Ædeflip


Guest Slettet bruger
 Share

Recommended Posts

Og forresten, så lyder min "nye" kostplan sådan her:

Morgen: 60 g. havregryn lavet til havregrød, hvor jeg kommer kanel på. 1 krus kaffe med lidt skummetmælk. 1 krus grøn te.

Formiddag: Et stk rugbrød a ca. 53 g. med sukkerfrit marmelade. Eller nogen gange bare et halvt stk + en halv appelsin.

Frokost: 200 g. kogte grøntsager m ca. 50 g. tun i vand/fedtfattig fisk. + et glas fun light, + et krus grøn te

Eftermiddag: 1 stk frugt (a ca. 150-160 g.) eller 30 g. havregryn lavet til havregrød, eller et halvt stk. rugbrød m sukkerfrit syltetøj. + et krus kaffe med lidt skummetmælk

Aftensmad: Ligesom frokost.

Sen aften/mellemmåltid: 200 g. sukkerfri kakaoskummetmælk + et stk frugt a ca. 160 g. (Nogle gange lidt cheasy youghurt.)

Ingen "unødvendige" fødevarer, såsom slik, kage og chokolade. Undtagen en lille haps én dag i ugen.

Alt dette ligger på et dagligt indtag på mellem 1100-1200 kcal. (nogle gange 1400, men det prøver jeg stadig at undgå... :blush: )

Jeg har ikke haft overskud til at dyrke så meget motion på det sidste. Men mon ikke min nye kostplan skulle give mig lidt mere energi? Jeg sørger hvertfald for, at få mindst 30 min. motion hverdag. (raske gåture.)

Og så har jeg et afløserjob som rengøringsassistent, hvor jeg self. også rører mig.. Men det er lidt forskelligt med timerne.

Ellers SKAL jeg have mindst 1 times "rigtig motion" om ugen. Og der plejer jeg gerne at løbe en tur.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Og forresten, så lyder min "nye" kostplan sådan her:

Morgen: 60 g. havregryn lavet til havregrød, hvor jeg kommer kanel på. 1 krus kaffe med lidt skummetmælk. 1 krus grøn te.

Formiddag: Et stk rugbrød a ca. 53 g. med sukkerfrit marmelade. Eller nogen gange bare et halvt stk + en halv appelsin.

Frokost: 200 g. kogte grøntsager m ca. 50 g. tun i vand/fedtfattig fisk. + et glas fun light, + et krus grøn te

Eftermiddag: 1 stk frugt (a ca. 150-160 g.) eller 30 g. havregryn lavet til havregrød, eller et halvt stk. rugbrød m sukkerfrit syltetøj. + et krus kaffe med lidt skummetmælk

Aftensmad: Ligesom frokost.

Sen aften/mellemmåltid: 200 g. sukkerfri kakaoskummetmælk + et stk frugt a ca. 160 g. (Nogle gange lidt cheasy youghurt.)

Ingen "unødvendige" fødevarer, såsom slik, kage og chokolade. Undtagen en lille haps én dag i ugen.

Alt dette ligger på et dagligt indtag på mellem 1100-1200 kcal. (nogle gange 1400, men det prøver jeg stadig at undgå... :blush: )

Jeg har ikke haft overskud til at dyrke så meget motion på det sidste. Men mon ikke min nye kostplan skulle give mig lidt mere energi? Jeg sørger hvertfald for, at få mindst 30 min. motion hverdag. (raske gåture.)

Og så har jeg et afløserjob som rengøringsassistent, hvor jeg self. også rører mig.. Men det er lidt forskelligt med timerne.

Ellers SKAL jeg have mindst 1 times "rigtig motion" om ugen. Og der plejer jeg gerne at løbe en tur.

Edited by Nicky Cruz
Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige haft endnu et ædeflip, hvor der ellers er gået utroligt lang tid siden sidst... Irriterende! Og jeg har faktisk talt kalorierne mere eller mindre, som samlet var nået op på over 4000 kcal!!! 4000.. på én dag.. Fuldstændigt vildt.. Fatter ik, at jeg overhovedet ik kunne indtage SÅ meget.. :w00t:

Og siden de kloge hoveder siger, at der går ca. 7000 kcal til ét kilo fedt, vil det altså sige, at jeg måske allerede har taget lidt over et halt kg på.. eller hvad? Kan det ik lade sig gøre over én dag, blot man "hælder tilpas meget i bøtten?"

