Desperat


Ash86
 Share

Recommended Posts

er da også blevet informeret om at for at min krop skal begynde at tære af min muskelmasse så skal alle mine fedt depoter være udtømte, derfor er det umuligt at kun være "fedt og knogler" tilbage af mig......

Hmm...der er tydeligvis nogle(MANGE) fysiologiske ting du ikke har ret godt styr på!!! Kroppen vil altid tære på muskelmassen under en "sultekur" og det er ikke fysisk muligt for dig nogensinde at få din fedtprocent helt i bund...ikke engang ved anoreksi.

Udover dette så synes jeg generelt at det er, mildest talt, skide irriterende at læse sådant nogle indlæg som dine. Du ved udmærket godt selv at du påkalder dig en sindssygt masse opmærksomhed og hvad pokker havde du egentlig forventet at vi herinde skulle svare? Havde du regnet med at folk ville fortælle dig hvordan du nemmest taber et, næsten, fysisk umuligt antal kg på umulig tid??? Du er allerede LANGT ude - hvilket bevises af dit misbrug af TP-piller og dit ønske om at være undervægtig. Du har behov for hjælp og jeg gider i hvert fald ikke give dig opmærksomhed på, at du smadrer din krop og ønsker at flest muligt hører om det(kan ikke se hvorfor du ellers skulle vælge at skrive på et site som dette).

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 73
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det kan jeg så fortælle dig ikke er rigtigt, al vægttab vil i større eller mindre gard tære på muskelmassen, og desto hurtigere man vil tabe sig, så meget desto mere tærer det på muskelmassen... Hvis man ovenikøbet ikke har særlig store fedtdepoter vil denne tæring være endnu større! Og TP er slemt for muskelnedbrydningen!

Du kan se at selv halvfede bodybuildere der gør alt hvad de kan mht træning og kost taber muskelmasse under konstant "cutting". Medmindre de bruger forskellige hjælpemidler, som clen og AAS.

Mht det andet, ja formuleringen var måske ikke den bedste, meen der er nu noget om det. For at fx have en flad og pæn mave kræver det rimelige mavemuskler, hvis de for små og svage, vil maven let komme til at "hænge". Og på samme måde går det igen andre steder på kroppen.

Og så vidt jeg har set på modeller, så er de meget tynde ja, men de har stadig "form", deres krop er ... lidt svært at beskrive... stram, der er intet der hænger så at sige, og for at huden skal strammes op, kræver det at der er noget til at "holde på den", så at sige...

Link to comment
Share on other sites

Hvis hun nu er så opsat på at tabe sig som hun siger, kan vi ligeså godt hjælpe hende til at gøre det på den bedst mulige måde. Hun vil jo gøre det under alle omstændigheder!

Hvis jeg var fast besluttet på noget, ville jeg ikke lade nogle anonyme personer på et internet board kunne tale mig fra det.

Om det er sundt eller ej, så kan man da i det mindste gøre det mindst usundt!

Og Ash86, du bør lytte til de råd, og gøre som Ostman har anbefalet... Så længe du når dit mål, så er det vel ligegyldigt for alt andet end din utålmodighed, om det tager 6 uger eller 12...

Link to comment
Share on other sites

Trisana<-- er glad for at folk som dig(på trods af at du modsiger dig selv, ved overhovedet at skrive et indlæg) ikke vil give mig noget opmærksomhed. De ting du har at sige er overhovedet ikke konstruktivt på nogen måder og jeg vil sætte pris på hvis det indlæg var dit første og sidste under dette emne.

-----

Edu, ja nu forstår jeg hvad du mener og der er intet der "hænger" på mig som sådan, jeg går meget og bruger derved alle mine muskler, har også en fast 2 timers daglig træning, hvor jeg træner mave, ben(indre/ydre),arme og røv. Dog forgår træningen uden nogen form for vægt(andet end min egen krop), så ingen problemer der. Jeg vil som sagt gerne ned på de 55-56kg og hvis det kommer til at tage 6uger er det vel sådan det må være. Har ik nogen ønske om at stoppe med at spise helt, da der så kommer til at gå endnu længere tid da min forbrædning og stofskifte kommer til at gå næsten i stå.

Vil lige sige at jeg ikke er misbruger af TP tager de normale mængder som alle andre og holder også de nødvendige pauser....

Jeg vil bare have en spinkel bygning, så hurtigt som man nu kan få et. That's all, beder om hjælp til at opnå det på den sundeste måde.

