steroider


esbt
 Share

Recommended Posts

har gennem det sidste stykke tid læst en masse om div. steroider osv. for at finde ud af hvorfor folk virkelig vil tage det med alle de vanvittige sideeffekter der er ved det....men fatter det altså stadig ik.

MEN det jeg så ville spørge om er, hvordan man kan se det på folk om det er steroide muskler de har bygget sig?

og som jeg har læst mig til er der jo åbentbart oså noget som mange skuespiller og musikker benytter sig af, men man ser da bare aldrig de grumme side effekter på dem som feks voldsom akne, hører om at de ik kan styrre deres temperement eller får voldsom diarre lige pludselig :blink: og det undre mig virkelig om der virkelig er så mange i celebrity verdenen der tager det skidt?

også i reality programmer (specielt amerikanske programmer) ser man næsten også altid helt uge gutter i tyverne, med store muskuløse kroppe...

tror bare jeg har tænkt lidt for meget over det her på det seneste, og er måske blevet ret forvirret, og skal bruge lidt info på området he he....så håber nogen kan hjælpe mig

Link to comment
Share on other sites

For det første er der ikke forskel på muskler bygget med krudt og "naturlige" muskler. For det andet bliver bivirkningerne ved AAS også overdrevet en del i de kulørte medier.

Rommel

For det tredje vil de værste bivirkninger først komme efter længere tids forbrug og måske først efter mange år, som de unge gutter fra dine favoritserier ikke har fået endnu - hvis de da overhovedet er på noget. Nogen kommer aldrig til at opleve men.

Link to comment
Share on other sites

har gennem det sidste stykke tid læst en masse om div. steroider osv. for at finde ud af hvorfor folk virkelig vil tage det med alle de vanvittige sideeffekter der er ved det....men fatter det altså stadig ik.

MEN det jeg så ville spørge om er, hvordan man kan se det på folk om det er steroide muskler de har bygget sig?

og som jeg har læst mig til er der jo åbentbart oså noget som mange skuespiller og musikker benytter sig af, men man ser da bare aldrig de grumme side effekter på dem som feks voldsom akne, hører om at de ik kan styrre deres temperement eller får voldsom diarre lige pludselig :blink: og det undre mig virkelig om der virkelig er så mange i celebrity verdenen der tager det skidt?

også i reality programmer (specielt amerikanske programmer) ser man næsten også altid helt uge gutter i tyverne, med store muskuløse kroppe...

tror bare jeg har tænkt lidt for meget over det her på det seneste, og er måske blevet ret forvirret, og skal bruge lidt info på området he he....så håber nogen kan hjælpe mig

Træner du seriøst med vægte? Hvis man gør bliver det ofte noget lettere at forstå krudterne, ihvertfald de umiddelbare motivationer

Link to comment
Share on other sites

Tjaa en klar (måske) indikator på steroidbrug er fks store 16 årig knægte med overarme som vi andre har lår og ser ud som om de har trænet tungt og seriøst i mindst 10 år! :laugh:

Hva angår de rige og berømte så kan det ikke udelukkes at nogen (Arnold :laugh: ) har juiced den lidt, men andre tror jeg har både tid og penge til personlig træner alskens tilskud og masser af tid til at sove og træne som vi andre "dødelige" ikke har! :dry:

Link to comment
Share on other sites

Tjaa en klar (måske) indikator på steroidbrug er fks store 16 årig knægte med overarme som vi andre har lår og ser ud som om de har trænet tungt og seriøst i mindst 10 år! :laugh:

Hva angår de rige og berømte så kan det ikke udelukkes at nogen (Arnold :laugh: ) har juiced den lidt, men andre tror jeg har både tid og penge til personlig træner alskens tilskud og masser af tid til at sove og træne som vi andre "dødelige" ikke har! :dry:

Derfor er der sku nok alligevel nogen der tager en genvej, fordi der er mange deadlines og sådan noget i film.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Derfor er der sku nok alligevel nogen der tager en genvej, fordi der er mange deadlines og sådan noget i film.. :smile:

Ja nemlig ja kommer til at tænke på Michael Keaton i 1989 da han skulle spille Batman der var hanunder seriøs træning op til filmningen men endte med at måtte hav vatteret dragt på! :laugh:

og det er sq ikke engang løgn, så ja nogle bruger det nok og de kan jo betale sig fra det.

