Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Tosser<< Kage og politik...Der må da kunne findes noget mere interessant at snakke om? :blink::laugh:

Jeg har lidt på fornemmelsen, at jeg dødløfter med skuldrene (eller nakken??) :crazy: For jeg er ALDRIG øm i lænden... :blink: Men efter de 115 kg fra skive i fredags har jeg lidt svært med at dreje hovedet til højre side :laugh:

Hmmm, indtil videre står der kun Odense på programmet 17. og 18. februar... Men hvem ved, det kan jo være jeg får smag for jer fyn-boere og kommer til at besøge jer igen?? :wink:

Hehe, nakke og skuldre ligefrem. :blink: Husk at i et rigtigt rundrygget dødløft kigger man ned i jorden næsten hele tiden :tongue:

Min ømhed sætter jeg altid i Erector Spinae primært midt på ryggen. Og sekundært i Glutes :smile:

Ja, hvis man kan vænne sig til dialekten så er det ikke helt værst på fyn :4thumbup:

Faktisk har jeg rigtigt godt her, selvom jeg rent faktisk er jydsk import fynbo. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hehe, nakke og skuldre ligefrem. :blink: Husk at i et rigtigt rundrygget dødløft kigger man ned i jorden næsten hele tiden :tongue:

Min ømhed sætter jeg altid i Erector Spinae primært midt på ryggen. Og sekundært i Glutes :smile:

Midt på ryggen-ømhed kan jeg faktisk godt genkende :wink:

Link to comment
Share on other sites

Du har ganske ret Troels, men fordi vi er venner så kan jeg godt give hende en lille omgang.

Det er da dig der skal være taknemmelig da det i så fald er det eneste sex jeg har hørt dig få, hvis man altså ser bortset fra dine eskapader med drenge :cry:

Alt er vel en lille omgang, når du ikke kan holde over tyve sekunder...

Lige nøjagtig :4thumbup:

Midt på ryggen-ømhed kan jeg faktisk godt genkende :wink:

Det var godt :4thumbup: :superman::tongue:

Sådan er det bare, jeg er hurtig i alt hvad jeg foretager mig.

:laugh::laugh::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Bare lige for at der også er lidt træningsrelateret i min log, så får jeg spillet fodbold 2 gange om ugen for tiden. Det er dælme noget der er godt for kondien kan jeg mærke :4thumbup:

Min ankel som jeg forstuvede for noget tid siden, kan jeg dog mærke ikke er 100% når jeg skal lave hurtige vend og taklinger. På den anden side er det jo positivt at patienterne så komme helskindet igennem træningen :tongue:

Madmæssigt ser det lige så beskidt ud som sædvanligt. Min aftensmad er som regel 2 franske hotdogs med cola. Spiser også sjældent morgenmad. Men til middag får jeg masser af rugbrød med diverse pålæg, så det er ikke helt skidt :smile:

Vægten er rimeligt uændret. 102stykker. Styrken er fin nok, men svinger en del i nogle øvelser. Specielt i dødløft, som jeg aldrig rigtig ved hvor ligger.

De primære mål er lige nu at øge min max styrke i chin/pullups. Er ikke specielt max stærk i denne, så kører oftest enten med vægt eller laver en sværere variant som Loonie Chins eller lign.

Derudover har dips været skiftet ud med bænkpres som hoved presse øvelse i lidt tid. Det kører fint nok, og har da heller aldrig været stærkere i dips.

Kører lidt andre presse varianter efter lyst og behov ved siden af.

Ellers er der ikke den store plan i min træning, og træner bare hvad jeg har lyst til. Og lysten er oftest til "funktionelle" store compound øvelser som giver mest "bang for the Buck", så det er jo fee' nok :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hehe! Jeps, igår valgte jeg dog en pakke kakaotoppe og en omgang pølsemix istedet for hotdogs som aftensmad :4thumbup:

Tak, og lige over :cool:

Regner med at gå hårdt i OSK i eftermiddag. Men i er vel alle til Er Open i Randers eller hva?