Link to comment
Share on other sites

Fint så, jeg synes du bør gåre som ostman foreslog. Hvis du ikke taber dig så drop gå'ningen og løb i stedet = forbrænder flere kcalorier. I det hele taget gør TP ikke noget som du ikke kunne gøre i et par sko, hvis bare du jgorde det længere eller hurtigere.

Jeg ville nok også løbe 1 time istedet for at gå to da den samlede forbrænding herved er større. Men finder du selv ud af hvad du synes bedst om.

husk at du kan spise næsten alt hvad du ville, hvis bare du forbrænder kcaorierne gennem motion :wink:

For, i hvert fald i mit hoved, livet er sq til for at leves. Ingen grund til at have det dårligt, for at have det godt, når man kan have det godt for at have det godt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det kommer helt an på dit kcal indtag, meget firkantet sagt så bør du ligge omkring 500kcal underskud per dag og dette kan opnåes ved at spise 500 kcal mindre end bruger, motionere mere... eller en kombination.

Så jo mere du går / løber / cykler, jo mere skal du relativt spise...

Det med 500 kcal er nok meget passende for en mand, der har en rimeligt høj forbrænding, men for en lille pige med en lav forbrænding er 500 kcal en ret stor %del af det samlede ligevægtsindtag, så jeg ville satse på et mindre underskud. F.eks. skære 10% af ligevægtsindtaget. Hvor halvdelen opnåes via kosten og den anden halvdel vha. træning.

Ash86> Både Edu og Ostman har skrevet nogle rigtigt fornuftige indlæg, så prøv at følg deres anbefalinger i f.eks. 3 uger og se hvad der sker. Men er i tvivl om en ting, har du tidligere været nede på de 55-56 kg? Og som jeg ser det, så er man enten spinkel bygget eller ej, ens fedt% kan varierere, men man er vel stadig spinkelt bygget.

Link to comment
Share on other sites

Enig og på et rent moralsk/etisk plan, kan jeg ikke få mig selv til at hjælpe dig....

Jeg er faktisk enig. Synes denne tråd har mange bemærkninger der tyder på at personen der har startet tråden har et stort problem som ikke bør løses i et internetforun.

Ellers må jeg generelt sige til tråd-starter at der sidder mange særdeles kompetente mennesker som har givet dig gode råd med på vejen. Læs dem igennem en ekstra gang og overvej om det virkelig er vægttab du søger.

Link to comment
Share on other sites

Edu, ja nu forstår jeg hvad du mener og der er intet der "hænger" på mig som sådan, jeg går meget og bruger derved alle mine muskler, har også en fast 2 timers daglig træning, hvor jeg træner mave, ben(indre/ydre),arme og røv. Dog forgår træningen uden nogen form for vægt(andet end min egen krop), så ingen problemer der. Jeg vil som sagt gerne ned på de 55-56kg og hvis det kommer til at tage 6uger er det vel sådan det må være. Har ik nogen ønske om at stoppe med at spise helt, da der så kommer til at gå endnu længere tid da min forbrædning og stofskifte kommer til at gå næsten i stå.

Med fare for at være nævenyttig, så tror jeg ikke Edu mener "hænger" så bogstaveligt. Enormt mange tynde piger som ikke dyrker motion (og nej, gåture tæller ikke i denne sammenhæng som motion) og gerne vil veje lidt og muligvios har været gennem x antal "kure" for at tabe sig vejer enormt lidt, men har stadig en relativt høj fedtprocent. Hvordan kan det lade sig gøre? Jo, det skal jeg sige dig: Ved at de har tabt sindssygt meget muskelmasse. Er det sundt? Nej, fanme nej. Udfra dine beskrivelser af din krops kost og tilgang til vægttab er der, tror jeg, temmelig stor risiko for at du tilhører denne gruppe af tyndfede piger.

Tyndfede? Yes, det er nemlig lige hvad de er. Tynde, men fede....

Link to comment
Share on other sites

Tyndfede? Yes, det er nemlig lige hvad de er. Tynde, men fede....

Incognito jeg kan kun give dig 100% ret.

Ash86, jeg er ikke imponeret af dit valg, mht måden du vil tabe dig på. Hvorfor ikke bare få løbeskoene på og så ud over stepperne? (Samtidig med du spiser fornuftigt)

Dvs. som Ostman skriver, og ikke 3 stykker rugbrød med tun. Det er mindre end hvad jeg spiser til frokost.

