armbøjninger


hmm
 Share

Recommended Posts

jeg skal lige høre om armbøjninger er giver noget..?

altså dem hvor man ligger på gulvet og løfter kroppen op

jeg tager mellem 5x25 og 8x25 hver dag

er det for mange eller er der en anden måde at gøre det på så det blive mere efktivt

skal jeg ikke lave dem hver dag

eller en det lige meget om jeg laver dem eller ej

Link to comment
Share on other sites

Hvis du træner for at blive større laver du nok for mange gentagelser pr sæt, hvorimod hvis du går efter udholdenhed er det udmærket. :D

Armbøjninger er generelt ikke den bedste måde at blive stor på, men du kan evt. lave dem med vægt på, så du ikke kan lave så mange gentagelser. :lol:

Du kan sagtens lave dem hver dag, men så skal du ikke lave dem til failure. <_<

Link to comment
Share on other sites

du kan eventuelt læse denne artikel det skulle angiveligt forbedre restitutionen, udholdenhed og evt. stimulere lidt hypertrofi hvis du vænner dig til at lave en simpel og let workout flere gange dagligt ud over din normale vægttræning - ellers kan du prøve at søge lidt på active recovery......

mvh.

Jay

Link to comment
Share on other sites

Hejsa Jay... Tak for det gode svar med "active recovery" - dette havde jeg aldrig hørt om.

skulle angiveligt forbedre restitutionen, udholdenhed og evt. stimulere lidt hypertrofi hvis du vænner dig til at lave en simpel og let workout flere gange dagligt ud over din normale vægttræning
Vil lige prøve at læse denne artikel - og så ellers måske komme igang med at tage en 20 armbøjninger pr dag. ved siden af træningen..

Kaare->

10 armbøjninger, herregud  hvad kan det skade. det er som en dråbe i havet  

Kaare, måske er det en dråbe i vandet for dig, som kunder vejer 75 kg. Jeg kan også sagtens tage mange armbøjninger, men når jeg vejer over 110 kg, så svarer du jo til at køre med en del i bænkpres, så jeg synes faktisk ikke at spørgsmålet var dumt... Hvis jeg kørte bænkpres 7 gange om ugen, med f.eks. 70 kg, så tror jeg da ikke lige frem, at jeg ville få frem gang af dette, så hvis man sidestiller bænkpres med når jeg tager armbøjninger så kunne det måske godt gå lidt ud over restitutionstiden. Næste gang du tager armbøjninger, så prøv at lægge 40 kg på din ryk, så ville du kunne mærke hvad jeg mener, da du så ville veje cirka det jeg gør... Ikke at man helt kan sammenligne det - men alligevel..

Nå, jeg checker lige denne artikel---ses! :wave:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share