Jup, jeg træner dernede fra kl 12, og så kører vi kl 15... :bigsmile:

Edited by Moos
Link to comment
Share on other sites

hvornår er du der ?

skal du lokkes til stunt ? :innocent:

Regner med at være der omkring kl 16. Troede ellers også du skulle med til Randers? Men kunne da være hyggeligt med noget selskab :4thumbup:

Ved ikke lige hvad jeg skulle stunte i. Men finder sikkert på noget :w00t:

Nej, han skal ikke, for du skal hjem og skrive opgave :4smartass::4smartass:

Troels, du sørger lige for at han ikke står og smøler, men kommer hjem og er produktiv, ok? :superman::cool:

Hehe! Jacob må gerne smøle så længe han smøler med mig :wub::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Fredagstræning i OBBC:

Squat - (opvarmning), 5x105kg, 5x125kg, 5x135kg, 5x145kg, 5x155kg (Uden bælte. Stadig overskud på det sidste sæt, men glutes var lidt mærket efter goodmornings i onsdags, så holdt lige lidt igen :smile: )

Box Squat - 8sæt x 3reps med 105kg (For at få lidt fart i benene igen)

Sissy Squat - 4sæt x 10reps

Loonie Chins - 2sæt x 6reps med hver arm.

Lonnie chinning rotations - 5sæt (Trækker sig op til at armene albueleddet er 90grader, og så skifter man greb hele tiden så man drejer rundt. Den er sgu hård nok :bigsmile: )

Bænkpres - 10x60kg, 6x80kg, 4x100kg, 3x130kg, 3x140kg, 2x150kg, 10x100kg, 10x100kg (Følingen er der ikke rigtigt, men styrken er acceptabel trodsalt :smile: )

Coc1 - en masse blandet sæt

Seated Dumbell Curls - 6x25kgs, 6x26kgs, 6x28kgs

Biceps i maskine - 3sæt x max reps

Herefter fik jeg undersøg min ryg af min gamle Fys. studiekammerat Jacob Vind. Har døjet lidt med at spænde uhensigtmæssigt meget op i min rygmuskulatur midtthorcalt når jeg sov på andre måder end på ryggen. Tror problemet er blevet spottet :smile:

Andet pas:

Smalle pullups - 4sæt x 10reps

Lidt blandet split jerks

Hyperextensions - 1sæt x 70reps

Mave - 1sæt x 40reps

God træning. Var faktisk meningen at jeg ville have trænet i OSK, men da Jacob skulle hjælpe mig med min ryg blev træningen henlagt til OBBC.

Champen lavede raketter med 200kg i dødløft, og jeg fik lavet en god alsidig træning. Nu står den på Graffrakkas :cool:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

:cool: Tak skal du ha Trolle :4thumbup: Har altid haft focus på :devil: fart

i denne øvelse (SUMO) da fart er = kilo

Det er altid godt med et skud :devil: adrenalin før træning :crazy:

Fart er altid vigtigt :devil: Uanset om det er Sumo eller RIGTIG dødløft :cool:

Men dine dødløft så EASY ud. Tror faktisk at du kan komme op og runde de 300kg i en dragt hvis dine små fingre kan finde ud af at holde ordentligt om stangen. :tongue:

Kan dog ikke tilbyde dig et grebstræningskursus som Anita :laugh:

Men mon ikke noget mere kridt kan gøre det :cool:

Link to comment
Share on other sites

Kan dog ikke tilbyde dig et grebstræningskursus som Anita :laugh:

Men mon ikke noget mere kridt kan gøre det :cool:

Dejligt at se der stadigvæk findes forskelbehandling etoile2.gif

Men hvornår starter mit grebstræningskursus :4flex:

Det er jo ikke fordi vi kan prale af vi ses særlig ofte i OBBC :nonono:

Edited by Feminita
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share