OVEROVERSPISNING


Guest Sportygirl
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger

Hej derude

Jeg har været til psykolog fordi jeg i over 1mrd nu har haft overspisning efter et kanon godt forløb med diæt hvor jeg tabte 7kg..Men de er på igen..Overspiser mig i babaner og pita brød..

Min psyk sagde jeg skulle starte på min kostplan igen som jeg har være diætisten og lovede mig selv at gøre det fra 1.juni..MEN KAN BARE IKKE

æder hele tiden mig fed som om jeg har opgivet livet..træt af alt..Ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre..Tror i det er pga. min eksamen jeg har nu her????

Også søger jeg trøst ved at spise????

Jeg skal smide 10kg..Men det går virkelig den anden vej...

Overvejer imorgen at købe afføringsmiddel for jeg ved ikke hva fanden jeg skal gøre ellers:0(((((

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 90
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hej derude

Jeg har været til psykolog fordi jeg i over 1mrd nu har haft overspisning efter et kanon godt forløb med diæt hvor jeg tabte 7kg..Men de er på igen..Overspiser mig i babaner og pita brød..

Min psyk sagde jeg skulle starte på min kostplan igen som jeg har være diætisten og lovede mig selv at gøre det fra 1.juni..MEN KAN BARE IKKE

æder hele tiden mig fed som om jeg har opgivet livet..træt af alt..Ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre..Tror i det er pga. min eksamen jeg har nu her????

Også søger jeg trøst ved at spise????

Jeg skal smide 10kg..Men det går virkelig den anden vej...

Overvejer imorgen at købe afføringsmiddel for jeg ved ikke hva fanden jeg skal gøre ellers:0(((((

Tror lige du må tage en snak med psykoloen igen.

Det er meget svært at hjælpe over nettet.

Du er jo godt klar over hvad problemet konkret er, men hvad årsagen er skal du måske have hjælp til at grave frem.

Link to comment
Share on other sites

Tror hverken du skal have en diætplan, kosttilskud eller afføringsmiddel. DU SKAL LAVE DIN HVERDAG OG LIVSSTIL OM. Du skal gøre det til din normale hverdag at spise sundt, bruge lightprodukter, ingen sodavand slik eller snacks, og at bruge din krop til ALT, lige fra til at tage trapper i stedet for elevatoren, til at hoppe op på cyklen og tage på arbejde.

Dårlige undskyldninger er der nok af når man er på kur, men hvis det er din livsstil vil disse undskyldninger ikke forekomme, da de simpelthen ikke findes.-

Du skal først og fremmest lade være med at pyldere over din vægt og over at du ikke kan overholde din træning eller kost. Den eneste der for ondt af dig, er dig selv og det hjælper ingenting !

Brug i stedet de dårlige oplevelser til at træne endnu hårde og til at give mere motivation til at smide de kg du må have i overskud. Du skal også tro på at du kan gøre det og motivere dig selv til det og det gør man ikke ved at købe afføringsmiddel, men ved at løbe en tur, kører en spinningstime eller tage en tur i det lokale gym !

Det kan godt være jeg lyder lidt hård, men det er det eneste der virker, tro mig. Har selv lagt mit liv TOTALT om for halvandet år siden.

Hvis jeg i stedet sad og klappede dig på skulderen og sagde " så, så, så... det skal nok gå alt sammen" ville det jo ikke hjælpe dig med at smide din sidste kg. Det ville kun hjælpe dig til at bliver mere pylderet og få dig længere væk fra dit mål !

Håber du kan bruge dette indlæg til noget. Tag det bedste og smid resten væk.

ALT held og lykke med vægttabet herfra.-

Link to comment
Share on other sites

Tilbage og snak med psykologen. Så længe du går så meget op i det, er det ikke din vægt, men opfattelsen af dig selv, der er dit største problem, og det er der ingen her, der kan hjælpe dig med. Hvis det virkeligt er så slemt, må du få en henvisning til en psykiater, så du kan komme på noget medicin.

