John Berradi's diæt?


SilentB
 Share

Recommended Posts

Dette argument er som jeg har sagt tidligere et utrolig dårligt et. Lene H (for at blive i eksemplet) opnår også gode resultater, men alligevel er der en massiv kritik af hende, både herinde som andre faglige steder. Hvorfor? - fordi hendes metoder er uvidenskabelige og unødvendige, men så snart det er en smart BB-diæt så hopper man i med begge ben og synes den er super. Det er klart at følger man en diæt der er bedre end den gennemsnitslige skodmad der indtages vil man opnå bedre resultater uanset hvor dum diæten er. Det betyder bare ikke, at der ikke findes bedre og sundere alternativer.

Jeg kan følge dig når der er tale om en person som LH, men her er der tale om en person med en uddannelse inden for området(faktisk flere), som samtidig er utrolig respekteret.

Der er jo ikke tale om at JB sætter alle sine atleter på alle mulige smarte diæter. De følger en ganske fornuftig diætplan. Hans artikler omkring P+C og P+F er skrevet fordi han selv syntes det var en spændende indgangsvinkel og han havde set det virke på BB'ere. Han ser jo ikke denne "diæt" som den endegyldige sandhed.

Jeg har selv korresponderet med manden og han ved altså hvad han taler om, når det drejer sig om ernæring og træning. At hans ideer med syre/base så måske ikke er veldokumenterede er en helt anden sag.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg kan følge dig når der er tale om en person som LH, men her er der tale om en person med en uddannelse inden for området(faktisk flere), som samtidig er utrolig respekteret.

Der er jo ikke tale om at JB sætter alle sine atleter på alle mulige smarte diæter. De følger en ganske fornuftig diætplan. Hans artikler omkring P+C og P+F er skrevet fordi han selv syntes det var en spændende indgangsvinkel og han havde set det virke på BB'ere. Han ser jo ikke denne "diæt" som den endegyldige sandhed.

Jeg har selv korresponderet med manden og han ved altså hvad han taler om, når det drejer sig om ernæring og træning. At hans ideer med syre/base så måske ikke er veldokumenterede er en helt anden sag.

Jeg siger ikke manden er dum. Uanset hvor dygtig eller dum han er, holder argumentet, at han har titler eller at det virker, bare ikke. Principperne i den nævnte diæt holder heller ikke rent fagligt, uanset om de virker for nogle.

Din argumentation går på manden og hans kvalifikationer i stedet for den nævnte diæt, som jo er den der diskuteres. Med mindre man lukker sine øjne for den videnskabelige viden vi i dag besidder er der ikke evidens for det han siger i dette tilfælde.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share