Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Du må spise noget mere Ben&Jerry's :tongue: :4mewantfood:
Skal vi starte konkurrencen "først til 70 kg"? Jeg giver mig selv gode odds! :laugh:

Ja, men så må jeg hellere søge et sponsorat - ellers rækker SU'en nok ikke. :laugh:

P.S. Jeg giver også Rommel de bedste odds. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Fredagstræning i OSK:

Squat - (Opvarmning), 5sæt x 2reps med 150kg (Kun bælte)

Squat i halvdragt - 2x150kg, 2x185kg, 2x205kg, 2x225kg (Halv dragt og bælte)

Squat i fuldt udstyr - 1x225kg, 1x230kg (Hel dragt samt knæbind)

Bænkpres med grøn band under bænken - 3x60kg, 3x80kg, 3x80kg, 3x90kg, 3x90kg, 3x100kg, 3x100kg

Bænkpres - 10sæt x 3reps med 100kg

Prøvede at hoppe i Titan Dragten for sjov. Lang tid siden jeg har haft mange kg på stangen i squat, men det gik da nogenlunde. Manglede dog dybde på en del af sættene.

Ryg og disko må blive i morgen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lørdagstræning:

Hang Cleans - 5x60kg, 5x60kg, 5x65kg, 5x70kg, 5x70kg, 5x70kg, 5x70kg

Power Pullups - 5xmig, 5xmig+30kg, 5xmig+30kg, 5xmig+15kg, 5xmig+15kg, 5xmig+15kg (30kg var lige en tand for meget at kører 5x5 med. Men tror faktisk også at 5reps med +30kg er PR. )

Shrugs - 10x100kg, 10x140kg, 10x140kg, 10x140kg

En masse elastik gejl - Pull apart, Rows, Diverse skulder og nakke.

Lidt curls og lidt Coc1.

Godt at få svedt lidt igennem. Der var fint besøg fra CamillaBruun, og Betterøv og Bamz'far var der også. :smile:

Dette er de såkaldte powerpullups. :smile:

post-858-1172935731_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Var lige nede i OSK med en menu fra Mcdonalds, og hygge lidt.

Havde ikke træningstøj med men fik lige lavet lidt bænk nu jeg var der.

Bænkpres - 10x60kg, 10x60kg, 10x100kg, 6x120kg, 6x120kg, 6x120kg, 6x120kg, 6x120kg, 6x120kg (Er ikke i bænkpresform, så var lidt halvtungt.Men til det tillader jeg mig at citere Jon Pall....

:superman:

beback.wav

Link to comment
Share on other sites

Hey Linnea :smile:

Jamen, det er mig der takker for at dig og Poul gad at have mig med på slæb :4thumbup: Jamen, jeg er da altid god for en lille rap, hvis guitarren står derhjemme :laugh:

Her er det dog dig der står for underholdningen med en slags etbens squats :superman:

Du får lige her en svensk sang på guitar at øve til næste fest, hvis jeg skulle være for sløv til at underholde med squats og andet sjov :wink:

Totalt stenede billeder, men sangen er god :smile:

Link to comment
Share on other sites

Du får lige her en svensk sang på guitar at øve til næste fest, hvis jeg skulle være for sløv til at underholde med squats og andet sjov :wink:

Totalt stenede billeder, men sangen er god :smile:

Rigtig smuk sang faktisk... Skulle lige hører den nogle gange. Specielt fordi mit svenske ikke er så godt :innocent:

Men du har ret i at "musikvideoen" er noget mærkelig :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Har hørt han er den mest barske og toughte viking i Odense. Men det er så bare hvad jeg har hørt...

Tror desværre du har hørt forkert, for vikinger lavede ikke kropshævninger. Hvis der f eks var en mur i vejen, så klatrede de ikke over den - de smadrede den :devil:

Husk at jeg skal sætte dig på plads i bænken i morgen :shades:

Link to comment
Share on other sites

Tror desværre du har hørt forkert, for vikinger lavede ikke kropshævninger. Hvis der f eks var en mur i vejen, så klatrede de ikke over den - de smadrede den :devil:

Husk at jeg skal sætte dig på plads i bænken i morgen :shades:

Jojo, vikingerne lavede kropshævninger viser nyere studier. Det er rigtigt nok at de oftest valgte den løsning du nævner, men forskerne mener at kropshævningerne blev lavet som en slags mandomsprøve hvor man minimum skulle kunne tage 15snydechinups hvis man have nogen chance for at komme med på togt...

Hehe! Nå, ja! Det er bænkdag i morgen! Så er det godt jeg har varmet lidt op idag :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Mandagstræning i OSK:

Bænkpres (Blå bands nedefra) - 3x60kg, 3x80kg, 3x90kg, 3x90kg, 1x100kg, 1x105kg, 1x110kg, 1x115kg (De 115kg var et max løft. Kæft, det bii'er de bands. Men fik alligevel mere med end jeg troede til at starte med. Moos løftede det samme...)