Forøvrigt hjælper det intet at bruge afføringsmiddel. Har du ikke allerede haft en tråd om et lignende emne?

Link to comment
Share on other sites

Min psyk sagde jeg skulle starte på min kostplan igen som jeg har være diætisten og lovede mig selv at gøre det fra 1.juni..MEN KAN BARE IKKE

Specielt den her sætning lyder meget somom du er i gang med at udvikle en anoreksi. Jeg vil råde dig til at søge professionel hjælp og få venner og bekendte til at hjælpe dig evt. for vi kan ikke hjælpe dig over nettet med så dybe problemer som jeg tror du har.

Link to comment
Share on other sites

Specielt den her sætning lyder meget somom du er i gang med at udvikle en anoreksi. Jeg vil råde dig til at søge professionel hjælp og få venner og bekendte til at hjælpe dig evt. for vi kan ikke hjælpe dig over nettet med så dybe problemer som jeg tror du har.

Anorexi er, når man holder op med at spise - det er ikke ligefrem dét, hun har gang i.

Overspisning er vist nok blevet en normal sygdom.. Men det hedder bare overspisning.

Link to comment
Share on other sites

Anorexi er, når man holder op med at spise - det er ikke ligefrem dét, hun har gang i.

Overspisning er vist nok blevet en normal sygdom.. Men det hedder bare overspisning.

Ok undskyld mig, er ikke ligefrem inde i den verden. Men du har tydeligtvis ikke set sportygirls andre tråde hvor hun siger hun indtager 900-1000 kcal dagligt og løber ekstremt meget, derfor mener jeg at der godt kunne være tegn på en spiseforstyrelse nr hun siger hun "bare ikke kan".

Link to comment
Share on other sites

Guest Femina;-)

Kære Sportygirl.....

Hold fast i psykologen - LYT til vedkommendes råd. Tænk i helhed. Vær god ved dig selv/din krop!

Dit mål er at udvikle SUNDE vaner, hvor tvangshandlinger fører dig ud i ubehagelige OVERSPISNINGsituationer, som du ender med at blive KED af.

Formålet med at slanke dig, er jo ikke at du skal gå rundt og være ulykkelig....sådan som jeg ser det er du også alt for fokuseret på vægttabet. Kcalorieregnskabet fylder for meget. Bandlyst mad fylder for meget. Din tankekredsen om "forbudt" mad fylder for meget...Jeg tror du skal tænke HELT ANDERLEDES!!!

Følg nu din diætist så vidt det er muligt, men kom på banen igen hvis du har "syndet" - der er sgu ikke andet at stille op... Søg råd og vejledning hos eksempelvis "Anonyme Overspisere" via OA eller andre foreninger som kan sætte sig ind i dine tanker og frustrationer.

Få venner/familie til at bakke dig op i dit projekt om en sund livstil op og ring til dem, når (lige inden) du eksempelvis får et spiseflip.

Fokuser langt mindre på MAD og kcalindhold, og husk at spise din mad i godt selskab. Lyt til kroppens signaler for mæthed og sult. Når du får lyst til at gå i kast med køleskabet, så stop op!! Find ud af om det egentligt er ANDRE ting du har behov for! Gør noget så banalt som at sætte en seddel op på køkkendøren/køleskabet, hvor der står "STOP!Hvad har jeg BEHOV FOR??" Så giver du dig selv tid til at overveje dine valg INDEN! Hvis der er ting du ikke 'må' spise, så lad være med at have dem i hjemmet. Hvis du overspiser, så find ud af hvad du føler i øjeblikket og hvorfor du har brug for 'trøsten'...

