John Berradi's diæt?


SilentB
 Share

Recommended Posts

At du baserer om John Berardi er værd at lytte til, på at han har ytret sig om syre/base balancen kan jeg kun ryste på hovedet af. Prøv at læse noget mere af ham og du vil finde ud af at han er en særdeles intelligent herre, som har en del at byde på. :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

At du baserer om John Berardi er værd at lytte til, på at han har ytret sig om syre/base balancen kan jeg kun ryste på hovedet af. Prøv at læse noget mere af ham og du vil finde ud af at han er en særdeles intelligent herre, som har en del at byde på. :wink:

Måske trænger du også til en tarmskylning..

Link to comment
Share on other sites

Jeg undrer mig over at du er så usaglig TF. Hvad har tarmskylning og Lene Hansson med noget at gøre her?

Jeg har ikke opstillet en ligning, men derimod remset noget Berardi ganske overfladisk. Det burde du ikke kunne lave nogen retvisende endegyldige konklusioner på. At drage Lene Hansson ind i billedet er plat.

Du kan have en ide om at JB er en småfusker - måske er han. Men hvor skulle du vide det fra, når du slet ikke agter at sætte dig ind i det?!

Syre/base fatter jeg ikke en hat af, og det interesserer mig heller ikke synderligt. Jeg ved ikke hvem jeg skal lytte til her - Stubbe el JB - men det er også ligemeget for det er kun en lille brik idet store spil.

Han er trods alt fast skribent på T-nation og der hersker da almindeligvist et rimelig lødigt niveau.

Link to comment
Share on other sites

Han er trods alt fast skribent på T-nation og der hersker da almindeligvist et rimelig lødigt niveau.

Incognito er vist ikke helt enig.

Jeg undrer mig over at du er så usaglig TF. Hvad har tarmskylning og Lene Hansson med noget at gøre her?
Hmm. Måske skulle jeg have gjort min humor mere eksplicit. Mente blot at hvis man følger folks råd fordi de har opnået gode resultater, så er en tarmskylning da ikke langt væk, i det LH jo har været ganske succesfuld.
Du kan have en ide om at JB er en småfusker - måske er han. Men hvor skulle du vide det fra, når du slet ikke agter at sætte dig ind i det?!

Nu fusker han sikkert ikke på de fleste områder, men hvis jeg har ret i min påstand vedrørende syre/base-balancen, så kan vi fastslå at han har en dårlig moral. Dette øger ssh. for at han kan finde på at fylde folk med pis på andre områder også. Og jeg kan ikke vurdere forskellige anbefalinger fra hans side af, kan du?

Edited by Torben F.
Link to comment
Share on other sites

Incognito er vist ikke helt enig.
Helt ærligt mand, Incognito. Anders er super cool, men hvor faen er det lige du vil hen med det? Skulle det punktere t-nation eller hva?
Hmm. Måske skulle jeg have gjort min humor mere eksplicit. Mente blot at hvis man følger folks råd fordi de har opnået gode resultater, så er en tarmskylning da ikke langt væk, i det LH jo har været ganske succesfuld.

Stop nu med det Lene Hanssongøgl. Hvad er det dig og Stubbe har med hende :laugh: Det har ikke en hat med noget at gøre.

Nu fusker han sikkert ikke på de fleste områder, men hvis jeg har ret i min påstand vedrørende syre/base-balancen, så kan vi fastslå at han har en dårlig moral. Dette øger ssh. for at han kan finde på at fylde folk med pis på andre områder også. Og jeg kan ikke vurdere forskellige anbefalinger fra hans side af, kan du?

At han fusker er din antagelse. Det er ikke en tangent jeg ser nogen grund til at fortsætte ud af.

Jeg kan hverken vurdere Stubbes, JB's, eller Zorglubs for den sags skyld, evetuelle råd og udtalelser omkring syre/base eller andet kostvidenskabeligt. Det er interesserer mig heller ikke voldsomt meget. Det interesserer mig derimod at lortet virker - for det gør det - og at det er en fed måde at gribe kostvaner/diæt an på.

Men nu hvor du er så godt igang, så er du meget velkommen til at linke til noget relevant syre/base-stof.

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. jeg synes du undviger lidt og derfor bliver det altså svært at diskutere det her ordentligt.

Desuden ser jeg ingen grund til at fortsætte, da det vist ikke kan kaste noget frugtbart af sig. Det var blot en undren fra min side af oprindeligt, men den har jeg vist fået besvaret mere eller mindre eksplicit.

Peace :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Lad mig starte med at sige: Jeg aner intet om emnet :tongue: Jeg vil ikke personligt inddrages i denne her.

