Floyd Linis


linis
 Share

Recommended Posts

Countdown 263

Ren cardiodag i dag. Tog mig sammen og fik mig meldt ind i the Gym i dag, så løbetrænede imens Poul pumpede pecs og triceps :4flex: Mange MOL kendiser var til stede så som Nissen, Tunen, Conscience, Busted og Johnny Bravo.

Løbetræning

8 minutter opvarmning @ 9-10 km/h

Interval 1

2 min @ +2,0 km/h

2 min @ +3,5 km/h

2 min @ +2,0% spurt sidste 30 sek

Interval 2

2,5 min @ +2,0 km/h

2,5 min @ +3,5 km/h

1 min @ +3,0% spurts sidste 30 sek

Interval 3

1 min @ +2,0 km/h

1 min @ +3,5 km/h

1 min @ +3,0 km/h

1 min @ +4,5 km/h

1 min @ +4,0 km/h

1 min @ +5,0 km/h spurt sidste 30 sek

Interval 4

1 min @ +2,0 km/h

1 min @ +3,0 km/h

1 min @ +4,0 km/h

1 min @ +4,5 km/h

1 min @ +5,0 km/h

1 min @ +5,5 km/h spurt sidste 30 sek

Lettere cool down

Total tid: 35 min 40 sek

Total distance: 5,96 km

Sjovt hvor hurtigt man kommer i form når man løber hver dag :smile: I dag var det slet ikke specielt slemt, kunne godt have presset mig mere.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

:hehe:

bøsse-lats, er skægge de er også med i min plan, her hedder de bare lat-shrugs, hvilket gør dem lidt mere BB, og knapt så fesne.

Det ændre dog ikke på at man ligner en klovn

Lat-shrugs lyder rigtigt nok meget mere legitimt :yo:

Link to comment
Share on other sites

Ja, nemlig :smile: Og nej, det er virkelig ikke sjovt! Har selv prøvet det flere gange, men efter at jeg fået den syet på plads, er det heldigvis meget bedre.

Glæder mig, at det har hjulpet på dig. Jeg har haft luxeret min skulder 2 gange, men foreløbig er operation ikke aktuelt. Man er åbenbart lidt tilbageholden med at operere, fordi skulderen er så kompleks en `mekanisme´, som den er. Første gang var værst: Jeg sad og brølede som en brøleabe i 3 kvarter, til jeg kom på skadestuen. Efter 3 skud morf kunne min skulder stadig ikke sættes på plads, selv om jeg hang oppe under loftet, snakkede med mig selv, og så grå aliens svæve rundt (som overlægen sagde: Det er en ulempe ved at styrketræne. Når musklerne ikke kan lade være med at stritte imod, har man også flere kræfter at stritte imod med).

Nu er der snart gået 3 år siden sidst, og jeg træner min rotator cuff, så jeg håber at kunne undgå operation.

Link to comment
Share on other sites

Glæder mig, at det har hjulpet på dig. Jeg har haft luxeret min skulder 2 gange, men foreløbig er operation ikke aktuelt. Man er åbenbart lidt tilbageholden med at operere, fordi skulderen er så kompleks en `mekanisme´, som den er. Første gang var værst: Jeg sad og brølede som en brøleabe i 3 kvarter, til jeg kom på skadestuen. Efter 3 skud morf kunne min skulder stadig ikke sættes på plads, selv om jeg hang oppe under loftet, snakkede med mig selv, og så grå aliens svæve rundt (som overlægen sagde: Det er en ulempe ved at styrketræne. Når musklerne ikke kan lade være med at stritte imod, har man også flere kræfter at stritte imod med).

Nu er der snart gået 3 år siden sidst, og jeg træner min rotator cuff, så jeg håber at kunne undgå operation.

Om du synes at du kan blive god nok uden OP, er det selvfølgelig at foretrække, siden du skal igennem en lang genoptræningsperiode efterfølgende, hvor din skuldre slet ikke er samarbejdsvillig og du kan have en del smerter. Jeg kunne ikke få den op på godt nok et niveau uden OP, og når de åbnede op, kunne de også se at min labrum var reven slemt over. Så kun styrketræning ville med lille sandssynlighed have fået den tilbage til det funktionsniveau jeg havde brug for i min idræt.

Håber at du kan få god funktion i den igen! Det er dejligt at ikke behøve tænke over det længere :smile: Det er måske 2-3 situationer hvert halve år, hvor jeg kan mærke den lille begrænsning som er tilbage, sammenlignet med flere gange per måned, som var tilfældet før.

Link to comment
Share on other sites

HAI...

hamsterw.jpg

Hved er forskellen på Bøsse lats og Lat shrugs, som forklaringen lød, virkede de meget ens, dog har ejg i mine lat shrugs hverken 1/2 eller 1/4 ROM, men men... if it moves it's a rep.

