salat salat salat?


Pigen
 Share

Recommended Posts

hej!

jeg spiser 2 gange dagligt ca, dvs sen morgen mad, som består af en kæmpe salat med salat agurk tomas, evt lidt bønnespirre/majs/ananas, og så noget tun eller kyllingestykker eller skinke stykker til. det spiser jeg de to gange dagligt!

evt et æble ind i mellem og drikker rigtigt meget vand.

dyrker ikk motion og får mig ikk rørt så meget i hverdagen pga mit job.

vægt er meget normal, 172 cm 57-58 kg og 20 år

men vil jeg tabe mig hvis jeg spiser sådan?

nogle gange spise jeg en pita men dertil er der jo brød så spiser jeg kun den ene gang om dagen.

ingen kommentar om dårlig kostvane, men gerne svar på om jeg vil tabe mig ved at spise sådan?=)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

ja, du vil klart tabe dig. faktisk sandsynligvis for hurtigt. jeg synes du mangler nogle proteiner, da det ikke lyder som om du får så meget.

fedt får du slet ikke noget af hvilket jeg vil sige er meget kritisk.

jeg synes du skal læse de tre faq(protein, kulhydrat og fedt) hvis du vil fortsætte med din kostplan.

men held og lykke med vægttabet.

Link to comment
Share on other sites

bør nok tilføje jeg også indtager TP, da jeg ikk får dyrket noget motion, og før har taget TP i en længere periode og er startet igen efter en længere pause også.

Når du poster sådan en "kostplan", tigger og ber' du jo nærmest om at få en løftet pegeringer..... :nonono:

Men ja, du vil da sikkert tabe dig, men på den absolut dårligste måde...... - tror ærligt talt det er svært for folk at give dig nogle seriøse bud eller input til din levestil, da dit vægttab ikke virker så seriøst..... - eller lad os vende den om, det virker måske FOR seriøst...... - til at starte med kan jeg kun tilslutte mig hvad apprenti skriver..

Link to comment
Share on other sites

hej!

jeg spiser 2 gange dagligt ca, dvs sen morgen mad, som består af en kæmpe salat med salat agurk tomas, evt lidt bønnespirre/majs/ananas, og så noget tun eller kyllingestykker eller skinke stykker til. det spiser jeg de to gange dagligt!

evt et æble ind i mellem og drikker rigtigt meget vand.

dyrker ikk motion og får mig ikk rørt så meget i hverdagen pga mit job.

vægt er meget normal, 172 cm 57-58 kg og 20 år

men vil jeg tabe mig hvis jeg spiser sådan?

nogle gange spise jeg en pita men dertil er der jo brød så spiser jeg kun den ene gang om dagen.

ingen kommentar om dårlig kostvane, men gerne svar på om jeg vil tabe mig ved at spise sådan?=)

Undskyld jeg siger det, men det du kalder en kostplan, er i mine øjne det glade vanvid!!! :w00t:

Det er klart man ikke rigtig vil tabe sig. Hvorfor? Jo, fordi dit stofskifte går fuldstændig i stå, og jeg kan love dig, at det bestemt ikke er sundt. Det nytter ikke at spise sølle to måltider hver dag uanset hvor lidt (eller meget) man laver. Nej smid en 5-6 måltider i hatten på en dag; tre store og tre små. Sådan for man gang i stofskiftet, men det gælder ikke, at du bare fordeler dine salater i flere bidder over dagen. Du bliver nødt til at spise mere til en start, uanset hvor ulogisk og mærkeligt det end lyder. Og ja, en energikilde som er mindst lige så vigtig, for at kroppen kan fungere er fedt! Mange mennesker der prøver at slanke sig, prøver så vidt muligt at undgå ALT fedt, hvilket er helt tosset (og jeg har været én af de tosser :innocent: ). Man skal blot fokusere på at få det gode umættede, vegatabilske fedt.

Mit forslag til dig er:

Morgen: Spis en stor potion morgenmad (ikke salat), det kunne være havregryn, müsli, fiberrige boller med kødpålæg, lidt nødder, rugbrød eller hvad du nu kan lide. Bare sørg for at få en god potion.

formiddag: et æble eller andet frugt (gå gerne en lille tur)

middag: Rugbrød med pålæg som du kan lide eller måske salat med kød (gåtur)

Eftermiddag: Hvad du nu har lyst til bare i lidt mindre potioner

Aften: Fedtfattig kød og grøntsager. ris, kartofler, groft brød eller pasta

Efter aften: På dette tidspunkt er det ikke altid godt at spise, fordi visse mennesker ikke sover så godt med noget i maven, men hvis du vil have noget indenbord, så spis noget med lidt protein og med lidt kulhydrat og fedt. (en gåtur)

Håber du kunne bruge mit svar til noget og hvis jeg var dig og ville tabe mig, ville jeg nok gå i gang med lidt motion. Jeg har skrevet gåture, men du kan sagtens løbe, powerwalke, cykle, rulle på rulleskøjter, svømme eller hvad der nu passer dig.

