Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Nå, for hulan da. Så er det da med at droppe al det overhead pres i en periode når nu bænkpressen er den primære. Dit squat og dit dødløft er ret godt. Er det RAW?

Jeps.

Lige for tiden laver jeg kun det ene topsæt i wendler og så nogle 10ere på 45kg i løbet af en træningsuge, hvorimod jeg har små 20 arbejdssæt i bænkpres. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeps.

Lige for tiden laver jeg kun det ene topsæt i wendler og så nogle 10ere på 45kg i løbet af en træningsuge, hvorimod jeg har små 20 arbejdssæt i bænkpres. :)

Det var godt. Min erfaring er ihvertfald at mine front delts får rigeligt på bænken hvis man træner for optimal styrke der. For mig hjalp det at bænke meget. Næsten jo mere jo bedre. 3 bænkpres pas om ugen af forskellige intensitet og volumen. Gerne varianter der. Nogle dage med elastikker, kæder. Andre dage til board, med pause, lang pause, smal, bredt osv.. Der var ikke rigtigt plads til noget overhead pres i det. Og hvis jeg gjorde det kunne det mærkes på bænken i negativ retning.

Men der er heldigvis mange måder at blive stærk på :-)

I hvert fald hvis man spørger din mand ;)

Jeg rører ikke andre mænds kugler og stænger. Det er alm. etikette i jernhulerne. Det må du da også vide som efterhånden halvgammel jernkriger ;-)

Link to comment
Share on other sites

Volume OH pres !!

Ja, hvis man har ødelagt sin patmuskel så man ikke kan bænke må det være svaret :-D Men jo. Volumen er godt i alt så længe vi ikke snakker tykke damer..

Jeg ville dø langsomt hvis jeg skulle bænke meget mere end jeg allerede gør.

Jeg synes ikke det er specielt inspirerende.

Hvad snakker du om?? Store tunge mandebryster og massive hestesko er hvad man får af bænkpres. Det kan man da kun synes om. Og der er masser af teknik man kan nørde i det løft hvis man vil. Og det ved jeg du vil :-)

Link to comment
Share on other sites

Ja, hvis man har ødelagt sin patmuskel så man ikke kan bænke må det være svaret :-D Men jo. Volumen er godt i alt så længe vi ikke snakker tykke damer..

Hvad snakker du om?? Store tunge mandebryster og massive hestesko er hvad man får af bænkpres. Det kan man da kun synes om. Og der er masser af teknik man kan nørde i det løft hvis man vil. Og det ved jeg du vil :-)

Onkel Troels har ret. Tag dette som en offentlig reprimande

Link to comment
Share on other sites

Torsdagstræning:

Råtræk fra hæng - 5x20kg, 5x40kg, 5x60kg, 5x67,5kg

Frivend fra hæng - 5x70kg, 5x80kg, 4(5)x90kg (Pis, missede den sidst rep. Men stadig fremgang)

Dødløft - 5x100kg, 5x160kg, 5x160kg, 5x160kg, 5x160kg, 5x160kg (Bare sejt at komme igennem idag..)

Kabel Rows - 5sæt x 10reps op til stakken

Leg Curls - 5sæt x 10reps op til stakken

Decline Bænkpres - 10x60kg, 10x100kg, 5x120kg, 5x130kg, 6x140kg, 3x150kg (Er ved at få bryster igen...)

Dips - 20xmig, 10xmig+10kg, 10xmig+20kg, 8xmig+30kg, 20xmig (Har engang været stærk i denne øvelse. Ja, øvelsen var min ven. Det var dengang. Jeg tror det både ville være godt for mine trisser, pattøj og mit bænkpres hvis jeg blev gode venner med denne øvelse igen)

Leg Ext - 10sæt x 10reps op til stakken

Supersættet med

Pushdowns - 10sæt x 4-10reps op til 65kg (Kørt i pulldown tårnet)

Plate Raises - 3sæt x 10reps med 20kgs skive

Udmærket træning selvom jeg var lidt træt da jeg trænede lidt sent og derfor ikke ville indtage kaffe.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes simpelthen det er så nasty, at ovenstående præsteres, når du er småtræt :P

De 54 sæt repræsenterer to ugers træning for mig, eller noget.

