Urensnings/fastekur


sonniboy
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger
kan hilse og sige jeg u faster på 3. dag og det er bare skønt! Har fået renere hud ogdet gælder både cellulitis samt urenheder i ansigt. Så ja .. jeg havde ret.

Nej, du tager - og tog - totalt fejl, men som vanligt er alt hvad der har det mindste med fedttab at gøre syltet ind i fedmefundamentalistisk selvbedrag.

Pjatteriet med såkaldte udrensninger og såkaldte affaldsstoffer henhører i det alternative vrøvleunivers.

Og selv om der faktisk er noget, der hedder cellulitis, har det intent at gøre med den vaflede hud mange madammer døjer med.

Det er FEDT, som blot antager sit karakteristiske udseende pga. det omkringliggende vævs struktur.

Jeg tror også du ville hygge dig bedre i diverse fedmefora, hvor andre deler din afsky for facts og virkeligheden og hvor de andre hunkønsvæsner ligeledes deler din forkærlighed for kuponhæftepjank og myteindsyltet kurlegeri.

Edited by greybigtop
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

kan hilse og sige jeg u faster på 3. dag og det er bare skønt! Har fået renere hud ogdet gælder både cellulitis samt urenheder i ansigt. Så ja .. jeg havde ret.

Det viser ikke at du har ret!

din krop går jo bare i chocktilstand, og det kommer til at slå dig med en muggert i hovedet når du holder op!

Du ødelægger din krop, så lad dog vær!

Som de andre har sagt, så er det overtro og kællingesnak, for det hjælper jo egentlig ikke. Det er bare en meget naiv tilgangsvinkel til at vægttab og udrensning af ophobede affaldstoffer kan være ting som foregår mellem 7 morgen og 7 aften.

Velkommen i klubben for spiseforstyrrelser :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg læst tråden igennem, og skal forsøge at holde det her på et fornuftigt niveau. Hmm.

Hvorfor skulle det være sundt at sulte sig selv? Jeg kan måske se idéen i at faste én dag, hvis man har levet af såkaldt "junkfood" i flere uger i streg, men omvendt kan man lige så godt æde en omgang pastasalat..

Ikke underligt at folk taber sig, man forbrænder jo ting uden at få noget indenbords. Desværre måler mange sig efter deres massefylde, hvilket er underligt. Hvad betyder vægt? Det er bare tal. Jeg kan se en fordel i det hvis man dyrker kampsport (har selv lige nået toppen af min vægtklasse, skulderklap mig selv), eller man dyrker noget gymnastik hvor folk kaster en op i luften, men i det normale liv? Gælder det ikke om at være så tung som muligt, så man kan stå imod? At nogle mennesker så ofte er overvægtige er jo en helt anden sag, fordi de har en masse overskuds fedt, og det vejer jo selvfølgelig. Men at måle sig efter en vægt er jo en meget underlig ting, istedet burde man få sig 2 spejle, stillet op modsat, så man kan se sig selv forfra og bagfra, og dømme ud fra hvad man ser (hvis man træner for at få "ideal" kroppen).

Men hvis sultekure var så effektive uden at være usunde, hvorfor var de så ikke mere udbredte? Jeg mener, det er noget nemmere at holde op med at spise end det er at indtage noget der står i en slankekoge bog (hvor ingredienserne koster en milliard).

Kroppen behøver jo brændstof for at fungere, der skal protein til for at danne aminosyrer, kulhydrat for at skabe glukose, fedt for at lave fedtsyrer og glycerol.

Uden at vide for meget om anatomi og lægeviden skab, ville jeg da mene at både leveren, tarmene og ens muskler vil blive sat ud af spil med tiden.

Derimod ville en god kur vel være en masse små måltider. Øges ens stofskifte ikke når man spiser mange måltider?

Nu vi er ved stofskiftet, burde det så ikke virke omvendt ved sultekure? At kroppen forbereder en på man ikke får mad, og derfor sparer på alle resourcer, hvilket nok medfører at man er træt, svag og generalt bare mangler energi. Sikkert også koncentrations problemer.

Jeg kan ikke leve uden mad, og det er der heller ikke nogen af jer andre der kan. Stop med at faste, og lev et sundt liv istedet. Det er ikke usundt at ha' fedt på kroppen, det er først usundt når det bliver i overdrevede mængder. Det er derimod meget usundt at være en smule undervægtig.

Edit:

Og hvis der er nogen der skal sige noget om at muslimer faster for at rense kroppen så ti stille. De gør det for at leve ligesom fattige mennesker.

Edited by ReneJ
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Nu har jeg læst tråden igennem, og skal forsøge at holde det her på et fornuftigt niveau. Hmm.

Hvorfor skulle det være sundt at sulte sig selv?

Der er nu det nu for bl.a. rundorme, frugtfluer, mus og rotter. Så længe man får dækket sit behov af vitaminer og mineraler og andre væsentligt næringskilder kan en kalorie fattig diæt (-50% af normal indtag) forøge livslængden med op til 30 % (ihvertfald for de førnævnte grupper). Forsøg med mennesker er i gang.

