fedtprocent?


kaare
 Share

Recommended Posts

Nu har jeg set Kaare flere gange nede i centret, og synes ikke han har meget fedt på kroppen, hvorfor han også er utrolig meget markert. Personligt har jeg aldrig gået op i alt det med fedtprocent, men hvad er en normal fedtprocent... Eller skulle jeg sige en god fedtprocent..

Tør da næsten ikke få målt min nu. Har hørt om nogle der har en fedtprocent på 8, men det kan da aldrig være sundt kan det? Eller er det bare mig der ikke ved noget om alt dette..

RHM :sun:

Link to comment
Share on other sites

En god fedtprocent er så lav, som man ønsker det. Dvs. så lav som man nu synes at det er pænt eller så lav som er præstationsmæssigt optimalt. JS på getbig har en fedtprocent på 4,8 (eller noget i den stil) Under 5 procent begynder det at blive usundt, så det er ikke noget de fleste behøver at bekymre sig om. :) Jeg mener at have læst at 4 procent af kroppens fedtreserver er essentielle.

Link to comment
Share on other sites

Kaare> Hvis du er meget markeret, kan jeg godt garantere at din bf% er under 16. Hvis den var det, ville du ikke engang kunne se dine Abs.

Målinger foretaget på en maskine er notorisk unøjagtige. Hvis du endelig skal have den målt, så gør det med en fedttang.

Link to comment
Share on other sites

Som crawdaddy siger, er mange af de impedans målere de har i centrene foruroligende unøjagtige...! Mange af dem måler kun fedtmångden til og med underlivet, og skelner ikke mellem vand og fedt masse! Min fedt% svinger meget på disse maskiner!

En god og billig måde at finde sin fedt% på er som nævnt med en fedttang, som koster noget mindre en de elektroniske misvisere. Kan erhverves for ca en 200 kr. ;)

Glem forøvrigt alt om ens BMI-tal, målingen tager ikke højde for at man er et trænet individ, eller en stillesidende sofa-kartoffel... :ugone2far:

Link to comment
Share on other sites

BMI <_< Ifølge mit BMI skulle jeg være glad hvis jeg overhovedet nåede op på skadestuen, før jeg faldt død om. Maskinen anbefalede mig at søge læge STRAKS :D Der stod at jeg nok havde sukkersyge,forhøjet blodtryk og alt muligt andet godt :)

Som Mass siger, så er de ikke meget værd til trænede mennesker.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
exercisemadness - måler du med fedttang..?

der findes vel elektroniske målere der er meget præcise..?! -men hvor kan man finde sådan en..? -hos lægen?!

<{POST_SNAPBACK}>

jeg fik mit maalet i et gym - de havde noget electronisk noget - en maskine med nogle metalligende haandtag...............de havde og saa en vaegt ligende ting, hvor paa man stod for nogle sekunder.

har aldrig proevet at blevet maalet med en fedttang.

herovre kan du koebe fedt-maalere i diverse sports-butikker, men jeg ved ikke, hvorledes det forholder sig i danmark.

Link to comment
Share on other sites

for nogle aar tilbage var min fedt% helt nede paa 3.4% eller 3.5%.......hvilket resulterede i at jeg blev ret syg efter noget tid.

PT. er min procent omkring 7, hvilket jeg er tilfreds med.

<{POST_SNAPBACK}>

Nu er der jo ikke noget galt i at genoplive en 3 år gammel tråd, men man skal nok lige være opmærksom på datoen inden man poster :smile:

BTW: 3,5% :blink::blink::blink:

Taget i betragtning at det formentlig er noget lavere end hvad BB'ere stiller med på scenen, så er det lidt svært at tro på den maskine har ramt rigtigt.

Link to comment
Share on other sites

for nogle aar tilbage var min fedt% helt nede paa 3.4% eller 3.5%.......hvilket resulterede i at jeg blev ret syg efter noget tid.

PT. er min procent omkring 7, hvilket jeg er tilfreds med.

<{POST_SNAPBACK}>

Nu er der jo ikke noget galt i at genoplive en 3 år gammel tråd, men man skal nok lige være opmærksom på datoen inden man poster :smile:

BTW: 3,5% :blink::blink::blink:

Taget i betragtning at det formentlig er noget lavere end hvad BB'ere stiller med på scenen, så er det lidt svært at tro på den maskine har ramt rigtigt.

<{POST_SNAPBACK}>

den ramte rigtig nok!

Link to comment
Share on other sites

den ramte rigtig nok!

<{POST_SNAPBACK}>

Og det fik du dokumenteret hvordan? 3.5% er vanvittigt og medmindre du har fået målt sådan en bf% af en kompetent og erfaren person med passende mekanisk udstyr, så kan du godt skyde en hvid pil efter den illusion :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

laes posten!

jeg fik den maalt i et gym.

synes du ike det er lidt dumt at begynde at bygge paa noget som du ikke kender noget til?

Link to comment
Share on other sites

exercise -> ro på :smile:

Hvis vi forstår dig ret, så er den type fedtprocentmålere meget upræcise, og da resultatet er helt ekstremt, mere end antyder det at maskinen tog fejl.

Derfor spørger simon om du fik det målt på anden vis, der kunne dokumentere at det første tal passede. Som Hessel skriver, så er det omkring 4% der er den livsnødvendige fedtmængde, så hvis dit tal skulle passe har det været decideret livstruende.

Link to comment
Share on other sites

Han skrev jo os han blev syg  :poking:  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg er ikke blind, jeg ville bare gerne have en lidt mere pålidelig målemetode til et så vildt resultat, that's all :smile:

Nu kender jeg ham jo ikke eller hans situation, men der skal vel også en prof. vurdering til for at kunne sige om det rent faktisk var den lave fedtprocent han blev syg af.

Link to comment
Share on other sites

I Exercise physiology er der nævnt wrestlere der har en fedt% på 1,2 og marathonløbere angives at ligge ved/fra 3,3. Det er helt sikkert ikke sundt, men ikke umuligt.

PS. er der egentlig nogen som har noget evidens på hvor dårlige bioimpedans målere er i forhold til for eksempel fedttænger. En måling med fedttang er i sig selv ikke den bedste målemetode, men praktisk og billig.

Edited by Stubbe
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share