Kcalindtag idag 4200 kcal, hjælp hvad gør jeg?


sonniboy
 Share

Recommended Posts

Idag har været frygtelig - altså for min kur.

Jeg har udregnet at jeg ihvertfald har indtaget 4200 kcal, og nu er jeg simpelhen ude af mig selv, fordi jeg IKKE vil tage på igen! Overvejer at faste i 4 dage, da det jo så vil svare til at jeg har holdt et kcal indtag på 1000 kcal, som er det jeg taber mig på.

Min vægt er ca. 63 og jeg er 163 cm høj og pige.

Hvad er det lige man gør i sådan en situation?

Syntes bare 4200 kcal er SÅ klamt...

Og alt mad har bare været rimelig udsund, eftersom en fra min familie idag har fødselsdag.

Jeg startede dagen med

´-Rundstykker og basser

Frokost i skolen

- rektor havde rund fødselsdag og bød på en mindre buffet + sodavand (ingen light!)

Middag

- den sødvanlige ciabattabolle med kød og salat med majs

Eftermiddag

- kage og boller

Aften:

- Tag selvbord

- isdessert

Aftenskaffe

- Kagemand

Og pyyyyh hvor jeg revner! Føler mig bare oppustet og klam. Selvom jeg har holdt mig til det sundeste og ikke kværnet i mig ved buffeterne, kan mit kcalindtag umuligt være under 4200 kcal.

Men hjælp! Har i nogensinde ÆDT så meget før!

Hvordan slipper jeg af med det igen ?

Link to comment
Share on other sites

Ro på...

Een dag med ædeflip gør ingen forskel.

Det er som en dråbe i havet.

Hvis du blot holder dig 3-500kcal/dag under dit ligevægtsindtag gennem en længere periode så skal du nok smide de kilo du gerne vil af med.

Du får intet udaf, at forsøge at "indhente" dit indtag ved at sulte dig i flere dage.

Alle har da dage hvor planerne skrider, så er det blot at se fremad igen.

Edited by 789
Link to comment
Share on other sites

Min krop kan bare ikke klare sådan en dag her, og det giver mig så dårlig selvtillid og motion når vægte bare stiger igenefter alt hvad man har kæmpet for. Og eftersom jeg i forvejen kun taber mig ca et kg pr uge, orker jeg simpelthen ikke at spole 14 dage tilbage i min plan, hvis man kan udtrykke det sådan. Forstår I?

Jeg har alligevel fået en del appelsinhud/ løs hud på lår og bag efter at have tabt 7 kg, så jeg vil også gerne rense min krop lidt, og det gør 4 dages faste vel godt før.

Har før fastet i 7 dage, og det styrkede mig utrolig meget, men det var SÅ hårdt, og kunne godt bruge lidt råd og vejledning til en ordentlig "faste/udrensningskur". Især efter denne dag er det hårdt tiltrængt.

Kan iøvrigt sige at jeg ikke har lavet ligesåmeget motion idag som jeg plejer.

Har løbet 2 km

Cyklet 3 km

Gået lidt rundt og shoppet i byen i en fritime

Lazy day!

Nå ja forresten udfører jeg self. også, som afslutning på dagen, mit lille styrkeprogran på;

30 x armstrækkere

60 sek. mave muskel træning (har schoiaman så får undt i ryggen af alm. mavebøjninger)

30 x strækkere for underarme

Link to comment
Share on other sites

Dit indtag for idag vil med den aktivitet du i øvrigt ligger for dagen i værste fald svare til omkring 300g fedt - småting ift dit vægttab, som jeg for øvrigt mener er i den høje ende. 1kg/uge er meget for en på din størrelse.

Den menneskelige krop er en fantastisk affaldskværn og har ikke behov for faste eller udrensninger eller den slags.

Fortsæt din plan som om denne dag ikke har fundet sted.

Det er lidt de samme mekanismer som når nogle taber en masse penge på gambling, så satser de ekstra hårdt (og dumt) for at vinde det tabte tilbage, højst sandsynligt med det resultat at man taber endnu mere. Det er selvfølgelig en smule anderledes når vi snakker diæt, men du får intet godt ud af at opfølge en dag som i dag med en uges faste eller lignende tåbeligheder.

Link to comment
Share on other sites

Ro på Sonniboy..... :bigsmile:

Du skal unde dig selv den slags udskejelser en gang imellem, ellers bliver det simpelthen alt for surt at lægge sine kostvaner om.

Så havner du netop i en paniksituation, som det virker lidt til at du er på vej ud i......

Jeg har lagt min kost om og er igang med at tabe mig. Er også 163 høj, startede på 137 kg og er nu nået ned på 97 kg på ren kostomlægning.

