Musik i forbindelse med Cardio / puls


Kunisch
 Share

Recommended Posts

Hej Mol

Anyways, efter et ekstremt inaktivt 1½ år pga. diverse skole og andet fritidsarbejde er planen at jeg nu skal i form igen.. Da Roning pt er udelukket (i hvert tilfælde ind til jeg har styr på uni) er det faldet på løb evt. krydret med en tur eller 3 i centret (hvis jeg finder noget i nærheden der kan coache mig) engang efter den 1/10 burde jeg kunne klemme 1½ time dagligt hvis jeg forsøger.. Nu til problemet.

Jeg hader at løbe, beklager meget, jeg ser det som et nødvendigt ondt. (Det hjælper nok ikke at min figur r aht til det, ca 175 høj, korte ben og lidt for meget vægt. og alt for bred til det) Men når det nu skal være skal jeg fandeme have noget musik at løbe til, så hvad kan i anbefale ? PT. har jeg stortset intet der kan bruges, så please hjælp mig...

Pt. er mine delmål som følger... en gan til vinter skal jeg kunne gennemføre mine sædvanelige 12 km i ergometer. og en gang i foråret skal jeg ned på min 1.55 i snit per 500 i min 12 km, ergometer, hvis jeg da kan holde mig på målet..

Anyways fyr løs!! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Hej Mol

Anyways, efter et ekstremt inaktivt 1½ år pga. diverse skole og andet fritidsarbejde er planen at jeg nu skal i form igen.. Da Roning pt er udelukket (i hvert tilfælde ind til jeg har styr på uni) er det faldet på løb evt. krydret med en tur eller 3 i centret (hvis jeg finder noget i nærheden der kan coache mig) engang efter den 1/10 burde jeg kunne klemme 1½ time dagligt hvis jeg forsøger.. Nu til problemet.

Jeg hader at løbe, beklager meget, jeg ser det som et nødvendigt ondt. (Det hjælper nok ikke at min figur r aht til det, ca 175 høj, korte ben og lidt for meget vægt. og alt for bred til det) Men når det nu skal være skal jeg fandeme have noget musik at løbe til, så hvad kan i anbefale ? PT. har jeg stortset intet der kan bruges, så please hjælp mig...

Pt. er mine delmål som følger... en gan til vinter skal jeg kunne gennemføre mine sædvanelige 12 km i ergometer. og en gang i foråret skal jeg ned på min 1.55 i snit per 500 i min 12 km, ergometer, hvis jeg da kan holde mig på målet..

Anyways fyr løs!! :superman:

Jeg bruger gammel musik (musik fra 60erne) det holder takten bedste med løb. Så frem med Jan & dean, Tom jones osv..

Men held og lykke med det :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hej Mol

Anyways, efter et ekstremt inaktivt 1½ år pga. diverse skole og andet fritidsarbejde er planen at jeg nu skal i form igen.. Da Roning pt er udelukket (i hvert tilfælde ind til jeg har styr på uni) er det faldet på løb evt. krydret med en tur eller 3 i centret (hvis jeg finder noget i nærheden der kan coache mig) engang efter den 1/10 burde jeg kunne klemme 1½ time dagligt hvis jeg forsøger.. Nu til problemet.

Jeg hader at løbe, beklager meget, jeg ser det som et nødvendigt ondt. (Det hjælper nok ikke at min figur r aht til det, ca 175 høj, korte ben og lidt for meget vægt. og alt for bred til det) Men når det nu skal være skal jeg fandeme have noget musik at løbe til, så hvad kan i anbefale ? PT. har jeg stortset intet der kan bruges, så please hjælp mig...

Pt. er mine delmål som følger... en gan til vinter skal jeg kunne gennemføre mine sædvanelige 12 km i ergometer. og en gang i foråret skal jeg ned på min 1.55 i snit per 500 i min 12 km, ergometer, hvis jeg da kan holde mig på målet..

Anyways fyr løs!! :superman:

Hvorfor vil du løbe, når du ligefrem hader det? Det kan da ikke være holdbart i længden. Nå, men personligt varierer min musiksmag afhængig af tempo og humør. Den ene dag foretrækker jeg vredt neger-rap (inkl. Eminem), og den anden dag foretrækker jeg nogen seje tøser, som kan sætte gang i tempoet.

/Projac

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor vil du løbe, når du ligefrem hader det? Det kan da ikke være holdbart i længden.

/Projac

Hehe, der er noget om snakken... :cool:

Kunisch: Der er da mange andre former for træning, som du kan bruge til at komme i form på... Hvad med at snuppe en cykeltur eller du kan stille dig en times tid på en stepper.

"Don´t shoot me, I´m just the messenger" :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hvis ikke du er motiveret til det, så tror jeg ikke dine gode fortsæt holder til ret mange løbeture - især ikke når vi nu bevæger os ind i den mørke og kolde del af året.

Men, jeg forstår ikke det med din figur. Umiddelbart lyder det da på mig som om den passer fint til løbetræning. Det er en myte at det er en fordel at have lange ben, når man løber - ens løbeøkonomi er langt bedre når man ikke er så høj. Du ser jo heller ikke mange høje marathonløbere, og slet ikke i eliten.