Du må demonstrere dem på lørdag, hvis du tager med i the gym? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Countdown 261

Har været på nattevagt, så har ikke helt styr på dagen og døgnet lige pt :tongue: Men tror da at det er den 12. lige nu...

I går slog jeg 1 times cardio sammen med skuldre og læge. Hader at træne læge, det er så KEDELIGT!!! Godt der kun er to øvelser i hvert fald :smile: Jeg tog motionscyklen til hjælp i går, selv om jeg synes det også er røv kedelig form for cardio, men bedre end crosstrainer og andet arc halløj og det gav mine ben en pause fra alt løberi.

Skuldre og læge

Cutler laterals

Skulle lige finde ud af øvelsen, hvorfor der er sådanne tøsevægte...

12 @ 2x8 kg

8 @ 2x12 kg

8 @ 2x12 kg

6 @ 2x13 kg

Superman laterals

12 @ 2x4,5 kg

12 @ 2x4,5 kg

15 @ 2x3,5 kg

15 @ 2x3,5 kg

Den er så meget hårdere end man tror og man får de vildeste pump i delts! :w00t:

Lat raises

12 @ 2x10 kg

12 @ 2x10 kg

15 @ 2x8 kg

15 @ 2x8 kg

Behind back rows

20 @ 10 kg

20 @ 20 kg

20 @ 20 kg

20 @ 25 kg

Midt i øvelsen kom mr Henning Friis gående og sagde Hej :smile: Dejligt at se ham igen, det var ikke i går! Han er blevet mr Fit of doom! :4flex:

Stående lægpres

10 @ 105 kg eller lbs???

10 @ 105

10 @ 120

10 @ 120

Siddende læg

12 @ 90 lbs

12 @ 90 lbs

12 @ 110 lbs

12 @ 110 lbs

Link to comment
Share on other sites

Du kommer også bare kunne grine ad mig, siden jeg skal køre ben efter pump. :laugh: Jeg er ikke god til sådan noget bottom half halløj og der er rigeligt af dem i pump i forvejen. Men jeg tænker vi evt kunne køre noget i stil med:

Squat - semi tungt, men primært fokus på dybte og teknik, lige som Poul kørt sidst vi var i the gym.

Bottom squats - her skal der bare pumpes og brænde i lårene. Noget i stil med 20 reps men kun med egen kropsvægt.

Front squat - igen ikke vildt tunge, måske 10'ere.

Squat machine - på den kan vi bare brænde igennem, siden vi ikke skal bekymre os om at holde os oprejst - det gør maskinen for os :devil:

Lunges - jeg må selv vælge hvad for lunge jeg vil køre, jeg ville foreslå bulgarian fordi de tager godt fat i mine baglår samt giver et godt stræk i hoften på den samme tid. Men du siger bare hvis du foretrækker noget andet. :smile:

Valgfri baglårsøvelse - RDL, tungt

Leg curl - let og pump :4flex:

Hold da op, har først lige set dette indlæg. Vil lige på forhånd pointere at det ikke er pinligt hvis man brækker sig, under og efter!!! :tongue:

Er spændt på bottom squats! Mine frontsquats bliver på ingen tunge eller mange for den sags skyld, kørte virkelig skidt i sidste uge,men krydser fingre for at noget af din power smitter af på mig!!!

Link to comment
Share on other sites

Superman laterals

12 @ 2x4,5 kg

12 @ 2x4,5 kg

15 @ 2x3,5 kg

15 @ 2x3,5 kg

Den er så meget hårdere end man tror og man får de vildeste pump i delts! :w00t:

GEEEEENNNIIIIAAAAALLLLLL øvelse! Kunne være man skulle proppe den ind på skulderdage!

Men laver du den i kabel??? I så fald hvordan??!?

Edited by missLaw
Link to comment
Share on other sites

Hold da op, har først lige set dette indlæg. Vil lige på forhånd pointere at det ikke er pinligt hvis man brækker sig, under og efter!!! :tongue:

Er spændt på bottom squats! Mine frontsquats bliver på ingen tunge eller mange for den sags skyld, kørte virkelig skidt i sidste uge,men krydser fingre for at noget af din power smitter af på mig!!!

Du må gerne knække dig, det giver ikke andet end RESPEKT! :yo:

Bottom squats er forfærderlige. Jeg er selv spændt på hvor meget jeg kan holde til... :blush:

Mon ikke vi kan smitte hinanden til noget warrior mentalitet :king: Poul siger i hvert fald at han får mareridt hver kan han set os to træne sammen.

Link to comment
Share on other sites

GEEEEENNNIIIIAAAAALLLLLL øvelse! Kunne være man skulle proppe den ind på skulderdage!

Men laver du den i kabel??? I så fald hvordan??!?

