Opkast ved semi anstrengelse


Gizmo7913
 Share

Recommended Posts

Har altid haft MEGET nemt ved at brække mig, og har langt de fleste gange kunne træne videre bagefter. Jeg er dog ved at være frygtelig træt af jeg kun kan presse mig selv meget lidt inden jeg skal ud og brække mig. Opkasten kommer specielt ved konditionstræning ved f. eks løb, roning og svømning. Af en eller anden grund skal der næsten ingen presning til om formiddagen, hvorimod jeg kan presse mig lidt mere om aften inden opkast.

Jeg prøver på at få nok havregryn ned om morgen, og desuden spise jævnlig i løbet af dagen, og ellers ikke spise noget en time før træning.

Jeg har overvejet at søge læge ang. problemet, men er bange for han bare vil mene jeg presser mig selv for hårdt, og det dermed er helt naturlig, håber derfor I har en løsning på problemet.

Link to comment
Share on other sites

Har overvejet at spise to timer før konditionstræning, men synes ofte det er lidt svært med alt det mad der skal indtages i løbet af en dag, men burde bestemt kunne lade sig gøre, så vil lige prøve at teste den fremgangsmåde.

Har ingen problemer med maven udover træningen, andet end af og til lidt kvalme, og har derudover altid været en dårlig spiser der skal tvinge maden ned for at holde vægten.

I har jo nok meget svært ved at finde en løsning på problemet, men kender I til nogen piller eller noget der kan mindske kvalme, og dermed måske mindske opkast?

Link to comment
Share on other sites

Skulle mene jeg også får nok at drikke.

Ja vil have snakket med lægen om det, dog næsten 100 % sikker på at jeg får at vide jeg bare kan presse mig selv mindre

Hvis det er det værste der kan ske - og det tror jeg det er - så er det da bare at komme afsted.

Intet at miste - alt at vinde.

Det hjælper at være meget insisterende, og at sige det er et stort problem for dig. Hvis det har været uændret længe, så er der også større chance for at de vil gøre noget, frem for hvis det er noget der lige er kommet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøver på at få nok havregryn ned om morgen, og desuden spise jævnlig i løbet af dagen, og ellers ikke spise noget en time før træning.

Hvis jeg skal løbetræne spiser jeg max 2½-3 timer før, ellers er der øget risiko for at jeg brækker mig.

prøv at rykke måltidet før din træning og se om det hjælper

Link to comment
Share on other sites

Jeg syntes også det lyder lidt vildt

men vil også sige at når jeg løbe træner så kan jeg os mærke at for mig skal der næsten være gået 2 timer

hvis du ikke kan få alle madplaner til at passe må du springe en af dem over

og vente med at spise til du har trænet

men selvfølgelig skal du ikke løbe på hel tom mave for så vil du også have svært ved at yde max da din krop ikke har noget at "køre" på

Så mit råd er bare at du må prøve at holde lidt inde med maden inden du skal træne (det hjælper mig )

det kan også være du spiser noget du ikke kan tåle

måske har du allergi overfor noget som kommer frem når din mave "vrider" sig for at finde den energi den skal bruge for at kunne levere energi til dine muskler

hilsen Casper

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej,

Jeg må sige at jeg har samme problem som det er beskrevet. Jeg har meget nemt ved at kaste op når jeg dyrker motion og som dig har jeg valgt at leve med det, hvilket betyder at jeg ofte kaster op og så fortsætter med at motionere. Dette er dog ret irriterende i hold-sport og lignende. Jeg kan sige at mit ikke så meget føles som maven der har problemer, men snarere at jeg har slim der blokkerer så jeg skal kaste op. For jer andre lyder det sikkert ikke særlig rart, men det er trods alt ikke jer der skal leve med det. Jeg har det også værst om morgnen, men kan være heldig at have aftener hvor jeg kan træne uden at føle kvalme.

Hvis du finder en løsning må du meget gerne skrive den her på forummet.

Takker!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share