugh:

Onklen vil bare ikke indrømme, at han begyndte at hvine som en lille pige, hoppede op på et bord som en gammel kone, der ser en rotte, og græd salte tårer om at de ikke måtte røre hans sarte silkehud...

... Hvorefter han lavede en tredobbelt salto med skruespark på hele flokken, og slog samtlige af dem bevidstløse... OG til Finland... :devil:

:tongue:

Var du der?? :blink:

Det var jo lige sådan det foregik :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Hej Troels vil lige tilslutte mig heppekoret: Du gjorde helt sikkert det rigtige.

Jeg har nogle enkelte gange stået i lignende situationer i Fredericia, hvor jeg har valgt den modsatte løsning. Og set i bakspejlet har det altid været den forkerte løsning. Jeg husker tre præcise episoder, hvor jeg valgte at lade "næverne tale" og vel og mærke "vandt" slagsmålet på kort sigt, men altid har tabt det på langt sigt.. At man skulle overveje hvem der nu var i byen, hvor og om man havde backup, hvis der nu skulle ske hævnaktioner.... Jeg har sågar været så langt ude, at jeg efter at have "vundet" over en kæmpe idiot i Fredericia valgte tøj inden jeg tog i byen udfra den overbevisning, at jeg med næsten garanti ville ende i endnu et eller flere slagsmål med ham eller hans venner.... (Altså valgte det i den forstand - "det her gør det ikke så meget bliver ødelagt/revet i stykker"

Men i alle disse episoder ville jeg da set i bagklogskabens klare lys, have håbet at man kunne klare den ydmygelse (jeg i det mindste dengang følte det var), at lade fjolset vinde, lade ham provokere mig, skubbe mig, skubbe mine venner, nikke små skaller, og hvad den slags nu gør for at få en til at bide på krogen... Havde man bare den selvkontrol havde man på langt sigt vundet kampen, men det har jeg først indset senere....

PS: Hvem var han/de? Er det nogen jeg evt. kender?

:smile:

Edited by The Bear
Link to comment
Share on other sites

Jo, tak :smile: Var ikke klar over du overvejede at tage til Frede for manglede da én at gå i byen med. Det må vi gøre en anden gang så. Måske sammen med Hc og de andre drenge :cool:

Ja da, du kan bare lige sende en PM næste gang du skal til frede, det kunne jo være det passede med at jeg også skulle.

Hc har jo fået ny STOR lejlighed, så han har masser af plads til at holde en fest til store mennesker som os :tongue::beerchug:

Link to comment
Share on other sites

Hej Troels vil lige tilslutte mig heppekoret: Du gjorde helt sikkert det rigtige.

Jeg har nogle enkelte gange stået i lignende situationer i Fredericia, hvor jeg har valgt den modsatte løsning. Og set i bakspejlet har det altid været den forkerte løsning. Jeg husker tre præcise episoder, hvor jeg valgte at lade "næverne tale" og vel og mærke "vandt" slagsmålet på kort sigt, men altid har tabt det på langt sigt.. At man skulle overveje hvem der nu var i byen, hvor og om man havde backup, hvis der nu skulle ske hævnaktioner.... Jeg har sågar været så langt ude, at jeg efter at have "vundet" over en kæmpe idiot i Fredericia valgte tøj inden jeg tog i byen udfra den overbevisning, at jeg med næsten garanti ville ende i endnu et eller flere slagsmål med ham eller hans venner.... (Altså valgte det i den forstand - "det her gør det ikke så meget bliver ødelagt/revet i stykker"

Men i alle disse episoder ville jeg da set i bagklogskabens klare lys, have håbet at man kunne klare den ydmygelse (jeg i det mindste dengang følte det var), at lade fjolset vinde, lade ham provokere mig, skubbe mig, skubbe mine venner, nikke små skaller, og hvad den slags nu gør for at få en til at bide på krogen... Havde man bare den selvkontrol havde man på langt sigt vundet kampen, men det har jeg først indset senere....

PS: Hvem var han/de? Er det nogen jeg evt. kender?

:smile:

Hej Kasper :smile:

Ja, din beskrivelse af situationen er også nogle af de overvejelser som jeg har tænkt igennem. Man kan næsten ikke undgå eventuelle hævnaktioner for den slags idioter, og det er jo ikke så fedt at have i baghovedet når man er i byen for at feste og morer sig. :smile:

Mindes vidst engang du gik vikinge amok på en gut nede på det gamle Cafe Axel :devil: Det må have været en af de situationer du beskriver....(Det kan også godt være jeg husker forkert og det er din lillebror..Det er så mange år siden :innocent: ).

Jeg tror du kender ham men det vil nok ikke være så fair at ligge hans fulde navn ud på nettet. Martin L'er er der så mange af så, kan vidst godt skrive at det er sådan en :smile: Ved ikke hvem han venner var.

Ja da, du kan bare lige sende en PM næste gang du skal til frede, det kunne jo være det passede med at jeg også skulle.