Link to comment
Share on other sites

Det kommer meget an på hvor meget man har taget af det, men hvis man har taget meget, så kan man fandme godt se forskel på det og naturlige muskler :blink: Dog tror jeg faktisk mest folk bruger det for at det skal gå stærkere og ikke så meget for at blive ''Mr. Oplympia'' store, med mindre de skal deltage i det selvfølgelig :smile:

Med hensyn til dem man ser i reality serier fra USA så er der rigtigt nok tit nogle pænt store gutter med, men indtil videre har jeg dog ikke set noget der er umuligt at opnå med en ordentlig kostplan og træningprogram... Kan dog godt ske af nogle af dem alligevel er på krudt :tongue:

Steroider er naturligvis farlige, men dog ikke så meget som visse programmer gør dem til :cool:

Edited by epce
Link to comment
Share on other sites

Hvor farligt er det at dope sig – virkninger og bivirkninger

Det er ikke særligt populært at sige, men man kan godt dope sig til større muskler, til en vis grad, og slippe fra det uden mén. ”Men hvorfor gør folk det så bare ikke til en vis grad?” tænker du sikkert. Det er fordi de bliver psykisk afhængige (mere om det senere).

Hvis man holder sig til ”milde” steroider og lave doser, vil man måske aldrig få en bivirkning, hvorimod de fleste hardcore brugere generelt har flere bivirkninger, om end de oftest bliver betragtet som uvæsentlige og ufarlige, indtil det en dag går galt. De almindelige tidlige bivirkninger er fedtet hud (+acne) og tendens til dannelse af ’bitch tits’ (brystkirtelvæv pga. forhøjede østrogenniveauer fra nedbrydningen af steroider i kroppen). Den fedtede hud er ikke permanent (selvom acne kan give grimme ar), hvorimod de såkaldte ’bitch tits’ ofte er blivende og kræver kirurgisk fjernelse. Forstørret prostata er jo meget almindeligt blandt ældre, men flere ting tyder på at steroidemisbrugere, tidligere og hyppigere end normalt, får disse problemer. Anabolske steroider virker ikke kun på skeletmusklerne, men også på hjertemusklen. Man hører meget tit om at anabolske steroider kan give hjerteproblemer. Dette beror på, at steroiderne forårsager, at hjertet vokser, men samtidig ændrer den elektrisk ledningsevne i hjertemusklen. Hvis ledningsevnen i hjertet forstyrres, øges risikoen for at få forskellige former for hjerteflimmer og egentlig hjertedød. Det vides ikke om steroider øger risikoen for kræft. Man kan sagtens teoretisere over, at hvis man har forstadier til kræft i prostata, kan det stimulere dem til vækst (prostataen er et meget androgen sensitivt organ), ligesom at gentagne småskader på leveren også øger risikoen for adenomer dér, men det er teoretiseringer.

På mange amerikanske bodybuilding/styrkeløft boards møder man en meget liberal holdning til doping og mange forsvarer ligefrem brugen af det, typisk med reference til kliniske forsøg, hvor man har givet anabolske hormoner til syge mennesker, som ikke har udviklet bivirkninger. Et af de hyppige argumenter er således, at der ikke er fundet en ”smoking gun”. Det, at den ikke er fundet, er ikke ensbetydende med, at den ikke findes. For hvert klinisk studie, hvor man har givet en gruppe patienter hormoner uden at de fik bivirkninger, findes der hundredvis af case studies af unge mænd, der er blevet indlagt med skader eller sygdomme, der næsten udelukkende kan skyldes brug af hormoner. Så er steroider farlige? Ja, det er de givetvis, men der er ikke mange studier, hvor man har fulgt en nogenlunde homogen gruppe af hormonmisbrugere igennem en længere periode – både under og efter deres misbrug. Men en god pointe i sig selv er jo, at kvinder (og mænd uden testosteronproduktion) lever længere end mænd med testosteronproduktion. Så det virker umiddelbart nærliggende at tilførsel af endnu mere testosteron i hvert fald ikke er gavnligt for en forventet levealder.

Der findes som nævnt meget få studier hvor man har undersøgt en gruppe dopingbrugeres liv over en længere periode. Jeg vil meget nødig hive enkelte, konkrete studier frem, da det let kan føre til en ensidig diskussion, men jeg vil alligevel gerne hive én ting frem. I Parssinen et al 2000 har man fulgt op på finske elitestyrkeløftere (top 5 i vægtklasserne 82,5-125+ kilos vægtklasserne i årene 1977-1882) i 12 år. Her viste det sig, at de faktisk havde en signifikant forøget dødelighed i forhold til baggrundsbefolkningen (12,9 % vs. 3,1%). Det interessante er, at de overrepræsenterede dødsårsager er 1) selvmord og 2) hjerteinfarkt (blodprop i hjertet). Baggrundsbefolkningen i det aktuelle studie vejer givetvis mindre end styrkeløfterne, hvilket måske kan forklare forekomsten af hjerteinfarkt, men jeg finder det ekstremt interessant, at selvmord skulle være mere almindeligt blandt dopingmisbrugere end baggrundsbefolkningen.

http://www.bodyforum.dk/viewtopic.php?p=53695#53695

Link to comment
Share on other sites

Regardless, this particular event and similar but less dramatic ones that I've noted for years have led me to the inescapable conclusion that most men — probably 7 or 8 out of 10 — would be better men, better people, if they took steroids.