Når det er sagt: Torben F. har vel en pointe med Lene H. jokesne og John Berrardi. Hvis Berrardi har advokeret for og støtter noget der er åbenlyst nonsens, hvor ved man så hvor man har ham? Det er jo kun ammunition til Stubbes kanon. Og det hjælper ikke på hans credibility. Jeg får nu det indtryk at Torben F.baserer sit indtryk ikke bare på syre balance base halløjet, men også de pointer Stubbe kom med tidligere.

Link to comment
Share on other sites

Lad mig starte med at sige: Jeg aner intet om emnet :tongue: Jeg vil ikke personligt inddrages i denne her.

Når det er sagt: Torben F. har vel en pointe med Lene H. jokesne og John Berrardi. Hvis Berrardi har advokeret for og støtter noget der er åbenlyst nonsens, hvor ved man så hvor man har ham? Det er jo kun ammunition til Stubbes kanon. Og det hjælper ikke på hans credibility. Jeg får nu det indtryk at Torben F.baserer sit indtryk ikke bare på syre balance base halløjet, men også de pointer Stubbe kom med tidligere.

Udelukkende på S/B. Det er tilstrækkeligt som jeg ser det.

Link to comment
Share on other sites

The Importance of Acid-Base Balance

og her er noget sakset:

This "quack-watch" article supports the discussion here 100% and my article posted above.

That doc who wrote the quack-watch, in an attempt to debunk something, makes an ass out of himself. OF COURSE, you can't change blood pH. If you could, you'd die soon.

However, in the doc's article he states that acid loads from foods are quickly neutralized - and one means of doing so is leeching calcium from bones (also, I might add, that glutamine can be lost from muscles in these conditions).

Uh, doc, that's a problem! And it's a problem for several reasons: weaker bones, smaller muscles, and a more catabolic environment (to leech calcium and glutamine, you need higher blood concentrations of stress/catabolic hormones and lower blood concentrations of anabolic hormones) are not favorable conditions.

Now, he may be correct in that you can't prevent cancer with a high alkaline diet (I always thought that was a spurious claim). But that doesn't mean that acid/base nutrition has no merit.

I hope that's clear. If not, go back and re-read my article posted above.

This has nothing to do with blood pH or even cancer. It has to do with bone, muscle and hormonal health and balance.

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. jeg synes du undviger lidt og derfor bliver det altså svært at diskutere det her ordentligt.

Desuden ser jeg ingen grund til at fortsætte, da det vist ikke kan kaste noget frugtbart af sig. Det var blot en undren fra min side af oprindeligt, men den har jeg vist fået besvaret mere eller mindre eksplicit.

Peace :hippy:

Hvis du har et konkret kritikpunkt må du jo bakke det op med et eller andet relevant.

Jeg synes ikke jeg undviger det mindste - udover at jeg selvfølgelig erkender at jeg ikke ved meget om biokemi.

Link to comment
Share on other sites

Jeg gider ikke fortælle dig hvor du undviger. Det vil blive en metodisk diskussion, der tager 100 år at køre skriftligt. Et eks: jeg skriver Incognito vist ikke altid synes at T-nation er super-videnskabelige og du skriver han er en fin fyr?

Men så må jeg samtidig også sige at hvis jeg har taget fejl vedrørende syre/base balancen, så falder min argumentation til jorden. Det var blot min opfattelse at det var en totalt and, så vidt som jeg havde læst nogle af de brugere jeg stoler på herinde. Det er ikke noget jeg har tænkt mig at undersøge nærmere.

Link to comment
Share on other sites

TF> Umiddelbart kan jeg kun finde forsøg lavet på ældre damer, men der ser resultaterne ret fornuftige ud. Så hvis man på et tidspunkt bliver en ældre dame, så er det højst sandsynligt en god ide at være opmærksom på syre-base balancen: syre-base sjov med ældre damer

Om man kan overføre resultaterne til velfungerende unge mænd skal jeg ikke kunne sige med sikkerhed.

Link to comment
Share on other sites

TF> Umiddelbart kan jeg kun finde forsøg lavet på ældre damer, men der ser resultaterne ret fornuftige ud. Så hvis man på et tidspunkt bliver en ældre dame, så er det højst sandsynligt en god ide at være opmærksom på syre-base balancen: syre-base sjov med ældre damer

Om man kan overføre resultaterne til velfungerende unge mænd skal jeg ikke kunne sige med sikkerhed.

Tak for informationen! - dog har jeg ikke adgang til databasen, så jeg kan ikke se siden..