Hvis du gerne vil tabe dig til fordel for dit modelarbejde, så tror jeg ikke det er en fordel at ligne et spøgelse. :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Incognito<--- jeg tror ikke og mener selv ikke at jeg tilhører denne gruppe af "tynde/fede" piger da jeg overhovedet ikke er fed og har da pæne muskler. Selv synes jeg bare at de er lidt store, hvis man kigger på spinkel menneskers muskulatur.

Nej Dines jeg har ikke været ned på de 55-56kg før, det er ikke sådan at jeg går op og ned i vægt overhovedet. Jeg går enten ned eller i stå da jeg er meget bevidst over hva jeg spiser og udeover det ret så fattig.

Jeg tror at jeg vil prøve de tre dåser tun+rugbrød/eller andre madvarer med korn og kerner, og frugt og vand i to ugers tid også se hva jeg synes om det. Jeg er god til at lytte til min krop.

Udover det så er det da optimalt at jeg bruger dette forum for at få nogle gode råd omkring hvordan jeg kan tabe mig på en sund måde<--- allerede det beviser at jeg ikke lider af et sygdom.

Link to comment
Share on other sites

Incognito jeg kan kun give dig 100% ret.

Ash86, jeg er ikke imponeret af dit valg, mht måden du vil tabe dig på. Hvorfor ikke bare få løbeskoene på og så ud over stepperne? (Samtidig med du spiser fornuftigt)

Dvs. som Ostman skriver, og ikke 3 stykker rugbrød med tun. Det er mindre end hvad jeg spiser til frokost.

Hvis du gerne vil tabe dig til fordel for dit modelarbejde, så tror jeg ikke det er en fordel at ligne et spøgelse. :crazy:

Det er det lidt, men man kan sagtens ligne et spøgelse og stadig fungere sundt<--- f.eks de mennesker som er født med et højt stofskifte.

Anyway, så kan jeg ikke bare tage fat i løbeskoene og kun tabe mig ved det da det er nogenlunde det jeg har gjort i et stykke tid nu. Kan ikke overbelaste min krop med motion når jeg ikke spiser særlig sundt samtidigt med <--- her menes af økonomiske grunde.

Link to comment
Share on other sites

til gengæld vidner det som en eller anden form for svækkelse at du ikke vil tage imod de råd du får, selv dem der konkret er rettet mod at besvare dit spørgsmål.

Jeg gider ikke bruge mere tid på det lort. Hader når folk opretter tråde med spørgsmål og ikke gider tage imod de svar de får...

Link to comment
Share on other sites

Det er det lidt, men man kan sagtens ligne et spøgelse og stadig fungere sundt<--- f.eks de mennesker som er født med et højt stofskifte.

1. Hvad er sundt... Er det sundt at miste evnen til at gå op af trapper før pensionsalderen, frodi man synes man skal være undervægtig? næppe. Og det er ikke bare et skrækscenarie!

2. Der findes ikke raske mennesker med et "højt stofskifte". Der findes mennesker der bruger meget energi og nogle der bruger lidt. Men det overhører du vel også bare og nøjes med at høre det der passer i dit eget kram?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at jeg vil prøve de tre dåser tun+rugbrød/eller andre madvarer med korn og kerner, og frugt og vand i to ugers tid også se hva jeg synes om det. Jeg er god til at lytte til min krop.

Må da håbe at du er bedre til at lytte til din egen krop end til folks råd herinde fra, efter at det er blevet nævnt så mange

gange at tre dåser tun og brød ikke er vejen frem, at du så vælger lige netop det alligevel. :blink:

Men jeg tror jeg kender tankegangen.. jeg er selv 188 høj og har været nede og veje 68kg... men der synes jeg ikke

jeg så ud som jeg gerne ville. har taget en del på sidenhen igennem træning og kost til formålet. siger ikke det er det du skal nødvendigvis, men før din plan ud i livet og se hvad der sker.. bare husk at vær ærlig overfor dig selv og lad det være spejlet

og ikke vægten der styrer hvornår du er tilfreds.

Link to comment
Share on other sites

Den med ikke at spise sundt af økonomiske årsager holder ikke.

Ja, det er mere besværligt, men seriøst: Kartofler, Olivenolie, Gulerødder, frosne kyllinger, frosne ærter, havregryn og skummetmælk (for at nævne et par gode basisfødevarer) er ikke det der koster penge.

Hvis du har råd til at smide penge væk på Termo Power har du også råd til at spise så du har energi til at dyrke sport, ellers bør du lægge dit budget seriøst om.

