Floyd Linis


linis
 Share

Recommended Posts

Dag 4, uge 2

Dagens cardio

PW 5,5 plus 4,5 km

3,61 km løb som opvarmning til styrketræningen på 20 minutter

Baglår og ryg

I dag fik vi selskab af Fru Erik og Essensen i The Gym :4flex:

Dødløft

3 @ 60 kg

3 @ 75 kg

3 @ 75 kg

3 @ 75 kg

3 @ 75 kg

3 @ 75 kg

3 @ 75 kg

3 @ 75 kg

3 @ 75 kg

3 @ 75 kg

3 @ 75 kg

DB rows

6 @ 28,5 kg

6 @ 28,5 kg

Så gav mit greb op :dry: Havde ikke fået mine straps med. Heldigvis var jeg ikke den eneste BB'er til stede, men kunne låne et par af essensen :bigsmile:

6 @ 28,5 kg

6 @ 28,5 kg

OL stående leg curl

10 @ 20 kg

6 @ 25 kg

6 @ 25 kg

6 @ 25 kg

ss.

Hyperextension

4x15 @ BW

Free motion latstræk

12 @ 70 kg

10 @ 80 kg

10 @ 80 kg

Føltes rigtigt godt at løbe i dag, tror sikkert at jeg havde kunnet løbe længere på de 20 minutter :smile: Trinnet føltes dejligt nemt! Det hurtige vægttab jeg har haft de seneste to dage, siden jeg begyndt at tænke lidt over hvad jeg spiser, ligger sikkert bag forskellen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dag 1, uge 3

Nu begynder programmet at kunne mærkes... Tror at jeg bliver nød til at finde en BB friend som vil træne min sidste uge med mig, så der kan deles ud fåååååårsd :4flex:

Dagens cardio

PW 5,4+3,5 km

Løb 3,43 km som opvarmning

"Transportløbning" efter træning på Nørrebro og hjem - cirka 2,5 km. Gad ikke gå, syntes at det gik for langsomt... Tog mig lige over 15 minutter med 5 kg rygsæk og uden stress :smile:

Triceps, skuldre og ryg

Smith military

6 @ 30 kg

6 @ 30 kg

6 @ 30 kg

6 @ 30 kg

6 @ 30 kg

6 @ 30 kg

DB laterals - 3ple dropset

10 @ 2x12 kg

8 @ 2x10 kg

8 @ 2x9 kg

10 @ 2x12 kg

5 @ 2x10 kg

5 @ 2x9 kg

Poul var ikke tilfreds med min sidste omgang af denne - mente at jeg kunne tage for mange i det første dropset, så jeg skulle starte tungere ud *suck* Denne gang var jeg næsten klar at tude når jeg skulle starte anden omgang! :laugh:

Triceps push down

6 @ 50 kg

6 @ 50 kg

6 @ 50 kg Den der sidste rep, var så tæt på failure rep man kan komme, tror jeg. Mega grinder! Det syntes tydeligvis mit nervesystem også og jeg kunne godt glemme alt om at bruge vægt på resten af triceps øvelserne i dag! Så...

6 @ 40 kg

6 @ 40 kg

6 @ 40 kg :blush:

French press

6 @ 25 kg

Igen... mine triceps syntes bare at jeg godt kunne gå og hænge mig, de ville ikke lave noget som helst mere!

8 @ 20 kg

8 @ 20 kg

8 @ 20 kg

Stativ chins

10 @ -20 kg

8 @ -20 kg

8 @ -20 kg

Bamse - 3ple dropset

15 @ 2x25 kg

12 @ 2x20 kg

10 @ 2x15 kg

Det var for lav vægt...

10 @ 2x30 kg

8 @ 2x25 kg

8 @ 2x20 kg

AAAARRRRGH!!!!!!!! The BURN in my trapz!!! :crazy: Sweet!

Efter sådan en omgang har jeg fået mig en protein/fat explosion! 200g hytteost og 150g feta ost med 20g valnødder, 1 spsk olivenolie og 1 spsk avocadoolie :4mewantfood: Kan godt anbefales!

I morgen en OFF-day, kun gåture og pump.

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ham der lavede programmet sagde, at man droppede sæt mod slutningen af cyklussen i progressionsøvelserne, hvis det blev umuligt at køre flere sæt med samme vægt.

