Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Torsdagstræning:

Transportcykling - 14km

Hold - 45min

Styrketræning her til aften:

Råtræk fra hæng - 5x20kg, 5x40kg, 5x50kg, 5x65kg

Frivend fra hæng - 5x70kg, 5x80kg, 5x87,5kgs (Fin power idag. Jaja jojo, stadig pigevægte. Men knap så grim og også nemmere end sidst)

Dødløft - 5x100kg, 5x140kg, 5x180kg, 3x200kg, 3x200kg (Bedre end sidst. Burde nok ha' lavet lidt flere sæt mere er jo ikke altid bedre..)

Leg Curls - 5sæt x 10reps op til stakken (85kg)

Kabel Rows - 5sæt x 10reps op til stakken(130kg)

Fat man Pullups - 5sæt x 10reps

Decline Bænkpres - 10x20kg, 10x60kg, 5x100kg, 5x120kg, 5x130kg, 5x140kg (Egentligt ok overkommelig. Brugte mest energi på at fortælle spotteren at han altså ikke skulle sætte sine fingre på stangen)

Leg Extensions - 3sæt x 10reps op til stakken (200kg) (Der var nogle gutter der var vældig imponeret der skal så heller ikke særligt meget til i et kommercielt fitnesscenter i provinsen. Mon ikke jeg kunne ha' imponeret dem med mit frontsquat...)

Standing Dumbell shoulderpress - 10x22kgs, 10x28kgs, 8x32kgs, 5x34kgs, 7x30kgs (Fanme hårdt. Men fantastisk øvelse)

Dumbell Laterels - 5sæt x 10reps med 20kgs håndvægte

Dumbell Laterels/Dumbell Press - 10/10,10/10,10/10,10/10,10/10 med 14kgs håndvægte (Alle 10sæt kørte i en kører. Skiftevis press og laterels ved hver 10ende rep...Avavav...Det er BB)

Dumbell Pullovers - 10x30kgs, 10x40kgs, 10x40kgs

Tatepress - 3sæt x 10reps med 14kgs håndvægte (High incline. Bare noget let til trisserne)

Havde gået og glædet mig til dagens træning. Var gået all in på arbejdets kantine. Der var ikke tale om en tallerkenfuld men en bakke fuld med mad. Min kone havde været flov på mine vegne hvis hun havde været der. Men det var hun ikke.

Link to comment
Share on other sites

Har spist kage og brunsviger hele dagen og måtte lige teste om noget af det var gået i delts. Det var der.

Kb Press - 6/5 med 40eren. Fik en rep mere end sidst med hver arm.

Fik også lavet lidt coc.

Coc1 1/2 - 5sæt x 3reps med hver hånd.

Brunsviger er anabolsk?! Dét er godt nyt, hér på Fyn :D

Link to comment
Share on other sites

Brunsviger er anabolsk?! Dét er godt nyt, hér på Fyn :D

Yeah, det virker ihvertfald for mig :-D

Har spist resterne idag. Jeg bliver tyk og stærk :-)

Forresten, så tjeck lige den her artikel, du glade BB'er :)

http://www.t-nation.com/training/countdown-method

Spændende. Det må prøves af en dag. Nogle øvelser egner sig bedre end andre. Måske en god ide hvis man ikke har så tunge vægte til rådighed hvilket jeg ikke har nogle af de steder jeg træner.

Men basis bør dog stadig være fokus på at få flere kg på stangen i de store compound øvelser. Især som clean. Løftet man aldrig relativt tungt kommer man til at lige Charlotte bircow eller lign..

Link to comment
Share on other sites

Mandagstræning:

Transportcykling - 14km

Hold - 45min

Pullups - 5sæt x 10reps

Squat i smithen - 5sæt x 10reps med 30-90kg

Incline Dumbell Press - 10x30kgs, 10x41kgs, 10x41kgs, 10x41kgs, 10x41kgs (Kæmpe Bowflex vægte. Men dejligt nok der var kommet noget tungere end 30erne)

Leg Ext - 3sæt x 20reps

Supersættet med

Læg i benpres - 3sæt x 20reps

Chest supported Rows - 3sæt x 20reps

Supersættet med

Pec dec flyers - 3sæt x 6reps (Med 6sek hold på første rep, 5 på anden osv...)

De 3 første øvelser blev også supersættet.