Jeg fornemmer at du tænker på madforbud, 'kropsselvhad'-tanker og kalorier 24/7! Det kan bare iKKE være sundt! Tænk mindre i mad og arbejd mere henimod at forbedre dit forhold til din krop. Opsøg evt. en kropsterapeut, de kan også hjælpe folk med at få bedre fornemmelsen sult/mæthed, som jeg tror du kunne bruge. De arbejder med kropsbilleder og kropsbevidsthed. Uanset hvad, skal du forandre din tankegang.

Hold fast i dine løbeture måske 3-4 lange og 1-2 korte. Hold fast i dem. Nyd dem. (Det tror jeg nu også du gør...)

Stil dig selv spørgsmålene:

Hvordan definerer du lykke? Hvad har du EGENTLIGT allermest behov for og hvorfor? Hvilken værdi ligger du i at tabe 10 kilo? Hvorfor er du så fokuseret på vægttab lige nu og her? Hvorfor demoniserer du pitabrød/mad....Du ved vel, at alt hvad man tænker ind i sit hovede, som værende "FORBUDT", det har man endnu mere tendens til at have lyst til. Hvilken livsttil ønsker du? Hvilket liv ønsker du? Find ud af hvordan du i det store hele får revet roden op og plantet nogle nye tanker/frø inde i dit sind....

De bedste hilsner

Fem.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Uddrag fra Helse:Link

"Beregnet til kort tid

Afføringsmidler er en medicintype, der er beregnet til at bruge i kortere tid. Midlerne kan købes som håndkøbsmedicin og anvendes, hvis man har forbigående forstoppelse, eller før en tarmundersøgelse. Gravide kvinder kan også have behov for afføringsmidler på grund af forstoppelse. Endelig findes der medicin, der kan give forstoppelse som bivirkning, og i sådanne tilfælde kan midlerne anvendes i længere tid. Generelt er det en god idé at finde årsagen til forstoppelsen, som ofte kan forebygges gennem en fornuftig kost, rigeligt væske og motion.

Ingen slankende effekt

Afføringsmidler har ikke nogen slankende effekt! Det er en meget almindelig misforståelse. Forklaringen er ret enkel, hvis man tager udgangspunkt i fordøjelsessystemets opbygning. Maden nedbrydes i mavesækken, og føres videre til tarmsystemet. I tyndtarmen bliver næringsstofferne optaget. Det er i næringsstofferne, at energien og kalorierne befinder sig. Herefter er der primært affaldsstoffer tilbage. Disse bliver ført videre til tyktarmen og udskilles med afføringen. Når man tager afføringsmidler, er det udelukkende tyktarmens funktion, der påvirkes.

Det, der sker, er, at væske trækkes ind i tyktarmen, og afføringen fremprovokeres. Næringsstofferne er allerede blevet optaget i kroppen, og det er kun væske, der tabes fra kroppen.

Næste gang man drikker et glas vand, er man lige vidt. Afføringsmidlerne kan således ikke bruges som slankemiddel. Der er tale om et meget uheldigt misbrug, som kan være svært at komme ud af.

Skadevirkninger

Man risikerer at påføre kroppen varige skader, hvis man bruger et afføringsmiddel, uden at der er nogen grund til det. Nogle midler kan give ubalance i kroppens mineralbalance og væskebalancen. Det kan være farligt, fordi en korrekt balance er afgørende for kroppens sundhedstilstand.

Andre præparater kan skade tarmens funktion, fordi de naturlige bevægelser i tarmens muskulatur bliver ødelagt. Kroppen kan blive afhængig af afføringsmidlet, og det kan være svært at få den normale tarmfunktion tilbage. Kroppen kan på længere sigt blive udpint, og hvis den syge samtidig får en mangelfuld ernæring, kan det have alvorlige følger. Der er sket dødsfaldsom følge af spiseforstyrrelser, hvor også et længerevarende misbrug af afføringsmidler har været involveret.