Progression i de tunge øvelser er alfa og omega ved programmet.

Dvs. Man starter måske med 6x6, i slutninen af cyklussen er dette så reduceret til 2-3x6 :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ham der lavede programmet sagde, at man droppede sæt mod slutningen af cyklussen i progressionsøvelserne, hvis det blev umuligt at køre flere sæt med samme vægt.

Progression i de tunge øvelser er alfa og omega ved programmet.

Dvs. Man starter måske med 6x6, i slutninen af cyklussen er dette så reduceret til 2-3x6 :smile:

Nå ja, det havde jeg helt glemt :4slap: Så ser det jo ikke så håbløst ud :smile:

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Dag 2, uge 3

Disco i SATS parken i dag, imens Poul havde PT med en gut :smile:

Baglår, balder og "core"

Hurtig opvarmning i dag med 30@30 kg OL squat

Box squat til parallel

5 @ 50 kg

5 @ 70 kg

5 @ 70 kg

5 @ 70 kg

Bulgarian split squat

10 @ 2x12 kg

10 @ 2x12 kg

10 @ 2x12 kg

Liggende leg curl 2/1 teknik

10 @ 25 kg

10 @ 25 kg

10 @ 25 kg

Renegade rows

10 @ 2x12 kg

10 @ 2x12 kg

10 @ 2x12 kg

10 @ 2x12 kg

så snart man træner denne i et sted som SATS, kommer folk altid og spørger hvad det er for noget sjovt noget. Ofte bliver de også forbavsede over hvor hård den er ved maven :laugh:

Hyperextension

3x20 @ BW

Og så bare en gåtur hjem bagefter på 5,4 km.

Har lavet pizza salat som skal nydes i aften, glæder mig helt vildt meget :4mewantfood: Spiser ellers disse dage en masse gammel MRP, som jeg købt billigt fordi det var tæt på udløbsdato. Smager fint og man taber sig hurtigt på det og med alle de vitaminer og mineraler der er i, tror jeg næsten at jeg får bedre ernæring end når jeg spiser almindeligt :laugh: Men savner lidt crunch :bigsmile:

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Jeg kopierer lige mine nytårsforsæt ind i loggen i stedet for at have den i nytårstråden. Så bliver det nemmere for mig at prikke dem af, én efter én, når jeg når dem :wink:

Kosmetiske mål:

Nå überform, uanset vægt (men gætter på at det er mellem 55-60 kg)

Styrkemål:

BP: 1 rep @ 62,5 kg

Squat: 1 rep @ 85 kg

Dødløft: 1 rep @ 105 kg

10 chins uden assist

Kondimål:

5 km under 21 min (som er mit gamle PB)

Studiemål:

Afslutte lægestudiet

Desuden giftes og sætte lejligheden i stand

Jeg kan så afsløre at intet er nået endnu, men siden der nu mangler kun i nærheden af 1/2 m2 tapet på væggen i stuen, nærmer vi os det mål i hvert fald :smile:

Der skal lige uddybes en smule at squat er under parallel og dødløft er uden straps. Og så indså jeg jo at siden efterårs semestret på studiet strækker sig helt ind i januar, bliver det jo faktisk først i 2010 at lægestudiet reelt set bliver afsluttet...

Link to comment
Share on other sites

Jeg kopierer lige mine nytårsforsæt ind i loggen i stedet for at have den i nytårstråden. Så bliver det nemmere for mig at prikke dem af, én efter én, når jeg når dem :wink:

Kosmetiske mål:

Nå überform, uanset vægt (men gætter på at det er mellem 55-60 kg)

Styrkemål:

BP: 1 rep @ 62,5 kg

Squat: 1 rep @ 85 kg

Dødløft: 1 rep @ 105 kg

10 chins uden assist

Kondimål:

5 km under 21 min (som er mit gamle PB)

Studiemål:

Afslutte lægestudiet

Desuden giftes og sætte lejligheden i stand

Jeg kan så afsløre at intet er nået endnu, men siden der nu mangler kun i nærheden af 1/2 m2 tapet på væggen i stuen, nærmer vi os det mål i hvert fald :smile:

Der skal lige uddybes en smule at squat er under parallel og dødløft er uden straps. Og så indså jeg jo at siden efterårs semestret på studiet strækker sig helt ind i januar, bliver det jo faktisk først i 2010 at lægestudiet reelt set bliver afsluttet...