Om et liv med evig sult så er værd at leve er en anden ting...

Link to comment
Share on other sites

Så nu, efter af have gennemført fastekuren kan jeg sige tilalle jer "kloge hoveder" som I nu tror I er, at jeg har tabt mig 2 kg, og at min krop virkelig synligt er blevet flotttere. Min hud er pænere og strammere, og jeg føler mig bedre tilpas. SÅ - selvom I mener at en udrensningkur er IH og ÅH så dårlig kan jeg bevise det modsatte. Men det er vel et spørgsmål omhvem man er.

Mange mennesker får pænere hud og mere energi når de er på en udrensningskur. Men det er ikke fordi man propper en gang biodrain i munden (eller hvad det nu hedder) at mange får et fint resultat.

Det er på grund af det, man ikke propper i munden at mange får pænere hud og mere energi. Når kuren så stopper og folk vender tilbage til deres gamle spisevaner så vender de gamle problemer tilbage.

Hvordan mad påvirker din krop er forskelligt fra person til person. Her er f.eks. nogle af de erfaringer jeg har gjort mig (uden at dette på nogen måde kan overføres til andre):

  • Jeg holdte op med at drikke mælk da jeg yngre, og med et forsvandt en masse mave og hudproblemer.
  • Hvis jeg undgår brød et par dage bliver min hud mærkbart pænere.
  • Spiser jeg sukker på min morgenmad, bliver jeg tit træt og uoplagt omkring frokosttid.

Summa summarum

Istedet for udrensningskure så kig på hvad du propper i munden til hverdag. Så har du mulighed får at få en varig effekt istedet for blot en midlertidig.

Link to comment
Share on other sites

Det nægter jeg ganske simpelt at tro på.

Man får ikke mere energi af at sulte sig...

Tvært i mod

Hvor har jeg sagt noget om at sulte sig?. Hvis en person er på en eller anden udrensningkur hvor man udelukkende må leve af grøntsager de næste 7 dage. Så er det vel bare om at spise nok grøntsager morgen, middag og aften til at dække ens energibehov?

Link to comment
Share on other sites

Hvor har jeg sagt noget om at sulte sig?. Hvis en person er på en eller anden udrensningkur hvor man udelukkende må leve af grøntsager de næste 7 dage. Så er det vel bare om at spise nok grøntsager morgen, middag og aften til at dække ens energibehov?

en af de mere enegritætte grøntsager er røde peberfrugter(38kcal per 100g). jeg har flere gange fortæret et måltid hvori der kun var grøntsager og det plejer at være 400g af en eller flere typer grøntsager. hvis vi for en "sikkerheds skyld" siger at vi spiser 500g på et måltid og spiser det 6 gange om dagen bliver det 3kg peberfrugter. det giver 1150kcal hvilket er langt under hvad de fleste både mænd og kvinder bør indtage... jeg skal personligt have ca 2700-3000kcal selvom jeg er en stillesiddende gut på 77kg...

og hvis du kun spiser peberfrugter vil du både mangle protein(du kan dog spise champignon og bønner der har en høj %vis proteinfordeling) og fedt. hvis du går amok med oliven kan du selvfølgelig få dine fedt behovdækket. for at få ca 30% energi fra fedt i løbet af dagen skal du spise 700g oliven i løbet af en dag - det vil dog også give 855kcal - så nu er du oppe på 2005kcal - hvor vil du finde de sidste 1000? og hvordan vil du overleve en uge hvor du skal spise 4,7kg oliven uden af brække dig i lårtykke stråler?

men held og lykke eller noget

Link to comment
Share on other sites

en af de mere enegritætte grøntsager er røde peberfrugter(38kcal per 100g). jeg har flere gange fortæret et måltid hvori der kun var grøntsager og det plejer at være 400g af en eller flere typer grøntsager. hvis vi for en "sikkerheds skyld" siger at vi spiser 500g på et måltid og spiser det 6 gange om dagen bliver det 3kg peberfrugter. det giver 1150kcal hvilket er langt under hvad de fleste både mænd og kvinder bør indtage... jeg skal personligt have ca 2700-3000kcal selvom jeg er en stillesiddende gut på 77kg...

og hvis du kun spiser peberfrugter vil du både mangle protein(du kan dog spise champignon og bønner der har en høj %vis proteinfordeling) og fedt. hvis du går amok med oliven kan du selvfølgelig få dine fedt behovdækket. for at få ca 30% energi fra fedt i løbet af dagen skal du spise 700g oliven i løbet af en dag - det vil dog også give 855kcal - så nu er du oppe på 2005kcal - hvor vil du finde de sidste 1000? og hvordan vil du overleve en uge hvor du skal spise 4,7kg oliven uden af brække dig i lårtykke stråler?

men held og lykke eller noget

Så lad os da sige grøntsager og frugt istedet for. Der er masser af verdensklasse atleter der lever på diæter bestående udelukkende af frugt og grønt.

