Floyd Linis


linis
 Share

Recommended Posts

Hej Linis :smile:

Fedt du har startet loggen op igen. Jeg følger med her, for det er sjovt at se, at du træner lidt anderledes styrkeorienteret, men også for masse. Det ser spændende ud med det nye program.

Jeg fik aldrig kommenteret på det billede du postede for en måneds tid siden, hvor du er ved at fjerne tapet. Det ser ud til du har tabt dig en del nu og har fået en fin smal talje, og samtidig beholdt bredden på overkroppen :4flex: FLOT

God træning og godt nytår :smile:

Hej Marianne!

Fedt du gider kigge med! :smile: Og tak for de søde ord! Jeg er meget heldig på den vis at være spinkelt bygget over talje og hofte, selv om jeg også er meget god til at pakke dem godt ind off season :wink: En tydelig v-form er min største udfordring, men håber at kunne blive bedre og bedre med tiden.

Et rigtigt godt nytår også til dig! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ja, du skulle da have været med :smile: Skide ærgeligt, men sådan kan det gå. Næste gang må vi time det til dig, så :smile:

Jo, jeg er sikker på at dine nytårsmål nok skal blive nået :4george: I virkeligheden burde du bare have prøvet med det samme :wink:

Så ville det også have været nemmere at fokusere på det andet

Married-to-Ugly.JPG

Hold da op, en køn brud du fundet :bigsmile: Må da håbe at jeg kan se lidt bedre ud end så den dag...

Sjovt nok, så syntes Poul også at jeg skulle have prøvet direkte... Det var så bare mig der var en kylling :chicken:

Glæder mig til at feste sammen igen snart! :4drunk: Må dog se hvor meget jeg "får lov" at drikke af Carl Marcus, men ellers må jeg vel bare sniffe universallim eller noget :crazy:

Godt nytår!

Link to comment
Share on other sites

Fortsætter med et par hygge-indlæg, siden jeg ikke har nogen reel træning at skrive ind - dagen har i dag kun bestået af 12 km gåtur og arbejde. Men i morgen står den på styrketræning igen :smile:

Først en sød kat:

Og så en knægt der har pænt styr på koordinationen - det eneste han skal øve er at holde takten, men det skal nok komme med alderen :wink:

Link to comment
Share on other sites

Dag 2 - ben og "core"

Cardio

Morgen gåtur med Poul på arbejde, cirka 6 km (poul shredder en smule for tilfællet - ikke voldsomt, skal nok stadig være lækker når han er færdig :inlove: men jeg glæder mig til selskab på mine gåture :smile: )

10 minutter på crosstrainer

Gåtur hjem, cirka 6 km, igen med Pouls selskab :bigsmile:

Box squat

Første gang jeg udført den på denne måde, undtagen når jeg prøvede lidt i TSK sidste weekend. Så der skulle lige bikses lidt, før jeg fandt frem til en god startvægt.

3 @ 30 kg

3 @ 40 kg

5 @ 50 kg

5 @ 52,5 kg

5 @ 52,5 kg

5 @ 52,5 kg

Det lykkedes mig at udføre det hele uden at føle det mindste i quads - kun i mave og baglår :4thumbup:

Bulgarian split squat

10 @ 2x11 kg

10 @ 2x11 kg

10 @ 2x11 kg

One legged leg curl - hurtig op, 6 sek ned

5 @ 25 kg

5 @ 25 kg

5 @ 25 kg

Hyperextension

20 @ BW

20 @ BW

20 @ BW

20 @ BW

Renegade rows

20 @ 2x9 kg

20 @ 2x9 kg

20 @ 2x9 kg

20 @ 2x9 kg

Volumen skal en smule op, men ellers føltes det rigtig godt :smile: Er vild med hvor meget mere det program ramte mine baglår end jeg forventet når jeg først kiggede på det!