Hc har jo fået ny STOR lejlighed, så han har masser af plads til at holde en fest til store mennesker som os :tongue::beerchug:

Yeah, glæder mig også til at tjekke Hc's nye lejlighed ud. Så må vi jo sidde og være rigtig bredskulderet få drukke nogle turbo øl og flexet noget ølvom :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning i Aktivt Velvære i Slagelse:

Goodmornings (Smal stand. %Bælte) - 3x50kg, 3x70kg, 3x80kg, 3x90kg, 3x100kg, 3x110kg, 3x120kg, 3x130(PR :smile: ), 3x90kg, 3x90kg, 3x90kg (Ved ikke helt hvad den techogym stang vejede men regnede med 10kg, selvom jeg tror den vejer lidt mere. Har lavet 3x140kg med bælte, men bæltet giver mig MEGET i goodmornings, så jeg er godt tilfreds :smile: )

Bænkpres - (8x50kg, 6x90kg, 3x110kg), 8sæt x 3reps med 130kg (Var sgu pænt tung :blink: Regner med at det skyldes %opspænd og en ærgelig bænk. 3 af sættene kørt med smalt greb)

Dumbell Shrugs - 3sæt x 16reps med 34kgs håndvægte

Tatepress - 10x14kg, 10x16kg, 10x18kgs (Uha, hvor er jeg vild :devil::tongue: )

Rear Delts - 4sæt x 10reps

Herefter et koldt bad efterfulgt af en tur i Sauna. Lækkert. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Fredagsafbrænding i OBBC:

Squat - 6x60kg, 3x100kg, 3x140kg, 3x140kg, 1x180kg, 1x190kg, 1x200kg(Ikke dyb nok så derfor ingen PR noteret. Der var ellers god smæk i benene idag :smile: )

1x180kg (Halv dragt)

1x200kg (Halv dragt)

1x220kg Halv dragt. PR :smile: )

1x230kg (Helt dragt + knæbind. Ikke helt nede)

2x240kg (Helt dragt + knæbind. Heller ikke helt nede)

(Fuuuck, den driller mig den satans dragt. Det tog mig så lige 20-30min at få dragten af igen, hvor den så var blevet pyntet fint med blod fra mine inderlår :crazy: Da, jeg havde den på, ramte den en cutan nerve så min røv bogstaveligt talt sov :laugh: )

Squat til Pins (Halv dragt)

3x240kg

3x270kg

10x220kg

Læg - 4sæt x 20reps med hele stakken

Pinpress (Bænkpres fra Pins) - 6x60kg, 3x100kg, 3x120kg, 3x130kg, 3x140kg, 3x150kg, 3x160kg, 3x120kg, 3x120kg, 3x120kg, 3x120kg, 6x120kg, 6x120kg (2 sidste 6ere med smalt greb. Første gang jeg prøver denne øvelse, og må sige at jeg blev rigtigt positivt overrasket :smile: Pins'ne var placeret i en højde der gjorde press distancen ca. lige så lang som i et floorpress. Fin fin hjælpeøvelse :smile: LunauLee' kørte med og fik også stiv javatus af øvelsen :bigsmile: )

Incline Dumbell Press - 10x30kgs, 10x40kgs, 8x50kgs, 20x30kgs

Chestsupportet Rows - 3sæt x 10reps

Lidt curls og hyperextension.

Styrken var god idag, men endnu engang lykkedes det mig ikke at komme til godkendt dybde i dragten. Hvis jeg heller ikke kommer ned til godkendt dybde næste fredag må jeg vælge en anden dragt.

Pinpress var en pissefee øvelse, så triceps og pattøj fik en ordenlig omgang idag :devil:

Link to comment
Share on other sites

Sikke da en omgang. Godt squattet ellers :devil: :4thumbup:

Dybden skal du nok få styr på så længe dine træningskammerater er hudløst ærlige. Det er jo rare at få det at vide til træning fremfor inde på podiet :laugh:

Jo, tak :smile: Ja, det er rart at have nogle der tjekker dybde når man er i udstyr. :smile:

Nå Onkel T, har vi spændt buen :laugh: Er nok kommet på arbejde med dragten :wink: Det skal nok blive godt en gang..

Jan

Hehe! Ja, det kræver sgu noget arbejde med den dragt, men jeg tror også det nok skal blive godt når jeg forstår at komme helt i kælderen med den :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lørdags træning:

Bænkpres (Grøn elastik nede under bænken) - 3x30kg, 3x60kg, 3x80kg, 3x100kg, 3x110kg, 1x120kg, 3x80kg, 3x80kg, 3x80kg, 3x80kg, 3x80kg, 3x80kg (Puuha, det er godt nok noget der smider nogle ekstra kg på i toppen med den opsætning. Næsten alle sæt kørt med pause på brystet. 3eren med 110kg og 1eren med 120kg var TUNGE, men hvis jeg ikke lige havde kørt tung pat igår, så havde der nok været til lidt mere. :smile: )

Dødløft - 6x70kg, 3x110kg, 3x110kg, 1x150kg, 1x150kg, 1x150kg (Haha, sikke en pinlig omgang. Ingen fart eller agressivitet i nogle af løftene)

Dødløft fra knæene (Rackpulls) - 3x120kg, 3x170kg, 3x170kg, 3x170kg, 3x120kg (Når 120kg trukke fra lige over knæene føltes tungt så er der sgu noget galt :laugh: )

+ lidt goodmornings, sumosquat, laterels og curls

En sølle omgang træning, hvor jeg teamede op med Moos. Bænkpres med Bands var udemærket men resten var noget lal. Moos havde ligesom mig også moderate tømmermænd, så vi fulgtes ad i tømmermands tempoet :laugh:

Grunden til at dødløften ikke kørte så godt var blandet manglende lyst og så det faktum at jeg altså kørte tungt squat igår, og havde 270kg liggende på nakken. Det koster altså lidt må man konstatere.

