Læg-smerter


T-P
 Share

Recommended Posts

Hej MOL'ere

Jeg har pådraget mig en noget mystisk tilstand i min venstre læg. Kunne være rart med Jeres "take" på det:

Torsdag var jeg ude på en 15 km løbetur med en ven. Efter ca. 2 km føltes det som om venstre læg gik i krampe. Det var ikke den store lægmuskel, men nærmere noget mindre, "indenunder". Det kom ikke super-pludseligt, men vel over et par skridt. Jeg stoppede op og masserede det lidt, men det blev ikke rigtig bedre. Nå, men smerten var ikke værre end at jeg kunne løbe igennem resten af turen, så det gjorde jeg.

Bagefter og især dagen efter var læggen meget øm - sådan DOMS agtig, men det fortog sig i løbet af et par dage. I går aftes (søndag), mærkede jeg ikke længere noget til det, og prøvede en ny tur. Efter ca. 1 km, skete det så igen.. Turen blev kortet ned til 3 km, og nu har jeg så igen en temmelig øm læg.

Hvad tror I? En fibersprængning måske? Der skete ikke nogen pludselig belastning, og jeg var da nogenlunde varm da det skete første gang.. Følelsen var meget lig den man har når der er krampe i en muskel, og det var også det jeg troede der var galt (kan måske også godt være at det er rigtigt).

Nogen idéer/input? Andre symptomer jeg kan teste/tænke over?

Tak!

/T-P

PS: Er mand, 28 år, 92 kg og i anstændig form - hvis det betyder noget..

Link to comment
Share on other sites

Det er højst sandsyndligt soleus-musklen, der har været udsat for noget muskelruptur. Prøv evt. at gå på tæerne og se, om dette gør ondt?

(Kilde - IDRETTSSKADER)

Tak for dette. Jeg har kigget lidt på en anatomi-tegning over underbenet og jeg tror det er den muskel der er tale om.

Jeg fatter dog stadig ikke 1) Hvad der er galt med den og 2) Hvorfor det pludselig opstår når jeg aldrig har haft problemet før, ej heller for nyligt forøget træningsmængden?

Men tak for inputtet. Jeg hører gerne fra andre der har en idé om hvad der kunne være galt.

/T-P

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share