Personligt løber jeg til en blanding af pop, rock..... whatever - bare musikrytmen passer til løberytmen, og det er motiverende at høre på. Pet shop Boys ligger pt højt på listen, Suburbia er et fedt nummer, når man har været på ruten i halvanden time og trænger til et spark i røven. Det samme gælder for Springsteen og Born to run.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hører stort set altid musik når jeg løber, og efterhånden kan jeg ved at lytte til min iPod høre, hvilken træningstilstand jeg befinder mig i :laugh: - det er faktisk ikke noget jeg har været meget bevidst om, men efterhånden kan jeg se et mønster...efter en hård periode, der kulminerer i et marathon eller hvad ved jeg, kan jeg godt høre lidt hygge-pop på mine løbeture, men når jeg virkelig skal i form og jeg træner meget og hårdt hører jeg næsten kun musik i kategorien trance, house, techno. Fast rytme, der giver en næsten meditativ tilstand, og så ellers ikke så meget pjat :superman:

Så hvis det er musik du ellers kan lide ville jeg lede efter noget i den stil.

Link to comment
Share on other sites

Okay, musikken er jeg på det rene med, dance, trance techno.. Men nogen der har nogle forslag til bestemte nr. ?

Og Ang. Hvorfor jeg vil løbe.. Der er egentligt flere ting i det.. Jeg vejer for meget.. og det skal der gøres noget ved… løb passer godt, fin forbrænding og jeg skal udvikle en god iltoptagelse (Går nemlig med en drøm om nogle bjergtoppe inden for de næste par år, så motivationen er der nok). Desuden kræver løb ikke meget forberedelse/transport mm. så jeg burde kunne lave det til en morgenrutine! Og start venligst ikke med cykler.. Jeg hader dem.. eller rettere jeg hader at reparerer dem… Jeg er af den type der kan ødelægge en cykel på 10 min ved at cykle på den..

Link to comment
Share on other sites

Okay, musikken er jeg på det rene med, dance, trance techno... Men nogen, der har nogle forslag til bestemte nr. ?

Jeg havde egentligt også håbet på, at andre brugere ville komme med bestemte numre, så man kunne lade sig inspirere heraf. Dette synes jeg imidlertid ikke lader til at være tilfældet. Anyway, hér kommer hvad der PT ligger på min MP3 afspiller...

666 feat. DJ BONITO - Attencion

BASSHUNTER - Boten Anna [Remix]

BENNY BENASSI - Illusion

BENNY BENASSI - No Matter What U Do

CHICANE feat. TOM JONES - Stoned In Love [Vertigo Vocal Remix]

DA HOOL - Meet Her At The Love Parade [2005 Remix]

DISCO KINGS - Born To Be Alive [benny Benassi Remix]

DJ TIESTO - Flight 643

DJ TIESTO - Lethal Industry [Hospital DJs Remix]

DJ TIESTO - Olympic Flame

DJ TIESTO - Traffic

EMILIO ESTEFAN - Pennies In My Pockets

INTERPHACE - Dr. Feelgood 2003

JOKEREN - Godt Taget

LAZARD - Living On Video [Rocco Vs. Bass T Remix]

LAZE - Steppin' Out [Extended Remix]

MAXIMUS vs. BANKS feat. JASON - Take On Me [DJ Kicken Groove Remix]

MEMBERS OF MAYDAY - World Club

MOBY - Anthem [Remix]

MOBY - Beautiful [benny Benassi Remix]

NELLY FURTADO - Promiscuous

NIARN - Bare Sig Til

NINA SIMONE - Sinnerman [Felix Da Housecat Heavenly Hpuse Remix]

NOIR - MTV

PAUL VAN DYK - That's Life [PVD Mix]

PEACE DIVISION feat. PLEASANT GEHMAN - Blacklight Sleaze [Original Mix]

RAVE ALLSTARS - Hardcore Vibes

RÖYKSOPP - What Else Is There [Thin White Duke Mix]

SHAUN BAKER - Bakerman [Funktune Remix]

SNOW PATROL - Chasing Cars [Topher Jones & Blake Jarell Remix]

SUNBLOCK - I'll Be Ready [baywatch Club Version]

THE REAL BOOTY BABES - It's A Fine Day

VIBEKINGZ feat. MALIQ - She's Like The Wind [Radio Version]

WESTBAM & THE LOVE COMMITEE - United States Of Love

Håber det kan bruges!!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde egentligt også håbet på, at andre brugere ville komme med bestemte numre, så man kunne lade sig inspirere heraf. Dette synes jeg imidlertid ikke lader til at være tilfældet. Anyway, hér kommer hvad der PT ligger på min MP3 afspiller...

....

Håber det kan bruges!!!

Om ikke andet, så er JEG i hvert fald blevet inspireret - takker :smile:

/Mus

Link to comment
Share on other sites

Hejsa,

Jeg kunne ikke drømme om at høre det i andre sammenhænge, men prøv at kigge på henholdsvis PodRunner og FitPod. Det er et par forskelllige podcasts der distribuerer sådan noget techno/trance-agtigt (min kategorisering, det hedder sikkert noget smartere). Numrene - der varer omkring en time - har varierende BPM - så man kan vælge et nummer der passer til den ønskede kadance...

Mvh,

/KasperCO

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share