I morgen står den på ægte BB; bryst og biceps i Athletic center! :4flex:

Link to comment
Share on other sites

Hey Linis,

Tak for dejligt selskab Nytårsaften! :bigsmile:

Ærgeligt, I skulle gå tidligt, men vi holdt heller ikke ud så længe...

Jeg tænkte lige, om ikke du tilfældigvis skulle et smut til Odense her i weekenden - Guarden kører et kursus dér, så jeg tager med, men vil gerne måske en tur i OSK eller OBBC og træne lørdag eller søndag, så tænkte, om du ville gøre mig selskab? :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Dag 3 - bryst, biceps og ryg

I dag stod den på en tur til Malmö for at lave ordentlige fynd i butikkerne. Jeg fik mig følgende:

1 par luffer

luffer1.jpg-for-web-LARGE.jpg

1 par jeans Levi's engineered

Levis-Engineered-Slim-Fit_899591C4.jpg

og en Helly Hansen vinterjakke

61114001.jpg

For totalt 1400 DKK :4thumbup:

Bagefter en lækker omgang pasta på Vespa, før vi tog af sted til træning. Manden som har stedet tror jeg synes at det er lidt sjovt at vi kommer dertil helt fra Kbh, så i dag fik vi træne gratis! :bigsmile:

Bænkpres

10 @ 30 kg

3 @ 40 kg

4 @ 42,5 kg

4 @ 42,5 kg

4 @ 42,5 kg

4 @ 42,5 kg

4 @ 42,5 kg

4 @ 42,5 kg

DB incl BP

8 @ 12 kg

8 @ 12 kg

8 @ 12 kg

8 @ 12 kg

Latstræk

10 @ 40 kg

10 @ 40 kg

10 @ 40 kg

ss.

Tov curls

10 @ 20 kg

8 @ 20 kg

11 @ 15 kg

Puha, et pump jeg fik i armene! :gal:

Push ups

4x10 @ BW

Og nu hvor vi var her, hvor de har verdens bedste triceps-pump-maskine, var vi jo nød at lave en bonus øvelse!

OH machine extensions

12 @ 20 kg

dropsets

8 @ 30 kg

5 @ 25 kg

6 @ 20 kg

Så nåede vi ikke mere, fordi stedet lukkede. Men det var en god dag i det svenske, som altid :smile: Til gengæld var vejret lige så lorte dårligt som det plejer at være, når vi tager over sundet :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hey Linis,

Tak for dejligt selskab Nytårsaften! :bigsmile:

Ærgeligt, I skulle gå tidligt, men vi holdt heller ikke ud så længe...

Jeg tænkte lige, om ikke du tilfældigvis skulle et smut til Odense her i weekenden - Guarden kører et kursus dér, så jeg tager med, men vil gerne måske en tur i OSK eller OBBC og træne lørdag eller søndag, så tænkte, om du ville gøre mig selskab? :bigsmile:

Hej Superbogdanova! :superman:

Ja, det var en meget hyggelig aften! :smile: Godt det ikke var før kl. 12 jeg skulle på arbejde den næste dag, selv om jeg tog tidlig hjem. Men jeg var bare generelt lidt smadret den dag, syntes jeg. Tror at jeg har haft for meget arbejde og for lidt ferie denne jul :bigsmile:

Desværre, denne weekend skal jeg ikke til Odense. Kunne ellers have været super hyggeligt at træne sammen! Men vi må ellers finde ud af noget fælles træning i IK eller TSK en dag!

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Selv om jeg ikke nåede mere end én ordentlig runde i den triceps maskine der i Malmö, har jeg de værste DOMS i dag! :laugh: Totalt latterligt! Tror faktisk ikke at jeg har prøvet nogen anden øvelse som bedre smadrer mine triceps så meget som den, så skulle det muligvis være ordentlig tunge California presses.

I dag har jeg kun gået 12 km og undervist pump og core. Det var min første core time i laaaaaang tid (1 år, cirka) og det kunne jeg mærke. Alle de crunches, det er jo vanvittigt!