Advarselstegn

Der er forskellige advarselstegn, som man generelt kan være opmærksom på. Det kan være tegn på en spiseforstyrrelse, hvis personen gentagne gange er på slankekure og har dårlige spisevaner, undgår nogle typer af fødevarer og springer måltider over for at opnå vægttab. Hvis personen har et vedvarende og overdrevent ønske om at være tynd. Har en negativ opfattelse af sig selv og sin krop. Er overdrevet bekymret og optaget af vægt, krop og mad, dyrker overdrevet motion."

Edited by Femina;-)
Link to comment
Share on other sites

1. Du skal have hjælp af en psykolog først og fremmest. Det er det vigtigtste. Og det kan ikke gå hurtigt nok. Brug din praktiserende læge også. Det er det de er der for. Bed om hjælp og støtte fra familiemedlemmer og venner som du stoler 100% på.

2. Glem alt om slankekure....det eneste der virker er en livsstilsændring

Du skal have lyst til at behandle din krop godt...det gør man ikke med slankekure....når du har fået lysten til at behandle dig selv og din krop godt, er der masser af gode råd derude....men start først og fremmest med at gå ind på fødevarestyrelsens hjemmeside. Deres råd er de grundlæggende sten til et sundt liv.

Held og lykke

mvh.

prse

Link to comment
Share on other sites

Ok undskyld mig, er ikke ligefrem inde i den verden. Men du har tydeligtvis ikke set sportygirls andre tråde hvor hun siger hun indtager 900-1000 kcal dagligt og løber ekstremt meget, derfor mener jeg at der godt kunne være tegn på en spiseforstyrelse nr hun siger hun "bare ikke kan".

Hun skriver, at "hun bare ikke kan" - komme igang med en ordentlig kostplan. Hun skriver, at hun bliver ved med at grovæde - vi kan godt blive enige om, at det er en spiseforstyrrelse, men det er ikke anorexi.

Desuden, så skriver hun jo lige netop, at hun ikke kan holde sig på de 1000kacl uden ædeflip - eller hun kan slet ikke lade være med at grovæde nu, hvilket sikkert skyldes det enorme press, "sulteperioden" har lagt på hendes krop og ikke mindst hendes mentalitet.

Jeg har læst alle de andre af hendes tråde - det har jeg fint. Men eftersom hun skriver det samme i denne tråd, som i alle andre, så har jeg fanget spørgsmålet - de spørgsmål hun stiller bør efter min mening ikke blive stillet i et åbent forum, hun burde holde sig til sin psykolog - ligesom hun burde holde sig til sin diætist. Hun får den samme respons fra alle - med undtagelse af et indlæg, hvor folk gentager hinanden i deres svar, og hun undlader at læse svarerne.

Uden tro på, at hun vil rette sig efter det: Gå tilbage til din psykolog og få snakket ud - dette ville jeg dog umiddelbart mene var muligt at tænke selv. "Hov den er gal, jeg spiser for tre mennesker, mon ikke jeg skulle snakke med enten den diætist eller psykolog, som jeg i forvejen har".

Held og lykke Sportygirl (DLB)

/ Randi

Link to comment
Share on other sites

Det her smager efterhånden af fake profil, der laver grin med os...

enten det, eller også trykker studenterhuen i hvert fald ikke særlig meget på den lille piges hoved...

det er meget muligt at du har et problem med at spise og med dit liv generelt lige nu,

men hvad er formålet med at oprette tråd efter tråd efter tråd, udelukkende for at

ignorere ALLE de gode råd folk kommer med til dig...

Link to comment
Share on other sites

Har vi ikke været igennem den her en gang?

Du har fået de gode råd, de rigtige strategier og masser af god støtte.

At bare spørge om det sammen igen..enten lytter du ikke, og så giver det ingen mening for dig at spørge... eller også er du for brændt aw i roen til at bruge rådene, og så giver det ikke nogen mening for os at give dem.

