Insulin spike/genopfyldning


Athletic-monkey
 Share

Recommended Posts

Hejsa!

Kunne godt tænke mig at vide hvor meget kulhydrat jeg skal indtage sammen med mit protein efter 1,5 times styrketræning. Jeg er ikke helt klar over hvorvidt kulhydratmængden udelukkende udnyttes til at opnå den ønskede insulinrespons, eller om den samtidig står for opfyldning af glykogendepoter(det er mit bud).

Det skal siges at jeg cutter, og ikke ønsker at indtage en større end nødvendig mængde kulhydrat efter træning. Spørgsmålet er så hvor mange gram kulhydrat det vil være optimalt at intage for at opnå insulinrespons, og få tilstrækkeligt til genopfyldning af de reducerede glykogenlagre.

Samtidig ville det være fornemt hvis nogen gad give et bud på hvor meget kulhudrat jeg skal indtage efter en times svømning(crawl, moderat-høj intensitet). '

Hvor meget har kulhydratindtagelsen lige efter træning at sige ift. opfyldning af lagre når man cutter og spiser forholdsvis kulhydratfattigt?

Jeg vejer 78 kg og er 180 cm høj.

Håber der er nogle kvikke hoveder der gider hjælpe mig.

Mvh A-M

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke du skal regne med et specifik svar, for det kan man ikke svare på generelt. Du må vel prøve dig frem og se, hvor meget du skal tage ind for at kunne træne godt næste gang. Jeg er selv på diæt og forsøger at spare så mange kulhydrater op i løbet af dagen som muligt. Jeg indtager selv ca 1 gram kulhydrat per kilo mager kropsvægt efter træning og lige før for den sags skyld.

Måske kunne mindre gøre det, hvis jeg indtog virkelig hurtig optageligt kulhydrat, men jeg spiser fast føde og det går sku meget godt med det :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke du skal regne med et specifik svar, for det kan man ikke svare på generelt. Du må vel prøve dig frem og se, hvor meget du skal tage ind for at kunne træne godt næste gang. Jeg er selv på diæt og forsøger at spare så mange kulhydrater op i løbet af dagen som muligt. Jeg indtager selv ca 1 gram kulhydrat per kilo mager kropsvægt efter træning og lige før for den sags skyld.

Måske kunne mindre gøre det, hvis jeg indtog virkelig hurtig optageligt kulhydrat, men jeg spiser fast føde og det går sku meget godt med det :smile:

Tak for dit svar!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share