Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

lørdags hjemme hygge træning:

coc1 - 5sæt x 5/5reps

Sten stem - 3sæt x 10reps med 50kgs sten

Supersættet med

kb press - 3sæt x 10/10reps med 20kg

Supersættet med

Stående læg - 3sæt x 20reps

walking lunges - 3turer.

kb front squat - 3sæt x 20reps med 20kg

Pushups - 3sæt x 20reps

Wrist roller - 6sæt

Hurtig lille hjemmetræning :-)

Link to comment
Share on other sites

Nyt 'program' fra på mandag.

Træning 2 gange om ugen. Stærkmandsmandetræningsfokus.

Nogle ideer?

Jeg pønser lidt på at sætte min dødløft frekvens ned til en enkelt gang om ugen. Squat og pres hver gang.

Tror der skal back squattets.

Pønser lidt på noget andet end 5x5. Måske lidt op til tung 3er den ene dag og eksplosivt eller let volumen den anden dag...

Hmm..

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner bænkpres hveranden dag. Religiøst. Tunge 5x5 den ene dag. Lettere 5x10 den anden dag. Pecs skal bare smadres. Jeg vil konstant have ondt i patterne. :4flex:

Hvis jeg havde homegym og mere tid skulle patværket helt sikkert også tæskes med en højere frekvens. Patter elsker tæsk ofte. Sådan er det. :-D

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror jeg har programstrukturen klar de næste 4uger.

Kommer til at se sådan ud.

Mandag:

Box Squat med kæder/elastikker - 8sæt x 2-3reps (Dynamisk udførsel)

Pullups - 5sæt x 10reps

Dødløft - op til en tung 1-5reps

Pushpress - (smolov jr)

Incline dumbell Press - På dagsform. Gerne op til en ok tung 6-10repper.

DB hammercurls - 5sæt

Farmer Walks

Supersættet med

AB wheel

Torsdag:

Squat - op til tung 3er.

Front Squat - 3sæt x 6-8reps (Dagsform men ikke tungt. 8ere i front Squat er hårdt uanset hvad)

Bend over Rows - 5sæt

Pushpress (smolovjr)

French Press - 5sæt (Verdens bedste tricepsøvelse. Nånå )

DB Laterels - 3sæt x 10reps

Farmer Walks

Supersættet med

AB wheel

Kom gerne med kommentarer selvom det ikke er sikkert jeg retter mig efter dem :-D

Jeg er klar over at jeg ikke kan nå at kører en fuld smolov jr igennem med 8pas. Synes I at jeg skal holde fast i 6 uger og kører hele smolov jr igennnem? Kunne forestille mig pushpress er noget bider i længden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes smolov er fjol når du ikke er bedre til løftet. Du er ikke god nok til at være klar til procenter og faste sæt/reps. :)

At Blackice synes godt om ved jeg ikke om det betyder at jeg faktisk har fat i noget rigtigt genialt som i som konkurrenter virkeligt ikke synes om :laugh:

Men tror du er seriøs. Har selv tænkt det samme.

Hvad siger du til at jeg laver Smolov'en i Military press istedet. Håber alligevel på at det sted jeg træner snart får en Log. Så skal øves teknik med den istedet.

Link to comment
Share on other sites

At Blackice synes godt om ved jeg ikke om det betyder at jeg faktisk har fat i noget rigtigt genialt som i som konkurrenter virkeligt ikke synes om :laugh:

Men tror du er seriøs. Har selv tænkt det samme.

Hvad siger du til at jeg laver Smolov'en i Military press istedet. Håber alligevel på at det sted jeg træner snart får en Log. Så skal øves teknik med den istedet.

Der er grund til bekymring når jeg liker noget som nogen af jer idioter har skrevet :laugh:

Men i det her tilfælde er det fordi jeg er enig med Famze at det vitterligt ikke er en god tilgang

Link to comment
Share on other sites

Det lyder bedre i mine ører.

Træn teknik med halvtag vægt i PP hvis det er, og lav de sæt og reps der kan laves på rOrdentlig vis.

Noteret.

Det med at kunne støtte stangen mod brystet når man pushpresser er ret vigtigt. Det kommer jeg aldrig til at kunne med vægtstang. Men da jeg løftede en sten den anden dag, kunne jeg mærke jeg havde meget bedre legdrive da stenen lå på skuldrene/øvre bryst.

Procenterne i en smolov passer dårligt med military press. Det skal nedskaleres på en eller anden måde. Men du er en stor dreng, du kan godt lave din egen undulationsplan med stigning i vægt ;o)

Okay, jeg laver en procentskala.

10%

20%

30%

Osv.. :laugh:

Et yderligere problem jeg kom i tanke om er at de ikke har 1,25kgs skiver der hvor jeg træner. Dvs. jeg kan lave 5kgs øgninger som det mindste.

Det er derfor måske en god ide jeg selv udtænker noget snedigt.

Smolov er hermed droppet :-)

Der er grund til bekymring når jeg liker noget som nogen af jer idioter har skrevet :laugh:

Men i det her tilfælde er det fordi jeg er enig med Famze at det vitterligt ikke er en god tilgang

Haha, man ved sgu aldrig :-D

Noteret.

Smolov og pushpres er noget lort. Især for en pushpres noob som mig. Sådan.

Link to comment
Share on other sites

Argh.. .Skrid nu med dit military og lav noget yin yoga i stedet for! Flexible mænd, er det damerne vil have. Jeg sværger!

Kæft, det havde stået sløvt til med hakker i sengebenet hvis det krævede fleksibilitet :laugh:

Men tak fordi at du siger at jeg skal skride da jeg ved hvorfor du gør det :wub:

jeg tror også du er nødt til at lave noget pushpress og råtræk med kæder og bands og kæder i bands, for lige at toppe det af

Hoho... Satme ja. Råtræk med kæder er det nye sort.

:4trumpet:

Link to comment
Share on other sites

nejnej, det skal være med kæder hængt fast i bands på stangen. Det er helt vildt. Poliquin, Paul Chek og Rippetoe siger det er da bomb.

Wauww.. Det lyder funktionelt. Tænker at mine skuldre bliver så mega stabile af den øvelse at jeg repper med +100kg i militarypres på ingen tid og generelt bliver et bedre menneske og god mod dyr. Jeg vil straks se på hvordan jeg kan få det implementeret i mit nuværende træningsprogram. Ready to recieve HUGE GAINS. Så effektivt at trænerne HADER dig. Så vildt at det burde være forbudt!!?!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share