Mit træningsprogram! Hvad syntes i!?


Saint Patrick
 Share

Recommended Posts

Hej alle på Mol :cool:.

Jeg er en gut på 27 som siden første Marts i år er begyndt at træne systematisk.. Den første månede koncentrede jeg mig udelukkende om konditions træning! Mest af alt for at tabe nogle Kilo fedt inden jeg så gik over til styrketræningen, hvor jeg jo gerne skulle tage lidt kilo på igen. Dog ikke fedt denne gang, men muskler selvfølgelig. :superman:

Mine nuværende Mål er:

Højde: ca 1.90cm

Vægt : 95-96kg

Efter min måned med koditions træning, var jeg nede på ca 91-92kg, så der skete virkelig noget i den måned..! Nu to måneder senere med systematisk styrketræning, er jeg steget ca 4kg i vægt og musklerne er begyndt at vise sig :4thumbup: .

Mit fullbody program ser ud som følgende:

Dødløft

Squat (fri)

Benchpres

Skrå Benchpres

Chin ups

Dips

Millitary (siddende)

Bent over barbell

Preachers Bench (dumbell)

2 valgfrie mave øvelser

Alle øvelser har jeg kørt 3x8 i to måneder nu! Har også lagt noget progression ind så jeg steg i vægt hver 2 til 4 trænings gange, alt efter øvelserne.. Min trænings cyklus har været sådan at jeg har trænet hver anden dag! alså træning mandag, Onsdag, Fredag, søndag, tirsdag ovs... I de dage jeg ik har trænet, har jeg kondions trænet ind i mellem.

Kunne først og fremmst godt tænke mig at få lidt respons angående min måde at have grebet det hele an på & hvordan i syntes mit program ser ud!? Både med valg af øvelser, gentagelser & hyppighed ovs...

Efter to måneders styrketræning på denne måde, er jeg nemlig nået et punkt hvor jeg har svære ved at stige i vægt så ofte som i starten (sjovt nok :blush: ). hvad kan jeg gøre for at jeg ik helt stopper med at stige i vægt!? håber der er nogle kloge hoveder, som gider øse lidt ud af deres viden, så jeg kan komme videre...

Hvis jeg har undladt noget, så spørg endelig! kan bruge alt den information/viden jeg kan få :cool: .

Link to comment
Share on other sites

Efter to måneders styrketræning på denne måde, er jeg nemlig nået et punkt hvor jeg har svære ved at stige i vægt så ofte som i starten (sjovt nok :blush: ). hvad kan jeg gøre for at jeg ik helt stopper med at stige i vægt!? håber der er nogle kloge hoveder, som gider øse lidt ud af deres viden, så jeg kan komme videre...

De første 6-8 uger vil man opleve en kæmpe fremgang rent progressions mæssigt. Din hjerne, dine nerver og dine muskler vænner sig til at du styrketræner og derfor vil du bliver meget stærkere uden at dine muskler bliver særligt meget større.

Du kan ikke regne med at stige med samme fart som i starten, men hvis du bliver ved med at træne på den måde du gør nu skal du nok se resultater. De kommer desværre bare ikke så hurtigt som i starten.

Link to comment
Share on other sites

De første 6-8 uger vil man opleve en kæmpe fremgang rent progressions mæssigt. Din hjerne, dine nerver og dine muskler vænner sig til at du styrketræner og derfor vil du bliver meget stærkere uden at dine muskler bliver særligt meget større.

Du kan ikke regne med at stige med samme fart som i starten, men hvis du bliver ved med at træne på den måde du gør nu skal du nok se resultater. De kommer desværre bare ikke så hurtigt som i starten.

Takker for svaret White :cool:

Er selvfølgelig også klar over at der kommer et tidspunkt hvor det bliver svært at blive ved at stige...! Men kunne man evt ik gå ned i rep til en 5-6 stykker og så tage det 4 gange i stedet!? Eller er der andre måder at gøre det på? Kommer jeg hele vejen rundt med valg af mine øvelser?

Hvad siger i andre? :dry:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share