Med venlig hilsen Triple T

Edited by Triple T
Link to comment
Share on other sites

Den her med stofskiftet:

Nej smid en 5-6 måltider i hatten på en dag; tre store og tre små. Sådan for man gang i stofskiftet
er det noget du gider at underbygge? I artiklen "vægttab" som findes gennem forsiden har jeg netop refereret en del studier som tyder på at måltidsfrekvensen ikke betyder noget mht stofskiftet. Det kunne derfor være spændende at se noget fagligt på at det har en betydning.

PS. ellers er jeg da enig i "kostplanen" er elendig.

Edited by Stubbe
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Den her med stofskiftet:er det noget du gider at underbygge? I artiklen "vægttab" som findes gennem forsiden har jeg netop refereret en del studier som tyder på at måltidsfrekvensen ikke betyder noget mht stofskiftet. Det kunne derfor være spændende at se noget fagligt på at det har en betydning.

PS. ellers er jeg da enig i "kostplanen" er elendig.

Hej Stubbe.

Ja undskyld jeg har ikke lige læst den artikel du referere til, men kommentere lige alligevel. Jeg læser til klinisk diætist og udfra det jeg har læst/og blevet undervist i, så er der ikke evidens for at sige at man skal spise 6 gange om dagen. I princippet kan man egentlig spise alle sine kalorier til aften eller til morgen, uden det skulle have nogen betydning for vægten. Det med at stofskiftet falder, skulle først ske når man kommer meget langt ned i kalorieindtag dagligt.

MEN MEN MEN ved at spise 6 måltider om dagen vil de fleste opnå et mere stabilt blodsukker over hele dagen, hvorved man undgår den såkaldte "ulvetime" hvor køleskabet voldtages :devil: Derudover er der sikkert også en del mennesker som vil opleve at blive mere irritable hvis de springer deres måltider over.

Hilsen Bambi.

Link to comment
Share on other sites

Hej Stubbe.

Ja undskyld jeg har ikke lige læst den artikel du referere til, men kommentere lige alligevel. Jeg læser til klinisk diætist og udfra det jeg har læst/og blevet undervist i, så er der ikke evidens for at sige at man skal spise 6 gange om dagen. I princippet kan man egentlig spise alle sine kalorier til aften eller til morgen, uden det skulle have nogen betydning for vægten. Det med at stofskiftet falder, skulle først ske når man kommer meget langt ned i kalorieindtag dagligt.

MEN MEN MEN ved at spise 6 måltider om dagen vil de fleste opnå et mere stabilt blodsukker over hele dagen, hvorved man undgår den såkaldte "ulvetime" hvor køleskabet voldtages :devil: Derudover er der sikkert også en del mennesker som vil opleve at blive mere irritable hvis de springer deres måltider over.

Hilsen Bambi.

Ja, det har du ret i...

Dog skal det siges, at mange oplever en fornemmelse af mere mad ved at indtage færre men større måltider. Den psykiske effekt her spiller for mange en stor rolle...

Link to comment
Share on other sites

Hvis man kun spiser salat, skal man da forøvrigt spise så ENORME mænger.. Man råder folk til 600 gr. om dagen; det er virkelig meget salat..

Anna

Det har jeg godt nok aldrig hørt om, ligesom jeg heller ikke har hørt nogle (ernæringseksperter mfl.) tilråde folk til udelukkende at leve af salat....... - så hvem er "man" du omtaler....? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det har jeg godt nok aldrig hørt om, ligesom jeg heller ikke har hørt nogle (ernæringseksperter mfl.) tilråde folk til udelukkende at leve af salat....... - så hvem er "man" du omtaler....? :smile:

Den er jo også stødt på flere gange at det tilrådes at få 500-600gr grønt ind om dagen.

Kan sige at jeg selv får langt under :w00t::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Den er jo også stødt på flere gange at det tilrådes at få 500-600gr grønt ind om dagen.