Deres holdning til doping er sgu noget sjov...

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor nogen snyder og tager den slags, er vel at det går væsentlig hurtige at opbygge sig på den måde!!

Syntes nemt man kan skille fårene fra bukkene og se hvem der tager noget!!!, for det første vil jeg godt sige at mange render rundt med skyklapper på, for der er rigtig mange der tager det shit..mange flere end mange folk tror er jeg overbevidst om....ret rystende faktisk..!

Tydelige indikationer er helt sikkert at personen bliver rimelig hurtig stor uden særlig forstand på træning, og jeg har tit undret mig over hvordan folk med utrolig lidt viden på området for bodybuildning kan være forholdsvis store og markerede....og en del blev rigtig nok også senere testet positive og smidt ud!!

At benytte sig af den slags er klart at hoppe over hvor gærdet er lavest, og jeg tror bestemt at nogle af de gode dyder inden for bodybuildning uden brug af ulovlige midler, bliver fuldstændig overflødig ved brug af sådan noget gris.....

Egentlig ved jeg ik så meget om bivirkninger ved brug af den slags da jeg aldrig selv har eller kunne finde på at tage den slags!!, Syntes iøvrigt også man skal hæfte sig en hel del ved det moralske i det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Folk der tager den slags ødelægger det tit lidt for os andre syntes jeg, det er sku demoraliserende at se et fjols komme let til resultater, derudover kan jeg personligt ik selv godtage den slags, og tager langt afstand fra brug af ulovlige midler..!

Henke

Edited by henke
Link to comment
Share on other sites

Folk der tager den slags ødelægger det tit lidt for os andre syntes jeg, det er sku demoraliserende at se et fjols komme let til resultater, derudover kan jeg personligt ik selv godtage den slags, og tager langt afstand fra brug af ulovlige midler..!

De ødelægger det vel ikke så meget for os andre som de gør for dem selv. Jeg er på ingen måde påvirket af at andre tager steroider... og det er du da sikkert også kun hvis du skal på scenen til noget... ?

Link to comment
Share on other sites

De ødelægger det vel ikke så meget for os andre som de gør for dem selv. Jeg er på ingen måde påvirket af at andre tager steroider... og det er du da sikkert også kun hvis du skal på scenen til noget... ?

Altså jeg skal ik på scenen til noget!!!...syntes bare det er ret irriterende at mange render rundt med skyklapper og en vag holdning til doping!!....

Henke

Link to comment
Share on other sites

Der er meget skummel læsning om AS på bodyhouse.dk

fks har en på 23 år problemer med potensen pga brug af AS! :crazy:

min forhenværende trænings kammerat kom ud for det samme da han var på en 3 md. AS kur, han blev total impotent i de 3 md. Han havde kæmpe nedtur mens det stod på, dog vente libidoen tilbage da han stoppede, det er ikke altid omkostnings frit at krudtet den :devil::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Nej det er en russisk roulette at bruge AS, man hører måske at der umiddelbart ikke er nogen bivirkninger men på lang sigt opstår der problemer selv efter en kur for man går ind og forstyrrer et meget avanceret system nemlig ens hormonbalance.

Kender en der fik en af de ufamøse såkaldte roidrages og sendte i blindt raseri en på skadestuen med en brækket kæbe det fik ham til at stoppe øjeblikklig med AS, han vejede på daværende tidspunkt 130kg og kun 18 år gammel!!! :crazy:

Et klart eksempel på AS er nemlig helt unge fyrer med kroppe som 25-30 årig som har trænet i 10 år mindst.

Link to comment
Share on other sites

Man kan kun fryde sig lidt !!

Syntes ikke det er på plads at fryde sig på bekostning af andres liv eller helbred! :nonono:

Selvom vi kan blive enige om at folk tiltider er naive og uvidende!

De fleste gange jeg har hørt om libido eller "man bliver lukket ned" er dette kun periodisk. Mange genvinder "lysten" når ens egen produktion kommer igang igen.

Som noget andet syntes jeg det er helt op til folk, selv at rode med det (sålænge det ikke påvirker omverdenen, som man tit høre om ved overforbrug eller misbrug, med vold til følge :-( )

Man skal også huske på at medier har en stor del af debatten og gør doping til en måske vildere skurk en den virkeligt er. Jeg er absolut ikke fortaler for brugen af AAS, kender til flere skæbner med vold, paranoia og et par dødsfald. Men dette er altsammen ved overdrevent og dicideret misbrug. Jeg kan godt nikke genkendende til fristelsen om drømmekrop på 2 mdr, men ville aldrig ryge på!

