Urensnings/fastekur


sonniboy
 Share

Recommended Posts

Pyha ..

I forbindelse med mit nuværende vægttab på 7 kg, er jeg nu rendt ind i noget enormt grim hud på bagen og lårene. Appelsinhud der sidder løst og ikke fast trods det jeg løber hver dag uden undtagelser. Dertil oplever jeg ofte oppustethed der siger spar to samt her på det seneste har jeg fået en del uren hud, trods det jeg normal er helt "cleen".

Det er jeg ved at være godt træt af, og af den grund har jeg besluttet mig for at der må knokles, lides og strides, for nu skal skønheden på plads for alvor (:

En total udrensning er mit mål og det skal gerne være noget der går stærkt, og ikke sådan en pillekur som biodrain eller lignende, da det ikke er mig med alle de piller der skal sluges osv. Det glemmer jeg alligevel og så går det hele i vasken..

Mange folk, derimod, som har prøvet fastekur, har været godt tilfredse, trods det at de alle er lige enige om at det kræver styrke og udholdenhed især første tre dage. Jeg har besluttet mig for nu at gøre det. Jeg vil lægge forsigtigt ud med at faste i 6 dage, da jeg før har prøvet at faste lidt - med en god følelse som virkning.

Nu søger jeg bare gode råd til hvordan jeg bedre kan tackle sådan en kur.

Fx, hvad gør jeg hvis energien bare er SÅ lav jeg INTET orker? Er det så tilladt med en smøg eller en uskyldig cola light i smug? Eller vil det ødelægge hele kuren?

Dertil skal I bare være så hjertens velkomne til simpelthen bare at komme med alt der kan hjælpe mig ..

:superman:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kun seriøse svar, tak.

Om man er til disse kure elelr ej er en holdningssag så venligst lad være at svare, I der ikke vil hjælpe men derimod være negative.

SaintPauli's svar er muligvis negativt formuleret, men synes alligevel at han har fat i noget. Du bør nok finde andre og sundere veje til et vægttab. :smile:

Link to comment
Share on other sites

SaintPauli's svar er muligvis negativt formuleret, men synes alligevel at han har fat i noget. Du bør nok finde andre og sundere veje til et vægttab. :smile:

Præcis!

Sultekure har aldrig været godt for noget som helst. Prøv med noget sundt fedt regelmæssigt. Det skulle være godt mod appelsinhud. Correct me if i'm wrong..

Link to comment
Share on other sites

Altså jeg ville nok hverken ryge eller drikke light sodavand under rensningskuren...formålet er vel at få affaldsstoffer ud af kroppen ikke at tilføje dem..præs lidt frugtjuice...(ikke køb færdig juice) og tilføj lidt spirulina (fåes i helsekostforretninger) så skulle den være hjemme.

Normalt under en udrensningskur drikker man dog masser af frugt og grønsagsjuice...læs en bog..juicing for health kan anbefales..

Link to comment
Share on other sites

Altså jeg ville nok hverken ryge eller drikke light sodavand under rensningskuren...formålet er vel at få affaldsstoffer ud af kroppen ikke at tilføje dem..præs lidt frugtjuice...(ikke køb færdig juice) og tilføj lidt spirulina (fåes i helsekostforretninger) så skulle den være hjemme.

Normalt under en udrensningskur drikker man dog masser af frugt og grønsagsjuice...læs en bog..juicing for health kan anbefales..

Nu er jeg nysgerrig, hvad er det for nogle affaldsstoffer og hvad er formålet med at udrense dem?

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg nysgerrig, hvad er det for nogle affaldsstoffer og hvad er formålet med at udrense dem?

Hvad med ammoniakken og ketonstofferne der uværgeligt vil komme under kuren, er de ikke affaldsstoffer?

Nogen evidens for at det skullehjælpe på cellulitis?

Man skal ikke kaste sig ud i sundhedsskadelige ekperimenter med eget helbred med mindre man har en eller anden solid baggrund for at gøre det.

Solid baggrund er altså ikke et gammelt alt for damerne fra 1987...

Link to comment
Share on other sites

Pyha ..

I forbindelse med mit nuværende vægttab på 7 kg, er jeg nu rendt ind i noget enormt grim hud på bagen og lårene. Appelsinhud der sidder løst og ikke fast trods det jeg løber hver dag uden undtagelser. Dertil oplever jeg ofte oppustethed der siger spar to samt her på det seneste har jeg fået en del uren hud, trods det jeg normal er helt "cleen".

Det er jeg ved at være godt træt af, og af den grund har jeg besluttet mig for at der må knokles, lides og strides, for nu skal skønheden på plads for alvor (:

En total udrensning er mit mål og det skal gerne være noget der går stærkt, og ikke sådan en pillekur som biodrain eller lignende, da det ikke er mig med alle de piller der skal sluges osv. Det glemmer jeg alligevel og så går det hele i vasken..

Mange folk, derimod, som har prøvet fastekur, har været godt tilfredse, trods det at de alle er lige enige om at det kræver styrke og udholdenhed især første tre dage. Jeg har besluttet mig for nu at gøre det. Jeg vil lægge forsigtigt ud med at faste i 6 dage, da jeg før har prøvet at faste lidt - med en god følelse som virkning.

Nu søger jeg bare gode råd til hvordan jeg bedre kan tackle sådan en kur.

Fx, hvad gør jeg hvis energien bare er SÅ lav jeg INTET orker? Er det så tilladt med en smøg eller en uskyldig cola light i smug? Eller vil det ødelægge hele kuren?