Speed Bænkpres (Blå Bands nedefra) - 8sæt x 3reps med 80kg

Bænkpres - 3x60kg, 3x100kg, 1x130kg, 1x145kg, 1x160kg (Føltes meget mærkeligt at kører alm. bænk lige efter man har kørt med bands. De 160kg var ikke et godkendt løft, men var ok nemme med jævn god fart)

Mave - 3-4sæt

Dumbell laterels - 6sæt x 10reps med 12,5kgs håndvægte

Dødløft + lilla elastik - 2sæt x 10reps med 100kg

Lower back maskine (Technogym) - 8sæt op til 10reps med stakken (Kørt tidligere idag på arbejdet)

Fin omgang bænkpres. Udover det fik jeg ikke lavet det store. Men ok :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det kan godt være, at jeg løftede det samme, men mine var eddermame pænere, med røven i, og så ownede jeg dig også voldsomt if art på Speeeeeed sættene :tongue::innocent:

Vi løftede ikke det samme, jeg løftede de 160kg, som du missede :tongue:

Naa, giver gerne at dine løft med bands var en god del pænere end mine :smile:

Er stadig ikke vant til den barsk tension på bandsne. Men det kommer :superman:

Link to comment
Share on other sites

Vi løftede ikke det samme, jeg løftede de 160kg, som du missede :tongue:

Naa, giver gerne at dine løft med bands var en god del pænere end mine :smile:

Er stadig ikke vant til den barsk tension på bandsne. Men det kommer :superman:

Nå ja, hvis man gerne må løfte røven, når man løfter kunne det da også godt være, at jeg kunne løfte mere :tongue:

Ja, du skal nok vænne dig til band-tensionen. Det var tydeligt at se, at dit løft virkede meget to-delt, når du skulle til at locke ud. Du kommer til at hente meget, når du lærer at presse igennem i hele bevægelsen, på samme måde, som jeg har lært det nu :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning foregik i OBBC:

Boldhold - 1time

Dragon Flags - 3sæt x 6reps

Pullups - (6xmig), 5sæt x 3reps + 35kg (Kørte ok. Var dog ikke til 10sæt. )

Smalle Pullups - 3sæt x 8reps

Jump Squats - 5sæt x 5reps med 60kg (Indimellem lavede jeg lidt hop. Bare for sjov)

Gluteham Raises - 6xmig, 6xmig+5kg, 6xmig+10kg(PR :smile: )

Biceps i maskine - 6sæt + 4-5dropssæt (Kæft, det giver liv i armene...Det sateneme BB :bigsmile: )

Mågen - 3sæt x 10reps

Bænkpres - 10sæt x 2reps med 110kg (M. pause på brystet. Ok fart, men har før været bedre)

Coc1 - En masse blandet sæt indimellem den anden træning.

Faktisk en fin runde. Fik også kørt en pakke kakaotoppen ned lige inden træning. Sådan en lille pakke indenholder altså omkring 1400Kcal. :4thumbup:

Til morgenmad røg der 2 romkugler ned. Det er den slags man bliver tought af :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Fredagstræning:

Løb med vægtvest+10kg - 4-5km (Første gang jeg prøvede at løbe med vægtvest. Det gik faktisk overraskende godt og sluttede med masser af overskud. Så fandt jeg da ud af hvordan det er at være en 112kgs løber idag :bigsmile: )

Dumbell Laterels - 6sæt x 10reps med 14kgs håndvægte

Kommer hverken i OSK eller OBBC idag, da jeg snart skal til Fredericia. Derfor blev det til noget løb. Imorgen regner jeg med at træne BB i Olympia i Fredericia :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Lørdagstræning i Olympia (Det er sateneme BB :4thumbup: ) :

Squat - 6x50kg, 6x50kg, 5x90kg, 5x110kg, 5x120kg, 5x130kg (Let let. Kørte bare med de samme kg som makkeren)

Leg curls - 4sæt x 10reps med stakken (Sidder fint nok i haserne, men når ikke gluteham raises til sokkeholderne)

Siddende læg - 4sæt x 12reps

Stående læg - 4sæt x 12reps (Lang tid siden jeg har kørt læg sidst. De små kalve krampede da også lidt tilsidst :4thumbup: )

Smal Bænkpres - 6x50kg, 6x50kg, 6x90kg, 6x110kg, 3x120kg, 3x130kg, 3x140kg, 1x150kg, 20x90kg (God runde. God fornemmelse og drive i øvelsen :smile: )

Pec Deck flyers - 5sæt x 6-8reps op til stakken +10kg (Inklusiv peak kontraktion for at få kavalergangen med :laugh: :4thumbup: ...Går nu helt godt i patkassen..)

Ez-Barbell Curls (21'ere) - 21x30kg, 21x35kg, 21x40kg (7 halve reps i bunden, 7 halve reps i toppen og tilsidst 7 hele reps. Det er sateneme BB :4thumbup: )

Rigtig fin træning i Olympia med min gamle makker. Han løfter 165kg i bænkpres med røven i sædet samt 6ere med 150kg i OL squats med en kropsvægt på 90kg. Det er sgu tought nok :superman:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share