herrer mod damer. håndbold


nitrocart
 Share

Recommended Posts

jeg er udmærket klar over at diskussionen er ovre, men...

Jeg har brug for hjælp fra jer. Hvor kan jeg finde et bevis for at herrerne i håndbold er bedre end kvinderne. Med bedre mener jeg. 2 hold fra samme liga - et herre og et dame - spillende mod hinanden vil resultere i stor sejr til herrerne.

Min kæreste påstår hårnakket det modsatte og jeg har brug for et bevis for min påstand, da almindelig sund fornuft preller af på hende.

HJÆLP....!!!!

Link to comment
Share on other sites

jeg er udmærket klar over at diskussionen er ovre, men...

Jeg har brug for hjælp fra jer. Hvor kan jeg finde et bevis for at herrerne i håndbold er bedre end kvinderne. Med bedre mener jeg. 2 hold fra samme liga - et herre og et dame - spillende mod hinanden vil resultere i stor sejr til herrerne.

Min kæreste påstår hårnakket det modsatte og jeg har brug for et bevis for min påstand, da almindelig sund fornuft preller af på hende.

HJÆLP....!!!!

Kan herrenes overlegne fysik (højde, drøjde) ikke kunne overbevise hende?

Selvom kvindernes tekniske snilde er til top-karakter vil de ikke kunne hamle op med mændene alene pga. af de store fysiske forskelle.

Link to comment
Share on other sites

Kan herrenes overlegne fysik (højde, drøjde) ikke kunne overbevise hende?

Selvom kvindernes tekniske snilde er til top-karakter vil de ikke kunne hamle op med mændene alene pga. af de store fysiske forskelle.

Helt rigtigt... Kvinderne vil aldrig have en chance, så skal det være mod en gang nybegyndere. På eliteplan kan kvinderne lige så godt lade vær.

Link to comment
Share on other sites

tja, de jernhårde ladies som de blev kaldt med anja andersen og co. tabte stort til et YNGLINGE herrehold fra den NÆSTbedste række. Nogle folk fatter ingenting - din kæreste er en af dem.

en sidenote til kampen er at den blev spilelt med damebold, som jo er uvant for herre ynglinge spillerne

Edited by Prehn
Link to comment
Share on other sites

Din kæreste er da vist totalt rundtosset :laugh:

Du kan jo få hende til at ringe til GOG og høre hvem deres dameliga træner mod to gange om ugen. Da jeg var herre juniorspiller spillede jeg på GOGs juniorhold og vi trænede mod GOGs dameliga. Allerede som juniorspiller er drenge fysisk overlegne nok til at baske de fleste dameliga hold.

På samme tidspunkt spillede en kammerat på GOGs ynglingehold. Damelandsholdet havde under Pytlick en træningslejr op til en slutrunde (kan ikke huske hvilken, men det var der hvor Camilla Andersen og flere af de gamle stadig var med - 2000 måske). Damelandsholdet brugte GOGs herre ynglinge som træningspartnere - og JA damelandsholdet fik bask :laugh:

Dame og herre håndbold er to vidt forskellige sportsgrene. Den eneste ting der er til fælles er at banen er den samme og at begge spiller med en rund bold. Herrenes langt overlegne fysik gør at spillet bliver helt anderledes. Samtidig er herrernes teknik langt langt overlegen hvilket også gør spillet til et helt andet. Problemet med herrehåndbold er at det går så hurtigt sammenlignet med damehåndbold så herrehåndbold er ikke seervenligt for den almindelige dansker der ikke selv har haft tæt kontakt med håndboldsporten.

/MLP

Link to comment
Share on other sites

Selvom kvindernes tekniske snilde er til top-karakter vil de ikke kunne hamle op med mændene alene pga. af de store fysiske forskelle.

Sorry to say - men kvindernes teknik kan slet ikke være med på herrenes plan :laugh: Stort set alle detaljer i form a skudvarianter, finter, mm. går alt for hurtigt til at man normalt lægger mærke til det på tv.

NEJ - kvinderne har en væsentlig dårligere teknik end herrespillerne :wink:

/MLP

Link to comment
Share on other sites

Sorry to say - men kvindernes teknik kan slet ikke være med på herrenes plan :laugh: Stort set alle detaljer i form a skudvarianter, finter, mm. går alt for hurtigt til at man normalt lægger mærke til det på tv.

NEJ - kvinderne har en væsentlig dårligere teknik end herrespillerne :wink:

/MLP

Helt enig. Kvinders teknik er meget dårlig. På juniorniveau er de bedste klub herrehold langt bedre teknisk. Jeg har selv spillet håndbold i mine unge dage i den bedste junior og ynglinge række og her prøvede vi et par gange at spille mod nogen kvindeligahold og det var spild af tid.

Du vil vel heller ikke påstå at et damelandsholdet i fodbold er ligeså gode som herrelandholdet?