Bliver det så dig som skal bære "glasmanden" over dørtrinet :wink:

Link to comment
Share on other sites

Dagsformen julen 2008

Mine to yngste brødre kom på besøg over julen. Det var mega hyggeligt, med meget mad og spiritus :bigsmile:

Lige et par stemningsbilleder:

Efter en god middag med kylling:

post-10656-1232572815_thumb.jpg

Fødselsdagshygge med mr Landau på besøg:

post-10656-1232572674_thumb.jpg

Flotte Fido pynter:

post-10656-1232572856_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Flotte Fido pynter:

post-10656-1232572856_thumb.jpg

Hvor er han bare dejlig!!!

Og gud hvor har du da fået langt garn i øvrigt!!!

Følger lidt med både her og på din blog, var færdig af grin over "sælformen" :laugh:

I øvrigt nogle tunge lateral raises du kører, super BB!!

Ja, Fido er god til poseringer. Men det er ikke ofte man kan fange et billede af ham hvor han ikke glor ind i kamerat og så bliver hans øjne to lysende klod :laugh: Fie har til gengæld lært hvordan man poserer som en rigtig model og giver altid nye vinkler til kameraet :bigsmile:

Mit hår ja, det vokser som jeg ved ikke hvad - det må være alt proteinpulver, så det er slet ikke naturligt. Men skal snart til frisøren, jeg er bare så skeptisk. Har indtil videre kun mødt én frisør som kunne finde ud af at klippe mig uden at jeg bagefter lignede en 50-årig. De bliver ved med at klippe det lige over, selv om jeg siger at det kommer at få det at ligne en krøllet pyramide på hovedet. :unhappy:

Fedt at du kigger med også i bloggen! Jeg kommer nok mest at poste mine formbilleder i bloggen og så hver uge frem. Og næste gang bliver det mig på "sæl-billedet" og ikke den søde sæl jeg sidst fandt :smile:

Det var Poul som tvang mig op på de tyngre lateral raises, fordi han mente at jeg havde for meget overskud i mine dropsets. Så det måtte jeg jo prøve og det gik faktisk. Jeg tror bare at jeg er en rigtig tøs når det kommer til skuldre, så bare fordi det syrer på en given vægt, er jeg overbevist om at det må være det meste jeg kan tage i den givne øvelse :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Dag 3, uge 3

Cardio

PW 3,2 km hver vej til SATS Frb.

Bryst, ryg, biceps og triceps

Bænkpres

6 @ 30 kg

6 @ 45 kg

6 @ 45 kg

6 @ 47,5 kg

6 @ 47,5 kg

6 @ 47,5 kg

Incline DB press

8 @ 2x14 kg

8 @ 2x14 kg

8 @ 2x14 kg

8 @ 2x14 kg

Chin ups - 20 kg

10

8

7

ss.

BB curls, 10 @ 20 kg

DB curls, 8 @ 2x10 kg

Tov curls, 15 @ 15 kg

OH tovextensions

10 @ 15 kg

8 @ 20 kg

10 @ 17 kg

10 @ 17 kg

Så smuttede jeg ned i svømmehallen for at svømme - badet var proppet med langsomme svømmere, det er så irriterende! :sneaky2: Gad vide om man må svømme noget andet end crawl i hurtigbanen. Jeg kan slet ikke crawle, men de som svømmede der, svømmede ikke specielt meget hurtigere end mig. De skulle have en snejlbane også, for alle dem som næsten tramper vand, mere end bevæger sig fremad. Nåede derfor ikke så langt på de 20 minutter, kun 600m.

