Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Hej stærkmandsfrontraiser!

Næste gang du er i dit gym, kan du så ikke tage en tommestok med og måle jeres Farmerwalk handles. 1) total længde (mener det er 1.95) 2) længde af midterstykket mellem skiverne - altså afstanden fra skiverne i den ene ende til inderste skiver i den anden ende.

Så er du en skat. Jeg skal nemlig sende afsted til en smed :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej stærkmandsfrontraiser!

Næste gang du er i dit gym, kan du så ikke tage en tommestok med og måle jeres Farmerwalk handles. 1) total længde (mener det er 1.95) 2) længde af midterstykket mellem skiverne - altså afstanden fra skiverne i den ene ende til inderste skiver i den anden ende.

Så er du en skat. Jeg skal nemlig sende afsted til en smed :smile:

Det kan du tro jeg vil:-) Jeg er dog først ude og træne næste gang på torsdag.

Link to comment
Share on other sites

Vil i høre en hemmelighed, Venner?

Nå, ok ok ok, så skidt da...

Jeg skal løfte jern formet som håndvægte og vægtstænger og skubbe slæder!

Spoiler alert!!!!!

Jeg skal prøve på en 5er på 120kg i frontsquat....Se om jeg får dem...

Og så skal jeg øve mig I at bruge benene når jeg skal presse ting over hovedet bagefter samt lave VL lign. øvelser.

Nøuujjj, det bliver spændende hva'?

Optursmoment...Mine busker er begyndt at stramme lidt i lårene samt min pæne jakke i ærmerne.... Så snart skal jeg kun gå i GASP og Bulldog tøj. Jeg bliver så pænt.

Link to comment
Share on other sites

Ved faktisk ikke om jeg får racket ordenligt. Hmm..

Det skal siges at jeg på ingen måder kan stå med stangen liggende på kragebenet som et et vægtløfter frontsquat. Dertil er mine håndled alt for stive.

Jeg må prøve at ligge en video op. Skal det være tæt på max eller mere submaximalt?

rack positionen i pushpress/pushjerk er ikke helt den samme som i front squat. I pushpress behøves den ikke ligge helt så langt inde mod halsen og det er en god ting hvis du kan holde albuerne nede og stadig have stangen liggende på "hylden", for så er det lettere rent faktisk at presse på den også - hvis albuerne er for langt fremme, kan overgangen imellem at stangen flyver på grund af moment fra benene til dér hvor man skal til at skubbe på den godt blive meget skarp. Dermed behøver du heller ikke få vredet håndleddene så langt bagover i rack positionen.

Prøv at lave en 3-5 reps på 80-90%, så det er tungt men ikke tungere end at du burde kunne styre det.

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

rack positionen i pushpress/pushjerk er ikke helt den samme som i front squat. I pushpress behøves den ikke ligge helt så langt inde mod halsen og det er en god ting hvis du kan holde albuerne nede og stadig have stangen liggende på "hylden", for så er det lettere rent faktisk at presse på den også - hvis albuerne er for langt fremme, kan overgangen imellem at stangen flyver på grund af moment fra benene til dér hvor man skal til at skubbe på den godt blive meget skarp. Dermed behøver du heller ikke få vredet håndleddene så langt bagover i rack positionen.

Prøv at lave en 3-5 reps på 80-90%, så det er tungt men ikke tungere end at du burde kunne styre det.

Tak for tippet. Jeg trænede det lidt idag. Puha da da jeg stinker til det.

Link to comment
Share on other sites

Torsdagstræning i Raw:

Front Squat - 10x20kg, 5x60kg, 3x100kg, 1x120kg, 1x130kg, 0x140kg, 0x140kg(pis pis pis, nogle svage forben jeg har), 5x120kg(Miss på nummer 6. Men det var da en smule oprejsning....Ellers lort med lort på)

Råtræk fra hæng - 3x40kg, 3x50kg, 3x60, 2x70kg, 0x85kg, 0x85kg(Et pr forsøg. Lort lort)

Frivend samt pushpress - 3x80kg, 3x80kg, 1x90kg, 1x90kg, 3x80kg

Seated dumbell Press - 8x35kgs, 10x30kgs, 10x25kgs

Supersættet med

Dumbell Laterels - 10x20kgs, 10x15kgs, 10x10kgs

Dumbell laterals - 5sæt x 20reps med 10kgs håndvægte

Coc11/2 - Blandet singler imellem den anden træning.

Farmer Walks - 2x55kg(40meter), 2x75kg(40meter), 2x75kg(40meter), 2x75kg(40metet), 2x55kg(80meter)

Kb swings - 20x8kg,20x12kg,20x16kg,20x20kg, 20x24kg, 20x28kg, 20x32kg,20x38kg (ingen pauser imellem sæt. Ialt 160reps)

Var max tæt på at falde i søvn ved siden af den mindste her til aften. Al den energi jeg havde tidligere idag var helt væk og jeg skulle virkeligt hanke op i mig selv for at komme afsted.

Blev også en ustruktureret møg træning. Typisk mig at Maxe en dårlig dag i håb om at få et eller andet med hjem.

Jeg fik dog straffet mig selv godt med Farmer Walks og swings bagefter. Hvis sved er et succeskriterier havde jeg masser af succes idag.

Link to comment
Share on other sites

Beskidt workout Troels! Altid importeret over du ka holde de workloads. Havde jeg brændt sådan igennem var der garanti for sygdom / manflu dagen derpå.

Håber du skyder solide mængder PWO føde.

Hemmeligheden er Daim Marabou, vingummibamser og kaffe lige inden træning :bigsmile: Efter træningen får jeg ikke rigtig noget. Faktisk har jeg heller ikke fået morgenmad idag. Så det er 14timer siden jeg sidst fik mine vingummibamser og 17 timer siden jeg sidst fik rigtig mad.

Men tak :-)

er dine farmer walks med håndvægte?

Nope, det er med rigtige farmer walks fætre :-) Der er et billede af dem for ganske få indlæg siden :-)

Link to comment
Share on other sites

Dét taget i betragtning, må man sige at du har haft nogle timeligt Orsom resultater ;o)

Jo, tak :-) Selvom de nok kunne have været bedre med super kostfokus oven i hatten. :-)

Hej Ralle!

LOL :-D

Jeg elsker modsat Ralle at træne.

Tilgengæld synes jeg bare det er meget sjovere at spise lige hvad jeg har lyst til istedet for at afveje kosten. Sådan tror jeg mange har det. Måske er det bare dovenskab fra min side. For det sker da i korte glimt at jeg går lidt op i det.

Link to comment
Share on other sites

Det må du gerne lade være med op til FHK :-)

Jeg kan love at jeg ikke kommer til at til at spise optimalt og afmålt frem mod FHK :bigsmile:

Jeg har en hel sæk proteinpulver jeg egentligt synes smager rigtigt godt. Jeg får bare ikke lige taget mig sammen til at få det shaket. Jeg er SÅ doven når det kommer til det område. Er lykkelig over at være gift med en kvinde der er fantastisk til at lave mad :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share