tun


esbt
 Share

Recommended Posts

har tit når jeg står ved tun hylden, overvejet hvorfor det er at man kan få en billig tun og så kan man få en der ca. koster det dobbelte pr. dåse......

hva er forskellen?

er det noget der har nogen vigtig betyding, for det eneste jeg kan se af forskelle er at den dyre tun er meget lysere, hvordan kan det være?

Link to comment
Share on other sites

Det er forskellige arter af tun.. der er "skipjack" ( den billigste) "yellowfin" (lidt dyre) Tongol (endnu lidt dyre) osv.. de dyre er lidt lysere i kødet og lidt støre stykker... Tror ikke der er den store forskel på ernæringsværdien i dem.. det er mere smagen og konsistensen.... Meen ikke noget jeg er absolut sikker på, altså næringsindholdet.... :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Skal ikke gøre mig klog på de næringsmæssige forskelle, men udfra smagsoplevelsen er der en verden til forskel.

Glyngøre tun og tildels også John West, smager, efter min mening, klasser bedre end de billige tun varianter. Desuden fås glyngøre i nogle varianter med kokusolie, chili mm :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Tungmetallerne er i tunen og ikke i dåsen :wink:

Og de dyre tun er som regel de større, som faktisk indeholder flere tungmetaller end de små, da de er højere oppe i fødekæden.

Jeg kunne også forestille mig at nogle af de dyrere mærker fører sig frem på 'delfinsikkerhed' ???

Ved ikke noget om smag o.l. da jeg selv hader dåsetun.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share