Link to comment
Share on other sites

Dag 4, uge 3

Nå, syntes at jeg havde lidt ekstra energi, tid og lyst at tage bentræningen i dag også, så smuttede af sted til Nørrebro. Det gav 2,5x2 km extra PW til dagens cardio :walking:

Løb

20 minutter, 3,54 km

Ben og ryg

DB rows

6 @ 30 kg

6 @ 30 kg

6 @ 30 kg

6 @ 28 kg

Dødløft fra skive

3 @ 80 kg

3 @ 80 kg

3 @ 80 kg

3 @ 80 kg

3 @ 80 kg

3 @ 80 kg

3 @ 80 kg

3 @ 80 kg

Liggende leg curl

6 @ 30 kg

6 @ 30 kg

6 @ 30 kg

6 @ 30 kg

ss. Hyperextension

14 @ BW

14 @ BW

12 @ BW

12 @ BW

High machine rows, 2/1 teknik

10 @ 30 kg

10 @ 30 kg

10 @ 35 kg

Min artikel om træningens effekt på testosteron og kortiol er endelig færdig og lagt op :bigsmile: Hvis der er nogen som deler mit interesse og er lige så nørdet, så kommer en lille intro op på min hjemmeside under "Træning", hvor jeg også lægger et link op til hele artiklen.

0224.gif

Link to comment
Share on other sites

Athletic power Center træning! :4flex:

I dag tog vi over til Malmö for lidt hygge og en fed omgang BB i regionens fedeste center! :devil: Efter at have gjort et par mindre fund i Björn Borg og apoteket, gik vi til Vespa for at fylde depoterne med god energi! :4mewantfood:

Sidst jeg var der, spiste jeg en klassisk forret med tomat, mozzarella, vinægrette og pinjekerner. Denne gang ville jeg prøve noget andet, så det blev til en klassisk antipasto - mega lækker!

terramia_antipasto.JPG

Og som hovedret en god omgang fuldkornspasta med hjemmelavet pesto. Denne var også virkelig, virkelig god, men den der fuldkornspasta gjorde mig bare så mæt! Jeg har ellers en god kapacitet, især når det kommer til pasta! Men i dag sagde det bare stop og jeg måtte erkænde mig besejret :unhappy: Endda Poul mødte samme skæbne med sin portion pasta, kylling og bacon i ostesovs.

pesto1.jpg

Jeg håber at kunne lokke Equus og missLaw med til det samme sted når vi tager derover om et par uger - ved allerede hvad jeg skal spise næste gang! :w00t:

Efter en mindre omvej efter powerking, var vi klar til Athletic center! Og den gode portionen pasta medførdte überenergi og work capacity i dag! Selv om det er min sidste uge i programmet :4thumbup:

Dag 1, uge 4 - skuldre, triceps og ryg

Løb

15 minutter -> 2,6 km

Smith skuldrepres

6 @ 30 kg

6 @ 30 kg

6 @ 30 kg

6 @ 30 kg

6 @ 27,5 kg

9 @ 25 kg

DB lat raises - dropset

10 @ 2x12 kg

10 @ 2x10 kg

10 @ 2x7,5 kg

10 @ 2x12 kg

7 @ 2x10 kg

8 @ 2x7,5 kg

Triceps pushdowns

6 @ 40 kg

6 @ 50 kg

6 @ 50 kg

6 @ 60 kg

16 @ 40 kg

All out! Poul stod også og råbte ad mig at jeg skulle tage de sidste 4 op til 20, men jeg syntes at min mave var for træt til at spænde imod :hehe:

OH machine extension

Best triceps machine ever!!

8 @ 20 kg

8 @ 25 kg

8 @ 30 kg

15 @ 25 kg

Latstræk

12 @ 40 kg

10 @ 45 kg

8 @ 50 kg

Bamse - dropsets

10 @ 2x40 kg

10 @ 2x30 kg

16 @ 2x25 kg

10 @ 2x40 kg

9 @ 2x30 kg

14 @ 2x25 kg

Igen stod Poul og råbte ad mig. Kunne se at disco drengen og donnaen som stod ved siden af, nok syntes at det var lidt morsomt at se på :bigsmile:

Løb

5 minutter -> 1,1 km

Har lige købt det seneste nummer af Body - det står mange, fede opskrifter på BB/diætvenlig mad med kartofler! Jeg elsker kartofler, synes at det er genial mad, så håber at der bliver plads til det i Carl Marcus diætplan. Om ikke andet, så bare én portion om dagen :rolleyes: Vil smide nogle af dem op på min hjemmeside, efter at jeg har prøvet dem :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dag 2, uge 4

I SATS Nørrebro...

