Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Synes det er vanvittigt at man kan være så stærk...

22 år gammel og meget ofte doping testet. Så clean eller tæt på... Det er sindsygt!!

Ps. jeg har ømme trisser fra igår.

Har han ikke for meget overskud i DL i betragtning af, at han fik en 3. plads?

SU-PER stærk knægt forøvrigt :D

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Tog hele den omgang på 23 workset kun 25 min?

Det er godt nok imponerende! Har det selv med at bruge lidt for meget tid på ingenting..

Jeps. Havde max en halv time at træne så det hele blev supersættet med minimalt tidsspild og ingen snak. Havde jeg brug for lidt længere pause imellem et sæt kørte jeg på med en af de andre øvelser så der blev roteret mellem 3 forskellige øvelser.

Normalt foretrækker jeg dog at ha' lidt længere tid til min træning.

Nu træner du jo også styrkeløft så vidt jeg husker og der kan de jo være ganske gavnligt med 4-5min imellem de tunge sæt samt udstyrstræning tager jo en krig at arbejde med.

Har han ikke for meget overskud i DL i betragtning af, at han fik en 3. plads?

SU-PER stærk knægt forøvrigt :D

Jo, det tænkte jeg også. Men har så hørt at hans træner har sagt at han kun er ved at bliver bygget stille og roligt og først skal toppe om et par år. Derfor hans sidste dødløft ligner et 80-90% af max.

Link to comment
Share on other sites

Jeps. Havde max en halv time at træne så det hele blev supersættet med minimalt tidsspild og ingen snak. Havde jeg brug for lidt længere pause imellem et sæt kørte jeg på med en af de andre øvelser så der blev roteret mellem 3 forskellige øvelser.

Normalt foretrækker jeg dog at ha' lidt længere tid til min træning.

Nu træner du jo også styrkeløft så vidt jeg husker og der kan de jo være ganske gavnligt med 4-5min imellem de tunge sæt samt udstyrstræning tager jo en krig at arbejde med.

Var nu måske også mere inspiration til at begrænse træningen fra 2,5 timer til 2 timer.

Men derfor kan man stadig godt sætte pris på hårdt arbejde, selvom det er discopump ;)

Link to comment
Share on other sites

Var nu måske også mere inspiration til at begrænse træningen fra 2,5 timer til 2 timer.

Men derfor kan man stadig godt sætte pris på hårdt arbejde, selvom det er discopump ;)

Dejligt at kunne være inspiration :-)

Jeg har generelt altid haft en ok densitet i min træning. Selv dengang jeg dyrkede styrkeløft. Der skulle jeg også lige huske at gøre pauserne lange nok. Men kunne også ha' de der lange 2½timers pas engang imellem. Især når der var udstyr indvolveret eller hvis der bare var mange man skulle spotte og snakke med. Efter jeg har fået børn kan jeg ikke i samme grad tillade mig at bruge så lang tid i centret. Selvom det mest optimale for mig træningsmæssigt ville være hvis jeg havde 2-2½time 4 gange om ugen hvor den kunne få gas.

Link to comment
Share on other sites

Arcus.: ja, alt over 1 times løb er langt i min verden.

Jeg er ikke så god til at løbe om morgenen eller i faste. Tilgengæld.. Giv mig 2 franske hotdogs og en cola så skal jeg gennemfører et Sheiko træningspas :-D

Det er sgu også god træningsføde :smilerock:

Link to comment
Share on other sites

Onsdagstræning:

Stivbenet Dødløft - 20x20kg, 15x60kg, 10x100kg, 10x100kg, 10x110kg, 10x110kg, 10x110kg (Dobbelt overhåndsgreb, glat stang og svedige hænder gjorde at grebet var presset)

Stående Læg - 5sæt x 15reps

Goodmornings - 5sæt x 10reps med 60kg (Laaaang tid siden sidst. Dødløft hjælpeøvelse nummer 1 back in the days. Er godt nok blevet slap her. 60kg var en fin vægt hvis det skulle laves i god form)

Bænkpres - 20x20kg, 10x60kg, 10x80kg, 10x90kg, 3x110kg, 3x120kg, 3x120kg, 3x120kg, 3x110kg, 3x110kg, 3x110kg, 10x80kg (Havde forventet lidt mere power. Tror det er godt at kører lidt færre reps og fokusere på fart og power)

Dumbell Laterels - 10x12,5kgs, 10x15kgs, 10x17,5kgs, 10x20kgs

Denne omgang tog væsentlig længere tid end sidste træningspas. Selvom jeg godt nok ikke synes det ser ud af meget når det bliver skrevet ned.

Link to comment
Share on other sites

Bestemt. Det er jeg sgu blevet drillet meget med da jeg dyrkede styrkeløft. Som regel kom jeg direkte fra toget fra arbejde og til træning og der var der ofte carbet op med 2 franske og 1 halv liter cola. Modsat alle de andres Whey protein, preworkout supps osv. :bigsmile:

Det var vist best case scenario ;)

Link to comment
Share on other sites

Det var vist best case scenario ;)

Haha, du har sgu nok ret :happy:

God omgang Trolle.. GM river godt i erector. Mener d var Bill Starr der ofte vekslede mellem udelukkende GM eller kødløft med hans atleter..

Ja, er også rigtig glad for øvelsen i forhold til at bygge et godt dødløft. Ideen er fin med at vekle mellem de 2 øvelser da jeg ikke tror GM er så takserende på CNS som dødløft så frekvensen for erectoren kan være højere end hvis man kun kørte dødløft.

