Behold musklerne


tjn
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg vil gerne til at tabe lidt fedt. (Der er ikke specielt meget)

Men bare sådan at min mavemuskler bliver tydlige, men vil gerne samitdig stadig gerne vokse i muskelmasse.

Kan det lade sig gøre? og hvordan?

Min egen plan:

De dage jeg ikke træner holder jeg mit kcal forbrug sådan taber 300-400 kcal.

Men de dage hvor jeg træner (pumper) har jeg et forbrug hvor jeg hverken tager på eller taber mig.

Ville det være godt? jeg ville da ikke opbygge muskler så? Men jeg ville heller ikke tabe noget?

mht. protein så får jeg nok. (2 gange min egen vægt i gram)

Håber i kan hjælpe?

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg vil gerne til at tabe lidt fedt. (Der er ikke specielt meget)

Men bare sådan at min mavemuskler bliver tydlige, men vil gerne samitdig stadig gerne vokse i muskelmasse.

Kan det lade sig gøre? og hvordan?

Min egen plan:

De dage jeg ikke træner holder jeg mit kcal forbrug sådan taber 300-400 kcal.

Men de dage hvor jeg træner (pumper) har jeg et forbrug hvor jeg hverken tager på eller taber mig.

Ville det være godt? jeg ville da ikke opbygge muskler så? Men jeg ville heller ikke tabe noget?

mht. protein så får jeg nok. (2 gange min egen vægt i gram)

Håber i kan hjælpe?

Nej det kan ikke lade sig gøre!

Tabe fedt = kalorie underskud

Gaine muskler = Kalorie overskud

Link to comment
Share on other sites

Det er klart nemmere at administrere, hvis du holder et dagligt kalorieoverskud på omkring 500kcal i den periode du ønsker at stige i vægt, og et tilsvarende underskud når du ønsker at smide fedtet.

Når du på dagsbasis skifter mellem det ene og det andet er det svært at kontrollere om du spiser for meget eller for lidt.

Husk også på at det er EFTER træningen musklerne repareres og genopbygges, så skulle man vælge den løsning hvor man skifter mellem over- og underskud, så skal overskuddet ligge fra lige omkring du træner og de næste 24-48 timer.

Men som sagt er det lettere at tage en ting af gangen, og du når formentlig dit mål hurtigere på den måde. Jeg ville lade din nuværende form afgøre om du først vil cutte eller bulke.

Hvor meget fedt mener du du skal smide, og hvor meget muskelmasse vil du tage på?

Hvad måler og vejer du pt?

Billede?

Link to comment
Share on other sites

Det er klart nemmere at administrere, hvis du holder et dagligt kalorieoverskud på omkring 500kcal i den periode du ønsker at stige i vægt, og et tilsvarende underskud når du ønsker at smide fedtet.

Når du på dagsbasis skifter mellem det ene og det andet er det svært at kontrollere om du spiser for meget eller for lidt.

Husk også på at det er EFTER træningen musklerne repareres og genopbygges, så skulle man vælge den løsning hvor man skifter mellem over- og underskud, så skal overskuddet ligge fra lige omkring du træner og de næste 24-48 timer.

Men som sagt er det lettere at tage en ting af gangen, og du når formentlig dit mål hurtigere på den måde. Jeg ville lade din nuværende form afgøre om du først vil cutte eller bulke.

Hvor meget fedt mener du du skal smide, og hvor meget muskelmasse vil du tage på?

Hvad måler og vejer du pt?

Billede?

Ved ikke hvor meget masse jeg vel tage på, men vil gerne tabe ca. 1-3 kg fedt.

Men måler 36 om biceps og vil gerne op på 42. Mit bryst er 103, men ved ikke hvor langt jeg vil op der.

Min vægt er 75 kg og er 180 høj.

Har desværre ikke noget billed :unhappy:

Skal lige siges at jeg kun er 15 år gammel :blush:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Ved ikke hvor meget masse jeg vel tage på, men vil gerne tabe ca. 1-3 kg fedt.

Men måler 36 om biceps og vil gerne op på 42. Mit bryst er 103, men ved ikke hvor langt jeg vil op der.

Min vægt er 75 kg og er 180 høj.

Har desværre ikke noget billed :unhappy:

Skal lige siges at jeg kun er 15 år gammel :blush:

Du vil øge dine overarme fra 36 cm til 42 cm. Det er 6 cm. Det er meget at øge sine armes tykkelse, især hvis det skal være muskler.

Med de ambitioner skal du ikke tænke på at få lidt muskler og smide 1-3 kg fedt. Så skal du igang med at træne hårdt og æde en hel masse. Du skal sandsynligvis tage mindst 10 kg på og så acceptere at noget af det er fedt, som du så skal til at tabe. Men med din alder har du jo tiden for dig. Find et godt træningsprogram og så ellers æd og husk at få mindst 1,5-2 gram protein pr. kg kropsvægt.

Link to comment
Share on other sites

hvad nu hvis man lever hovedesagligt af proteiner? så tror jeg godt man kan tag muskelmasse på og tabe fedt (selvf ikke helt vildt, men at det godt lidt kan komem til at gå med begge tingene)

Nej det hjælper IKKE hovedesageligt at indtage proteiner. Proteinmyten ser desværre ud til ALDRIG at dø :crazy:

Det kræver en god portion kulhydrat og LIDT ekstra protein at tage på iform af muskelmasse - disse indgår selvfølgelig som en del af et energioverskud.

