Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Mandagstræning i RAW fitness:

Squat - (10x20kg, 10x60kg), 5sæt x 5reps med 100kg

Dødløft - 10x60kg, 5x110kg, 5x140kg, 5x160kg, 1x200kg, 1x220kg, 5x140kg (Nice. De 200kg var nemme og de 220kg var sådan rimeligt overkommelige med måske 5-10kg mere i banken. Tungeste singel i dødløft læææænge)

Kb Swings - 20x16kg, 20x20kg, 20x24kg, 20x28kg, 20x32kg, 20x36kg

Dumbell Rows - 10x35kg, 10x40kg, 10x45kg

Pulldowns behind the neck - 3sæt x 10reps

Bænkpres (Pinky Grip) - (10x60kg), 5x100kg, 5x110kg, 5x110kg, 5x110kg, 5x100kg

Dumbell Laterels / Dumbell Press - 20/20 med 10kg/20kg, 15/15 med 10/20kg, 10/10 med 10/20kg

Slædeskub og slædetræk - 6turer. (Det er jo hårdt det skidt. Der var vidst 60kg på slæden)

Jep jep. Så er jeg i gang. Fik meldt mig ind i Raw fitness.

Planen er at blive stærk igen men dog med kun 2 træninger om ugen. Det burde kunne lade sig gøre. Hvis der er nogle der har nogle gode ideer til et program må i gerne komme med forslag :-)

Vil prøve at squatte, dødløfte og bænkpresse hver gang i hvert fald i starten. Måske med lidt varianter af disse øvelser. Men i starten ganske simpelt.

Link to comment
Share on other sites

Kauf<< Altså Semistærk... Vil kun træne 2 gange om ugen så må vi se om jeg kan blive semistærk med den træningsfrekvens.

Jeg har alle dage været dødløfttypen og antisquat typen om man vil. Dødløft er simpelt. Det er bare af løftet lortet. Squat er noget mærkeligt noget. Men ikke desto mindre ved jeg at det er godt for mig.

Jeg ville også godt kunne ha' trænet tungere end med 100kg i dag men ved hvor åndsvagt øm jeg bliver af den øvelse og der skal jo være plads til progression :-)

Mest af alt gælder det bare om at komme i nogenlunde styrkeform indenfor de rammer jeg har.

Mambo<< Se du er klog og HARDCORE!!! Ralle kan åbenbart godt få fremgang med træning hver 4 dag. Så må vi se om jeg også kan. Især bliver det dog nok svært at komme til at tangere min gamle bænkpres form da jeg har erfaring med at jeg respondere positiv på meget højfrekvent træning her.

Salt<< Hehe... Det var nu ikke et af mine grimmeste løft i dag. Og var også ganske hurtigt overstået udover jeg lige skulle stå med den nogle sekunder i toppen. Men du har helt ret i at det er nemt. Det er jo bare at tage fat i stangen og så rette sig ud.

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Ud fra de tilgængelige analytiske data, responderer alle der træner som mig godt på det...

For kender da ikke andre der træner på samme måde ;)

Kunne dog være sjovt, hvis andre ville prøve at træne ligesom mig, for at se om det bare er mig der er mærkelig. Jeg anbefaler dog at folk opvarmer lidt mere end mig ;)

Link to comment
Share on other sites

God pointe :rolleyes:

Nogle mennesker er bare født mere fysisk robuste end andre. Nogle kunne træne herfra og i 100år frem med optimal kost, træningsprogram ja selv med en lille krudtkur i ny og næ og alligevel aldrig komme til at løfte de kg som du løfter. Så man skal være varsom med at kopiere andres træningsprogrammer og forvente samme resultater.

Den infrekvente træning er dog rigtig funktionel når man har små børn der skal passes. Så gælder det bare om at få mest "Bang for the Buck". :strat:

Link to comment
Share on other sites

God pointe :rolleyes:

Nogle mennesker er bare født mere fysisk robuste end andre. Nogle kunne træne herfra og i 100år frem med optimal kost, træningsprogram ja selv med en lille krudtkur i ny og næ og alligevel aldrig komme til at løfte de kg som du løfter. Så man skal være varsom med at kopiere andres træningsprogrammer og forvente samme resultater.

