Sign in to follow this  
farsover

5x5 Intet værd !

Recommended Posts

:4thumbup: :4thumbup: :4thumbup:

Jeg morer mig stadig! Tak far sover!! (eller er det fars over?) :laugh::laugh:

Haha er helt enig.. Veldig morsomt... Nok et af de steder hvor man ikke skal sige sådan noget, uden at man for voldsom respons :bigsmile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

egentlig utroligt der er nogle der gider at svare i denne tråd..

men seriøst come on..

han har trænet sine biceps 5x5 for at få dem til at vokse, sker det uden kalorioverskud, er biceps ved kalorieoverskud det første på kroppen der vokser??

Tror jeg sgu næppe uanset hvordan han trænede...

Så FARSOVER>

SOV :tongue:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are you kidding me.

Skriver du seriøst ovenstående efter at have oprettet en tråd hvor i du forklarer hvor dårligt 5X5 er i følge dine undersøgelser eftersom dine biceps ikke responerer på den?

Den eneste konklusion et rationelt tænkende væsen kan komme frem til, må da være at det er dig der har en begrænset indsigt, og ikke har lyttet til erfaring fra nogle der netop har indsigt.

Der er næppe nogen her inde der vil anbefale 5X5 som værende et effektivt program til biceps og andre isolations øvelser.

Er du klar over at du befinder dig på det forum i dk med flest professionele atleter?

Vi har flere vindende bodybuildere, styrkeløftere, kuglestødere, vægtløftere og meget andet.

Jeg tvivler på du finder større viden på andre danske boards end du gør her.

Jeg kom med et indlæg om egne erfaringer og forsøgte at anspore andre til at komme med deres erfaringer ang.; 5x5 træning. Hvis folk ikke har de erfaringer så er det ok. Men indlæg som ikke er baseret på erfaringer kan jeg ikke bruge til noget. Teori er ikke noget der kan imponere mig.

Er der virkelig ikke nogen som har erfaring med den form for træning, og som ikke bare har en teoretisk mening om tingene.

Denne tråd er ikke et oplæg til en ord battle, men mere som en opfordring til at dele egne erfaringer

med andre !! :nonono:

Share this post


Link to post
Share on other sites

du har jo netop ikk skrevet nogle steder at denne tråd var en tråd for at dele erfaring og hvorfor ligger den så i vægttab??

Tror nok jeg taler for flertallet når jeg siger at de fleste herinde har det nærmest modsat af dig, de vil hellere se noget der er dokumenteret end høre hva andre har erfaringer med..

Share this post


Link to post
Share on other sites

5x5 har virket glimrende på mig :wink: 5x5 i weighted pullups + et solidt fødeindtag, gav mig 1 cm ekstra på biceps på én måned.

Sådan, ingen teori, blot en personlig erfaring :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg kom med et indlæg om egne erfaringer og forsøgte at anspore andre til at komme med deres erfaringer ang.; 5x5 træning. Hvis folk ikke har de erfaringer så er det ok. Men indlæg som ikke er baseret på erfaringer kan jeg ikke bruge til noget. Teori er ikke noget der kan imponere mig.

Er der virkelig ikke nogen som har erfaring med den form for træning, og som ikke bare har en teoretisk mening om tingene.

Denne tråd er ikke et oplæg til en ord battle, men mere som en opfordring til at dele egne erfaringer

med andre !!

Well kig lidt på folks stats inden du dømmer dem.

Jeg har aldrig kørt 5x5 i biceps da det ville være åndsvagt.

Jeg har kørt 5 x 5 i mange andre øvelser og har haft ganske fine resultater med det. Jeg kører faktisk 5 x 5 lige pt i squat.

5 x 5 er et super program til at skabe en god basis, eller som reconstruction efter en skade, eller pause eller andet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
du har jo netop ikk skrevet nogle steder at denne tråd var en tråd for at dele erfaring og hvorfor ligger den så i vægttab??

Tror nok jeg taler for flertallet når jeg siger at de fleste herinde har det nærmest modsat af dig, de vil hellere se noget der er dokumenteret end høre hva andre har erfaringer med..

Jeg er ked af at der ikke er interesse for "hva andre har erfaringer med.."

Men hvis der ikke er nogen med egne erfaringer i denne tråd som kan bidrage med indlæg,

så er spild af tid! :crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg er ked af at der ikke er interesse for "hva andre har erfaringer med.."

Men hvis der ikke er nogen med egne erfaringer i denne tråd som kan bidrage med indlæg,

så er spild af tid! :crazy:

Undskyld mig, men stram op og få læst på lektien, før det går udover folk, som rent faktisk har viden inde for dette fag... Folk her inde deler ud af deres viden og så påstår du at der ikke er nogen der kommer med egne erfaringer..

Ikke godt nok!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Farsover, hør nu her...

