Det kræver unaturlig viljestyrke at tabe sig


RunnersHigh
 Share

Recommended Posts

motion omtales ingen steder (ud over i navnet "Motion og Ernæringsrådet").

Så selvom jeg da håber at de fleste vil læse det som du åbenbart gør, så tvivler jeg på det er tilfældet.

:bigsmile:

Selvom folk er overvægtige er det jo ikke ensbetydende med at de er dumme!! Folk kan jo godt lægge 2 og 2 sammen uden det skal bøjes i neon og skæres ud i pap.

Jeg tror nu nok det er gået op for de fleste - tykke og tynde - at motion er vejen frem. Have a little faith mr. Power(s) :tongue:

Link to comment
Share on other sites

:bigsmile:

Selvom folk er overvægtige er det jo ikke ensbetydende med at de er dumme!! Folk kan jo godt lægge 2 og 2 sammen uden det skal bøjes i neon og skæres ud i pap.

Jeg tror nu nok det er gået op for de fleste - tykke og tynde - at motion er vejen frem. Have a little faith mr. Power(s) :tongue:

Jeg tror snarere vejen frem er en livstilsomlægning, hvor både motion og en sund kost indgår.

Hvis folk overspiser vildt, vil de jo stadig tage på, selv om de dyrker motion. En times motion giver højst 1000 kcl og hvis de så spiser for 5000 kcl og har et ligevægtsforbrug på 3000 kcl vil de stadig tage på.

Men igen tvivl om at motiion er vigtig og bør indgå i livsstilen for alle, der vil tabe sig.

Edited by mugge
Link to comment
Share on other sites

I de sidste par indlæg læses der noget ind i konklusionen der ikke er der. Der er ingen der siger man ikke kan tabe sig. Det der siges er:

Det er stort set umuligt at opnå varigt vægttab ved at gå på diæt

Der er en verden til forskel på de to positioner; håber i kan se den. :smile:

Nu kan man godt sidde og lave ordkløveri på den ene artikel der refereres til her fra politiken, men faktum er at nyheden mere eller mindre har været taget op af alle medier store som små, og i langt de fleste fremgår artiklen somom "det kræver overnaturlig viljestyrke" at holde et varigt vægttab - ikke blot igennem diæt men som helhed - for mig at se er det en ubrugbar og usmart kommentar.

well..forskning skal vel stadig offentligøres, selvom det kan være demoraliserende :cool:

Reelt er det jo ikke ny revolutionær forskning der offentliggøres - det er en mand fra ernæringsrådet der udtaler sig mere eller mindre subjektivt - det gør det endnu mere frusterende i mine øjne.

Edited by Sortiarius
Link to comment
Share on other sites

:bigsmile:

Selvom folk er overvægtige er det jo ikke ensbetydende med at de er dumme!! Folk kan jo godt lægge 2 og 2 sammen uden det skal bøjes i neon og skæres ud i pap.

Jeg tror nu nok det er gået op for de fleste - tykke og tynde - at motion er vejen frem. Have a little faith mr. Power(s) :tongue:

jeg kan godt se dit argument og ville egentlig ønske at det var sandt, men nu har jeg en anden holdning/teori om hvor meget "folk" ved.

men hvis folk ikke er direkte dumme, så prøv at spørge dig selv om følgende:

hvorfor er der en hel industri der spiller guld på placebo-lignende piller - hvis alle ved at vejen frem er motion og den rigtige kost?

hvorfor er ca. 1/3 af usa's befolkning overvægtige?(jeg kan ikke huske tallet for dk, men mener at tallet er 1/4 for mænd)

Forskning viser, at kroppen opfatter alle forsøg på at tabe sig ved at spise mindre som en trussel mod overlevelsen. Rådet vil have os til at sætte ind, allerede når vi vejer 3-5 kilo for meget.

ovenstående beskriver mere kosten end den beskriver slankepiller - hvilket desværre er et direkte argument i mod runnerhighs teori om at danskerne er "kloge", som jeg ellers selvfølgelig gerne vil støtte.

jeg læser kommunikation er derfor indirekte bevidst om hvilken opfattelse vi lægger ind i teksten - som ikke nødvendigvis er der.

i dette tilfælde er det fordi "vi" har et forudgående kendskab til kost og motion(samt slankepiller) og ønsker derfor vores empiri skal være sand.

dette er ikke for at nedgøre dig[red. runners high] men mere for at gøre os bevidste om hvad der egentlig står i teksten.

forskerne snakker efter min mening generelt om vægttabt, men det kan ikke udredes fra deres citater - ser lige på jp og berlingske om de har skrevet noget om samme forsøg for at få afklaret om det er slankepiller der ikke giver et varigt vægttab eller om det "bare" er en forsvarsmekanisme fra kroppen (fx trangen til slik) - hvilket er min overbevisning.

Link to comment
Share on other sites

http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=736356/

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3718474/

berlingske og jp har begge følgende citat:

Svær overvægt er en meget mere kronisk tilstand, end både de overvægtige, deres pårørende og i og for sig også sundhedspersonalet er klar over, siger Bjørn Richelsen, som advarer de overvægtige mod at tro på slankeindustriens gyldne løfter.

her er der et argument for at runnershigh lykkeligvis har ret :laugh:

men det ændre desværre ikke på at der er alt for mange overvægtige i dk og den vestlige verden generelt.

der har jo også været mange tv-udsendelser hvor de spiser rigtigt, i starten hvertfald, men så forfalder tilbage til de dårlige kostvaner.(nu skal jeg ikke sidde som en helgen da jeg har et glas beaujolais og en skål is stående i stuen :innocent: - men jeg er stadig i kcal underskud :laugh: )

Link to comment
Share on other sites

ad hominum argumenter - som ovenstående - er altid ufrugtbare, usmarte, overflødige og ganske enkelt trættende. :smile:

Tilykke du er simpelthen, uden konkurrence, det mest irriterende menneske jeg har stødt på i et seriøst forum og af en eller anden grund ser din useriøsitet kun ud til at være vendt mod mig - som altid kommenterer du ikke hvad jeg skriver.

nevermind - jeg går ud fra der er en grund til ignore funktionen er tilføjet dette forum - vil blot håbe den fungerer - efffektivt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share