Jeg har i den periode ikke taget på på grund af "afvigelser" i forbindelse med juleaften, fødselsdage eller lignende, jeg fortsætter støt og roligt nedaf fordi jeg følger mine sunde kostvaner til hverdag.

I dag har jeg f.eks. undet mig selv en ½ liter herlig kølig Indian Pale Ale til aftensmaden og to mozartkugler til aftenskaffen uden der er grund til panik. For resten af weekenden og næste uge med fortsætter jeg jo som jeg plejer.

Fortsæt dine gode kost- og motionsvaner. Ingen fastekure, de giver kun træthed, hovedpine og dårligt humør.

Sund kost og motion er den rigtige vej frem! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg ved godt at jeg umuligt kan tage fx et kg fedt på, eftersom der går 7000 kcal +- til et kg.

Men men - alligevel tør jeg slet ikke veje mig nu, fordi jeg med sikkerhed kan sige, at der ihvertfald stårmindst 66 kg, fordi jeg har drukket så meget i løbet af dagen. Jo mere jeg spiser, jo mere plejer jeg gerne at drikke og det er en rigtig dårlig cocktail for vægten, trods det jeg aldrig drikker andet end cola light og vand.

Føler bare at hele min krop er svulmet op nærmest og det er bare SÅ ubehageligt ..

Gisp...

Tror jeg, for min egen skyld må holde igen med maden de næste dage, for den her vamle oppustede følelse er altså så ubehagelig (+luft i maven) at jeg næsten ikke har lyst til andet end at ligge i sengen...

Forresten, kan I herligt kloge mennesker sige mig, hvor meget jeg ca. forbrænder i løbet af en dag? Prøvede lige beregneren nu, men jeg har så svært ved at vurdere præcist osv.

Men, en dag ser ca sådan her ud;

10 km løb

23 km cykling

- MEN IKKE IDAG :devil::cry::crazy: :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Den oppustede fornemmelse og luften i maven kender jeg godt. Den får jeg også hvis jeg en enkelt dag har spist meget fed mad.

Din krop er ikke vant til de mængder af fedt længere, derfor reagerer den voldsomt og du føler dig tung - ja, det er næsten en lammende fornemmelse.

Jeg tror slet ikke din vægtøgning er så drastisk, med mindre dit månedlige er lige rundt om hjørnet :wink:

Så kan vægten sagtens svinge til den gale side med 1-2 kg som forsvinder igen når det er overstået.

Vent til i morgen, så har du det meget bedre, snup så en dejlig lang cykeltur i morgen formiddag inden det begynder at p*sse ned. :bigsmile:

Lad være med at holde igen med maden, det er næsten det værste du kan gøre - hold de sunde kostvaner som du plejer. :4thumbup:

At du har skejet ud i dag betyder intet for din vægt. Det ekstra væske du har indtaget i dag, vil blive udskilt igen når din krop har taget det, den har brug for.

Link to comment
Share on other sites

Altså min vægt er simpelthen bar SÅ underlig.

Har ingen appetit aft hele dagen, og fra morgenen af sagde vægten 66.

Så har jeg løbet 10 km og cyklet 20 samt 13 minutter under solariet og nu siger den 64,6.

Altså jeg kan bare ikke hitte ud af det længere...

Link to comment
Share on other sites

Altså min vægt er simpelthen bar SÅ underlig.

Har ingen appetit aft hele dagen, og fra morgenen af sagde vægten 66.

Så har jeg løbet 10 km og cyklet 20 samt 13 minutter under solariet og nu siger den 64,6.

Altså jeg kan bare ikke hitte ud af det længere...

væsketab, toiletture

Det giver ingen mening at veje dig selv flere gange om dagen. Normalt ville jeg foreslå at veje dig dagligt hver morgen inden du har spist og efter toiletbesøg, men du virker usundt meget fokuseret på din vægt.

Der er andre og bedre målemetoder for at vurdere et succesfuldt vægttab. Kropsmål er en af disse.

Link to comment
Share on other sites

Jeg gider ikke at argumentere ved at eksemplificere fra dine indlæg, men du læner dig op ad at være manisk i forhold til din vægt. Du vejer kun ca 65, det der med at du tænker på lige at faste i fire dage og går og tænker på 4200 Kcal hele tiden osv. DROP DET!

Hvis du ikke selv kan se det her, er der en chance for at det udvikler sig til noget der minder om anoreksi.

Bare slap af, det handler om at være i et med sin krop ikke tænke på den som en maskine der skal bestå en eller anden ligning vedrørende forbrændning.

Drop fokus på vægten og kig dig i spejlet, hvis det er okay har du nået din vægt, hvis du gerne vil tabe dig lidt mere så gør det. Men du skal passe megt på, at du ikke begynder at bedrage dig selv og konstant vil endnu længere ned i vægt.

VH

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share