Meget spinkel kropsbygning


kll
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er 18 år, vejer ca. 60 kg og er ca. 175 cm høj.

Jeg har det problem (er et stort problem for mig) at min kropsbygning er MEGET spinkel.

Nogle der kan fortælle noget om, hvordan det kan være? for har flere kammerater der har ca. samme vægt og højde, men er meget mere normalt bygget.

Det er specielt omkring skulderne der irritere mig, da det kan ses gennem trøjer osv. og det ser ikke så fedt ud.

Er der nogle øvelser der specielt vil hjælpe på det område? eller skal jeg bare fortsætte med mit program som består mest af basis øvelser?

Evt. andet som kan siges om det og hjælpe mig?

Har også oprettet et indlæg under kost, hvor i meget gerne må komme med nogle råd og opskrifter jeg kunne bruge(LINK).

Edited by kll
Link to comment
Share on other sites

Jeg har været nøjagtig ligeså spinkel som dig :wink: Vejede 58 kg på ca samme højde som dig da jeg begyndte med at træne. I starten gik det også langsomt for mig, men det gik da fremad. Jeg trænede dog for meget og spiste for lidt.

Mit råd er træn 3 gange om ugen, godt med basisøvelser, og hårdt hver gang. Men det vigtigste er at du virkelig begynder at spise, der skal altså bare ædes igennem. Jo mere jo bedre :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har været nøjagtig ligeså spinkel som dig :wink: Vejede 58 kg på ca samme højde som dig da jeg begyndte med at træne. I starten gik det også langsomt for mig, men det gik da fremad. Jeg trænede dog for meget og spiste for lidt.

Mit råd er træn 3 gange om ugen, godt med basisøvelser, og hårdt hver gang. Men det vigtigste er at du virkelig begynder at spise, der skal altså bare ædes igennem. Jo mere jo bedre :wink:

Godt med erfaringer. Kan du sige noget mere om hvad du har gjort ved det? evt et billede af før og nu, så jeg har et mål, for hvad der kan lade sig gøre.

Og kan du huske din kostplan fra den gang?

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Du skal lære at spise noget mere mad og samtidig træne så de kilo du tager på sætter sig ordenligt, svære er det ikke :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke et før billede, desværre. Men jeg var ligeså tynd som dig. Du kan se efterbilleder i tråden billeder af dagsformen(off topic), side 61 og 63.

Du behøver slet ikke følge en kostplan, du skal bare sørge for at spise meget, og hele tiden, altid gå rundt og være mæt. Lige så snart du mærker, at nu kan der være lidt mere i maven, så ned med det :wink:

Bare du sørger for at få noget sundt hver dag(+ nok protein) Så skader det overhovedet ikke at fylde op med kage og sådan noget, jeg er ihvertfald ikke blevet fed af det :laugh:

Edited by JON
Link to comment
Share on other sites

Til session som 18 årig vejede jeg "hele" 49kg! :laugh: så lille at de ikke kunne bruge mig.

Nej rust dig med en god portion tålmodighed og spis godt og træn fornuftigt, ikke for meget da det tærer på dine i forvejen små reserver, kør basisøvelser såsom squat/dødløft bænkpress og rotræk.

Er selv idag 31 og vejer 78kg og der er da en del muskelmasse.

Gjore selv den største fejl da jeg begyndte at træne: spiste ikke nok, trænede for meget og trænte slet ikke ben! God træning og held og lykke.

Link to comment
Share on other sites

Kostplan er det vigtigste, så efter min mening er det første skridt at lave en kostplan hvor man virkelig får ædt igennem :wink: Synes det er bedre du gør det end bare at æde hvad det passer dig...

Min egen erfaring er at man også skal have nogle kosttilskud ved siden af, som man kan tage efter træning osv. Så mit råd er at købe noget weightgainer og kreatin :smile: Ved godt at det koster lidt penge og du må selvfølgelig også selv bestemme om det er nødvendigt, hvis du vælge ikke at købe noget må du jo bare spise lidt mere endnu :tongue:

Mht. træningsprogram vil jeg også mene du skal køre fullbody hver anden dag og husk at indtage endnu flere kcal de dage du træner end normalt...

Det er faktisk det jeg selv har gjort for at komme op i vægt og det har hjulpet. Meget! :bigsmile:

Edited by epce
Link to comment
Share on other sites

Kostplan er det vigtigste, så efter min mening er det første skridt at lave en kostplan hvor man virkelig får ædt igennem :wink: Synes det er bedre du gør det end bare at æde hvad det passer dig...