Den infrekvente træning er dog rigtig funktionel når man har små børn der skal passes. Så gælder det bare om at få mest "Bang for the Buck". :strat:

Det er også rigtig praktisk, når man er doven ligesom mig :)

Nu er det jo heller ikke så interessant om man kan løfte mere eller mindre end, men om man kan om man kan få signifikant fremgang med en fullbody hver 4 dag med lav volumen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror man kan få fremgang i både styrke og masse ved to ugentlige pas om ugen.

Hvis man stimulerer en muskelgruppe to gange om ugen, må det række.

Hvis man vil være stærkere i en bevægelse som fx Squats eller Bænkpres må det også række langt, at lave dem to gange om ugen.

Du har jo en enorm arbejdskapacitet, så du kan nok også lave en rigelig mængde træning per pas :)

Jeg tror en god ide til programstruktuten er, at tænke i at arbejde sig op i vægt i en god basisøvelse til en god, tung vægt for dagen for mellem 1-6 reps og så snuppe noget back off arbejde bagefter, hvor man benytter, at ens CNS er varmet op/tændt.

Jeg tror på at supersætte øvelser, og det gør du jo også.

Jeg tror sagtens, du kan få det til at fungere.

Og som jeg også skrev i en anden log, så har mine led det markant bedre, når jeg træner mere infrekvent.

Link to comment
Share on other sites

Det er også rigtig praktisk, når man er doven ligesom mig :)

Nu er det jo heller ikke så interessant om man kan løfte mere eller mindre end, men om man kan om man kan få signifikant fremgang med en fullbody hver 4 dag med lav volumen.

Hehe...

Tjaa, jeg tror faktisk at det har noget at gøre med hvor stærk man er. En toptunet motor er der bare ikke så mange kørerturer i som en lupo. Sagt på en anden måde. Selv med infrekvent træning så betyder din styrke alligevel at du får flyttet en del kg hen over en uge selvom du ikke træner så tit. :-)

Jeg tror man kan få fremgang i både styrke og masse ved to ugentlige pas om ugen.

Hvis man stimulerer en muskelgruppe to gange om ugen, må det række.

Hvis man vil være stærkere i en bevægelse som fx Squats eller Bænkpres må det også række langt, at lave dem to gange om ugen.

Du har jo en enorm arbejdskapacitet, så du kan nok også lave en rigelig mængde træning per pas :)

Jeg tror en god ide til programstruktuten er, at tænke i at arbejde sig op i vægt i en god basisøvelse til en god, tung vægt for dagen for mellem 1-6 reps og så snuppe noget back off arbejde bagefter, hvor man benytter, at ens CNS er varmet op/tændt.

Jeg tror på at supersætte øvelser, og det gør du jo også.

Jeg tror sagtens, du kan få det til at fungere.

Og som jeg også skrev i en anden log, så har mine led det markant bedre, når jeg træner mere infrekvent.

Mange tak, for dine tanker omkring 2 træningspas om ugen og hvordan man evt. skulle strukturere det.

Jeg er helt enig. Jeg starter bare ud med de 3 styrkeløft + disko hver gang her i starten. Når det bliver lidt sværere at lave progression så evt. supplere med nogle variantioner af de store løft. Eksempelvis kan jeg sagtens nøjes med at dødløfte 1 gang om ugen og stadigvæk have fremgang. Der skal helt laves en squat variant hver gang.

Tænker også lidt i det med at gå op til et tungt sæt og derefter kører ned til noget backoff. Dog kan de også sagens være at jeg bare kører 5x5 med 60-80% af 1RM engang imellem.

Jeg har også lige bestilt nogle knækogere til mine gamle knæ :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share