Anyway, det har givet mig mere energi, hvor jeg har fløjet og faret rundt hele dagen, uden at være specielt sulten, selvom jeg faktisk kun har indtaget 400 kcal indtil videre..

Er det sundt med den slags "boost" engang imellem? Oder was?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige haft endnu et ædeflip, hvor der ellers er gået utroligt lang tid siden sidst... Irriterende! Og jeg har faktisk talt kalorierne mere eller mindre, som samlet var nået op på over 4000 kcal!!! 4000.. på én dag.. Fuldstændigt vildt.. Fatter ik, at jeg overhovedet ik kunne indtage SÅ meget.. :w00t:

Og siden de kloge hoveder siger, at der går ca. 7000 kcal til ét kilo fedt, vil det altså sige, at jeg måske allerede har taget lidt over et halt kg på.. eller hvad? Kan det ik lade sig gøre over én dag, blot man "hælder tilpas meget i bøtten?"

Anyway, det har givet mig mere energi, hvor jeg har fløjet og faret rundt hele dagen, uden at være specielt sulten, selvom jeg faktisk kun har indtaget 400 kcal indtil videre..

Er det sundt med den slags "boost" engang imellem? Oder was?

Har du overvejet at prøve en spay? eller spørge Kasper Fardan?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige haft endnu et ædeflip, hvor der ellers er gået utroligt lang tid siden sidst... Irriterende! Og jeg har faktisk talt kalorierne mere eller mindre, som samlet var nået op på over 4000 kcal!!! 4000.. på én dag.. Fuldstændigt vildt.. Fatter ik, at jeg overhovedet ik kunne indtage SÅ meget.. :w00t:

Og siden de kloge hoveder siger, at der går ca. 7000 kcal til ét kilo fedt, vil det altså sige, at jeg måske allerede har taget lidt over et halt kg på.. eller hvad? Kan det ik lade sig gøre over én dag, blot man "hælder tilpas meget i bøtten?"

Anyway, det har givet mig mere energi, hvor jeg har fløjet og faret rundt hele dagen, uden at være specielt sulten, selvom jeg faktisk kun har indtaget 400 kcal indtil videre..

Er det sundt med den slags "boost" engang imellem? Oder was?

Hvordan kan du allerede glemme de indlæg der er på forrige side? Du har IKKE taget et halvt kg på. Du har fået fyldt nogle kulhydratdepoter op og de binder væske. Holder du dit kulhydratindtag normalt de næste dage, vil du se at vægten rammer normalen igen.

Ps. Kasper Farden er tidligere gymnast. Nu er han god til dødløft.

Link to comment
Share on other sites

Haha - havde slet ikke lagt mærke til, hvor meget det lugter af Troll. Tråden har ikke været aktiv siden 13. marts. Nicky Cruz dukker så op, out of nowhere, og laver en quote, men uden af skrive noget. 2 minutter senere kommer der endnu et ædeflips craze fra MIssIndividual... Keder Nicky sig måske ind imellem?

Link to comment
Share on other sites

Haha - havde slet ikke lagt mærke til, hvor meget det lugter af Troll. Tråden har ikke været aktiv siden 13. marts. Nicky Cruz dukker så op, out of nowhere, og laver en quote, men uden af skrive noget. 2 minutter senere kommer der endnu et ædeflips craze fra MIssIndividual... Keder Nicky sig måske ind imellem?

Jeg synes ikke, at det er sjovt.. Bare fordi, at noget måske kan lyde dumt og skørt i nogles ører, (bevares), er det altså ikke ensbetydende med, at man så skal hænges ud og gøres grin af..

Men tak til alle dem, der har skrevet seriøse svar!

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke, at det er sjovt.. Bare fordi, at noget måske kan lyde dumt og skørt i nogles ører, (bevares), er det altså ikke ensbetydende med, at man så skal hænges ud og gøres grin af..

Men tak til alle dem, der har skrevet seriøse svar!

Okay Nicky :smile:

Det er tider som denne jeg virkelig savner Søren W, Armada, JS eller lign...

Edited by Quantanamo
Link to comment
Share on other sites

Prøv at have ædeflip med noget andet som bare smutter igennem systemet. Øl eller is eller noget uden fibre. Jeg ville sgu også have haft et ædeflip hvis jeg ikke havde fået noget junk i 4 mdr!

Tak for forslaget, hehe. :wink:

Men er det ikke bedst for organismen, hvis man nu giver kroppen noget, den har brug for istedet? Noget rimeligt sundt.. (eller hvertfald noget, som kroppen kan bruge som næring.) noget mættende, og som smager godt..

