Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Onsdagstræning:

Ol Squat - 10x20kg, 5x60kg, 5x80kg, 5x100kg, 5x120kg, 10x60kg (Mit venstre knæ drillede lidt så kunne ikke presse helt optimalt. Alligevel fik jeg da 10kg mere på end sidst jeg squattede. De 120kg var overkommelige men langsomme både i ecc og koncentrisk fase pga. knæet)

Widegrip Pullups - 12sæt x 12reps (Puha, det var hårdt tilsidst. Latten spændte helt vildt op på de sidste sæt. Men tror også det er en slags volumen PR)

Stående Læg - 5sæt x 15reps

Military Press - 10x20kg, 10x40kg, 10x50kg, 5x60kg, 5x70kg, 5x80kg, 5x70kg, 5x60kg (Min gamle PR i military press er 6x80kg og det var fra dengang jeg bænkede noget mere end jeg gør nu, så kan kun være tilfreds)

Dumbell Laterels / Dumbell Press - 12/12,10/10,8/8,6/6 med 17,5kgs håndvægte (Episk pump i delts. Og hold kæft hvor er det tiltrængt. Denne kombi har før bygge lidt maa' på sideværket)

Rear delts i maskine - 3sæt x 10reps

Supersættet med skulderpres i maskine - 3sæt x 10reps

Dejlig lille runde. Også selvom Ralle varmer op med mine tungeste worksæts i squatten. Patværk og arme imorgen. Måske også dødløft men det afhænger af hvor jeg træner henne af.

Skal til gymnastik med min knap 2årige datter her senere idag. Glæder mig til at tosse rundt med hende :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Haha jeg roser dig næsten efter hver af dine træninger, men fed omgang chins og stærkt presset!..

Du kan tro jeg sætter pris på din ros af min træning. Selvom jeg primært fører logbog for min egen skyld er der da også et element af eksponering når man fører online logbog og det er selvfølgelig dejligt at se at der er nogle der gider at følge med. Det motivere ihvertfald mig til at give den en ekstra skalle i træningen da man ved det kommer ned på skrift og til offentligt skue. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Du syntes min trænin

Onsdagstræning:

Ol Squat - 10x20kg, 5x60kg, 5x80kg, 5x100kg, 5x120kg, 10x60kg (Mit venstre knæ drillede lidt så kunne ikke presse helt optimalt. Alligevel fik jeg da 10kg mere på end sidst jeg squattede. De 120kg var overkommelige men langsomme både i ecc og koncentrisk fase pga. knæet)

Widegrip Pullups - 12sæt x 12reps (Puha, det var hårdt tilsidst. Latten spændte helt vildt op på de sidste sæt. Men tror også det er en slags volumen PR)

Stående Læg - 5sæt x 15reps

Military Press - 10x20kg, 10x40kg, 10x50kg, 5x60kg, 5x70kg, 5x80kg, 5x70kg, 5x60kg (Min gamle PR i military press er 6x80kg og det var fra dengang jeg bænkede noget mere end jeg gør nu, så kan kun være tilfreds)

Dumbell Laterels / Dumbell Press - 12/12,10/10,8/8,6/6 med 17,5kgs håndvægte (Episk pump i delts. Og hold kæft hvor er det tiltrængt. Denne kombi har før bygge lidt maa' på sideværket)

Rear delts i maskine - 3sæt x 10reps

Supersættet med skulderpres i maskine - 3sæt x 10reps

Dejlig lille runde. Også selvom Ralle varmer op med mine tungeste worksæts i squatten. Patværk og arme imorgen. Måske også dødløft men det afhænger af hvor jeg træner henne af.