Nu skal jeg i første omgang tage et bad og få læst lidt, så må jeg se om jeg smider min dag 4 træning ind senere eller om det bliver i morgen først :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dag 4

Morgencardio

Fik lokket Poul med igen på de næsten 6 km der er at gå på arbejde. Han kørte sin shake med scottich oats ned og tonsede af sted. Det er for mig en gåde, er sgu ikke god til at gå med en bomb i maven :crazy: Men det virker være godt, det der oats, synes også at det gør shaken lidt lækrere :smile:

Undervisning i pump

PM cardio

Igen, 6 km gang

Ben og ryg

Træningen blev i dag lagt i SATS Nørrebro, selv om der stod dødløft på programmet. Men så her i starten er det kun lette vægte, så kunne sagtens lave dem med miniskiverne.

Løb

Opvarmning 4 minutter @ 9,0 km/h

Let tempoleg 16 minutter

Total distance: 3,41 km

Dødløft

3 @ 70 kg

3 @ 70 kg

3 @ 70 kg

3 @ 70 kg

3 @ 70 kg

3 @ 70 kg

3 @ 70 kg

3 @ 70 kg

3 @ 70 kg

3 @ 70 kg

DB rows

6 @ 26 kg

6 @ 26 kg

6 @ 26 kg

6 @ 26 kg

Leg curl

6 @ 25 kg

6 @ 25 kg

6 @ 25 kg

6 @ 25 kg

ss.

Hyperextension

15 @ BW

12 @ BW

14 @ BW

14 @ BW

Prøvede at holde dem ballistiske, siden det rammer mine baglår bedst. Det gjorde det også, meget sjovt at se folk glo når jeg vraltede frem og tilbage mellem curl-maskinen og extensionsbænken :laugh:

High row maskine 2/1 teknik

10 @ 30 kg

10 @ 30 kg

10 @ 30 kg

Sjovt nok er jeg meget stærkere excentrisk på venstre side... Måske skyldes det al den excentriske træning som indgik i min rehabtræning?

Und jetzt - Schaumbad! (øv, kan ikke finde yndlingssmiley'n med badekarret :unhappy: )

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Dag 1, uge 2

Morgencardio

PW 5,4 km til Fitness World i Valby for at teame op med Line og René til noget morgen BB :4flex: Puh, det var en tidlig morgen! Og kunne også mærke at min krop ikke var helt vågen, men så her bagefter føles det dejligt! :smile:

Skuldre, triceps og ryg

Opvarmning

8 minutter på level 7 (cykel)

Smith military

6 @ 27,5 kg

6 @ 27,5 kg

6 @ 27,5 kg

6 @ 27,5 kg

6 @ 27,5 kg

6 @ 27,5 kg

Lateral raises, 3-dropset

10 @ 2x10kg

11 @ 2x9 kg

7 @ 2x8 kg

10 @ 2x10 kg

9 @ 2x9 kg

7 @ 2x8 kg

French press

8 @ 19,5 kg

8 @ 22 kg

8 @ 22 kg

8 @ 22 kg

Cable push down

ingen udveksling på denne, så derfor et betydeligt drop fra sidste uge :wink:

6 @ 25 kg

6 @ 25 kg

6 @ 25 kg

6 @ 25 kg

6 @ 25 kg

6 @ 25 kg

disse kommer ikke til at være pæne de sidste par uger... :crazy:

Chins i stativ

havde glemt at tage telefonen med op så jeg kunne tage tid :dry: så jeg lavede bare almindelige 3 set

9 @ -25 kg

8 @ -25 kg

8 @ -25 kg

Vertical traction 3-dropset

10 @ 50 kg

8 @ 45 kg

7 @ 45 kg

10 @ 50 kg

7 @ 45 kg

6 @ 40 kg

Gav faktisk et ordentligt pump i lats! :4thumbup: Men puh, havde ingen styrke i dem!