Jeg er selv meget ked af den dagsorden der er sat i dagens Danmark, enten er man på eller osse er man ikke! Og i konkurrence er man ofte helt sat af hvis man ikke vil lege med på den hurtige vogn.

Link to comment
Share on other sites

Syntes ikke det er på plads at fryde sig på bekostning af andres liv eller helbred! :nonono:

Selvom vi kan blive enige om at folk tiltider er naive og uvidende!

De fleste gange jeg har hørt om libido eller "man bliver lukket ned" er dette kun periodisk. Mange genvinder "lysten" når ens egen produktion kommer igang igen.

Som noget andet syntes jeg det er helt op til folk, selv at rode med det (sålænge det ikke påvirker omverdenen, som man tit høre om ved overforbrug eller misbrug, med vold til følge :-( )

Man skal også huske på at medier har en stor del af debatten og gør doping til en måske vildere skurk en den virkeligt er. Jeg er absolut ikke fortaler for brugen af AAS, kender til flere skæbner med vold, paranoia og et par dødsfald. Men dette er altsammen ved overdrevent og dicideret misbrug. Jeg kan godt nikke genkendende til fristelsen om drømmekrop på 2 mdr, men ville aldrig ryge på!

Jeg er selv meget ked af den dagsorden der er sat i dagens Danmark, enten er man på eller osse er man ikke! Og i konkurrence er man ofte helt sat af hvis man ikke vil lege med på den hurtige vogn.

Er lidt uenig i man ik må fryde sig, det da godt der er en straf i sig selv...manglede da bare...mage til blødsødenhed over for den slags man skal lægge øre til...spænd op!!

Link to comment
Share on other sites

Deres holdning til doping er sgu noget sjov...

T-mag har en holdning til AS som er en smule mere nuanceret end ADD´s. Mit synspunkt er, at T.C. Luoma er tættere på sandheden i sin artikel end ADD er i deres skræmmekampagner.

Altså jeg skal ik på scenen til noget!!!...syntes bare det er ret irriterende at mange render rundt med skyklapper og en vag holdning til doping!!....

Hvem render rundt med en vag holdning til doping? Doping er når man indtager stoffer for at forbedre sin præstation i en form for sport. Det er ikke doping når Børge Biceps tager AS for at se bedre ud på Crazy Daisy lørdag aften. Såfremt folk tager stoffer med henblik på sport kan jeg se et problem. Et moralsk et af slagsen. Såfremt folk tager det for at ændre deres fysiske fremtoning ser jeg det som et personligt valg af samme karekter som at folk køber dyrt tøj, farver deres hår osv.

min forhenværende trænings kammerat kom ud for det samme da han var på en 3 md. AS kur, han blev total impotent i de 3 md. Han havde kæmpe nedtur mens det stod på, dog vente libidoen tilbage da han stoppede, det er ikke altid omkostnings frit at krudtet den :devil::laugh:

Såfremt han havde problemet imens han var på kuren tyder det på en manglende forståelse på at sammensætte sin cyklus.

Kender en der fik en af de ufamøse såkaldte roidrages og sendte i blindt raseri en på skadestuen med en brækket kæbe det fik ham til at stoppe øjeblikklig med AS, han vejede på daværende tidspunkt 130kg og kun 18 år gammel!!! :crazy:

Roidrage er ene og alene en undskyldning for dårlig opførsel og manglede selvkontrol. Sjovt nok sker det aldrig for folk der i forvejen er sympatiske og i balance med sig selv. Dem der går amok når testosteroneniveauet ryger i vejret er sjovt nok altid folk der i forvejen har tendens til at tabe besindelsen.

T.C. beskriver det meget godt i sin klumme på T-Mag:

You might remember that in my initial statement, I wrote that 7 or 8 out of 10 men would do better on steroids. The other 2 or 3? Well, one of them is the rare individuals who's naturally jacked; the guy with God-given high Testosterone. The other 1 or 2 are the guys who turn into raving assholes when they're jacked. They're the guys who lead to stories about 'roid rage and disagreeable behavior in general.

Almost without exception, steroids will bring out latent sumbitch tendencies. In other words, if you're predisposed to be an asshole, steroids could very well make you more likely to act like one.

Tragically, Barry Bonds is one of the 2 or 3 who shouldn't be on steroids.

John Kerry would probably do well on steroids. I suspect Dick Cheney wouldn't. See what I mean?

Tobey Maguire, good on steroids. Sean Penn? Not so good. Eli Manning of the football Giants, probably good on steroids; Terrell Owens a disaster.

Er lidt uenig i man ik må fryde sig, det da godt der er en straf i sig selv...manglede da bare...mage til blødsødenhed over for den slags man skal lægge øre til...spænd op!!

Spænd op over for hvad? At du har ondt i røven over at nogle har taget et personligt valg som gør, at de får bedre gains end dig i træningslokalet?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share