1. Du fortæller ikke HVAD du forventer 5x5 skal gøre for dig.

2. Dit indlæg er posted under vægttab.

Du har het sikkert ret i, at 5x5 intet er værd i forbindelse med vægttab, men det var vel ikke din pointe? :laugh:

5x5 er, som andre allerede har nævnt, IKKE beregnet til isolationsøvelser på enkelte muskelgrupper, men til de store basisøvelser. Dét er en meget vigtig pointe, som du fra starten af har misforstået. Med andre ord, så har du kørt et bicep-program udfra manglende forståelse af hvad 5x5 ér. Når folk så gør dig opmærksom på det her i tråden, og du totalt overser det og ævler løs om at egne erfaringer>videnskab (endnu en misforståelse), hvordan kan du så forvente der skal komme noget frugtbart ud af det her?

Nu har jeg prøvet at tage dig seriøst, selvom du ikke fortjener det. Prøv at overraske mig ved at LÆSE og PRØVE at forstå hvad jeg har skrevet til dig.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg er ked af at der ikke er interesse for "hva andre har erfaringer med.."

Men hvis der ikke er nogen med egne erfaringer i denne tråd som kan bidrage med indlæg,

så er spild af tid! :crazy:

prøv nu for pokker feks at kigge et par sider logbøger igennem og du vil finde erfaringer og eksepler nok..

Black Ice> 5x5 i biceps er ikk nødvendigvis dårligt :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Black Ice> 5x5 i biceps er ikk nødvendigvis dårligt :wink:

Muligvis er det ikke nødvendigvis dårligt. Men der er andre kombinationer mht sæt/rep jeg vil mene er langt mere oplagt til biceps.

5 x 5 programmet er påtænkt store basis øvelser, hvor en lav rep range er oplagt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Farsover, hør nu her...

1. Du fortæller ikke HVAD du forventer 5x5 skal gøre for dig.

2. Dit indlæg er posted under vægttab.

Mit indlæg var ikke lagt ind under "vægttab", men som en ny tråd.

Hvis det har givet andledning til forvirring, så skulle det være manet i jorden !

Jeg har kun læst èt indlæg med egne erfaringer, det ville være rart med andre indlæg, der har erfaringer angående 5x5 til biceps...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mit indlæg var ikke lagt ind under "vægttab", men som en ny tråd.
Hva snakker du om? Man vælger altid en kategori til sit emne inden man starter en tråd. Man kan ikke starte en ny tråd uden at befinde sig i en kategori. Så nej intet er manet til jorden.
det ville være rart med andre indlæg, der har erfaringer angående 5x5 til biceps

Du befinder dig på et forum hvor brugerne har en relativ stor viden om hvad de laver. Derfor finder du heldigvis også meget få der vil vælge at køre 5 x 5 som biceps program. Alene ud fra den grund at det ikke er specielt hensigtsmæssigt i forhold til det ønskede resultat.

Så i stedet for at høre om andres erfaringer, kan du nu læse lidt, og starte en ny tråd i maximal muskel vækst, og spørge efter hvordan man sammensætter et fornuftigt biceps program, ud fra de ønsker du har, den trænings erfaring du har, den kost du indtager, og den tidsplan du har.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Måske man skulle lytte til ham frasover der, har lige sakset lidt glimrende træningsråd fra en anden tråd han har skrevet i:

Du kan roligt løfte i stativ.

Når du løfter i fri bænkpress, så rammer du dine brystmuskler, triceps og dine suplerende muskler

der skal holde balancen, såsom skulder muskler og øverste ryg.

Hvis du vil have max ud af dine brystmuskler, så er stativ ikke nogen dum idè, du

kan putte en smule mere vægt på og det er noget dine pecs kan li'.

I stativ skal du du gribe stangen med det bredest mulige breb, det gir mest masse.

Men så skal du huske at variere dine bryst øvelser "osse med med fri bænkpress", - ind i mellem,

for at ramme bredt, med støtte musklerne.

En af de bedste øvelser til toppen af brystet, er stativ hvor du sænker stangen til hagen

og hvor du kun hviler kroppen på kanten af bænken på den øverste del ryggen og skuldrene, lidt

lissom pullover hvor den nederste del af ryggen og nederste del af brystet svæver fit i luften.

Husk at der er en masse variationer på træning, alle har den rigtige opskrift, men virkningen

er forskellig. Noget passer på nogen, andre får intet ud af det.

Prøv dig frem, men giv de forskellige experimenter lidt tid inden du bestemmer dig, men husk at variere,

med 3 uger tungt 1 uge let. og husk skift mellem øvelserne, der er nok at vælge imellem. Find de øvelser de kan li'.

Der er mere end 80 øvelser til hver enkelt muskelgruppe, så det er ikke nye varianter du kommer til at mangle !

Men husk altid at træne til max udmattelse i hver øvelse.

Jeg kørte f.eks spilt i 6 måneder, og skiftede til full body, og fik samme muskelmasse fremgang

i full body på 2 måneder som jeg havde været 6 måneder om i spilt.