Link to comment
Share on other sites

Jim Wendler er også rigtig glad for Good Mornings. Han er dog ikke længere tilhænger af at køre dem tungt, da han havde svære rygproblemer på den konto OG han føler de giver bedre ved en lettere vægt og perfekt form. Han går ikke over 100 kg. Så 5x10 m 60 kg er lige i hans ånd ;)

Link to comment
Share on other sites

Jim Wendler er også rigtig glad for Good Mornings. Han er dog ikke længere tilhænger af at køre dem tungt, da han havde svære rygproblemer på den konto OG han føler de giver bedre ved en lettere vægt og perfekt form. Han går ikke over 100 kg. Så 5x10 m 60 kg er lige i hans ånd ;)

Det passer mig fint. Vil prøve at holde den omkring de 60kg og evt øge til 70-80kg på nogle af sættene hvis jeg har en god dag. Men ellers ikke kører højere end det :elvis:

Link to comment
Share on other sites

Torsdagstræning:

Transportcykling - 14km

Hold - 45min

Front Squat - 10x20kg, 10x20kg, 6x60kg, 6x60kg, 6x60kg, 6x60kg, 6x60kg, 6x60kg (venner...det var tungt! Jeg lyver ikke. Mit 1rm i front Squat er måske 80-90kg. )

Pullups - 10xmig, 6xmig+10kg, 6xmig+20kg, 6xmig+20kg, 6xmig+20kg, 10xmig

Military Press - 6sæt x 6reps med 60kg. (Nemt..)

Barbell shrugs - 15x60kg, 10x100kg, 10x140kg, 10x180kg, 10x140kg

Ab wheel - 2sæt x 25reps

Inkline dumbell curls - 12x12kgs, 12x14kgs, 12x16kgs, 10x18kg, 8x20kgs

Dips - 20xmig, 15xmig+10kg, 10xmig+20kg, 10xmig+20kg, 20xmig

Spider curls - 3sæt x 10reps med 40kg

Tabata på kondicykel - 4min

Jeg er så usandsynligt slap i mine ben. Men ellers en ok træning.

Link to comment
Share on other sites

Du er jo et klassisk eksempel på Kranens Kraft - lavt SQ i forhold til DL, lavt FS i forhold til BS.

Du kan garanteret lave GMs med 2 milliarder kilo, men udfordringen for dig vil jeg mene er dine styrke. GMs egner sig klart bedst hvis man ikke løfter med sin styrke, men med sine muskler. Jeg er sikker på at du ved hvad jeg mener. Jeg har selv været meget begejstret for noget så pauvert som 5ere på 60-70kg i en af de bedste træningsperioder jeg har haft (måske til dels fordi jeg åd mig fra 91-92kg til 105 på 3 måneder).

Det kan også anbefales at arbejde kontrolleret med noget der i høj grad isolerer forsiden som fx hacks eller BSS. Det er godt for sådan nogen som os.

Jeg er selv semi-kran men ultra-okse (jeg stinker til at løfte med musklerne, men er god til bare at flytte ting) og har haft virkelig god glæde af at fokusere mere på selve bevægelserne. Jeg ved ikke hvor meget du har gjort/gør dig i sådan noget, for jeg har ikke lige læst 405 (WTF 405?!) sider tilbage i loggen.

Link to comment
Share on other sites

Du er jo et klassisk eksempel på Kranens Kraft - lavt SQ i forhold til DL, lavt FS i forhold til BS.

Du kan garanteret lave GMs med 2 milliarder kilo, men udfordringen for dig vil jeg mene er dine styrke. GMs egner sig klart bedst hvis man ikke løfter med sin styrke, men med sine muskler. Jeg er sikker på at du ved hvad jeg mener. Jeg har selv været meget begejstret for noget så pauvert som 5ere på 60-70kg i en af de bedste træningsperioder jeg har haft (måske til dels fordi jeg åd mig fra 91-92kg til 105 på 3 måneder).

Det kan også anbefales at arbejde kontrolleret med noget der i høj grad isolerer forsiden som fx hacks eller BSS. Det er godt for sådan nogen som os.

Jeg er selv semi-kran men ultra-okse (jeg stinker til at løfte med musklerne, men er god til bare at flytte ting) og har haft virkelig god glæde af at fokusere mere på selve bevægelserne. Jeg ved ikke hvor meget du har gjort/gør dig i sådan noget, for jeg har ikke lige læst 405 (WTF 405?!) sider tilbage i loggen.

Tak, for indsparket i loggen :smilerock:

Tror du har helt ret både mht. til beskrivelsen af mig som typisk kran samt det faktum at jeg også mest bare flytter ting istedet for at bruge musklerne (LOL, elsker den måde at beskrive muscle/mind - connection :bigsmile: )

Jeg synes dog jeg er blevet bedre til at løfte med musklerne med årene i takt med at jeg har fået mindre fokus styrkeløft delen og mere på bare at ha' en pæn, sund og stærk fysik.

Dog har jeg nogle gange et ego ligesom da jeg var 18år gammel og det skal stadig være sjovt at træne. Derfor laver jeg stadig tung træning for mine stærke sider selvom jeg måske burde fokusere mere på mine svage sider (Som eksempelvis front squat)

Jeg har iøvrigt før konstateret at fokus fra backsquat til frontsquat har boostet mit dødløft før i tiden. Så den er god for mig at træne. (Den er bare så pisse ubehagelig og mit ego får et lille knæk hver gang :happy: )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share