Afterburn!!!!

PW hjem igen, samme 5,4 km.

Nu har jeg lige fået spist min morgenmad og tror næsten jeg vil tage en morfar på sofaen med katten på maven :smile: Resten af dagen står den på læsning og en tur mere i den friske luft.

Link to comment
Share on other sites

Hej, Linis.

Jeg kan se, at du har brugt én af mine yndlingsmaskiner (vertical traction). Hvor stor belastning plejer du at køre med i den, når det går rigtig godt?

Det er bare træls, når de der bælter, som man kunne spænde sig fast med, ikke er i orden. Det er jo svært at holde r... nede i sædet, når man kører med en stak plates, der vejer mere, end man selv gør.

Link to comment
Share on other sites

Hej, Linis.

Jeg kan se, at du har brugt én af mine yndlingsmaskiner (vertical traction). Hvor stor belastning plejer du at køre med i den, når det går rigtig godt?

Det er bare træls, når de der bælter, som man kunne spænde sig fast med, ikke er i orden. Det er jo svært at holde r... nede i sædet, når man kører med en stak plates, der vejer mere, end man selv gør.

Hej Oxen! :smile:

Vertical traction er også én af de få maskiner jeg godt kan lide. Lige denne her havde kun det greb, hvor du holder som i en almindelig wide grip lat pull down og trækker ned. I det greb er jeg ikke så stærk som i det andet, hvor du supinerer i albuen en smule, sådan at biceps også kan hjælpe lidt. Har løbet ind i Vertical traction maskiner som har det greb monteret på.

På en god dag trækker jeg 10'er med 52,5 kg i det brede greb og 10'er på 57,5 kg på det lidt smallere. Er også enig med dig om bæltet, ofte bliver man nødt til primært at koncentrere sig om at ikke flyve med op :dry:

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Det sjove er at bæltet konstant gik i stykker i et af centrene jeg arbejdede i, det var altid de samme der brokkede sig og komme ned og proklamerede det var i stykker.

Da jeg så gjorde det klart for dem, de trak 70kg og selv vejede 80 og bæltet derfor kun kunne gå i stykker fordi de pressede på med benene, ja så blev de lidt flove :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hyggeligt med fællestræning i morges

Det er ægte morgen træning når det er fre 06:00 og frem :tongue:

Ja, det var rigtigt hyggeligt :smile: Selv om jeg følte mig lidt halvt sovende hele tiden :laugh: Det er, som du siger, et meget tidligt tidspunkt at træne på!

Men der var jo i det mindste masser af plads! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Det sjove er at bæltet konstant gik i stykker i et af centrene jeg arbejdede i, det var altid de samme der brokkede sig og komme ned og proklamerede det var i stykker.

Da jeg så gjorde det klart for dem, de trak 70kg og selv vejede 80 og bæltet derfor kun kunne gå i stykker fordi de pressede på med benene, ja så blev de lidt flove :laugh:

Nu behøver stativet jo ikke trække med din BW eller mere før du løfter, siden det at du har fødderne i gulvet aflaster :wink:

Det er rigtigt nok at jeg presser på med benene, men det er ind i ryglænet for at forhindre at jeg flyver med op.

Link to comment
Share on other sites

Nu behøver stativet jo ikke trække med din BW eller mere før du løfter, siden det at du har fødderne i gulvet aflaster :wink:

Det er rigtigt nok at jeg presser på med benene, men det er ind i ryglænet for at forhindre at jeg flyver med op.

Ja og gnidningsmodstanden i sædet skulle gerne være med til at forhindre man trækkes op af sædet :wink:

Når et bælte sprænger, så er det ikke fordi at det ikke kan klare forskellen på torsoens vægt + gnidningsmodstand mod sædet og kraften påført håndtagene når en given vægt løftes, så er det altid fordi der stemmes imod med benene.

Ellers er der mange små sylfider på 40kg der trækker 120 eksplosivt i vertical traction rundt omkring.

