DB eller Stang?


Hagalas
 Share

Recommended Posts

Ja, overskrift og emne siger alt :bigsmile:

det synes jeg så ikke :laugh:

forskellen i forhold til HVAD?

Her er det diskuteret lidt, men ellers handler det i høj grad om variation i øvelsesvalget, med stang kan du ofte løfte flere kg, men håndvægte kræver mere stabilisering (=godt). Mange bruger også variationen til at arbejde udenom skader eller andre skavanker, der måske gør incline med stang umulig men fin nok med håndvægte (eller omvendt).

Jeg håber ikke spørgsmålet gik på hvad en db og stang rent faktisk er :laugh:

Link to comment
Share on other sites

det synes jeg så ikke :laugh:

forskellen i forhold til HVAD?

Her er det diskuteret lidt, men ellers handler det i høj grad om variation i øvelsesvalget, med stang kan du ofte løfte flere kg, men håndvægte kræver mere stabilisering (=godt). Mange bruger også variationen til at arbejde udenom skader eller andre skavanker, der måske gør incline med stang umulig men fin nok med håndvægte (eller omvendt).

Jeg håber ikke spørgsmålet gik på hvad en db og stang rent faktisk er :laugh:

Er der generelt større risiko ved incline med stang i forhold til DB ?

Link to comment
Share on other sites

Er der generelt større risiko ved incline med stang i forhold til DB ?

Aner det ikke, men jeg har set flere herinde skriver at de grundet skulderproblemer ikke kan lave den ene men fint den anden. Hvilken en de kan og hvilken de ikke kan lave kan jeg ikke lige huske, og du kan nok heller ikke på det grundlag konkludere om øvelsen i sig selv er mere eller mindre skadesfremkaldende.

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner for tiden ikke bænkpress med stang da jeg får smerter i venstre skulder hvis vægten er mere end 50kg! :cry:

så jeg træner med håndvægte og det går fint! :smile:

Så det er lidt en smagssag om man vil træne med vægt eller stang, dog kan jeg fra egen erfaring sige at jeg engang trænede udelukkende med stang og begyndte derfor at få en større venstre brystmuskel end den højre, supplerede derfor med håndvægte og det hjalp.

Link to comment
Share on other sites

Jeg får ondt i skulderne uanset hvilken jeg bruger :smile:

Det går dog over i løbet af et par dage. Pt øger jeg nok også for meget?

Er gået fra 22 til 32kg i både flat DB og skrå DB på to træningsgange, og det er altid efter sæt med stang. Det gør ondt men går over :gal:

Link to comment
Share on other sites

Jeg får ondt i skulderne uanset hvilken jeg bruger :smile:

Det går dog over i løbet af et par dage. Pt øger jeg nok også for meget?

Er gået fra 22 til 32kg i både flat DB og skrå DB på to træningsgange, og det er altid efter sæt med stang. Det gør ondt men går over :gal:

Den med at det gør ondt men det går over skal du passe på med, hvis det er en ømhed i musklerne er det ikke farligt men er det en skurende gnavende smerte i skuldreledene er den gal og jeg vil anbefale dig at tale med en instruktør eller en fysioterapeut. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share