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøvede at spille mod team tvis liga damerne, mens jeg var ynglinge divisionsspiller derude og ligesom alle andre skriver, så var der meget ensidigt. Det de specielt klagede over bagefter var 1. vi spillede meget mere fysisk end de var vant til og 2. vi var end del bredere end de damehold de ellers spillede imod og banen var derfor en del mindre for dem ... de huller de normalt lagde taktik efter at fremprovokere, åbnede sig simpelthen ikke fordi vi fyldte banen mere ud :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan slet ikke forstå hvordan man kan være i tvivl om hvem der ville vinde?

Altså, de svansede fløjspillere på herrelandsholdet er jo de 'store' dame bagspillere overlegne fysisk... Det hænger slet ikke sammen i min verden at et dame hold skulle kunne slå et herrehold i en sport der er så fysisk betonet.

Din kæreste skal nok ind på østrogen.dk hvis hun vil have et svar der følger hendes tankegang.

Link to comment
Share on other sites

Hehe jeg vil også være med. Jeg spillede junior eliterække hos Århus HK, altså kun den 2. bedste række. Vi var endda ret dårlige og lå i bunden af den 2. bedste juniorrække.

Vi trænede også tit imod dame ligaholdet, med bl.a. Rikke Solberg, og vi vandt også NEMT. Det skal dog siges at dame senior holdet lå skiftevis i bunden af ligaen og toppen af 1. division, men alligevel siger det vidst ret meget om forskellen på dame og herre håndbold. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Du vil vel heller ikke påstå at et damelandsholdet i fodbold er ligeså gode som herrelandholdet?

He he

hende der er topscore på det danske kvinde fodbold landshold, startet med at spille bold da hun var 26 år, to år senere er hun kommet på landsholdet. :crazy:

Hvis man som mand starter med at spille fodbold som 1 årie, passer sin træning, og derudover har kæmpe talent, er chancen for at ende på herre fodbold landsholdet nok omkring 1 /100.000 :unhappy:

Edited by Arnold schwarzenegger
Link to comment
Share on other sites

He he

hende der er topscore på det danske kvinde fodbold landshold, startet med at spille bold da hun var 26 år, to år senere er hun kommet på landsholdet. :crazy:

Hvis man som mand starter med at spille fodbold som 1 årie, passer sin træning, og derudover har kæmpe talent, er chancen for at ende på herre fodbold landsholdet nok omkring 1 /100.000 :unhappy:

Flere mænd spiller fodbold = større talentmasse blandt mænd i forhold til kvinder i fodbold.

Det er nok omvendt i håndbold eller i hvert fald en mere ligelig fordeleing. Så relativt set er chancen for, at en gennemsnitlig mand kommer på landsholdet i forhold til en kvinde, er nok væsentligt større i fodbold end i håndbold.

Edited by blanco
Link to comment
Share on other sites

klausjensen:

Hvis nu alle damerne havde ligeså god fysik og teknik som herrene - OG de spillede nøgne - havde de måske en chance :laugh:

En lidt dobbelttydig udtalelse. Hvis kvinderne havde samme fysik som herrene, ville jeg nødigt se dem rende nøgne rundt og spille håndbold. Jeg er i forvejen tilfreds med at herrene har tøj på når de spiller håndbold.

Link to comment
Share on other sites

Det var da utroligt - hvordan kan nogle stille det spørgsmål? - det kan selvfølgelig kun være en kvinde - nok lidt rødstrømpeagtig - eller også uden for logisk rækkevidde - sorry, hvis jeg fornærmer, men spørgsmålet er simpelt hen for dumt.

Link to comment
Share on other sites

Hehehe, jeg har været samme tur som flere af jer kan jeg høre...

Jeg har spillet 15 år i GOG og som juniorer trænede vi med Dame liga holdet 2 gange om ugen. Vi var selv i toppen af vest divisionen og damerne lå dengang også helt i toppen hvert år. Træningen med damerne var kun nogenlunde lige, når halvdelen af vores 2. hold var på banen. Jeg kan huske at vi rent faktisk spillede med herrebolde pga. alle dame-målmændene ville blive skudt i sænk med de små damebolde (vi havde prøvet et par gange og det endte i at dameholdet udvandrede).

Jeg kan huske jeg ærgede mig sådan, for de små damebolde der var jo kraftedme som at spille med tennisbolde. ...SÅ TYR TIL FOR HELVEDE! :laugh:

Ej men seriøst, hvordan kan man overhovedet være i tvivl?

Jeg kan iøvrigt godt blive lidt harm nogle gange, over folks generelle begejstring for damehåndbold og dets niveau. Jeg kunne godt tænke mig hvis kommentatorerne bare EN gang bragte dame vs. herre-bolde emnet op under deres fine debatter i TV når de skal forsøge at sammenligne herrer og damer ...for der er MEGA stor forskel bare i den lille detalje.

Edited by huz
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share