Min egen erfaring er at man også skal have nogle kosttilskud ved siden af, som man kan tage efter træning osv. Så mit råd er at købe noget weightgainer og kreatin :smile: Ved godt at det koster lidt penge og du må selvfølgelig også selv bestemme om det er nødvendigt, hvis du vælge ikke at købe noget må du jo bare spise lidt mere endnu :tongue:

Mht. træningsprogram vil jeg også mene du skal køre fullbody hver anden dag og husk at indtage endnu flere kcal de dage du træner end normalt...

Det er faktisk det jeg selv har gjort for at komme op i vægt og det har hjulpet. Meget! :bigsmile:

Det ville være lækkert, hvis du kunne komme med et bud på en kostplan. Jeg har brugt weightgainer og kreatin før, så det er helt fint at have det med i den. Men husk, om morgenen kan jeg ikke spise ret meget, så måske en shake der.

Link to comment
Share on other sites

Det ville være lækkert, hvis du kunne komme med et bud på en kostplan. Jeg har brugt weightgainer og kreatin før, så det er helt fint at have det med i den. Men husk, om morgenen kan jeg ikke spise ret meget, så måske en shake der.

For at kunne lave en ordentlig kostplan skal du vide hvad dit ligevægtsindtag er, du kan regne den ud vha den her http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vae..._energiforbrug/

Husk at nogle dage har du brug for flere kcal end andre fx de dage du træner...

skriv hvad dit ligevægtsindtag er på trænings dage og ikke-trænings dage så skal jeg prøve at se på det...

PS. at tage weightgainer et par gange om dagen gir jo en masse kcal. Hvis du har noget weightgainer der hjemme, så se lige hvor man kcal man får pr. dosering og skriv det til mig :wink:

Link to comment
Share on other sites

For at kunne lave en ordentlig kostplan skal du vide hvad dit ligevægtsindtag er, du kan regne den ud vha den her http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vae..._energiforbrug/

Husk at nogle dage har du brug for flere kcal end andre fx de dage du træner...

skriv hvad dit ligevægtsindtag er på trænings dage og ikke-trænings dage så skal jeg prøve at se på det...

PS. at tage weightgainer et par gange om dagen gir jo en masse kcal. Hvis du har noget weightgainer der hjemme, så se lige hvor man kcal man får pr. dosering og skriv det til mig :wink:

Mit ligevægtsindtag er henholdsvis 3353 og 4191 kcal.

Min weigtgainer har 389 kcal pr dosering (100g).

Jeg arbejder fra kl. 7-14.30 og har pause kl. 11.30-12.00. Så det er ikke muligt at spise de store måltider der, udover frokost. Men kan godt tage en lille snack eller hvad du finder på :4mewantfood: .

Du skal have mange tak for at hjælpe mig. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Mit ligevægtsindtag er henholdsvis 3353 og 4191 kcal.

Min weigtgainer har 389 kcal pr dosering (100g).

Jeg arbejder fra kl. 7-14.30 og har pause kl. 11.30-12.00. Så det er ikke muligt at spise de store måltider der, udover frokost. Men kan godt tage en lille snack eller hvad du finder på :4mewantfood: .

Du skal have mange tak for at hjælpe mig. :4thumbup:

No prob... sender en pm til dig med kostplanen lidt senere :wink:

Link to comment
Share on other sites

Mit ligevægtsindtag er henholdsvis 3353 og 4191 kcal.

Min weigtgainer har 389 kcal pr dosering (100g).

Jeg arbejder fra kl. 7-14.30 og har pause kl. 11.30-12.00. Så det er ikke muligt at spise de store måltider der, udover frokost. Men kan godt tage en lille snack eller hvad du finder på :4mewantfood: .

Du skal have mange tak for at hjælpe mig. :4thumbup:

Har du prøvet at spise mellem 3353 og 4191 kcal om dagen? Jeg vil gerne vædde med at du ikke har :smile:

Med mindre du er MEGET aktiv og dyrker en masse cardio, vil jeg gætte på at du ville tage ½-1 kg på om ugen hvis du spiste så meget.

Det er ihf hvad jeg gjorde da jeg vejede 69 kg og spiste mellem 3200-3900 kcal om dagen.

Den ligevægtsindtag beregner, er svær at indstille rigtigt, hvilket medføre et alt for højt ligevægtsindtag. Det er ihf min umiddelbare erfaring.

