Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Hvis man kan køre 4 gange Tabata(?) back to back, skulle man så ikke låne nogen større kettlebells igen? Jeg bruger dem ikke pt, da jeg dødløfter to gange i ugen og ikke skal belaste ryggen mere end det.

2x24, 2x32 og 1x40 - kunne noget af det friste?

Link to comment
Share on other sites

Hvis man kan køre 4 gange Tabata(?) back to back, skulle man så ikke låne nogen større kettlebells igen? Jeg bruger dem ikke pt, da jeg dødløfter to gange i ugen og ikke skal belaste ryggen mere end det.

2x24, 2x32 og 1x40 - kunne noget af det friste?

Uhh, mange tak for buddet. Men faktisk har jeg både en 24er og en 40 er også. Det var meningen at jeg ville arbejde med cardio delen og ikke bruge en alt for tung kugle. Havde jo også dødløftet pænt meget dagen inden. 20kg er også en fin vægt for mig at arbejde med teknikken.

Målet er lidt at lave noget beskidt på en SSST med en 24 indenfor den nærmeste fremtid.

Ps. Pulsen kom fint op ;-)

Link to comment
Share on other sites

Søndagstræning:

Pullups i garagen - 20xmig, 10xmig, 10xmig, 10xmig

Kb pushpress - 1sæt x 12/12reps med 40kg kb. PR.

Kb upright Rows - 1sæt x 20reps med 40kg

BU kb Press - en del leg med 24eren. Kæft, det er svært.

Farmerwalk / Stone Walk - først ned bagerst i haven med 40/24 kb og tilbage igen. Derefter samle Dorit (50kg sten) op og gøre det samme. 3turer med kb og 3 turer med stenen. Fedt fedt fedt...

Løb - 1km

Så vågnede den ældste datter og der var ikke tid til mere. Ville gerne ha' nået noget wrist roller men det kan selvfølgelig nåes endnu :-)

Link to comment
Share on other sites

Mandagstræning:

Transportcykling - 14km

Leg ext - 100reps ialt fordelt på 4-5sæt

Laterels - 3sæt x 10reps med 12 Kgs håndvægte

Incline bænkpres i smithstativet - 10x70kg, 10x90kg, 6x100kg, 4x110kg, 3x120kg, 6x100kg, 6x100kg, 6x100kg

Kabel flyers 3sæt x 10reps

Reverse grip ez bar curls 3sæt x 12 reps med 30kg

Dumbell hammercurls - 3sæt x 20reps med 12kgs håndvægte

Coc1 - 20/20, 10/10

Coc1,5 - 3/3

Bortset fra smithen en let omgang. I morgen har jeg bestemt mig for ikke at spise noget som en anden spiseforstyrret tøs. Så må vi se hvordan det går :-)

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Det skulle lige prøves. Læst lidt af det Anders har skrevet om fasting inde på kropsblog.dk samt så den britiske dokumentar om det også. Så blev jeg nysgerrig.

Har jo ikke som mål at blive et stort bæst og det skulle ikke æde muskelmasse som man før har troet.

Det var min kammerats far. Han har gjort nogle ret ekstreme ting. Han har blandt andet også set hvor mange dage han kunne være vågen i træk..

Link to comment
Share on other sites

Intermitting fasting er faktisk ikke helt dumt.

Har selv kørt det i perioder, og mit humør og blodsukker virkede umiddelbart mere stabilt.

Pointen er jo at man spiser det samme antal kalorier.

Det kan være svært at træne ift til det, da det for de fleste af os er lidt svært at træne klokken 12 og så spise bagefter.

Link to comment
Share on other sites

Fastede i 36timer. Fra kl 18. mandag aften til kl 6 her til morgen.

Synes ikke det var voldsomt slemt men omvendt heller ikke udpræget fedt.

Var da sulten flere gange undervejs og fik også lidt kvalme fornemmelse nogle gange.

Jeg tror på at man skal tilpasse de principper man finder brugbare ind i ens hverdag og ikke lade træningen og kosten styre ens hverdag.

Eksempelvis har jeg før taget mig selv i at at glemme at spise om tirsdagen hvor jeg ofte har en lang arbejdsdag. Tænkte at det derfor var oplagt for mig at prøve at faste den dag. Hvis jeg så gjorde det fra aften måltid mandag til morgenmåltid onsdag blev det så 36timer.