Nej, kør med håndvægte. At køre den med kabel må jo være helt forfærderligt! :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Nej, kør med håndvægte. At køre den med kabel må jo være helt forfærderligt! :crazy:

Ah, det var de halve kilo der fik mig til at tro det var i kabel.

Toppen af ondskab må da i øvrigt være at køre dropset i denne øvelse!!! Det må afprøves i nærmeste fremtid :devil:

Link to comment
Share on other sites

Sikke mange spændende øvelser der bliver kørt i denne log :bigsmile:

Kan du ikke beskrive disse øvelser for mig:

Bamsen?

Bøsse Lats?

Superman Laterels?

Behind the neck rows (Er det bare upright rows med stangen bagpå for at træne rear delt?)

Ser ellers dejligt old school ud med træningen. God volumen til hver muskelgruppe pr. gang, men lavere frekvens. Bare gi' den gas. Bliver sgu spændende at se dig stå på scenen :devil:

Link to comment
Share on other sites

Ah, det var de halve kilo der fik mig til at tro det var i kabel.

Toppen af ondskab må da i øvrigt være at køre dropset i denne øvelse!!! Det må afprøves i nærmeste fremtid :devil:

Så skal jeg i hvert fald have hue og hvidt linne på den dag, så jeg kan banke de der 5 reps ud som gør hele forskellen :devil:

Link to comment
Share on other sites

Sikke mange spændende øvelser der bliver kørt i denne log :bigsmile:

Kan du ikke beskrive disse øvelser for mig:

Bamsen?

Bøsse Lats?

Superman Laterels?

Behind the neck rows (Er det bare upright rows med stangen bagpå for at træne rear delt?)

Ser ellers dejligt old school ud med træningen. God volumen til hver muskelgruppe pr. gang, men lavere frekvens. Bare gi' den gas. Bliver sgu spændende at se dig stå på scenen :devil:

Hej BB master!

Bøsse-lats har jeg skrevet en kort forklaring på et eller andet sted, så citerer bare mig selv :smile: :

Bøsse latstræk er hvor du sitter i lat pull down stativet med det brede greb. Du skal sidde helt oprejst, ret langt tilbage på sædet og så holde fat om stangen med dine elbuer pegende lige frem og hvor du på en måde trækker skulderbladene fra hinanden. Så skal du sidde og lave latstræk hvor du virkelig ligner en nybegynder som ikke ved hvad du laver og du laver kun mid range ROM, med let vægt og mange gentagelser. Det gælder kun om at få PUMP!!! 4flex.gif Jeg har prøvet den en gang og den er faktisk meget vildere end man tror når man ser den blive udført.

Bamse kan man lave for lats og for biceps. Jeg laver den mest for lats for tiden, hvor du står på knæ mellem to kabelstativer. Så skal du bare trække elbuerne ned imod taljen, med fokus på at du arbejder med lats. God til pump! :4flex:

Superman laterals er hvor du starter som en lateral raise med strakte elbuer. Når dine arme er abducerede 90 grader, adducerer du dem igen i horisontalplanet, så du nu står med armene flekterede 90 grader. Og så sænker du dem ned til udgangspositionen.

Behind the neck rows havde du jo styr på :cool:

Jeg synes at det er superfedt det program jeg fået, samt diæten passer mig indtil videre. Dejligt old school! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Linis

Læser jo altid med i din log men længe siden jeg har efterladt en lille hilsen...kan være vi skal finde ud af en træning sammen engang snart. :smile:

Hej Shanti!

Ja, det er lang tid efter hånden. Kunne klart tænke mig at finde ud af noget træning sammen :showoff: Er det stadig mest fitnessdk og IK99 du træner i?

Link to comment
Share on other sites

Countdown 259

Cardio

PW 3,8 km til Søborg for at undervise 1 times pump

Bagefter endnu 3,9 km PW til the Gym for at give den gas med Line i en omgang ben...

Ben

Opvarmning

Løb 10 minutter -->1,91 km

OL squat

8 @ 40 kg

8 @ 40 kg

8 @ 45 kg

8 @ 50 kg

Normalt kør jeg kun til lige under parallel og jeg synes virkelig at det er vildt hvor stor en forskel det er på de der ekstra små 15-20 cm ned!

Bottom halves

20 @ 15 kg

20 @ 15 kg

20 @ 20 kg

20 @ 20 kg

Avavavav, hvorfor???? :cry3:

Front squat

12 @ 30 kg

12 @ 30 kg

12 @ 35 kg

Squat machine

10 @ 100 kg

10 @ 100 kg

10 @ 100 kg

10 @ 100 kg

Bulgarian split squat

10 @ 2x10 kg

10 @ 2x9 kg

10 @ 2x9 kg

Rumænsk DL

6 @ 60 kg

6 @ 65 kg

6 @ 70 kg

6 @ 70 kg

"Finlænderen" eller "Nordic hamstrings"... kært barn har mange navne...