Du siger du er god til at lytte til din krop, men alligevel har du præsteret at leve på TP og æbler Og du har et enerigiindtag der gør du ikke har energi til f.eks at løbe :blink: .. seriøst, jeg er ked af at sige det, men alle alarmlamperne lyser her. Du skal , undskyld mig udtryk, sgu ikke have råd til at tabe dig! (og jer der kommer med velmente diætråd her, det er sgu en dårlig ide..)

Du skal åbne øjnene og se du er på vej imod en livsstil og et kropsideal der er særdeles usundt for dig!

Alle erfaringer siger desværre at du nok ikke lytter efter her og fortsætter ned af skråplanet. Men jeg håber virkeligt at du bremser op for alvor, og tænker på at det er den her krop du skal bruge og leve med hele livet.

Take Care

Edited by Blackmoore
Link to comment
Share on other sites

Jeg sidder med to scenarier

1 der er en der får super grineren over alle de svar der kommer her på tråden. Det er næsten for klassisk et skole eksempel på selvpineri og denial samt alle mulige andre ting der stinker af mentale problemer og snart kropslige problemer. :dry:

2 Du er virkelig som skrevet står. Og så er mit spørgsmål bare hvad fik du ud af at rette en forespørgsel på MOL? :crazy:

Du er i færd med at misbruge et ret godt bruger forum og det enten om du er nr 1 eller 2. så jeg vil sige til dig at du bør stoppe nu. Du ødelægger det for andre som gerne vil have seriøs hjælp og lytte til de råd der kommer her. Og det kan aldrig blive andet end råd og vejledning -i ikke professionel forstand.

Hvis du mod min forventning virkelig er nr 2 så skal du også stoppe her og få dig proffesionel hjælp eller måske booke en hospitalsseng allerede nu.

Gribben :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er godt at alle herinde tager det hele seriøst da det også er meningen.

Jeg har fået gode råd og har en god bund af informationer som jeg kan gå udfra, vil lytte til min krop og symptoner. Har oprettet dette herinde for det formål at få råd!!!!!!!! <--- det er så MIT valg alene om jeg vil følge det eller ej, eller hvordan jeg vil sætte det hele sammen.

Ostman har været genial med sine indlæg<-- dem kan jeg bruge til noget. Mens andre fuldstændig glemmer at se det hele fra et objektiv synsvinkel, og kommer med kommentarer som er intet værd!!!!

Lad vær med at bekymre jer, jeg leder ikke efter min egen grav. Men tak for det hele alligevel.

Link to comment
Share on other sites

Mens andre fuldstændig glemmer at se det hele fra et objektiv synsvinkel, og kommer med kommentarer som er intet værd!!!!

Den eneste, som ikke ser det fra en objektiv synsvinkel er dig.

I modsætning til dig, så bekymrer andre sig også om, vægttabet giver helbredsmæssige problemer.

Men det er nok ikke ønsket om at veje 55kg som i sig selv giver den store kritik (omend det lyder lidt ekstremt at ønske at være klinisk undervægtig).

Det der undrer er, hvordan du vil tabe dig, og hvor hurtigt du vil tabe dig (din menu med 3 rugbrød med tun, svarer næsten til, hvad min kat spiser dagligt).

Så det er tydeligt, at du gerne vil tabe dig hurtigt (alt for hurtigt), og du skriver i første indlæg, at du vil tabe dig 6kg på 3 uger. For mig kunne det lyde som om, at du har en skæringsdato, hvor du skal nå vægttabet pga noget andet (du nævnte vist noget model-noget på et tidspunkt). Hvis du har noget du skal nå, så ville det være en god ide at skrive det her i tråden.

Hvis ikke bliver du nok stemplet som anorexiker. Specielt med udsagn som nedenstående:

Det er det lidt, men man kan sagtens ligne et spøgelse og stadig fungere sundt<--- f.eks de mennesker som er født med et højt stofskifte.
Link to comment
Share on other sites

jeg skal sådan set bare må at tabe nogle cm'er omkring hoften og taljen... det drejer sig ik om meget mere end 3-5cm... derfor er jeg slet ik så "sindsyg" at jeg frem vil skade mig selv.. vil jo bare tabe mig lidt mere...

men kan forstå jeres synspunkter...