Link to comment
Share on other sites

Brug evt noget weightgainer som er en kombination af protein og kulhydrat det er en god ting at bruge hvis man er i tvibl om man får nok næring men det må ALDRIG erstatte et rigtigt måltid skal kun bruges som et suppelement.

En portion WG indeholder ca 44g protein og ca 60g kulhydrat med 400ml mælk til.

Link to comment
Share on other sites

Nej det hjælper IKKE hovedesageligt at indtage proteiner. Proteinmyten ser desværre ud til ALDRIG at dø :crazy:

Det kræver en god portion kulhydrat og LIDT ekstra protein at tage på iform af muskelmasse - disse indgår selvfølgelig som en del af et energioverskud.

hmm det synes jeg er lidt underligt da jeg på den måde faktisk har fået en lidt lavere fedt% og på samme tit også en muskelforøgelse :blink:

Link to comment
Share on other sites

hmm det synes jeg er lidt underligt da jeg på den måde faktisk har fået en lidt lavere fedt% og på samme tit også en muskelforøgelse :blink:

Hvad der rent faktisk er sket med kroppen og hvad man gætter sig til ud fra øjemål er tit ikke helt det samme. :smile: Hvordan er din fedtprocent målt og hvordan ved du at du har taget muskler på?

Rommel

Link to comment
Share on other sites

hmm det synes jeg er lidt underligt da jeg på den måde faktisk har fået en lidt lavere fedt% og på samme tit også en muskelforøgelse :blink:

der er også et begreb der hedder begyndergains. hvis man lige er startet med styrketræning kan man godt gaine muskler samtidig med at man forbrænder fedt.

hvor lang tid man kan gøre dette ved jeg dog ikke

Link to comment
Share on other sites

der er også et begreb der hedder begyndergains. hvis man lige er startet med styrketræning kan man godt gaine muskler samtidig med at man forbrænder fedt.

hvor lang tid man kan gøre dette ved jeg dog ikke

Lad os antage en begynder har bedre forudsætninger for at gaine muskelmasse (meget individuelt). Dette kan give en relativ lavere fedtprocent, men den absolutte fedtmasse vil forblive uændret/blive større. At de fysiologiske forhold mht. at forbrænde fedt og hypertrofere skulle være forskellige for "begyndere" og "øvede" lyder meget lidt sansynligt.

Link to comment
Share on other sites

Det kan selvfølgelig godt lade sig gøre.

Om det er optimalt er en anden sag.

Jeg oplevede selv det samme, at jeg smed fedt og opbyggede LBM over en periode, og det efter nogle års træning og med en relativ lav fedtprocent.

Se evt. side 6 næsten nederst:

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...6601&st=100

Link to comment
Share on other sites

Det kan selvfølgelig godt lade sig gøre.

Om det er optimalt er en anden sag.

Jeg oplevede selv det samme, at jeg smed fedt og opbyggede LBM over en periode, og det efter nogle års træning og med en relativ lav fedtprocent.

Se evt. side 6 næsten nederst:

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...6601&st=100

Men du havde jo også haft et kalorieoverskud via en zigzag diæt, hvilket trådstarteren ikke har tænkt sig.

Link to comment
Share on other sites

Ja zigzag så resultatet er et underskud set over 2 dage.

Min kommentar var derudover også møntet på hans spørgsmål, som illustreret i følgende, og ikke så meget på hans egen foreslåede strategi:

Jeg vil gerne til at tabe lidt fedt. (Der er ikke specielt meget)

Men bare sådan at min mavemuskler bliver tydlige, men vil gerne samitdig stadig gerne vokse i muskelmasse.

Kan det lade sig gøre? og hvordan?

Derudover er det meget skråsikkert at påstå, at jeg ikke ville have gainet det mindste LBM, hvis jeg cirka havde spist to bananer mindre på hver træningsdag. Dét plus/minus regnestykke på dagsbasis giver jeg ikke meget for, når vi snakker om, at vi ligger så tæt på ligevægtsindtaget.

Igen siger jeg bare, at det kan lade sig gøre, og ikke hvad jeg ville råde ham til, da det er en anden sag.

Edited by Ugh Togoth
Link to comment
Share on other sites

Okay tak for hjælpen, men har besluttet mig nu.

Synes jeg er stor nok, så vil bare tabe fedt.

Nogen gode ideer?

Altså vil gerne beholde muskelmassen, så skal jeg ikke bare styrketræne som jeg plejer bare uden at stige?

Og kan jeg så godt begynde og løbe hver dag? også de dage jeg styrketræner?

Og hvor mange kcal. skal jeg have i underskud?

Vil nok godt ned på en fedtpct på ca. 4-6.

Edited by tjn
Link to comment
Share on other sites

Okay tak for hjælpen, men har besluttet mig nu.

Synes jeg er stor nok, så vil bare tabe fedt.

Nogen gode ideer?

Altså vil gerne beholde muskelmassen, så skal jeg ikke bare styrketræne som jeg plejer bare uden at stige?

Og kan jeg så godt begynde og løbe hver dag? også de dage jeg styrketræner?

Og hvor mange kcal. skal jeg have i underskud?

Vil nok godt ned på en fedtpct på ca. 4-6.

Læs logbøger om konkurrenceforberedelse for BB/fitness atleter. (Der er clean) Så kan du danne dig et realistisk indtryk over hvad der skal til. Moderat kcal-underskud gennem kost og cardio, hård og frekvent BB orienteret træning, masser af protein og en ordenlig slat selvdeciplin og tålmodighed er vist hovedpunkterne.

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share