Skal til gymnastik med min knap 2årige datter her senere idag. Glæder mig til at tosse rundt med hende :bigsmile:

Til gengæld har du flere reps i en træning, end jeg har på en hel måned :D

Og hvis det kan trøste så kan jeg tage ca 3 pullups ;)

Link to comment
Share on other sites

Du syntes min trænin

Til gengæld har du flere reps i en træning, end jeg har på en hel måned :D

Og hvis det kan trøste så kan jeg tage ca 3 pullups ;)

Haha.. Ja, det må man sige. Jeg er bare imponeret over at du kan holde den styrke du har med så lidt træning. Og ja. Det trøster mig lidt at jeg trodsalt er bedre til at lave kropshævninger end dig :-D

Jeg er som de andre, blown away over din workload. Jeg burde seriøst tage mig sammen

Tusind tak, Blackice. Jeg synes nu ikke min workload var sådan helt vild udover kropshævningerne som så også var ny volumen PR. En sheiko eksempelvis med de 3 store løft ville slide en del mere på mig end sådan en runde jeg lavede igår :weight_lift:

Link to comment
Share on other sites

Haha.. Ja, det må man sige. Jeg er bare imponeret over at du kan holde den styrke du har med så lidt træning. Og ja. Det trøster mig lidt at jeg trodsalt er bedre til at lave kropshævninger end dig :-D

Tusind tak, Blackice. Jeg synes nu ikke min workload var sådan helt vild udover kropshævningerne som så også var ny volumen PR. En sheiko eksempelvis med de 3 store løft ville slide en del mere på mig end sådan en runde jeg lavede igår :weight_lift:

Sheiko er også noget bras. Hvor lang tid tager sådan et pas for dig? Et sheiko pas tager jo 2-3 timer pr gang

Link to comment
Share on other sites

Torsdagstræning:

Transportcykling - 14km

Holdtræning - Ryg/core fokus - 45min

Incline Bænkpres i smithen - 10x70kg, 10x80kg, 10x90kg, 10x100kg, 5x110kg, 5x120kg. 10x90kg, 10x90kg, 10x70kg, 10x70kg

Incline Dumbell Flyers - 10x24kgs, 10x24kgs, 10x24kgs, 10x24kgs, 10x24kgs

Hyperextensions - 4sæt x 25reps

Ez Barbell curls - 10x30kg, 10x50kg, 10x60kg, 10x50kg, 10x30kg

DOMS'en sad stadig fra gårsdagens træning så det blev ikke en helt så prangende træning. Ville ha' været op på 70kg i Ez Curlen men det var der ikke til idag hvis det ikke skulle være alt for meget cheat. Desuden ville jeg også gerne ha' kørt Frenchpress men der var heller ikke rigtig energi til den.

Link to comment
Share on other sites

Sheiko er også noget bras. Hvor lang tid tager sådan et pas for dig? Et sheiko pas tager jo 2-3 timer pr gang

Det tog vel en god time. Måske lidt mere.

Tunge dødløft og squats kræver også mere restitutionstid end eksempelvis kropshævninger. Og så når der kommer udstyr eller bare knæbind så er det for alvor at træingerne begynder at tage tid.

Jeg synes dog ikke det ligefrem er noget bras. Giver et super fundament. Ikke alle er blevet stærkere lige efter men med en lille peaking cycle eller noget WSB inspireret bagefter så begynder PR'sne at komme :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Det tog vel en god time. Måske lidt mere.

Tunge dødløft og squats kræver også mere restitutionstid end eksempelvis kropshævninger. Og så når der kommer udstyr eller bare knæbind så er det for alvor at træingerne begynder at tage tid.

Jeg synes dog ikke det ligefrem er noget bras. Giver et super fundament. Ikke alle er blevet stærkere lige efter men med en lille peaking cycle eller noget WSB inspireret bagefter så begynder PR'sne at komme :pumpin:

Min erfaring med Sheiko var det virkede godt i Squat. Tilgengæld var det elendigt i bænkpres, og so so i dødløft. Men det har gjort lede ting ved mine ben de gange jeg har kørt det

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også før haft fornemmelsen af at blive slappere i dødløft undervejs. Men efter nogle uger hvor der er blevet superkompenseret og kørt nogle eksplosive løft så synes jeg det har været super. Især hvis jeg har husket at lave mine goodmornings også.