Link to comment
Share on other sites

Det er afgørende at du får næring nok, så dine muskler ikke skrumper. Husk at hjertet også er en muskel, og du kan få alvorlige permanente problemer, hvis det bliver udsultet. Jeg kommer også til at tænke på noget andet: Du siger, at du gerne vil være spinkel - om man er spinkel har en del med ens knoglebygning at gøre. Hvis du er normal eller kraftig af bygning bliver du aldrig spinkel ligemeget hvor tynd du er.

Og så er jeg nødt til at sige noget, du nok ikke har lyst til at høre: Du er kun 19 år, og lige meget hvor meget du har læst, så er der en ting du ikke har meget af - livserfaring og uddannelse. De fleste af dem, du møder i dette forum er både ældre, mere erfarne og bedre uddannede end dig. Nogle er fitnessuddannede el. lign., nogle har universitetsuddannelser og mange har bare trænet meget længere end dig. Du er nødt til at tro os når vi siger: Der er flere ting i det du skriver, der lyder usundt, og tro mig, det er fuldstændigt muligt at tro, at man har fuldstændig styr på situationen og så alligevel være ude på et skråplan.

Mht. kost, så husk, at det er vigtigt at spise så varieret som muligt. Tun og rugbrød vil gøre at du risikerer vitaminmangel og dermed et svagere immunforsvar. Som det bliver sagt: Spis ikke bare tomat og agurk, spise også kål, broccoli, gulerødder, ærter, bønner, rodfrugter, nødder, mandler, mm. Husk også at spise noget sundt fedt til dine måltider, da visse vitaminer kun kan optages, hvis man spiser noget fedt til. Det gælder også vitaminpiller - hvis man da overhovedet kan optage vitaminerne fra piller.

Link to comment
Share on other sites

Ash86,

Da du oprettede denne tråd skrev du nøgleordet "desperat".

Du er desperat for at tabe dig - hurtigt...alt for hurtigt.

Men præcis hvorfor har du så travlt med at tabe dig?

1 Har du et forbillede, som du gerne vil ligne?

2 Ser dine veninder sådan ud, og så vil du også?

3 Har du fået det indtryk, at når drenge/mænd i reglen foretrækker tynde piger, så bliver man ENDNU mere attraktiv som pige, jo tyndere man er?

4 Er det UDELUKKENDE pga. et modeljob?

Alt tyder nemlig på det ikke er SÅ sundt det du ønsker at gøre ved din krop. Derfor bliver du nødt til at ændre på det, der har foranlediget ønsket om at tabe sig (så meget!).

Kan fortælle dig, at jeg tænder 100 gange mere på en, der ser normal ud, end en, der er tynd, som du vil være.

Ved ikke om du spørger om det med at tisse så meget, fordi du drikker sindssygt meget i forsøget på at tabe dig. Det er ikke sundt at drikke FOR meget! Nogen er døde af at drikke for meget vand!

Edited by Mutual
Link to comment
Share on other sites

ja, har også selv hørt omkring nogen der døde pga af for meget vand, men den person drak også alt for meget vand, alt for hurtigt!!!!

Der er jo balance i al ting, og alt for meget skader. Specielt vægttab, jeg ved det.

Min grund for det er fordi JEG SELV synes at det ville se pænere ud(og det ikke på baggrund af at jeg føler mig grim som jeg er nu, overhovedet ikke. Min selvtillid fejler ikke noget), men har altid haft de lyster om at være tyndere. Har engang for mange år siden været temmelig fed, og siden dengang har jeg gået meget op i hvd jeg spiser.

Men ligenu er det næsten udelukkende pga et modeljob, som jeg gerne vil opnå, ja.

Jeg tisser meget må man sige, men vil da tro at det er fordi jeg prøver at holde fast på den regel at drikke omkring 3liter vand om dagen <-- og det er kun sundt, så ingen vægttabs tanker der. Plus at det hjælper med at rense kroppen for bl.a appelsinhud som er virkelig ucharmende, det problem har jeg dog ik mere. Og det er takket vandet.

Plus drikker jeg meget kaffe og det er vist ret så vanddrivende, men ville bare lige spørge for at være sikker på at det ikke var min krop der var noget galt med...

--

Endvidere vil jeg lige høre om nogen ved hvor mange kcal det er "sundt" at tabe om dagen??. Nu ved jeg at hvis man holder sig med 500kcal i underskud så taber man sig automatisk men, hvor meget underskud kan kroppen klare om dagen?... Her skal der ikke tages hensyn til træning eller motion. Anyone?

ps: Kirsten, har læst dit indlæg og tro mig, jeg skal nok passe på. Tak ellers.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share