Styrkeforøgelse mod Handstand pushups


Edu
 Share

Recommended Posts

Ja, er siden jeg skadede mit ben blevet bidt af at stå på hænder... og de forskellige øvelser det indebærer.

Her iblandt Handstand pushup'en, som jeg ikke har styrken til endnu.

Og hvilke øvelser ville være gode til at bygge styrke op mod denne øvelse? Lige nu bruger jeg elevated pushups og tiger pushups... Og kører også negative handstand pushups... men entn går det utrolig langsomt, eller også gør jeg noget forkert.

Er i hvert fald meget interesseret i forslag til bedre træning.

På forhånd tak

Link to comment
Share on other sites

Ja, er siden jeg skadede mit ben blevet bidt af at stå på hænder... og de forskellige øvelser det indebærer.

Her iblandt Handstand pushup'en, som jeg ikke har styrken til endnu.

Og hvilke øvelser ville være gode til at bygge styrke op mod denne øvelse? Lige nu bruger jeg elevated pushups og tiger pushups... Og kører også negative handstand pushups... men entn går det utrolig langsomt, eller også gør jeg noget forkert.

Er i hvert fald meget interesseret i forslag til bedre træning.

På forhånd tak

Jeg ville køre negativ hanstand push up eller partial avt som GTG

Link to comment
Share on other sites

Har jeg gjort de sidste par dage, men blev nødt til at tage en fridag i dag. Mine skuldre er helt smadrede... Det er meget hårdt at træne GTG med negativer. Mht til partials, Havde jeg kke tænkt på. tror straks jeg går igang :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Det er vist michael hebnes, der med succes har kørt progression i HSPU med partials udført ved at have en stak bøger du sænker næsen ned til, og progressionen består så ganske enkelt i at fjerne bøgerne en af gangen.

Med partials og negativer er du godt kørende. Du kan evt supplere det med lidt statisk for at forbedre udholdenheden og øve dig på fri håndstand også.

Link to comment
Share on other sites

Nej, der var lidt i starten, men det er næsten gået over.

Det eneste problem jeg har på det punkt nu, er at jeg er blevet forkølet - og det føles som om alt snottet vælter rundt inde i hovedet når jeg øver mig :dry:

Mht fri håndstand, hvordan falder man så "rigtigt" bagover? Altså hvordan tager man ordentligt fra i faldet?

Link to comment
Share on other sites

Mht fri håndstand, hvordan falder man så "rigtigt" bagover? Altså hvordan tager man ordentligt fra i faldet?

du skal gerne ramme lige ned på lænden...

gaas.. kunne forestille mig, hvis muligt, at det ville være smart at lave et slags rullefald.. ligesom hvis du slår en kolbøtte.. hvis du derimod ikke kan nå at lave rullefaldet, er det nok smartere at afstøde med fødderne før ryggen..

Link to comment
Share on other sites

Klart det bedste og nemmeste hvis man er ved er få overbalance ved håndstand er at twiste til en side, så du kan sætte foden ned, evt hjulpet af at du sætter den ene hånd en stykke frem (samme side som den fod du træder ned med).

Ellers vil rullefald være en god ting at øve på et blødt underlag. Bøj hovedet så hagen kommer til brystet, bøj armene så skuldrene kommer ned at røre, krum ryggen og rul resten af energien ud.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share