Ok. Måske overreagerede jeg vedrørende s/b-balancen, da jeg troede at spise efter den, ville være lige så fornuftigt som at leve efter horoskoper.

Dog kan jeg sige at: Christian Bitz Cand.scient. og Arne Astrup Professor, Dr.med. vist synes at s/b-balancen og at holde sig til p+c og p+f er noget fis. De skriver at der absolut intet evidens er for sidstnævnte.

Så mon ikke stadigvæk at nålen peger på phoney, når vi snakker JB..

Edited by Torben F.
Link to comment
Share on other sites

Tak for informationen! - dog har jeg ikke adgang til databasen, så jeg kan ikke se siden..

Ok. Måske overreagerede jeg vedrørende s/b-balancen, da jeg troede at spise efter den, ville være lige så fornuftigt som at leve efter horoskoper.

Dog kan jeg sige at: Christian Bitz Cand.scient. og Arne Astrup Professor, Dr.med. vist synes at s/b-balancen og at holde sig til p+c og p+f er noget fis. De skriver at der absolut intet evidens er for sidstnævnte.

Så mon ikke stadigvæk at nålen peger på phoney, når vi snakker JB..

Så fordi at de ikke mener at der er evidens for det, så er JB en phoney?

Igen....eller for 117 gang: Måske du burde læse noget af JB inden du "dømmer" ham. :smile:

Der er jo nok en grund til at han er en af de mest populære ernæringsrådgivere i USA. :wink:

Edited by T
Link to comment
Share on other sites

Analogien til Lene H er nu meget reel - fordi noget virker er det langfra sikkert at det er fornuftigt, sundt eller optimalt. Nu er det heller ikke kun et par personer der er uenig, men langt størsteparten af personer som beskæftigere sig med sport på eliteplan.

Fair nok man vil prøve hans diæt, men hvis det er på grunlaget af at man tror det er en super diæt, bliver man groft misinformeret.

Link to comment
Share on other sites

jeg skriver Incognito vist ikke altid synes at T-nation er super-videnskabelige

Er det ikke hele idéen m T-nation

part science, part experience, all attitude
Så mon ikke stadigvæk at nålen peger på phoney, når vi snakker JB..

Det ved jeg nu ikke rigtig. Uden at sammenligne JB direkte med nogen af dem så blev flere af de videnskabsmänd/forskere vi i dagens verden taler om med stor agtelse , af deres samtidige betraget som svindlere og bedragere.

Desuden tror jeg heller ikke at de her betragter ham som en phoney

logos.png

Dog kan jeg sige at: Christian Bitz Cand.scient. og Arne Astrup Professor, Dr.med. vist synes at s/b-balancen og at holde sig til p+c og p+f er noget fis. De skriver at der absolut intet evidens er for sidstnævnte.

Jeg er ret sikker på at et af tegnene på verdens undergang er at enighed blandt videnskabsmänd begynder at blive frem herskende :tongue:

Det er meget muligt at JB ikke er nogen nobel-kandidat :smile: Men de resultater som folk der fölger hans kostprogrammer får kan man dårligt diskutere imod og når alt kommer til at med BB så er det jo resultaterne som täller

Link to comment
Share on other sites

TF> Artiklen beskrev at ældre damer (55-77) der levede af en "normal" kost mindskede deres N udskillelse ved at indtage KHCO3, der virker som en base, uden ellers at ændre på deres kost. Tesen er for at neutralisere den "sure" kost, så nedbryder kroppen glutamin fra musklerne (og Ca fra knoglerne, men det blev der ikke målt på i de forsøg). Dette ser ihvertfald ud til at hænge ret godt sammen for ældre damer.

Edit: Mht Astrup vs JB, så er begge ret gode til at overfortolke resultater, se bla. diskussionen om antioxidanter...

Edited by Dines
Link to comment
Share on other sites

Det er meget muligt at JB ikke er nogen nobel-kandidat :smile: Men de resultater som folk der fölger hans kostprogrammer får kan man dårligt diskutere imod og når alt kommer til at med BB så er det jo resultaterne som täller
Dette argument er som jeg har sagt tidligere et utrolig dårligt et. Lene H (for at blive i eksemplet) opnår også gode resultater, men alligevel er der en massiv kritik af hende, både herinde som andre faglige steder. Hvorfor? - fordi hendes metoder er uvidenskabelige og unødvendige, men så snart det er en smart BB-diæt så hopper man i med begge ben og synes den er super. Det er klart at følger man en diæt der er bedre end den gennemsnitslige skodmad der indtages vil man opnå bedre resultater uanset hvor dum diæten er. Det betyder bare ikke, at der ikke findes bedre og sundere alternativer.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share