Link to comment
Share on other sites

Det her smager efterhånden af fake profil, der laver grin med os...

enten det, eller også trykker studenterhuen i hvert fald ikke særlig meget på den lille piges hoved...

det er meget muligt at du har et problem med at spise og med dit liv generelt lige nu,

men hvad er formålet med at oprette tråd efter tråd efter tråd, udelukkende for at

ignorere ALLE de gode råd folk kommer med til dig...

En decideret fake profil er der nu ikke tale om. Men nærmere en person som har eller anden form for komplekser (og rimelig dårlige forum-manerer):

På Fitforum skriver hun at hun er instruktør og læser idræt på 3. år på uni: Link (profilnavn "guccilutti") Derudover spørger hun om hvorvidt hun bør starte til en diætist.

På Mol har hun åbenbart allerede gået til diætist i 6 måneder: Link

Derudover må det være lidt svært at passe idrætsstudiet på 3. år, når man samtidigt er lærerstuderende: Link og Link

På Amino har hun en hel masse forskellige idéer: Link, Link, Link,

Link, Link og Link

Hvis nogen tilfældigvis har en million kr. i overskud, så er hun også interesseret: Link

(Hvis Sportygirl opdager dette indlæg, så får jeg med garanti en henstilling i caps om at jeg skal blande mig udenom)

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Hvorfor skulle jeg sidde her og lyve..

Desuden er jeg ikke på KUR men på diæt, det er kæmpe forskel..Jeg har algt mit livstilv om ud fra min ditæstist hvilket gik godt i 6mrd indtil jeg fik ædeflip i 1mrd snart...

Jeg læser ikke pt. Har holdt pause fra Uni ....Skal arbejde nu. Tror det vil hjælpe at komme lidt ud, så fokuset fra min krop bliver lagt væk..

Men tro mig folket hvis var så let så havde jeg nok ikke skrevet..

Til de fleste af jer takker jeg mange gange for repsons specielt Ranid og Famina..

Nogle af jer andre kan jeg virkelig bare ikke tage seriøst......Vent til selv selv faldr i en skønne dag...

Ciao

Link to comment
Share on other sites

En decideret fake profil er der nu ikke tale om. Men nærmere en person som har eller anden form for komplekser (og rimelig dårlige forum-manerer):

På Fitforum skriver hun at hun er instruktør og læser idræt på 3. år på uni: Link (profilnavn "guccilutti") Derudover spørger hun om hvorvidt hun bør starte til en diætist.

På Mol har hun åbenbart allerede gået til diætist i 6 måneder: Link

Derudover må det være lidt svært at passe idrætsstudiet på 3. år, når man samtidigt er lærerstuderende: Link og Link

På Amino har hun en hel masse forskellige idéer: Link, Link, Link,

Link, Link og Link

Hvis nogen tilfældigvis har en million kr. i overskud, så er hun også interesseret: Link

(Hvis Sportygirl opdager dette indlæg, så får jeg med garanti en henstilling i caps om at jeg skal blande mig udenom)

Hun er sq en sjov starut....

Edited by Vuffi
Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skulle jeg sidde her og lyve..

Desuden er jeg ikke på KUR men på diæt, det er kæmpe forskel..Jeg har algt mit livstilv om ud fra min ditæstist hvilket gik godt i 6mrd indtil jeg fik ædeflip i 1mrd snart...

Jeg læser ikke pt. Har holdt pause fra Uni ....Skal arbejde nu. Tror det vil hjælpe at komme lidt ud, så fokuset fra min krop bliver lagt væk..

Men tro mig folket hvis var så let så havde jeg nok ikke skrevet..

Til de fleste af jer takker jeg mange gange for repsons specielt Ranid og Famina..

Nogle af jer andre kan jeg virkelig bare ikke tage seriøst......Vent til selv selv faldr i en skønne dag...

Ciao

Nu ved jeg jo at gode grunde ikke hvem, du ikke kan tage seriøst, men kan kun gentage mig selv og bede dig om at få noget hjælp ved en psykiater.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share