Dertil skal I bare være så hjertens velkomne til simpelthen bare at komme med alt der kan hjælpe mig ..

:superman:

prøv at sætte dig ind i det basale omkring kost, der er masser af tråde i dette forum om emnet, drop din udrensning og faste kure.

spis sundt og rigtigt så er der ingen probs. desuden ville det være en meget dårlig ide og faste og løbe hver dag.

selvom du havde en god følelse af faste kuren sidst er det ikke indikator for det er godt.

dit energi niveau vil for alvor gå helt ned hvis du begir dig ud i en fastekur og så vil du intet orke.

cola light er ok. der er stort set 0 kal. i og smøger øderlægger ikke din kur men det jo ikke godt for så meget andet.

Link to comment
Share on other sites

Nu beder du om seriøse svar, og det kunne godt tyde på at seriøse svar i din bog kun er svar som bekræfter dig i at dit valg er det rigtige. Hvis det er sådan det hænger sammen, så tror jeg næppe du finder seriøse svar herinde. For udrensningskure og sultekure er simpelthen noget religiøst og mytebefængt nonsens. Kroppen kan sagtens skille sig af med affaldsstoffer uden at du behøver at sulte dig selv. Jeg kan ikke se hvorfor kroppen skulle skille sig af med affaldsstoffer i et højere tempo, fordi du sulter dig selv. Det er tåbeligt hvis du spørger mig.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

At en udrensningskur skulle hjælpe på cellulitis er nok yderst tvivlsomt.

***

Nu er jeg nysgerrig, hvad er det for nogle affaldsstoffer og hvad er formålet med at udrense dem?
Nu lyder det som om du tror affaldsstoffer er hokus pokus. Affaldsstoffer er stoffer kroppen ikke kan bruge, og i værste fald kan gøre dig sig syg f.eks. kviksølv og tungmetaller, som er eksempler på affaldsstoffer som utilsigtet havner i kroppens væv enten pga af ydre påvirkning eller gennem mave/tarmsystemet som ikke kan genkende og helt ved hvad den skal gøre ved disse giftstoffer og derfor er disse stoffer stærkt mistænkt for at kunne trigger autoimmune reaktioner.

Det essentielle er som ThomasJ skriver:

Jeg kan ikke se hvorfor kroppen skulle skille sig af med affaldsstoffer i et højere tempo, fordi du sulter dig selv. Det er tåbeligt hvis du spørger mig
Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Nu lyder det som om du tror affaldsstoffer er hokus pokus. Affaldsstoffer er stoffer kroppen ikke kan bruge, og i værste fald kan gøre dig sig syg f.eks. kviksølv og tungmetaller, som er eksempler på affaldsstoffer som utilsigtet havner i kroppens væv enten pga af ydre påvirkning eller gennem mave/tarmsystemet som ikke kan genkende og helt ved hvad den skal gøre ved disse giftstoffer og derfor er disse stoffer stærkt mistænkt for at kunne trigger autoimmune reaktioner.

Det essentielle er som ThomasJ skriver:

Nu ville jeg ikke kalde tungmetaller for affaldsstoffer, men forurening. Er helt inde på at kroppens stofskifte har biprodukter som ikke bruges, og egentlig bare skal nedbrydes/udskildes fra kroppen, men ikke noget som leveren og nyren hos en rask person ikke ville kunne klare under normale forhold. Og som ptpoul er inde på så er jeg sikker på at vedkommende under fasten sikker vil opleve effekten af den øget produktion af ketonstoffer.

Edited by zulore
Link to comment
Share on other sites

At en udrensningskur skulle hjælpe på cellulitis er nok yderst tvivlsomt.

***

Nu lyder det som om du tror affaldsstoffer er hokus pokus. Affaldsstoffer er stoffer kroppen ikke kan bruge, og i værste fald kan gøre dig sig syg f.eks. kviksølv og tungmetaller, som er eksempler på affaldsstoffer som utilsigtet havner i kroppens væv enten pga af ydre påvirkning eller gennem mave/tarmsystemet som ikke kan genkende og helt ved hvad den skal gøre ved disse giftstoffer og derfor er disse stoffer stærkt mistænkt for at kunne trigger autoimmune reaktioner.

Det essentielle er som ThomasJ skriver:

Helt enig med zulore.... hvis du mener tungmetaller er affaldsstoffer har jeg meget svært ved at se hvad en udrensningskur skulle kunne hjælpe ... affaldsstoffer er en fuldstændig latterlig term der i bedste fald generaliserer alt for meget ... kald dog tingene for hvad det er hvis det skulle være seriøst.

Link to comment
Share on other sites

kan hilse og sige jeg u faster på 3. dag og det er bare skønt! Har fået renere hud ogdet gælder både cellulitis samt urenheder i ansigt. Så ja .. jeg havde ret.

Det har absolut intet med din udrensning at gøre.

Det er et simpelt tilfælde.

:nonono:

Link to comment
Share on other sites

kan hilse og sige jeg u faster på 3. dag og det er bare skønt! Har fået renere hud ogdet gælder både cellulitis samt urenheder i ansigt. Så ja .. jeg havde ret.

Hvis din krop virkelig var igang med at skille sig af med affaldsstoffer nu, ville en del af disse jo blive skilt ud gennem huden, med dertil hørende urenheder! Så at du har fået renere hud hænger måske sammen med noget andet!

Har du eventuelt flyttet din seng? det kan være den stod ovenpå nogen jordstråler :laugh:

Eller måske står dit stjernetegn med venus i assendanten? Eller måske har du anskaffet dig nogen nye healende krystaller?

:w00t::w00t::w00t:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share