Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Mandagstræning:

Hold - 45min

Løbebånd - 5km (24min og 15sek)

Hold kæft det var hårdt. Kropsvægten nærmer sig også 100kg igen og det kunne virkeligt mærkes på løbet. Jeg ville bare lige give kroppen lidt ro fra vægttræningen idag og se om jeg stadig havde en smule kondi. Jeg skal nok prøve at fortsætte den gode stime jeg er inde i vægttræningsmæssigt :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdagstræning:

Wide grip pullups - 5sæt x 12reps

Closegrip Bænkpres - 10x20kg, 10x50kg, 10x80kg, 10x100kg, 5x110kg, 5x110kg, 10x90kg (Ikke meget at skyde med. Min krop straffer mig prompte med weak ass pattøj fordi jeg løb igår..)

Kabel Flyers - 5sæt x 10reps

Chest supported Rows - 5sæt x 10reps

Ville også ha' kørt frontsquat men racket var optaget og havde kun ganske kort tid til at træne.

Link to comment
Share on other sites

Torsdagstræning:

Råtræk fra hæng - 5x20kg, 5x40kg, 5x50kg, 3x60kg, 3x70kg(PR)

Frivend fra hæng - 5x70kg, 3x80kg, 3x92,5kg(PR), 10x80kg (Dejligt for trapz)

Stivbenet Dødløft - 10x100kg, 5x120kg, 5x140kg, 5x160kg, 5x180kg, 10x100kg (Minder om mit alm. dødløft men mere fokus på eccentrisk fase og holde et dejligt svaj i lænden og stritte med numsen min. Det giver dejlige muskler på numsen og baglårene)

Pullups - 5xmig, 5xmig+10kg, 5xmig+20kg, 5xmig+30kg, 3xmig+40kg, 10xmig, 10xmig, 10xmig, 10xmig, 10xmig

Decline Bænkpres - 10x65kg, 10x105kg, 5x120kg, 5x140kg, 4x150kg (En rep mere end sidst. Så må den 5er da komme næste gang)

Dips - 10xmig, 10xmig+20kg, 8xmig+30kg, 5xmig+40kg, 12xmig (Hold nu lige kæft hvor er der langt op til fortidens højder)

SKulderpres i maskine - 5sæt x 10reps (Jeg fedtet den i en maskine da jeg var for tarvelig til at kører med frie vægte)

Laterels i kabelstativet - 6sæt x 10reps (Det var BB)

Side planke - 1min til hver side (Sideplanke er nemt...Nånå, hr. blærerøv...Jajajojo, nånå..)

Dejlig runde. Også selvom jeg synes at stamina var en smule bedre sidste uge. Tager heller ikke kreatin mere. Måske er det, det der er ved at være ud af kroppen.

Link to comment
Share on other sites

Sideplank er McGills favorit ;)..

Jeps. Er jo også meget funktionelt i forhold til unilaterale løft såsom indkøbsposer, kufferter osv.

Min ryg er dog noget mærket af dødløften fra igår. Det giver sgu DOMS det der med langsom eccentrisk fase med nogle fornuftige kg.

Bliver fedt når du også kommer igang med dødløften igen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nu (overdrevet?) slitage i form af 100 reps er, om ikke lige så skidt, så dog også skidt, i forhold til at køre tungt i dødløft. Hvis man er på vej tilbage efter en skade. Alt man gør til træning har en pris, men ikke alt har et positivt udkomme. Og less is (often) more :)

Hvad angår volumen, så vil jeg helst ligge på den stejle, opadgående side af input-output kurven :)

Link to comment
Share on other sites

Efter tømmermænd superkompensere man og bliver endnu stærkere bagefter. onkel T's 1lov.

Der er heldigvis mange måder at gøre det på. Nu er det jo efterhånden en gammel skade så vidt jeg er orienteret så det gælder vel om at få noget motorlæring i løftet igen. Men det der med at lytte til kroppen er ret klogt :-)

Link to comment
Share on other sites

Lettemands mandagstræning:

Back ext maskine - 5sæt x 20reps op til stakken

Supersættet med

Leg curls - 5sæt x 20reps op til stakken

Chest supported Rows - 5sæt x 10reps med stakken

Supersættet med

Pec dec flyers - 5sæt x 10reps med stakken

Barbell Curls - 5sæt x 8reps med 50kg

Supersættet med

Tatepress/Dumbell Flyers - 5sæt x 10/10reps med 16-20kgs håndvægte

Derudover:

Transportcykling - 14km

Hold - 45min

Dejlig med en let omgang træning til at starte ugen på.

Link to comment
Share on other sites

Onsdagstræning:

Widegrip Pullups - 10sæt x 10reps

Supersættet med

Militarypress - 10sæt x 10reps med 50kg

Supersættet med

Dumbell Laterels - 10sæt x 10reps med 12,5kgs håndvægte

Incline Dumbell Curls - 3sæt x 8reps med 20kgs håndvægte

Supersættet med

Band Pullaparts - 3sæt x 10reps

Fin lille runde med en god feeling i øvelserne. Sådan en gammel mand som mig skal huske at kører let på de fleste træningspas. Det kan mine muskler bedst li'.

Link to comment
Share on other sites

Torsdagstræning:

Transportcykling - 14km

Hold - 45min

Skrå Bænk i smithen (45grader) - 10x70kg, 5x90kg, 5x120kg, 5x120kg, 5x120kg, 5x90kg

Incline Dumbell Press (30grader) - 5sæt x 10reps med 41kgs håndvægte

Incline Dumbell Flyers (30grader) - 5sæt x 12reps med 20kgs håndvægte

French Press - 10x30kg, 10x40kg, 10x50kg, 10x60kg, 20x30kg (Tuuuungt idag. Dvs det var kun de 60kg der var tunge men de var også allout)

Kabel Pushdowns - 5sæt x 10reps

Face pulls - 5sæt x 10reps

Mave - 25sæt (Kørte en eller anden maveøvelse imellem hver bryst og triceps sæt. 10-30gentagelser)

dadadadadadadada Patmaaan, patmaaaan, patmaaaaan, dadadadadadada.

Var dog kun ligeså stærk som Robin idag. Næste gang er jeg ligeså stærk som batman..Dadadadadadadadada.

Jeg skal drikke tæt fredag og lørdag den kommende weekend. Juhuuu. Herretur i sommerhus med 7000bajer og 12kasser whisky El Ron style...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share