Dekonditionering


venaN
 Share

Recommended Posts

Jeg har nu dekonditioneret i omkring halvanden uge, men jeg kan stadig nemt få muskelkrampe når jeg spænder og musklerne er i det hele taget lidt ømme når jeg spænder, men dog ikke voldsomt (værst i læg og biceps).

Er det iorden det mærkes sådan? Eller er det kroppens signal til længere pause? Kan det virkelig passe efter halvanden uge?

Det skal siges de sidste 3 uger i programmet blev kørt meget hårdt, men halvanden uge lyder dog stadig som lang tid for mig, jeg vil absolut ikke holde længere pause end nødvendigt, men jeg vil selvfølgelig også holde den nødvendige pause.

venaN

Link to comment
Share on other sites

Jeg drikker ikke speciel meget. Jeg tager kun omnimin og udos lige nu. Men jeg har for ikke lang tid sigen også taget MSM, ZMA og tribulus.

Jeg ved godt der er mange ting der kan gice krampe. Men det har været nogenlunde konstant hver gang jeg spænder. Krampe plejer altid at være vært lige efter træning, der før jeg det ekstremt let, bøjer jeg bøjer armen, hvis jeg f.eks har trænet biceps, så jeg har bare altid koblet krampe sammen med resturation af musklen, hvis det vel og mærke har været nogenlunde konstant.

Det er første gang jeg har dekonditioneret, jeg plejer ellers at deloade. Men da jeg engang var på ferie i en måned uden træning mener jeg nemlig ikke jeg fik krampe så let, så jeg har bare altid troet det havde med træningen at gøre, men jeg aner ikke en klap om det.

Jeg skal så også sige at i de omkring 14 dage har jeg syntes jeg ville være smart og så lige smide lidt fedt, så jeg har ikke spist til kcal overskud den sidste uges tid, det kunne måske have noget med det at gøre?

venaN

PS: Jeg begyndte at træne idag igen, og jeg syntes ikke krampen var nær så slem som da jeg startede emnet.

Link to comment
Share on other sites

At du ikke spist til kalorioverskud burdte ikke at være årsagen. Kramp kan du få af ubalance i de forskellige mineraler i kroppen, især kalcium og magnesium har været kopplet hertil. Nu tar du vitamintilskud, så måske er det ikke årsagen i dit fald.

Man kan også få kramp hvis man ikke drikker tilskrækkelig. Jeg får selv probelm med kramp i min leg hvis jeg ikke drikker nok eller har mangel på mineraler. Da jeg aldrig tar vitamintilskud, kan jeg let komme i perioder hvor jeg får meget problemer med kramper hvis jeg af ekonomisk grund ikke spiser så meget kød over en periode.

Ubalancen kan jo også være årsaget af overskud fra mineraler, men hvis du følger rekommenderet dosis, burdte det heller ikke være noget problem. Medmindre du måske tar kosttilskud i form af vitaminberigede måltidserstatning, proteinpulver, gainer ed?

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved det ikke helt. Jeg vil da lige prøve at tage ZMA igen, og se om det skulle hjælpe. Jeg tager aldrig proteinpulver som erstatning, men kun som tilskud, så ved ikke hvad det skulle være. Måske drikker jeg ikke nok.

Men tak for hjælpen hvertfald :wink:

venaN

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share