hst kompromis


steenmillinder
 Share

Recommended Posts

der hvor jeg træner er der så mange at jeg faktisk kan glemme alt om at have et program jeg skal følge, der er alt for lang ventetid på fx skråbænk og kabler...

Mit spørgsmål er om det ville være et godt alternetiv at tage en uge med 15 reps. 12, 10, 8, 6, 3, og to uger med ecentrisk træning. Progressionen vil komme hver 3. træning(på nær den excentriske del, som måske skulle vare 1 uge?), men der vil også være lidt variation i løbet af en uge, da jeg kommer til at træne en muskel med forskellige øvelser(efter hvad der er til rådighed). Flere af træningerne vil være all out i forhold til 'ren hst'...

Link to comment
Share on other sites

Vil ikke mene at lidt variation i øvelsene gør noget fks at køre bænkpress mandag skråbænk onsdag og bænkpress med håndvægte om fredagen det vigtigste er at man kører progressivt for at undgå træningsplateuer og at man træner musklerne tre gange om ugen.

Træls at dit center er så overfyldt har du ikke mulighed for at træne på ikke så overfyldte tider?

Link to comment
Share on other sites

Kl 7?! det er freaking tidligt :crazy:

Jeg træner HST for tiden og kører to træningspas cirka før jeg sætter mere vægt på men det kommer lidt an på øvelsene fks kører jeg helt progressivt i rygøvelser (træk til bryst) men er mindre progressiv i min brysttræning da det er sværer for mig, så jeg vil tro at det er kommer lidt an på at mærke efter om man nu kan være så progressiv i de specifikke øvelser, man skulle jo nødigt få dårlig løfteteknik og skader bare fordi at der står at man absolut SKAL.

Link to comment
Share on other sites

der hvor jeg træner er der så mange at jeg faktisk kan glemme alt om at have et program jeg skal følge, der er alt for lang ventetid på fx skråbænk og kabler...

Mit spørgsmål er om det ville være et godt alternetiv at tage en uge med 15 reps. 12, 10, 8, 6, 3, og to uger med ecentrisk træning. Progressionen vil komme hver 3. træning(på nær den excentriske del, som måske skulle vare 1 uge?), men der vil også være lidt variation i løbet af en uge, da jeg kommer til at træne en muskel med forskellige øvelser(efter hvad der er til rådighed). Flere af træningerne vil være all out i forhold til 'ren hst'...

Det er jo ikke meningen, at man kun skal stige hver 3. gang - Altså hver uge ligesom en normal cyklus. Men HVER træningspas!

Link to comment
Share on other sites

Nej, der er ikke noget galt i at træne 3 gange med samme vægt i HST-regi. Pointen er, at du generelt skal øge over hele cyklussen, og det kan sjældent undgås, at gentage vægten fra tidligere træningspas.

Fra HST-siden:

Do not sacrifice the size of the increments to reduce the overlap/zig-zag - it is better (to some extent) to repeat two (or even three) workouts at the same loads. Some people's RMs are so close together that this is needed.
Edited by clayman
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share