De gange hvor jeg har sat mit bænkpres max efter mit bedste løft har er det heller ikke kørt så godt. Men gjorde det at jeg lavede et behageligt max med benene oppe (Uden opspænd) inden og satte maxen efter det. Lavede det meste af bænken med benene oppe hvilket også gjorde jeg sparede den hårdt pressede lænd lidt. Sammen med at jeg fik passet mine 5x10 i flyers så voksede mit pattøj betragteligt og PR'sne begyndte at komme nogle uger efter afsluttet program.

Men ok. Det er et program der kun duer når man har tid nok til hver træning samt er i kalorieoverskud.

Link to comment
Share on other sites

Men ok. Det er et program der kun duer når man har tid nok til hver træning samt er i kalorieoverskud.

Det er ihvertfald svært at diskutere. Jeg tror jeg er blevet syg halvvejs inde i 50% af de Sheiko cykluser jeg har kørt. Det var mere reglen end undtagelsen at når jeg var halvt igennem, lagde jeg mig med en forkølelse/influenza.

Link to comment
Share on other sites

Kiggede lige lidt tilbage i min log og der fandt jeg et træningspas der får de træninger jeg laver idag til at blegne max. En træning tilbage fra december 2007 hvor jeg kørte Sheiko:

"Sheiko CMS - Week 4. Day 3 AND 4 :devil: :

Squat - 5x90kg, 4x110kg, 3x125kg, 3x125kg, 3x145kg, 3x145kg, 3x145kg, 3x155kg, 3x155kg (Powerstil idag. Stadig uden bælte dog)

Bænkpres - 5x80kg, 4x90kg, 3x110kg, 3x110kg, 3x125kg, 3x125kg, 3x125kg, 3x125kg, 3x125kg, 3x125kg (Pause på brystet. Pewernø'er)

Bænkpres Rackouts - (160kg, 190kg, 210kg) (De var ok stabile at ligge med. Lidt for sjovt)

Bench Dips - 10xmig, 10xmig+20kg, 10xmig+40kg, 10xmig+60kg, 10xmig+20kg

Incline Dumbell Flyers + Bands - 5sæt x 10reps med 20kgs håndvægte + først rød senere lilla band (Det fungere faktisk ret godt, da man også får spænding over musklen i den sidste del af bevægelsen. Pattøjet elskede det og kvitterede med at blive PUMPED AS HELL :cool: )

Squat - 4x100kg, 3x120kg, 5x135kg, 5x135kg, 5x135kg, 5x135kg, 5x135kg (Skulle have kun ha' haft 3ere på worksættene, men kørte 5ere istedet da det giver mere maaa' inlove.gif )

Ab Wheel - 5sæt x 10reps


Så spiste jeg 250gram kyllingpat skyllet ned med en sodavand og gik derefter igang med det absolut sidste Sheiko pas i denne omgang. Kørte det ikke i den rækkefølge som programmet diktere, men fik da lavet det hele:

Seated Goodmorning - 5sæt x 10reps med 60kg

Press Behind the Neck - 5sæt x 5reps med 60kg (Startet fra død på nakken. Ret hårdt, men gik nemmere idag end sidst)

Incline Bænkpres - (10x20kg, 10x60kg), 4x100kg, 4x110kg(Ta' den Betterøv :nissetunge: ), 4x100kg, 4x100kg, 4x100kg, 4x100kg

Sumo Dødløft op til knæene - 4x120kg, 4x145kg, 3x170kg, 3x170kg, 2x190kg, 2x190kg, 2x190kg, 2x190kg (Tog bælte og halv dragt på på de tunge sæt.)