En let træning idag. Fin måde at få startet træningsugen på :-)

Link to comment
Share on other sites

Tirsdagstræning:

Wide grip Pullups - 5sæt x 10reps (Havde nogle flotte intentioner om at lave noget vildt, men latten var lidt træt fra igår så ikke noget vildt idag. Dog fint nok overskud på mindre god dag)

Front Squat - 5x60kg, 5x70kg, 5x80kg, 5x90kg, 5x100kg (Wauww...Det var godt. Men også meget hårdt at holde øvre ryg. Front squat er virkeligt ikke en benøvelse for mig men en øvre ryg øvelse)

Military Press - 5x60kg, 5x70kg, 3x82,5kg, 5x60kg, 5x60kg (De 82,5kg var hårde men også noget af det bedst jeg nogensinde har lavet i military press)

Hold - 45min

Fin minimalistisk træning med 3 basisøvelser.

Link to comment
Share on other sites

Barskt Mili. Jeg tror faktisk også min gamle PR ligger der omkring.

Det er en fed øvelse. Man burde lave mere mili, mere kb pres, mere goodmornings, mere hang cleans, flere rows, flere chins............arghhhh

Mange tak. Kunne være superfedt at komme op og lave en 5er med 90kg meeeen det har nok lidt lange udsigter. Men ja. Der er jo så mange forskellige øvelser man gerne ville være stærkere i :pumpin:

Indtil videre nyder jeg bare at jeg i nogle få øvelser faktisk er på niveau med dengang i 2007-2008 stykker hvor jeg var stærkest og vejede 5-6kg mere.

Link to comment
Share on other sites

Mange tak. Kunne være superfedt at komme op og lave en 5er med 90kg meeeen det har nok lidt lange udsigter. Men ja. Der er jo så mange forskellige øvelser man gerne ville være stærkere i :pumpin:

Indtil videre nyder jeg bare at jeg i nogle få øvelser faktisk er på niveau med dengang i 2007-2008 stykker hvor jeg var stærkest og vejede 5-6kg mere.

Hvad er din 1RM? Jeg har altid gerne ville presse 100. Det er sådan et dejlig rundt tal.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror jeg har presset 91kg som det bedste for 1 eller 2 år siden. Jeg burde egentlig gå all in på at få de 100kg op.

Åee Njiet. Flere mål

Fame boy har jo vist at man godt kan blive god til at presse ting over hovedet hvis man øver sig i det. Kunne godt forestille mig et program ala hatfield med en tung og en speed dag kunne virke fint i mili pres.

Link to comment
Share on other sites

Ja, vil godt give dig ret i at dødløft hvor man bruger benene er det rene snyd.

Det er jo en test af bagkæden. Squatten tester bentøjet og bænkpressen tester overkropsstyrken.

Dødløft kan kurere alt fra ungdomssløvsind, svag karakter, The man flu, bevægeapparatsskavanker og generel klynk. Det er bare et dejligt løft. Ja, det er faktisk LØFTET.

Link to comment
Share on other sites

Fame boy har jo vist at man godt kan blive god til at presse ting over hovedet hvis man øver sig i det. Kunne godt forestille mig et program ala hatfield med en tung og en speed dag kunne virke fint i mili pres.

Jeg tror, at prioriterede man stående skulderpres i en periode el. generelt, så vil det stille og roligt kravle op i vægt. Det er et løft, der kræver tid, mere end noget andet, er min erfaring :)

Synes ikke speed-reps er godt i stå. Pres, da det slider for meget på skulderen, i hvert fald for mig. Jeg tror det skyldes, at den er for isoleret i forhold til fx bare bænk, hvor både patten og skulderen deler stresset :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror, at prioriterede man stående skulderpres i en periode el. generelt, så vil det stille og roligt kravle op i vægt. Det er et løft, der kræver tid, mere end noget andet, er min erfaring :)

Synes ikke speed-reps er godt i stå. Pres, da det slider for meget på skulderen, i hvert fald for mig. Jeg tror det skyldes, at den er for isoleret i forhold til fx bare bænk, hvor både patten og skulderen deler stresset :)

Okay, noteret. Måske ville noget pushpresses være godt at supplere med. Jeg synes at vægtene er grusomt tunge i slutningen af løftet og afsindigt hårde bare at holde over hovedet. Både for core og skulderværk. Men tror også at noget mange sæt, få reps pr sæt og ikke alt for tungt vil give løftet noget kvalitet. Ala den tilgang jeg også har når jeg vil være stærkere i bænkpres.

Word

Vi er kloge...Og stærke...

Dine enhåndspres er ret gode. Det gad jeg også godt at være god til. Måske efter næste stævne.

Ps: et godt pres tager tid at udvikle. Og muskler. Og kærlighed.

Takker.

Stævne? Der er nok noget der er gået min næse forbi. Konkurrerer du i noget?

Det skal jeg huske. Jeg har ihvertfald masser af kærlighed. Kærlighed til de tunge kugler og kærlighed til stangen går jeg ud fra er vigtigt. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share