Det bliver nok ikke sidste gang at jeg prøver det. Måske bliver det bare noget semifasting hvor jeg smider en enkelt proteinshake ind undervejs. Har jeg ikke helt bestemt mig for endnu.

Link to comment
Share on other sites

Intermitting fasting er faktisk ikke helt dumt.

Har selv kørt det i perioder, og mit humør og blodsukker virkede umiddelbart mere stabilt.

Pointen er jo at man spiser det samme antal kalorier.

Det kan være svært at træne ift til det, da det for de fleste af os er lidt svært at træne klokken 12 og så spise bagefter.

Fandt du det ikke svært at lave langdistance løb under fastingen?

Link to comment
Share on other sites

Onsdagstræning:

Løbebånd - 6km (31min)

Kreatin og et par vægttræninger har gjort mig lidt tungere, det var ufatteligt varmt og glygogenlagerne var nok ikke fyldt helt op efter min faste. Bla bla bla...

Det var ihvertfald meget hårdere end vanligt og jeg kampsvedte simpelten....Ja, det gør jeg faktisk stadig.

Link to comment
Share on other sites

Fandt du det ikke svært at lave langdistance løb under fastingen?

Nu ved jeg ikke hvad der kvalificere som langdistance løb? Har løbet op til 20 km på IF, hvor jeg så har haft en gel med som backup.

Det er egentligt ikke værre en at løbe 10 km om morgenen, det er et spørgsmål om tilvænning. Der bliver jo frådet godt med tarvelige carbs bagefter.

Scott Jurak der har vundet indtil flere ultraløb løber også fastende, helt op til 30 km.

Jeg ved ikke om det umiddelbart er en fordel at IF, men jeg fandt det blot nemmere at droppe morgenmaden og så spise nogle større måltider senere. Jeg oplevede også et mere stabilt humør og energi.

Fordi jeg ikke var helt sikker på om det var sundt, begyndte jeg at drikke omkring 100-200 ml juice inden de lange løb, eller spise en halv krydderboller med honning. Det er hurtigt forbrændt men mentalt gav det mig en viden om at jeg havde "spist".

Da mine løbetur i øjeblikket ligger om eftermiddagen har jeg jo af gode grunde spist før jeg løber. Jeg syntes dog IF er spændende, og forskningen gør lidt op med nogle af de mange myter der er på området. Den menneskelige krop er jo genial til at tilpasse sig. Hvis den ikke var ville vi sansynligvis aldrig have forladt de afrikanske savanner

Link to comment
Share on other sites

Torsdagstræning:

Dødløft - 10x60kg, 10x60kg, 5x100kg, 5x140kg, 3x160kg, 3x180kg, 3x180kg, 3x180kg

Sumo dødløft - 10x100kg, 10x100kg, 10x100kg, 10x100kg, 10x100kg

Benpres - 5sæt 8-10reps med 200-300kg(Ens ben bliver så svage af løb..weak)

Military Press - 10x40kg, 10x50kg, 10x60kg, 5x70kg, 5x70kg, 5x70kg, 5x70kg, 5x70kg

Seated dumbell Press - 8x34kgs, 8x30kgs, 8x26kgs, 8x22kgs, 8x18kgs (korte pauser så de lette vægte var knap så lette)

Dumbell laterals - 5sæt x 12reps med 14kgs

Smal bænkpres - 10x60kg, 10x70kg, 10x80kg, 10x90kg, 10x100kg

Overhead lockout i smithen - 5sæt x 4-8reps

Pushdowns - 5sæt x 10reps

Dejlig runde.

Har iøvrigt også cyklet 14km idag samt haft et ryghold.

Link to comment
Share on other sites

Mandagstræning:

Transportcykling - 14km

Hold - 45min

Pullups - 5sæt x 12reps

Incline Bænkpres i smithen - (10x70kg, 6x90kg), 5sæt x 5reps med 110kg

Hyperextensions - 5sæt x 20reps + 2x3kgs håndvægte kørt op i en Y-raise i toppen

Incline Dumbell Flyers - 5sæt x 10reps med 20kgs håndvægte

Reversed Ez-barbell Curls - 3sæt x 8reps med 40kg (liiiige til den tunge side)

Det tog kun 25min at BB'e. Der var fart på :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share