Dødløft fra lige under knæene - 4x145kg, 4x170kg, 3x190kg, 3x190kg, 3x215kg, 3x215kg, 6x215kg (Slog de 2 sidste sæt sammen. Puha, jeg var smadret på dette tidspunkt)

Ekstra Support / Disko:

Band Pullaparts - 5sæt x 10reps

Dumbell Rows - 2sæt x 10reps med 40kgs håndvægt

Uncle T's patentede Titanium Band Exercise - 4sæt x 10reps med 10kgs håndvægt+rødt band (Øvelsen er vidst på den sidste video der blev postet her i loggen. )


Puha, eet var sgu noget af en omgang idag, hvis jeg selv skal sige det. Det tog også lidt over 3 timer at kører igennem.
Imorgen er der Julefrokost med OSK, så der skal der bare gåes hårdt med Snaps og guldøl.
Kombi af dobbelt sheiko + Guldøl med sidevogn = MEJE MEJE BARSK"

Link to comment
Share on other sites

Haha.. Ja, det må man sige. Jeg er bare imponeret over at du kan holde den styrke du har med så lidt træning. Og ja. Det trøster mig lidt at jeg trodsalt er bedre til at lave kropshævninger end dig :-D

Nu er det også et forsøg for at se hvor lidt træning der skal til, for at lave styrkefremgang. Det er jo ikke sikkert det er nok, men jeg har dog en forventning om at det er, og at jeg trækker 350 kg til næste år ;)

Link to comment
Share on other sites

Nu er det også et forsøg for at se hvor lidt træning der skal til, for at lave styrkefremgang. Det er jo ikke sikkert det er nok, men jeg har dog en forventning om at det er, og at jeg trækker 350 kg til næste år ;)

Er det pga. manglende tid eller lyst der gør at du ikke vil træne mere? Alt andet lige så 2 gange om ugen meget bedre end 1 gang om ugen og 3gange om ugen bedre end 2.

350kg er VOLDSOMT og det er der ikke mange der kan trække herhjemme. Har du ikke overvejet også at deltage i styrkeløft stævner med den råstyrke du render rundt med?

Link to comment
Share on other sites

Er det pga. manglende tid eller lyst der gør at du ikke vil træne mere? Alt andet lige så 2 gange om ugen meget bedre end 1 gang om ugen og 3gange om ugen bedre end 2.

350kg er VOLDSOMT og det er der ikke mange der kan trække herhjemme. Har du ikke overvejet også at deltage i styrkeløft stævner med den råstyrke du render rundt med?

Ralle har da stillet op i Styrkeløft svjv. (-:

Link to comment
Share on other sites

Mere torsdagstræning:

Råtræk fra hæng - 10x20kg, 5x40kg, 5x50kg, 5x60kg

Frivend fra hæng - 5x60kg, 5x70kg, 5x82,5kg

Sumo Dødløft - 10x100kg, 10x100kg, 10x100kg, 10x100kg, 10x100kg, 10x100kg, 10x100kg, 10x100kg, 10x100kg, 10x100kg

Facepulls - 5sæt x 10reps

Bænkpres - (10x60kg), 3x100kg, 3x100kg, 3x110kg, 3x110kg, 3x120kg, 3x110kg, 3x110kg, 3x110kg, 3x110kg, 3x110kg (Alle med pause på brystet og fokus på fart)

Reversed Ez barbell Curls - 5sæt x 10reps med 30kg

Løbebånd - 3km (15min)

Svedte fuldstændigt vanvittigt og havde også taget lidt for meget beta alenine så huden sitrede så sjovt. Følte mig ikke stærk idag men så måtte jeg bare skrue lidt ned for intensiteten og lidt op for volumen.

Til og fra træning hørte jeg JØØ'en pis højt med vinduerne rullet ned. Pisse hammer PROL.

Link to comment
Share on other sites

Ralle har da stillet op i Styrkeløft svjv. (-:

Det er sgu da også rigtigt. Husker en Benedikt klon komme løbende hen til stangen og løfte noget ret voldsomt for nogle år siden. Iøvrigt det år dette billede var fra. Mig sammen med 2 berømtheder på hver sin måde :-)

post-858-0-06183800-1378412375_thumb.jpg

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share