Dips er også en øvelse, jeg gerne vil være venner med igen. Alle andre presøvelser skyder i vejret, når dips og jeg hænger igennem længere tid :)

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes simpelthen det er så nasty, at ovenstående præsteres, når du er småtræt :P

De 54 sæt repræsenterer to ugers træning for mig, eller noget.

Dips er også en øvelse, jeg gerne vil være venner med igen. Alle andre presøvelser skyder i vejret, når dips og jeg hænger igennem længere tid :)

Jo, tak :-) Er også fin tilfreds med volumen. Nogle gange straffer jeg mig selv med noget ekstra volumen hvis styrken ikke er helt som ønsket.

Vi må til at træne dips jævnligt. For hulan da. Der er så mange øvelser man skal træne :-D

Men jo. Passer fint nok med at jeg har en incline patdag og en decline patdag. Så ligger dips der :-)

Link to comment
Share on other sites

Stærk omgang pres! Du burde prøve en omgang RoP med 40eren og se hvor langt det ka få dig

Nej nej, hellere en VQRS-SPT (semi!).

Det er ren volapyk for mig, venner. Link eller forklaring, tak :-)

Så pressene på face. Godekendte løft!

Mange tak. Det er jeg glad for :-) Jeg var lidt tvivl om hvor meget lænen til siden der er ok.

Fin dagsform også :)

Mange, tak, Blackice :-)

Link to comment
Share on other sites

Angående forkortelserne, så var det også min pointe :) Det tager overhånd overalt. Indenfor min verden bruger folk det mere og mere, og alt for ofte er det meningsforstyrrende og information går tabt, fordi folk ikke aner, hvad fanden der menes? Og kun fordi man er for doven eller selvfed til at skrive et ord ud.

Som afsender af en besked er det ens pligt, at sørge for, at modtageren forstår den. Og forkortelser trækker i den forkerte retning i den henseende.

Link to comment
Share on other sites

Doc der er intet galt i at være selvfed :).. Mente Pavels "Rite of Passage" programmet fra Enter the Kettlebell. 3x kb pres ugentlig efter H-L-M volumen princip ;)..

Så TJ havde kommenteret på din video Troels, og d poppede op på min mobil ?!

Link to comment
Share on other sites

Og hvordan kunne i se mine løft på fjæsen? I er som bekendt ikke mine face friends selvom i er mine totale yndlings mol friends :-)

Hmm Klaus havde kommenteret på den , derfor kom den på forsiden hos mig.

Edith: ellers var det TJ

Edited by BLACKICE
Link to comment
Share on other sites

Angående forkortelserne, så var det også min pointe :) Det tager overhånd overalt. Indenfor min verden bruger folk det mere og mere, og alt for ofte er det meningsforstyrrende og information går tabt, fordi folk ikke aner, hvad fanden der menes? Og kun fordi man er for doven eller selvfed til at skrive et ord ud.

Som afsender af en besked er det ens pligt, at sørge for, at modtageren forstår den. Og forkortelser trækker i den forkerte retning i den henseende.

Du har helt ret. Jeg har også nogle kollegaer der overdriver deres brug af forkortelser. Tingene skal være kortfattet men FORSTÅELIGE i en journal som andre også forventes at læse. :-)

Doc der er intet galt i at være selvfed :).. Mente Pavels "Rite of Passage" programmet fra Enter the Kettlebell. 3x kb pres ugentlig efter H-L-M volumen princip ;)..

Så TJ havde kommenteret på din video Troels, og d poppede op på min mobil ?!

Du elsker jo forkortelser og forstår stadig kun 80% af hvad der står i din log. Men jeg er heller ikke så meget inde i Kettlebell lingoen :bigsmile:

Tak, for uddybningen. Det lyder helt sikkert som noget man kunne blive stærk af :pumpin:

Jeg så den via Sveskens FB, da jeg ikke er på og må istemme det ovenstående :)

TRS: nej, intet galt i selvfedme per se :)

Hmm Klaus havde kommenteret på den , derfor kom den på forsiden hos mig.

Edith: ellers var det TJ

Takker. Kunne da være jeg lige skulle ind og tjekke på mine settings på fjæsen.

Ikke at det gør noget at I har set den men man ved jo aldrig hvad der findes derude af liderlige gamle mænd der kunne finde på at mastrubere til min kettlebell video :freaked: :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share