Hvad med rullekebab fx.? LOL. Eller selv mørk chokolade..? Og hvad med sushi?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Du kan ikke sige, at det du spiste i går, sætter sig som fedt i dag - det er langt mere komplekst end som så. Vægtøgning fungerer fuldstændig ligesom vægttab - over tid, dvs. uger og måneder. Du kan IKKE tage din vægt fra i går, sammenligne med i dag og så sige at du har taget tre kilo eller bare tre gram på!

Vægtøgning fungerer ligesom vægttab. Du taber dig jo heller ikke flere kilo af at dyrke en masse motion en enkelt dag - der skal motion til hver dag over en længere periode før vægttabet kommer. Og for lige at tage kosten med også, så hverken taber eller øger du vægt af at gå amok i kager, eller helt undlade at spise en enkelt dag. Når du vejer dig oven på selv et dagslangt ædeflip, så skyldes vægtøgningen al den mad, der ligger i maven. Når maden er fordøjet og du har været på toilettet to gange, vil vægtforøgelsen være væk, eller måske vil du sammenlagt have taget tre-fire gram på! Det betyder med andre ord at du skal spise mange kager hver dag i mange dage for at tage et kilo på. Men det gør du jo helt sikkert ikke... så lad være med at bekymre dig :smile:

Omvendt så vil vægttabet på en dag, hvor du ikke indtager noget som helst, skyldes at din krop er i væskeunderskud og at din mave er tom. Når du igen spiser og drikker normalt, vil kroppen vende tilbage til sin normalvægt og du vil ikke kunne se det på vægten.

Kroppen er bygget til at opretholde sig selv. Den har en lang række mekanismer der gør, at mangel - eller overflod - på mad, ikke får den til at skrumpe eller vokse over en kort periode. Alene den væske, der er i kroppen, har kæmpe indflydelse på vores vægt og kan betyde en forskel på flere kilo.

Det vil så sige, at man faktisk godt kan planlægge en "æde-igennem-dag" ( ca. hver 9.-10. dag, og med et indtag mellem 3000-5000 kcal) UDEN at det sætter sig som fedt? Naturligvis under den forudsætning, at man - i alle de andre dage - ligger i kalorieunderskud.

Det andet spørgsmål er: Er det nødvendigt med en faste-dag bagefter, hvor der fx. max indtages 300 kcal? Mange ville måske synes dette, fordi de føler, at de hellere må kompensere for "snyde-dagen".. Mit bud er, at hvis man kompenserer for det i blot et par dage, med et kalorieindtag fra 0-600, vil det udligne sig selv, og kroppen kan dermed ikke nå at lagre de ekstra kalorier som fedt.

Jeg kan godt lide mine såkaldte "3000-5000 kcal-dage." Men skal jeg droppe dem, hvis jeg ikke ønsker vægtøgning på længere sigt? Også selvom det sker med ca. 9-10 dages mellemrum?

Link to comment
Share on other sites

Hey derude...

Jeg går til diætist, har en super kost men igår for to dage siden fik jeg et ædeflip jeg spiste mig FED i rugbrød og 2pct pålæg også om natten..Aldrig sket før..Menf ik bare flip..

nu er min mave blevet sygt STOR OG BULLET, kan ikke trække den ind og har mega lutf i maven..

For 3dagde siden var min vægt 65 idag er den 72 og har vejet på 3forskellige den siger det samme..

Hvordan kan det være??og har mega mave smertr...Klart???

Jeg har i 4mrd ikke rørt noget..også fik jeg det rugbrød flip:0((((

Jeg synes du skal kigge nærmere på og lære af HVORFOR du gjorde det, så det ikke gentager sig. For det er et klassisk eksempel på selvsabotage: Du er i gang med en fin diæt, men lige pludseligt gør du noget tåbeligt der saboterer den, og efterlader dig enormt forstoppet, frustreret og fuld af fortrydelse (lad os kalde det "madtømmermænd").

Var det en virkelighedsflugt? Havde du brug for en pause? Var der noget der frustrerede dig?

Bliv bevidst om hvad der fik dig til at gøre det, så du forstår hvad der skete og hvad du kan gøre anderledes en anden gang trangen til en lignende selvsabotage opstår.

Pssssttt..... Og husk at drikke MASSER af vand for at hjælpe forstoppelsen på vej (ud).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share