Fik spottet Bæltetasken der lige nakkede 175kg i Smal bænkpres liggende flat på bænken :devil: Forinden havde han lavet en 3er med 160kg og en 2er med 170kg :superman:

Link to comment
Share on other sites

Fredagsafbrænding i OBBC:

Squat - 6x60kg, 3x100kg, 3x140kg, 3x140kg, 1x180kg, 1x190kg, 1x200kg(Ikke dyb nok så derfor ingen PR noteret. Der var ellers god smæk i benene idag :smile: )

1x180kg (Halv dragt)

1x200kg (Halv dragt)

1x220kg Halv dragt. PR :smile: )

1x230kg (Helt dragt + knæbind. Ikke helt nede)

2x240kg (Helt dragt + knæbind. Heller ikke helt nede)

(Fuuuck, den driller mig den satans dragt. Det tog mig så lige 20-30min at få dragten af igen, hvor den så var blevet pyntet fint med blod fra mine inderlår :crazy: Da, jeg havde den på, ramte den en cutan nerve så min røv bogstaveligt talt sov :laugh: )

Squat til Pins (Halv dragt)

3x240kg

3x270kg

10x220kg

Læg - 4sæt x 20reps med hele stakken

Pinpress (Bænkpres fra Pins) - 6x60kg, 3x100kg, 3x120kg, 3x130kg, 3x140kg, 3x150kg, 3x160kg, 3x120kg, 3x120kg, 3x120kg, 3x120kg, 6x120kg, 6x120kg (2 sidste 6ere med smalt greb. Første gang jeg prøver denne øvelse, og må sige at jeg blev rigtigt positivt overrasket :smile: Pins'ne var placeret i en højde der gjorde press distancen ca. lige så lang som i et floorpress. Fin fin hjælpeøvelse :smile: LunauLee' kørte med og fik også stiv javatus af øvelsen :bigsmile: )

Incline Dumbell Press - 10x30kgs, 10x40kgs, 8x50kgs, 20x30kgs

Chestsupportet Rows - 3sæt x 10reps

Lidt curls og hyperextension.

Styrken var god idag, men endnu engang lykkedes det mig ikke at komme til godkendt dybde i dragten. Hvis jeg heller ikke kommer ned til godkendt dybde næste fredag må jeg vælge en anden dragt.

Pinpress var en pissefee øvelse, så triceps og pattøj fik en ordenlig omgang idag :devil:

>Troels, jeg synes du skal arbejde noget mere med dragten, også selvom den driller dig. Der er kg at hente i en stram dragt, og den vil også udvide sig en lille smule desto mere du bruger den.

Vetö

Link to comment
Share on other sites

>Troels, jeg synes du skal arbejde noget mere med dragten, også selvom den driller dig. Der er kg at hente i en stram dragt, og den vil også udvide sig en lille smule desto mere du bruger den.

Vetö

Ja, det vil jeg også gøre. Men skal helst have lavet noget til godkendt dybde til træning i dragten før den er stævneklar og der er jo efterhånden ikke længe til Dm den 1 april :smile:

Hvis ikke jeg når at få den til at du' til Dm så har jeg 2 andre muligheder, nemlig min gamle Metal dragt eller at låne Overarmen2000 Titan squatter der er et nummer større end min. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Fatter det ikke? :blink:

Som den diskopumper jeg er skulle jeg lige have lavet nogle armstrækkere for at få pump inden jeg tager i byen :bigsmile:

Jeg har ikke laver armstrækninger seriøst MEGET længe.

Nå, jeg gik igang, og pludseligt havde jeg taget 90reps ud i en kører :blink::crazy:

Og det var altså lige efter en halv flaske whisky :w00t:

Derfor:

Armstrækninger - 90reps (PR :w00t: )

Link to comment
Share on other sites

Fatter det ikke? :blink:

Som den diskopumper jeg er skulle jeg lige have lavet nogle armstrækkere for at få pump inden jeg tager i byen :bigsmile:

Jeg har ikke laver armstrækninger seriøst MEGET længe.

Nå, jeg gik igang, og pludseligt havde jeg taget 90reps ud i en kører :blink::crazy:

Og det var altså lige efter en halv flaske whisky :w00t:

Derfor:

Armstrækninger - 90reps (PR :w00t: )

ja ja...det var sikkert både partials og med løftet røv :tongue::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share