Jeg ønsker en brystmuskel der er flad og sidder tættere sammen


v drengen
 Share

Recommended Posts

Hej Jeg er ny herinde og har prøvet at søge men har ikke rigtig kunne finde svar på mine spørgsmål:

Hvad er dumbell fly? (generelt hvis har et godt link til hvor jeg kan se på en masse øvelser..

Jeg ønsker en brystmuskel der er flad og sidder tættere sammen...nogen som ved havd jeg skal gøre?

Jeg træner 4-5 gange om ugen

jeg kører to programmer et der indeholder ben, mave og kondision. det andet indeholder en muskelgruppe om dagen

skulder, biceps, triceps, bryst eller ryg.

Er det helt forkert..?

v drengen

:smile:

Link to comment
Share on other sites

FORKERT!

Man kan ikke isoler en muskel!

v drengen

Det du skal gøre er bare at træne en masse bænkpres, så dit bryst bliver større! For det er genetisk hvordan dit bryst kommer til at se ud!

EDIT: Sådan skulle det se ud.

Edited by Blitz
Link to comment
Share on other sites

FORKERT!

Man kan ikke isoler en muskel!

v drengen

Det du skal gøre er bare at træne en masse bænkpres. Så dit bryst bliver større, for det er genetisk hvordan dit bryst kommer til at se ud!

Øeh hvad? .... manden spurgte om øvelsen flyers og Bulk linkede til øvelsen, desuden kan du godt isolere en muskel :smile:

Link to comment
Share on other sites

FORKERT!

Man kan ikke isoler en muskel!

v drengen

Det du skal gøre er bare at træne en masse bænkpres. Så dit bryst bliver større, for det er genetisk hvordan dit bryst kommer til at se ud!

Nu spørger han jo om hvilken øvelse Dumbell Flyers er, så linket er skam ganske berettiget.

Og jo. Man kan godt isolere en muskel :wink:

Men man kan ikke isolere den inderste del af brystmusklen, som måske er det du mener :smile:

At stort set alle øvelser involvere flere muskler som enten stabilisatorer og/eller primemovers er så en helt anden snak.

Matt88 har ret i at generne spille meget ind på hvordan ens muskulatur ser ud, men det gælder for alle, at brystmusklen udspringer fra brystbenet og hæfter på overarmen.

Derfor vil jeg mene at det mere er et sprøgsmål om at få en større muskulatur og en lavere fedtprocent for at kunne se musklen i næsten hele dens udstrækning.

Jeg træner 4-5 gange om ugen

jeg kører to programmer et der indeholder ben, mave og kondision. det andet indeholder en muskelgruppe om dagen

skulder, biceps, triceps, bryst eller ryg.

Er det helt forkert..?

Prøv at start med at læse denne artikel:

http://www.getbig.dk/vis_artikel.php?id=31

Hvis du vil kombinere styrke og konditionstræning så kunne du eventuelt træne et helkrops træningsprogram 3 gange om ugen og konditions træne 2-3 af ugens andre dage.

Der er mange måder at gøre det på. Afhænger selvfølgelig også at dine mål med træningen.

Link to comment
Share on other sites

Øeh hvad? .... manden spurgte om øvelsen flyers og Bulk linkede til øvelsen, desuden kan du godt isolere en muskel :smile:

Tja, jeg ved ikke hvorfor, men jeg kommer åbenbart altid til at citer når jeg skriver et indlæg.

Øhh nej, du kan ikke træne det indre bryst.

Link to comment
Share on other sites

Nu spørger han jo om hvilken øvelse Dumbell Flyers er, så linket er skam ganske berettiget.

Og jo. Man kan godt isolere en muskel :wink:

Men man kan ikke isolere den inderste del af brystmusklen, som måske er det du mener :smile:

At stort set alle øvelser involvere flere muskler som enten stabilisatorer og/eller primemovers er så en helt anden snak.

Jeg har rettet mit indlæg :wink:

Ja, man kan godt isoler en muskel via en isolationsøvelse.

Det jeg mente, som du også selv var inde på:

Man kan ikke isoler en muskel, altså musklen form via træning. Fx hvis man har en kort biceps, så kan man ikke ændre den længde ved preacher curl. Det samme med mellemrum mellem brystet ved flys.

EDIT

Edited by Blitz
Link to comment
Share on other sites

Jeg har rettet mit indlæg

Ja, man kan godt isoler en muskel via en isolationsøvelse.

Hvilket er det modsatte du skriver her. Selvom du har rettet det:
FORKERT!

Man kan ikke isoler en muskel!

Det jeg mente, som du også selv var inde på:

Man kan ikke isoler en muskel, altså musklen form via træning. Fx hvis man har en kort biceps, så kan man ikke ændre den længde ved preacher curl. Det samme med mellemrum mellem brystet ved flys.

Det har du tilgengæld ret ret i, men stadig lidt svært at læse ud fra dit første indlæg.
Det du skal gøre er bare at træne en masse bænkpres, så dit bryst bliver større! For det er genetisk hvordan dit bryst kommer til at se ud

Ja, bænkpres eller en anden effektiv brystøvelse. Kunne såmen også være Incline / Decline bænkpres med stang eller håndvægte. Dips osv.

Lidt sort/Hvidt bare at sige at det skal være bænkpres.

Men budskabet må være store multiledsøvelser frem for isolationsøvelser ala Flyers. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share