Link to comment
Share on other sites

Har du prøvet at spise mellem 3353 og 4191 kcal om dagen? Jeg vil gerne vædde med at du ikke har :smile:

Med mindre du er MEGET aktiv og dyrker en masse cardio, vil jeg gætte på at du ville tage ½-1 kg på om ugen hvis du spiste så meget.

Det er ihf hvad jeg gjorde da jeg vejede 69 kg og spiste mellem 3200-3900 kcal om dagen.

Den ligevægtsindtag beregner, er svær at indstille rigtigt, hvilket medføre et alt for højt ligevægtsindtag. Det er ihf min umiddelbare erfaring.

Du har nok ret, jeg tror også selv det er det. Men problemet er at jeg enten ikke kan spise nok, eller det er noget forkert jeg spiser. Så derfor ville jeg gerne høre lidt om hvordan min kostplan kunne se ud.

Link to comment
Share on other sites

Du har nok ret, jeg tror også selv det er det. Men problemet er at jeg enten ikke kan spise nok, eller det er noget forkert jeg spiser. Så derfor ville jeg gerne høre lidt om hvordan min kostplan kunne se ud.

Jeg har ikke lige en kostplan ved hånden her, men kan tilgengæld vise dig hvordan du ikke skal gøre det....Altså med dine stats...for dette program er for fucking cazy :crazy: , men man tager med garenti på! :4mewantfood: :tongue: hehe

http://www.bodyhouse.dk/idealbb/view.asp?t...1&searchstring=

Link to comment
Share on other sites

Du har nok ret, jeg tror også selv det er det. Men problemet er at jeg enten ikke kan spise nok, eller det er noget forkert jeg spiser. Så derfor ville jeg gerne høre lidt om hvordan min kostplan kunne se ud.

Hvis man vil tage på kan man ikke rigtig spise forkert. Men man kan derimod let spise for lidt.

Da jeg begyndte så en typisk da for mig således ud:

post-5429-1152634495_thumb.jpg

Dermed ikke sagt at det er den optimale måde at gøre det på. Men det virkede for mig.

Det hjalp mig meget at skive alt ned hvad jeg spiste og så smide det ind i det program. På den måde kunne jeg let holde styr på hvor meget jeg spiste, og endnu vigtigere, sørge for at jeg spiste nok.

Link to comment
Share on other sites

Fra en svagspiser til en anden:

Sørg for at gøre det nemt for dig selv mht madlavning. Der er ikke noget der kan give mig mindre lyst til at spise end udsigten til en masse arbejde i køkkenet. :innocent: Så jeg er begyndt på at lave KÆMPE portioner med ris, okse/svinekød og krydderier. Sådan 5 L af gangen eller så. Det smager godt, er nemt at køre ned og er ret taknemmeligt at tage med sig.

Rommel

Link to comment
Share on other sites

´Helt sikkert vigtig pointe Rommel har der...Jeg har også været svagspiser og kan klart tilskrive mig at det skal være let til. Specielt hvis du er en type som mig der altid er på farten og har projekter...så er der sku ik lige tid til at stå 1,5time før op og stege bøffer, man alligevel ikke har appetit til!

For mig virkede det ved at jeg boostede min kost med specielt havregryn, mælk, youghurt...samt cacao mælk

Hvis du er en der har svært ved at spise dig til den anbefalede mængde mad så prøv og drik dig til det du skal ha (ved at dette ikke er det mest optimale, på sig for tarmene, men godt til at komme igang med)

Jeg fyrede en kur af i foråret der gav mig ca. 8,6kg hvor jeg spiste havregryn til morgenmad og inden sengetid...(faktisk vågnede jeg nogengange og kunne ikke sove før jeg lige fik noget havregryn, selvom jeg spiste det inden jeg gik i seng)

Tag en shake efter træning med protein og 100g druedukker (bare den billige fra matas til 35kr)

og hvis den skal ha fuld gas så blend 4-6dl mælk med 200g cacaopulver og hiv den ned inden sengetid så lover jeg du gainer! dette skal du ikke gøre hverdag!(kan dog medføre en god omgang sprutskid, samt koldsved) Men det virker!

Spis en liter youghurt om dagen en liter mælk og cacaomælk, det er nogle huskeråd jeg holder mig i en ret stresset hverdag....

p.s youghurten kan være god til morgenmad, da den er nem at tage med på farten, hvis man sover over sig:-)!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share