Desperat brug for hjælp (fedt på brystet)


Jonny_rocket
 Share

Recommended Posts

Hej..

Jeg er sprit-ny herinde, så er slet ikke inde de tekniske udtryk, og om postet egentlig er havnet det rigtige sted :)

Men har dog trænet i små 2 års tid, og er også godt tilfreds med resultaterne på mange af muskelgrupperne, men har problemer med fedt på brystet, selvom at jeg træner brystet meget hyppigt, og varierende, det skal siges at jeg er 186 og vejer 73 kg, så det er ikke min totale vægt som er mit problem.. Så jeg vil høre om der er nogle som har nogle ideer til hvordan jeg kan få fedtet lavet til muskler? nægter at give op og få træner på endnu :wink:

Link to comment
Share on other sites

Du kan ikke lave fedtet om til muskler. Du kan ikke punktforbrænde. Hvis du har uønsket fedt skal du igang med at at indtage færre kcal end du forbrænder og slanke hele kroppen.

Okay, tak for hjælpen..

så kan jeg godt se at der vist ikke er nogen vej udenom end at lægge kosten lidt om, så ser det hele ikke helt umuligt ud endnu.

Link to comment
Share on other sites

Guest enemigo111
Okay, tak for hjælpen..

så kan jeg godt se at der vist ikke er nogen vej udenom end at lægge kosten lidt om, så ser det hele ikke helt umuligt ud endnu.

Hvor på brystet har du for meget fedt? Jeg har haft det samme problem, og hos mig sad der for meget fedt omkring det nederste af brystet (pectoralis minor). Dette løste jeg dog ikke ved at tabe mig i første omgang, men jeg begyndte at træne det nederste af brystet, så hele brystkassen fremstod mere markeret. Samtidig har jeg naturligvis kørt andre øvelser som bænkpress, db pres (brystpres med håndvægte) osv. osv.

Jeg synes ikke, det lader til at din vægt er for høj, da du skriver, at du er 186 cm høj, og især ikke, hvis du ønsker muskelvækst.

Prøv dig frem. Det tager en del tid, før man har 100 % styr på, hvad man laver nede i træningscentret. Man skal jo først lære nogle af begreberne af kende. Se evt. www.getbig.dk

Her kan du finde en masse gode øvelser ved at klikke på de forskellige kropsdele på den "plastic-dukke" der findes på startsiden. Træn hårdt, spis tungt :laugh:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Hvor på brystet har du for meget fedt? Jeg har haft det samme problem, og hos mig sad der for meget fedt omkring det nederste af brystet (pectoralis minor). Dette løste jeg dog ikke ved at tabe mig i første omgang, men jeg begyndte at træne det nederste af brystet, så hele brystkassen fremstod mere markeret. Samtidig har jeg naturligvis kørt andre øvelser som bænkpress, db pres (brystpres med håndvægte) osv. osv.

Jeg synes ikke, det lader til at din vægt er for høj, da du skriver, at du er 186 cm høj, og især ikke, hvis du ønsker muskelvækst.

Prøv dig frem. Det tager en del tid, før man har 100 % styr på, hvad man laver nede i træningscentret. Man skal jo først lære nogle af begreberne af kende. Se evt. www.getbig.dk

Her kan du finde en masse gode øvelser ved at klikke på de forskellige kropsdele på den "plastic-dukke" der findes på startsiden. Træn hårdt, spis tungt :laugh:

Pectoralis Major er den nederstedel af brystmuskelgruppen.. Tror bare, at du har fået en forøgelse af din patstørrelse, og at det fedtlag du har haft derfor er kommet til at betyde mindre ift. det større bryst..

Hvis man vil af med et fedtlag et eller andet sted, så skal man tabe sig - uanset hvad.. Man kan også forøge muskelmassen (skønt dette sjældent sker uden at tage fedt på også) og derigennem gøre den mængde fedt man har på kroppen mindre ubetydelig..

Det skulle ikke undre mig, hvis du har været heldig at tabe lidt fedtmasse og gaine lidt muskelmasse på nogenlunde samme tid, hvilket måske forklarer, at dit fedtlag på den nederste del af brystet er mindsket kraftigt/forsvundet..

Link to comment
Share on other sites

Hvor på brystet har du for meget fedt? Jeg har haft det samme problem, og hos mig sad der for meget fedt omkring det nederste af brystet (pectoralis minor).

Lige en fodnote - den nederste del af brystet er også m. pectoralis major (ligesom den øverste) - m. pectoralis minor kan ikke rigtig ses udefra - det er en lille tredelt muskel der udspringer fra ribben (costae) 3-4-5 og som insererer sig på processus coracoideus på skulderbladet (scapula)

Edited by Sortiarius
Link to comment
Share on other sites

Lige en fodnote - den nederste del af brystet er også m. pectoralis major (ligesom den øverste) - m. pectoralis minor kan ikke rigtig ses udefra - det er en lille tredelt muskel der udspringer fra ribben (costae) 3-4-5 og som insererer sig på processus coracoideus på skulderbladet (scapula)

Øhhh...... Hello..... Do you speak any Danish?? :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share