Løb

20 minutter

Total distance= 3,55 km

Tror at jeg skal prøve og se om jeg ikke kan varme op på en højere hastighed end jeg gør nu. Lige nu varmer jeg op på 9,5 km/h i 5 minutter, mon ikke jeg kan starte direkte på 10? Skader jo ikke at prøve, i hvert fald :smile:

Ben og "core"

Box squat til parallel

5 @ 60 kg

5 @ 70 kg

5 @ 75 kg

5 @ 77,5 kg (Ny PR på 5RM!! :w00t: )

Uj, jeg skulle spænde op i obliques for at komme op på den sidste rep! :bigsmile: Men det gik fint, sønk ikke sammen og lavede heller ikke en good morning. Dog var resten af min træning mærket af det :laugh:

Bulgarian split squat

10 @ 2x12 kg

10 @ 2x12 kg

10 @ 2x12 kg

Liggende leg curl - 2/1 teknik

10 @ 25 kg

10 @ 25 kg

10 @ 25 kg

Renegade rows

10 @ 2x12 kg

10 @ 2x12 kg

10 @ 2x12 kg

sprang sidste set over, da jeg ikke syntes at jeg kunne holde tekniken flot nok, jeg var bare så ristet i maven!

Hyperextensions

3x20 @ BW

Desuden PW 2x5,4 km :walking:

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Min artikel om træningens effekt på testosteron og kortiol er endelig færdig og lagt op :bigsmile: Hvis der er nogen som deler mit interesse og er lige så nørdet, så kommer en lille intro op på min hjemmeside under "Træning", hvor jeg også lægger et link op til hele artiklen.

0224.gif

Linket til "Læs hele artiklen" virker ikke... Fix fix fix :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Nej? Øv, øv... jeg ser på det direkte...

Nu skulle den gerne fungere... Jeg tror at jeg havde for travlt frem og tilbage med at copy paste den ene adresse efter den anden, at det simpelthen blev den forkerte jeg linkede til :bigsmile:

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Pømp it øp! :4flex:

bp61.jpg

Det var dagens eneste træning i dag - én time pump :smile: Det var faktisk lidt hårdt, jeg kunne stadig væk tydeligt mærke gårdagens træning i balder, hamstrings og mave. Når jeg stod op i dag, havde jeg det næsten som om jeg havde pump tilbage i mine baglår fra i går :laugh::w00t: Er ellers meget tilfreds med den form de fået efterhånden - synes at der er kommet et godt peak på dem og håber at det skal blive bedre når flæsket på røven er blevet mindre. :bigsmile:

Prøvede i dag økologisk spinat og tænkte se om jeg kunne smage forskel. Det kunne jeg i hvert fald! I do NOT recommend it! :gal: Jeg ved ikke hvad de har gjort ved den, måske gør det økologiske landbrug at ukrudt får lov at vokse med...

Har fået en DVD fra Fitnessfestivalen08. Rart at se at de kvindelige BB'er på ingen måder lignede freaks. Vinderen kunne sagtens tåle mere masse, men synes nu hon ser meget godt ud og har beholdt sit feminine udseende.

Hun vandt også BF dagen efter.

En sjov nyhed er at til SM vil de prøve at afholde CBB for kvinder :bigsmile: Det synes jeg kunne være fedt, så bliver det direkte ikke så "nemt" at bare proppe sig fuld med hormoner og blive en kvindelig freak.

Klasserna kommer att vara -163 och +163.

-163 (-108) Tex en tävlande som är 163 cm får max väga 55 kg.

+163 (-106) Tex en tävlande som är 164 får max väga 58 kg.

For mig ville det m a o betyde en vægt på max 64 kg. Håber at der bliver nok tilmeldinger, så det ikke bliver kun denne gang at det afholdes...

Nå ja, PW's er der også blevet til i dag, selvfølgelig. 11,5 km :smile:

Edited by linis
Link to comment
Share on other sites

Hej Linis, vi vil meget gerne med på Vespa når vi drager til Malmø...

tror også vi må prøve the gym en dag ved lejlighed, det bliver jo rost til skyerne

Det kommer I ikke at fortryde! Det kan jeg garantere :4mewantfood:

The Gym synes jeg absolut at I skal prøve ved tilfælde og så kan vi samtidig få kigget lidt på Lines squat teknik, som hun efterspurgt tidligere :smile: Med både mine og Pouls skarpe squat-øjne, skal hun nok straks blive rigtigt god! :king:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share