10 @ gult band

10 @ gult band

10 @ gult band

10 @ gult band

Det er så vildt, hvor den bare rammer baglår på en helt anden måde end noget lignende! Vil prøve med GHR i stedet for snart... :devil:

Så var der sgu ikke meget mere tilbage af mig og mine ben. Stedet var fyldt med MOL kendiser igen i dag og René gik rundt og syntes min og Lines træning var meget morsom :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Så var der sgu ikke meget mere tilbage af mig og mine ben. Stedet var fyldt med MOL kendiser igen i dag og René gik rundt og syntes min og Lines træning var meget morsom :bigsmile:

Hehe ja, og kunne slet ikke forstå at vi ikke skulle træne andet end ben :blink:

Link to comment
Share on other sites

Countdown 258

Stats update

Vægt: 71,6 kg (-0,5 kg)

Lår: 63,5 cm (-1,5 cm)

Mave: 80 cm (-3,5 cm)

Arm: 33,5 cm (ingen forskel)

Skriver kun ned totalt tab siden start :smile: Men det er da rart at man kan se det går fremad! MissLaw gav mig også alle mulige komplimenter i går til træningen, så selv om jeg ikke kan se noget, må der jo ske et eller andet.

Link to comment
Share on other sites

Cardio!!!

slideshow_284171_070926BHgoodform17.JPG

Siden jeg ikke har sådanne håndvægte og derfor ikke kunne være lige så sej som hende, måtte jeg skrue op for tempoet i stedet for. Så det blev til intervalløb :headphonedance:

Opvarmning

9 minutter @ 9,0 km/h

Interval 1

2 min @ +2,5 km/h

2 min @ +3,5 km/h

2 min @ +4,0 km/h spurt sidste 30 sek

Interval 2

2,5 min @ +2,5 km/h

2,5 min @ +3,5 km/h

1 min @ +4,0 km/h, spurt sidste 30 sek

Interval 3

1 min @ +2,0 km/h

1 min @ +2,5 km/h

1 min @ +3,0 km/h

1 min @ +3,5 km/h

1 min @ +4,0 km/h

1 min @ +4,5 km/h, spurt sidste 30 sek

Interval 4

1 min @ +2,0 km/h

1 min @ +3,0 km/h

1 min @ +4,0 km/h

1 min @ +3,5 km/h

1 min @ +4,0 km/h

1 min @ +4,5 km/h, spurt sidste 30 sek

Interval 5

2 min @ +2,0 km/h

2 min @ +3,0 km/h

2 min @ +4,0 km/h, spurt sidste 30 sek

Interval 6

2 min @ +2,5 km/h

Øgede så hvert halve minut med 0,5 km/h og så igen spurt sidste 30 sek

Holdt 1 minuts pause mellem hvert interval.

Total tid: 52 min og 40 sek, inkl opvarmning og lille cool down

Total distance: 8,23 km

Bagefter op og lave Paloma abs sammen med Poul. Puh, de er hårde!

sesion_paidesport___DSC01401_(Small).JPG

I morgen starter styrkeprogrammet forfra igen og det er tung ryg som står på skemaet :4flex:

Link to comment
Share on other sites

Hej Shanti!

Ja, det er lang tid efter hånden. Kunne klart tænke mig at finde ud af noget træning sammen :showoff: Er det stadig mest fitnessdk og IK99 du træner i?

Tja, sådan lidt over det hele, specielt da IK har haft rimelig meget lukket on/off pga renovering. Har været forbi The Gym, og kunne sagtens lokkes dertil igen...? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Countdown 257

Ryg

Opvarmning

Løb 13 minutter --> 2,5 km

Løbeformen var ikke god i dag. Konditionen var der og egentlig tempoet i benene også, men kunne bare ikke komme af med et lorte sidestik jeg fik helt fra starten af :dry: Derfor gik jeg 6 km også, så det skulle veje lidt op.

Chins

10 @ -20 kg

10 @ -20 kg

9 @ -20 kg

8 @ -20 kg

Dødløft

8 @ 70 kg

8 @ 75 kg

6 @ 77,5 kg

6 @ 80 kg

Syntes jeg følte mig stærk i dag i DL. Hvis ikke jeg tøset sådan, havde jeg sikkert kunnet tage 10'er med de 80 kg :bigsmile:

BOR

8 @ 60 kg

7 @ 62,5 kg

7 @ 65 kg

7 @ 67,5 kg

DB rows

2x8 @ 26 kg

2x8 @ 26 kg

2x6 @ 28 kg

2x6 @ 30 kg

T-bar row

10 @ 40 kg

10 @ 40 kg

10 @ 50 kg

10 @ 50 kg

Und morgen: SCHULTER!!! :4flex:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share