Prøv dig frem....

Og hold dig fra Kreatin og andre sjove ting, de giver ikke større styrke, tværtimod så

klipper de toppen af din totale ydeevne. Og så er der folk der bliver rigtig syge under træning på kreatin.

taget far denne tråd:

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...ic=29867&hl=

Share this post


Link to post
Share on other sites
Og hold dig fra Kreatin og andre sjove ting, de giver ikke større styrke, tværtimod så

klipper de toppen af din totale ydeevne. Og så er der folk der bliver rigtig syge under træning på kreatin.

LOL . Javel ja. I rest my case

Det er nok bedst at jeg overladen tråden til eksperten selv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"hvor brugerne har en relativ stor viden om hvad de laver"

Jeg er da ikke glad for at blive beskyldt for ikke at have erfaring / viden.

Jeg har trænet siden 1981, og mener, at have en smule erfaring med egen og andres erfaring, både teoretisk og praktisk fra dem jeg har trænet sammen med i mange år. :unhappy:

Jeg tror ikke at der er mange af dem som skriver i motiononline, der har helt så stor erfaring

hvad træningsår angår.

Så jeg skulle mene at jeg ved hvad jeg taler om, og det er baseret på erfaring - og ikke en masse indlæg i forskellige debatgrupper på nettet, som ellers kan være fornuftige nok !

Share this post


Link to post
Share on other sites
"hvor brugerne har en relativ stor viden om hvad de laver"

Jeg er da ikke glad for at blive beskyldt for ikke at have erfaring / viden.

Jeg har trænet siden 1981, og mener, at have en smule erfaring med egen og andres erfaring, både teoretisk og praktisk fra dem jeg har trænet sammen med i mange år. :unhappy:

Jeg tror ikke at der er mange af dem som skriver i motiononline, der har helt så stor erfaring

hvad træningsår angår.

Så jeg skulle mene at jeg ved hvad jeg taler om, og det er baseret på erfaring - og ikke en masse indlæg i forskellige debatgrupper på nettet, som ellers kan være fornuftige nok !

hmm i en anden tråd har du trænet siden 92 og i en 3 havde du 8mdr's træningserfaring og den er fra juli 2005 :blink:

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...ic=25050&hl=

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...ic=25050&hl=

Edited by teddy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg er da ikke glad for at blive beskyldt for ikke at have erfaring / viden.

Jeg har trænet siden 1981, og mener, at have en smule erfaring med egen og andres erfaring, både teoretisk og praktisk fra dem jeg har trænet sammen med i mange år. :unhappy:

Jeg tror ikke at der er mange af dem som skriver i motiononline, der har helt så stor erfaring

hvad træningsår angår.

Så jeg skulle mene at jeg ved hvad jeg taler om, og det er baseret på erfaring - og ikke en masse indlæg i forskellige debatgrupper på nettet, som ellers kan være fornuftige nok !

Det her bliver hårde ord. Men det er tilgengæld oprigtige. For det første tror jeg du er en troll. Der er simpelthen for store uoverensstemmelser i dine indlæg.

Om du har trænet 8 måneder, 10 år, 20 år, eller 40 år gør ingen forskel. Du har med dine andre indlæg i forummet bevist at din trænings viden ikke er stor. Det er muligvis du har mange års personlig erfaring, men det gør ikke din viden stor.

Måske mange ikke har din erfaring, men mange har langt mere viden. Det du har skrevet i tidligere indlæg er direkte forkert. Både videnskabeligt, og erfaringsmæssigt.

Det du kalder viden fra forskellige debatgrupper, er danmarks største motions board, hvor vi har rigtig mange top atleter. Med mindre du har nogle DM titler at berette om, eller andre deltagelser eller på anden måde noget der kvalificeret dig til at tale nedsættende om den viden der findes på boardet, så tror jeg du tager munden lige lovlig fuld.

Beklager meget. Men dine indlæg bærer voldsom præg af at du ikke er den du giver dig ud for at være. Jeg nægter at tro at en person der har trænet i 25år har så galt fat i helt basale ting

Share this post


Link to post
Share on other sites
Beklager meget. Men dine indlæg bærer voldsom præg af at du ikke er den du giver dig ud for at være. Jeg nægter at tro at en person der har trænet i 25år har så galt fat i helt basale ting

Det tror jeg tilgængæld godt kan være tilfældet. Prøv at finde nogle rigtigt gamle træningsdinosauer ude i klubberne. De kan tit fortælle nogle virkelig hårrejsende ting om træning "på trods" af at de har været i gamet i flere årtier. Særligt motionister, der aldrig har været i berøring med personer med bare en trævl af teoretisk indsigt. Styrkefolk har tit et lidt bedre fundament, idet der overordnet set findes mange flere kompetente folk man kan komme i klinch med i de sportsgrene.

Rommel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this