Link to comment
Share on other sites

Ja og gnidningsmodstanden i sædet skulle gerne være med til at forhindre man trækkes op af sædet :wink:

Når et bælte sprænger, så er det ikke fordi at det ikke kan klare forskellen på torsoens vægt + gnidningsmodstand mod sædet og kraften påført håndtagene når en given vægt løftes, så er det altid fordi der stemmes imod med benene.

Ellers er der mange små sylfider på 40kg der trækker 120 eksplosivt i vertical traction rundt omkring.

Nemlig, det er også derfor jeg trykker mig ind imod ryglænet når jeg træner et sted hvor bæltet er så glat at det glider op hele tiden. Har aldrig oplevet at det går i stykker, dog... Kan også afhjælpe det ved at sætte fødderne rigtigt langt frem og ligesom med mine baglår "trække" mig ned i sædet. Men en eller andet har lavet et program til mig, som har smadret mine baglår så meget at jeg ikke lige kunne bruge det i dag!!! :w00t:

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Cardio

I dag gad jeg ikke løfte vægte... Ben stod på skemaet, men de er stadig væk lidt for kvæstet, så tog cardio i dag i stedet for :headphonedance:

Morgencardio

PW 50 minutter

Så en times PT, før jeg gik tilbage igen, den samme vej. Dog med et stop ved Nørrebro for en løbetur...

Intervaller

Opvarmning 4 minutter

2 min @ +2,0 km/h

2 min @ +3,5 km/h

2 min @ +2,0%, spurt sidste 30 sek

Gentogs 2 gange

2 min pause

2,5 min @ +2,0 km/h

2,5 min @ +3,5 km/h

1 min @ +3,0% hhv 4,0%, spurt sidste 30 sek

Gentogs 2 gange

2 min pause

1 min @ +2,0 km/h

1 min @ +2,5 km/h

1 min @ +3,0 km/h

1 min @ +3,5 km/h

1 min @ +4,0 km/h

1 min @ +4,5 km/h, med spurt sidste 30 sek

Gentogs 2 gange

Lille cool down

Total tid: 50 minutter

Total distance: 7,51 km

Så står den ellers på aftenvagt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dag 2, uge 2

Ben og "core"

Box squat til parallel

5 @ 50 kg

5 @ 55 kg

5 @ 55 kg

5 @ 55 kg

5 @ 60 kg

5 @ 70 kg

Blev enig med Poul om at denne er blevet sat for lavt... Så ikke noget mere fimseri i 50'erne næste gang :bigsmile:

Bulgarian split-helvede

10 @ 2x11 kg (per ben)

10 @ 2x11 kg

10 @ 2x13,5 kg

OL leg curl - expl. op, 6 sek ned.

5 @ 25 kg (per ben)

5 @ 30 kg

5 @ 30 kg

Hyperextensions

3x20 @ BW

Renegade rows

10 @ 2x9 kg (pr arm)

10 @ 2x9 kg

10 @ 2x11 kg (var faktisk nemmere med flere kg - så rullede vægtene ikke så let)

Link to comment
Share on other sites

Har ikke lavet andet end gået på arbejde i dag :smile: Mange timers søvn og en stor portion blodbudding gør at man er frisk og klar i knoppen :bigsmile: Dejlige DOMS efter bentræningen i går, glæder mig til at give den gas med bænken i morgen igen! :devil: I morgen bliver det også lidt ekstra lang cardio som en form for kompensation for at jeg sprang den over i går i the Gym.