Kan sige at jeg selv får langt under :w00t::laugh:

Ja ok, men når "man" taler om 600 g. om dagen, så menes der vist frugt og grønt - ikke udelukkende salat....... - i could be wrong :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja ok, men når "man" taler om 600 g. om dagen, så menes der vist frugt og grønt - ikke udelukkende salat....... - i could be wrong :smile:

JEC: Mener du har ret.

De 600g om dagen skulle både være frugt, grønt, salat osv... I andre dele af verden anbefaler de vidst 500g, men i DK blev det til 600g fordi sloganet "6 om dagen" lød lidt sjovere :smile:

Link to comment
Share on other sites

Af egen erfaring vil jeg mene 5-6 små måltider om dagen vil være bedre. :4mewantfood:

Jeg har haft ferie og ikke fået spist mine 5-6 daglige måltider og på trods af at jeg har trænet en del taber jeg mig meget mindre end de perioder hvor jeg arbejder og spiser mange gange om dagen.

Link to comment
Share on other sites

JEC: Mener du har ret.

De 600g om dagen skulle både være frugt, grønt, salat osv... I andre dele af verden anbefaler de vidst 500g, men i DK blev det til 600g fordi sloganet "6 om dagen" lød lidt sjovere :smile:

http://www.foedevarestyrelsen.dk/FDir/Publ...201/rapport.pdf

Du har fuldstændig ret, som det kan læses i Fødevarestyrelsens puplikation

Link to comment
Share on other sites

MEN MEN MEN ved at spise 6 måltider om dagen vil de fleste opnå et mere stabilt blodsukker over hele dagen, hvorved man undgår den såkaldte "ulvetime" hvor køleskabet voldtages :devil: Derudover er der sikkert også en del mennesker som vil opleve at blive mere irritable hvis de springer deres måltider over.
Bambi- Hvilken dokumentation ligger der til grund for at blodsukkersvingninger øger sulten?
Link to comment
Share on other sites

VIl du gerne tabe dig eller hvad fisker du efter?

Hvis ikke du vil, så skovl dog noget andet og mere ind.

Hvis du er super glad for grønne sager, så spis dog noget mere frugt i stedet for al den salat.

Put bønner (vi taler kidneybønner, kikærter eller lignende) i salaten.

Spis en avocado eller to gerne hver dag (super for hud..)

Brug koldpressede olier.

Spis brød til hvert måltid..

Snup en skål morgenmad, før du tager afsted på erbejde.

Det er ikke så svært. Man kunne snildt få lidt på fornemmeren, at du ikke er interesseret i at holde vægt, men derimod i at få bekræftet at: jo, du spiser alt for lidt og taber dig med den kostplan...og at du er på vej mod en solid underernæring.

Link to comment
Share on other sites

TP

Therma Power??????

Du er gal i skralden eller ret så uvidende.

disse piller indeholder EFEDRIN.

Læs på nettet hvis ikke du tror mig, disse piller får dit hjerte til at slå hurtigere og dermed øges din forbrænding.

Du kan dø af det, men også udvikle depressioner, og eller hjerneskader.

Tænk dig om, det er en sindsyg risko at leve med.

Link to comment
Share on other sites

TP

Therma Power??????

Du er gal i skralden eller ret så uvidende.

disse piller indeholder EFEDRIN.

Læs på nettet hvis ikke du tror mig, disse piller får dit hjerte til at slå hurtigere og dermed øges din forbrænding.

Du kan dø af det, men også udvikle depressioner, og eller hjerneskader.

Tænk dig om, det er en sindsyg risko at leve med.

Er du nu også sikker på at det er farligt. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Altså JEG er ikke sikker, men vent lidt du så finder jeg lige nogæe navne på nogle kloge hoveder, som jeg selvfølgelig naivt stoler på.

Finder det lige til dig, bare for DIN skyld, right? P

Efedrin er ikke ufarligt. Men du overdriver vidst en smule. Det er kun ved høje mængder indtagelse at det er meget farligt.

Efedrin er ikke noget dødbringende våben, når man foreksempel indtager det gennem en slankepille. :wink:

Link to comment
Share on other sites

ik fordi jeg er død, meeen nu fik jeg hvist også kun en enkelt, og det var IKKE i kombination med sport, så jaaah hvis man sidder helt stille som man gør når man vil slanke sig, og spiser bare en, så kan det godt være man ikke dør, men blot får hjerteflimmer og hvis man gør det mange gange så kunne man også få sig en depression eller en hjerneskade.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share