Edited by madkasse
Link to comment
Share on other sites

Jeg er godt nok overrasket over hvor uartigt nogle har opført sig i denne diskussionen.

Udtalelser som: "dette og hint er videnskabeligt bevist", "kællingesnak" og "det er jo almindelig sund fornuft". Hvad i alverden er det for nogle argumenter? Netop, det ER ikke argumenter. Personligt lærte jeg allerede i folkeskolen forskellen mellem argumenter og påstande, og at skelne mellem patos, etos og logos. Behøver jeg sige, hvad denne tråd har indeholdt mest af?

Især på side 2 gik det helt over gevind, sjældent har jeg oplevet noget så nedladende. Jeg foretrækker selv at se tingene fra en videnskabelig synsvinkel. Men det er barnligt at totalt afvise faste, i hvert fald på den kategoriske måde vi har set.

Det minder mig om en bog. "Kvindelægens hænder" af Morton Thompson, skulle være autentisk.

En læge på en fødeafdeling forstår ikke hvorfor der er så mange dødsfald på afdelingen. På et tidspunkt får han den ide, at det måske skyldes at lægerne ikke vasker hænder. At usynlige, mikroskopiske partikler viderebringer smitte mellem patienterne. Derfor prøver han at få gennemført, at lægerne skal vaske hænder mellem patienterne, med det resultat at han bliver latterliggjort og udstødt.

HAHAHAHA! Kan I forestille jer det?!? Sikke noget vrøvl! Hvad bliver det næste? Luftbårne, levende mini-væsner der forårsager influenza? LATTERLIGT! Hvad er det for noget bøgetosse snak??

"Vaske hænder" :laugh: Sikke noget pjat :nonono:

Tilbage til emnet. Hvis jeg ikke får noget at spise, går jeg sukkerkold, og det er vel næppe sundt. Men på den anden side, hvis man bliver syg, mister man tit appetiten. Det må da være et udtryk for at kroppen ikke ønsker at få tilført næring? Og det hænger jo slet ikke sammen med det der er skrevet i denne tråd. Så nu må de kloge hoveder på banen og forklare hvordan det hænger sammen, det burde jo være en smal sag.

Sonniboy: Jeg giver dig ret, nogle gange er motion-online vitterligt et frygteligt forum. Prøv f.eks. at se nogle af trådene med diskussioner om hvorvidt overvægt kan have psykologiske årsager.

Det er altovervejende søde mennesker herinde, men guderne skal vide, at der er virkelig også nogle, der er så navlebeskuende, at de slet ikke kan se hvor indskrænkede de selv er.

Afslutningsvis mener jeg dog også, at du nok snarere søger bekræftelse frem for hjælp eller gode råd. Man må regne med, at når man stiller spørgsmål om "alternativ behandling" på et forum som dette, med overvægt af højt uddannede mennesker, så vil man få svar på tiltale.

Prøv at besøge www.nomedica.dk, det er en guldgrube af tilnærmelsesvis videnskabeligt funderet information, som jeg tror du vil finde meget interessant.

Link to comment
Share on other sites

Carl Lewis er f.eks. veganer. Og tilskriver gerne sine 9:86 i 1991 sine kostvaner.

http://www.vegsource.com/articles/lewis_intro.htm

Du må ikke spørger mig præcist om hans diæt. Men det står vel i hans kogebog.

Måske ikke verdens bedste eksempel, men ok :wink:

http://en.wikipedia.org/wiki/Carl_Lewis#Drug_accusations

Selv en veganer spiser så vidt jeg ved andet end grøntsager og frugt, så der er noget bedre muligheder for at få dækket sit energibehov.

Det er bestemt imponerende med CL, men hans præstationer kunne lige så godt være opnået på trods af større udfordringer med kosten, som at det rent faktisk har været en fordel for ham.

Et eller få enkeltstående tilfælde beviser heller ikke hverken fra eller til om veganer-kost er bedre eller dårligere end mere normale kostsammensætninger.

Nu skrev du også "masser af verdensklasse atleter", så jeg gik ud fra der kom en kæmpe liste.

Link to comment
Share on other sites

Selv en veganer spiser så vidt jeg ved andet end grøntsager og frugt, så der er noget bedre muligheder for at få dækket sit energibehov.

Det er bestemt imponerende med CL, men hans præstationer kunne lige så godt være opnået på trods af større udfordringer med kosten, som at det rent faktisk har været en fordel for ham.

Et eller få enkeltstående tilfælde beviser heller ikke hverken fra eller til om veganer-kost er bedre eller dårligere end mere normale kostsammensætninger.

Nej, det har jeg heller ikke sagt. Mit pointe er bare at man sagtens kan være en professional atlet uden at leve af tun, rå æg og store bøffer. Hvis man kan "klare mosten" og leve som veganer-atlet så tror jeg ikke nødvendigvis det giver fordele/ulemper i forhold til andre atleter med mere traditionelle kostvaner.

Selv syntes jeg det ville usandsynligt kedeligt at skulle primært af frugt og grønt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share