Som omveksling tænker jeg gøre som alle andre og starte noget en mandag i morgen - plejer ellers at starte ting på "skæve" tidspunkter, eller måske mere "utypiske" tidspunkter, dvs alt andet end den 1. i en måned eller den 1. dag i ugen. Det er ikke det vilde som skal ske, min diæt starter først i slutningen af måneden. Men skal fra i morgen begynde at holde mig fra søde ting, siden jeg nok kan regne med at jeg ikke får nogen form for spisedag eller noget i starten :wink: Ikke fordi jeg er slem med cravings efter søde ting, men det er som jeg lige skal igennem en 2-3 uger helt uden det, før jeg næsten glemmer at der er noget der hedder søde ting at spise :smile: Så i aften guffer jeg en sidste gang, før jeg i morgen begynder at vænne mig til diætlivets lidt mere spartanske måltider :wink:

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Tror at jeg på min seneste vagt i receptionen prøvede at modtage det sjoveste opkald i min tid som receptionist i et fitness center. En eller anden estét ringede ind og spurgte om jeg troede at han kunne få komme med på et hold med en spand og en klud og med dette samle sved op fra medlemmerne til at lave en parfume :blink: Jeg kunne simpelthen ikke lade være med at grine og spurgte om det var noget for sjov halløj fra en radiostation eller noget. Det sagde han at det ikke var, men at det var noget han skulle bruge til en udstilling. :laugh: Stakkels mand, som jeg grinede ad ham...

Tror at den deler toppen sammen med den fyr som ringede ind og syntes at vi skulle begynde at forhøre de mandlige medlemmer hvorvidt de havde fladlus, siden han var overbevist om at han fået sin fladlus i vores sauna :laugh: Det sagde jeg at det kunne vi altså ikke...

Nu skal jeg ned og lave lidt cardio før Poul kommer og holder mig selskab til noge pat-halløj :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Dag 3, uge 2

Dagens cardio

PW 2x5,5 km

Cykel 40 minutter

Bryst, ryg og biceps

Bænkpres

4 @ 40 kg

4 @ 45 kg

4 @ 45 kg

4 @ 45 kg

4 @ 45 kg

4 @ 45 kg

4 @ 45 kg

Incline DB pres

8 @ 2x14 kg

8 @ 2x14 kg

8 @ 2x14 kg

8 @ 2x14 kg

Chins

9 @ -17,5 kg

8 @ -17,5 kg

7 @ -17,5 kg

ss.

Rope curls

10 @ 15 kg

10 @ 15 kg

10 @ 15 kg

überpump!! :crazy:

Dips

10 @ -15 kg

9 @ -15 kg

9 @ -17,5 kg

8 @ -17,5 kg

Nå ja, har jo også undervis pump en time i dag... det må tælle med som cardio :smile:

Link to comment
Share on other sites

Cardio

I dag stod cardio på skemaet, så jeg tog til SATS Søborg for at løbe mit sædvanlige intervalprogram. Jeg tænkte dog at jeg ville begynde og presse mig selv lidt mere nu, så satte mine pauser ned til 30 sek i stedet for 1 minut. Det kunne mærkes! :gal:

Løb

Opvarmning: 4 minutter @ 8,0 km/h

2 min @ +2,0 km/h

2 min @ +3,5 km/h

2 min @ +2,0%, spurt sidste 30 sek

Gentogs 2 gange med 30 sek pause imellem

2,5 min @ +2,0 km/h

2,5 min @ +3,5 km/h

1 min @ +3,0% hhv 4,0%, spurt sidste 30 sek

Gentogs 2 gange med 30 sek pause imellem

Så blev det altså for meget - eller måske skulle jeg sige for lidt - med de 30 sek... De to sidste pauser blev sat til 1 minut, var helt væk i hovedet! :laugh:

1 min @ +2,0 km/h

1 min @ +2,5 km/h

1 min @ +3,0 km/h

1 min @ +3,5 km/h

1 min @ +4,0 km/h

1 min @ +4,5 km/h, spurt sidste 30 sek

Gentogs 2 gange med 1 minuts pause imellem...

Total tid: 42min 33 sek

Total distance: 7,2 km

Desuden må vel gåturen frem og tilbage på totalt 7 km tælle med som lidt cardio i dag :smile:

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share